بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

در این مقاله می خوانید:

در ادامه معرفی اصطلاحات تخصصی که در میان وبمستران و متخصصان سئو رواج دارد، این بار نوبت به یکی از پارامترهای مهم به نام نرخ پرش یا همان بانس ریت (Bounce Rare) رسیده است. با ما همراه باشید تا با مفهوم بانس ریت و نحوه کاهش آن آشنا شویم.

Bounce Rate به چه معناست؟

نرخ پرش یا به اصطلاح بانس ریت یکی از اصطلاحات مهمی است که در دنیای دیجیتال مارکتینگ به کار برده می شود. Bounce Rate به میزان ترافیک ورودی سایت اشاره دارد.

بانس ریت که هنگام بررسی و تحلیل آمار سایت مشخص شده، توسط یک عدد نمایش داده می شود، نشان دهنده و بیانگر میزان بازدید کنندگانی است که وارد سایت می شوند و پس از چند ثانیه و بدون انجام دادن اقدام خاصی از جمله کلیک کردن روی یک لینک یا وارد شدن به صفحه دیگر، سایت را ترک می کنند.

این عکس العملی که توسط کاربر اتفاق می افتد، به معنی پرش کاربر یا مخاطب از سایت است که اطلاعات مورد نظر را دریافت نمی کند. بنابراین از سایت خارج شده و ترجیح می دهد روی لینک سایت یا سایت های مشابه دیگری کلیک کند.

باور غلط در مورد بانس ریت (Bounce Rate)

از زمانی که اصطلاح نرخ پرش یا بانس ریت به عنوان یکی از اصطلاحات اصلی و مهم در دنیای سایت معرفی و شناخته شد، برخی از افراد عقیده داشتند که نرخ پرش تاثیر مستقیم بر سئوی سایت دارد که باید گفت این یک باور غلط است و Bounce Rate یک فاکتور اصلی و تاثیر گذار بر سئوی سایت نیست.

برای مثال تصور کنید که شما به دنبال یک رستوران یا کافی شاپ در نزدیکی محل کار یا منزل خود هستید و هنگام جستجو با سایت های مختلفی روبرو می شوید. وقتی روی یکی از لینک های نمایش داده شده کلیک می کنید و متوجه قیمت ها و محل قرارگیری رستوران می شوید، بلافاصله از سایت خارج می شوید یا سراغ سایت دیگری می روید.

برخی گمان می کنند که همین اقدام کاربر و خارج شدن سریع او یعنی نرخ پرش، در حالی که این گونه نیست. اگر تصور کنید که این بانس ریت و ترک کردن سایت یک اقدام منفی برای سایت است، پس یعنی بانس ریت هم تاثیر منفی بر سایت دارد اما با خواندن این مقاله این باور اشتباه را در مورد بانس ریت فراموش کنید.

Bounce Rate به چه معناست - کلیک اول

تعامل کاربر با سایت و عدم ایجاد نرخ پرش

همین که کاربر پس از وارد شدن به سایتی روی لینک کلیک کند، در سایت کامنت بگذارد یا یک یا دو صفحه دیگر سایت را ببیند و هر اقدام و عملی انجام دهد که نشان دهنده ایجاد تعامل و ارتباط کاربر با سایت است، و سپس از سایت خارج شود، این کار دیگر بانس ریت و پرش کاربر از سایت محسوب نمی شود، حتی اگر کاربر پس از خارج شدن از سایت روی لینک سایت مشابه دیگری کلیک کند.

نحوه محاسبه بانس ریت

سایت دارای یک آمار کلی نشست (Session) است که گوگل برای محاسبه بانس ریت سایت به تعداد نشست های سایت نیاز دارد و به همین دلیل نشست های هر صفحه را بر کل نشست هایی که در سایت وجود دارد تقسیم می کند تا نرخ پرش سایت مشخص شود. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان سئو است که برای به دست آوردن نرخ پرش سایت می توانید از طریق آن خودتان هم اقدام کنید.

وارد گوگل آنالیتیکس شوید و تعداد بازدید از صفحات، زمان صرف شده در هر صفحه توسط کاربران، نرخ پرش و نرخ خروج در قسمت های مجزا و تعیین شده ای وجود دارد که برای هر صفحه سایت تعبیه شده و به راحتی می توانید آمار سایت را مشاهده و تحلیل کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که عدد بانس ریت نمی تواند نشان دهنده عدم رضایت کاربران از سایت باشد و به صورت مستقیم روی کاهش بهبود رتبه سایت و سئو آن تاثیر بگذارد. اما گفتن این ادعا به این معنا نیست که Bounce Rate و افزایش آن نادیده گرفته شد، چرا که به هر حال تعدادی از بازدید کنندگان سایت جذب نمی شوند و شاید دیگر هم وارد سایت نشوند.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

بانس ریت چه زمانی تاثیر مستقیم روی سئو سایت دارد؟

معیارهایی که توسط کمپانی گوگل و حتی کارکنان طی خبرهایی آن را به صورت علنی اعلام می کنند تا سئو کاران و وب مستران به آن توجه کنند، به طور کلی جز عواملی هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و در بازه های زمانی بلند مدت روی جایگاه سایت و وضعیت سئو سایت تاثیر می گذارند.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت سرعت (سایت) است. سرعت سایت به صورت مستقیم یا غیر مستقیم روی سئو سایت تاثیر گذار است، اما این عامل زمانی مهم و تاثیر گذار تلقی می شود که طبق فاکتورهای مهم از نظر الگوریتم های گوگل بر کل سایت و در طرف دیگر بر رضایت کاربر تاثیر گذاشته باشد و حتی باعث تغییر جایگاه سایت شود که تاثیر گذاری به این صورت را مستقیم می گویند.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئوی سایت

تاثیر غیر مستقیم بانس روی سئو سایت - کلیک اول

تاثیر غیر مستقیم بانس روی سئو سایت

در مواردی سرعت سایت نسبتا خوب و قابل قبول است و زمانی که کاربر وارد صفحه می شود اطلاعات مورد نیازش را سریعا دریافت و مطالعه می کند و حتی این امکان وجود دارد که کامنت بگذارد و صفحات دیگر را هم ببیند، که این یعنی افزایش رضایت کاربر که جز موارد مهم در سئو سایت است و این یعنی تاثیر غیر مستقیم سرعت بر سئو سایت.

تاثیر تجربه کاربری بر افزایش یا کاهش Bounce Rate

هدف اصلی گوگل رضایت کاربر است و زمانی که با جستجوی مورد نظر به صفحه ای می رسد نه تنها اطلاعات مورد نیازش را دریافت می کند، بلکه در مقابل به یک حس مثبت خوب تحت عنوان تجربه کاربری رضایت بخش خواهد رسید که اصطلاحا به آن User Experience گفته می شود.

ایجاد حس رضایت برای کاربر از طریق تجربه کاربری خوب طبق آخرین نظر سنجی و تحقیقاتی که وجود داشته، حرف اول و آخر در رضایت کاربر را می زند، اما نکته مهم و قابل توجه این است که چگونه و با چه معیارهایی باعث افزایش بهبود تجربه کاربری شویم. در مقاله معرفی الگوریتم رنک برین گفته شد که این الگوریتم جزء مهم ترین و البته دقیق ترین الگوریتم هایی است که تمرکزش روی رضایت کاربر است و حتی این فاکتور جز تاثیرگذارترین موارد در تعیین رتبه سایت است.

بیشتر بخوانید: معرفی الگوریتم رنک برین (Rank Brain) گوگل

یکی از مواردی مهمی که باعث اهمیت زیاد الگوریتم رنک برین می شود، توجه این الگوریتم روی تجربه کاربری و سیگنال هایی است که از آن دریافت می کند مانند: مدت زمان حضور کاربر در سایت، نرخ کلیک، و نرخ پرش سایت. در واقع عقیده و قاعده الگوریتم رنک برین این است که هر چه کاربر تمایل و علاقه بیشتری برای حضور و دیدن صفحات مختلف سایت را داشته باشد، از نظر گوگل باید جایگاه بهتری نیز دارا باشد.

به طور کلی باید گفت که نرخ خروج از سایت به طور غیر مستقیمم بر سئو سایت تاثیر می گذارد به ویژه سئو سایت های فروشگاهی که یکی از ویژگی های تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی این است به طوری جذاب باشد که مخاطب را در سایت نگه دارد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی

این صحبت به این معنی نیست که گوگل با دیدن این که کاربر یک بار سریع از سایت خارج شود باعث تغییر جایگاه سایت می شود، این بدان معنی است که وقتی تعداد کاربرانی که سریع از سایت خارج می شوند و با محتوای سایت تعامل و ارتباطی برقرار نمی کنند افزایش یابد، متوجه عدم رضایت کاربران می شود و آن زمان باید منتظر تغییراتی در رتبه و جایگاه سایت باشید.

طبق تحقیقاتی که در سایت Backlinko انجام و ارائه شده است هر چه رتبه سایت کاهش می یابد و به رتبه 10 نزدیک می شود، از طرف دیگر Bounce Rare سایت افزایش می یابد که نشان دهنده افزایش عدم رضایت کاربران از سایت است.

تفاوت رفتار Bounce Rate و Dwell Time

وقتی که صحبت از دو اصطلاح  Bounce Rate و Dwell Time می شود، برخی به اشتباه گمان می کنند که این دو اصطلاح یکی هستند اما باید گفت این دو اصطلاح همانند دو برابر ناتنی هستند و یکی به معنای نرخ پرش و دیگری زمان ماندگاری کاربر در سایت است.

تفاوت های رفتاری نرخ پرش و زمان ماندگاری کاربر به شرح زیر است:

  • نحوه محاسبه Dwell Time بر اساس زمانی که کاربر روی یکی از لینک های نتایج گوگل کلیک می کند تا زمانی که از سایت خارج می شود و سپس به صفحه اصلی نتایج بر می گردد، است. در مقابل آن محاسبه Bounce Rate یعنی زمانی که کاربر وارد سایت می شود و بدون این که هیچ اقدام یا تعاملی انجام دهد از سایت خارج می شود.
  • ملاک Bounce Rate میزان و به طور کلی تعامل و ارتباط یا عدم تعامل کاربر با سایت است، اما ملاک Dwell Time میزان رضایت کاربر از سایتی است که وارد آن شده است.
  • زمان ماندگاری کاربر در سایت (Dwell Time)  یکی از معیارها و فاکتورهای مهم از نظر گوگل برای رتبه بندی سایت است، اما Bounce Rate به صورت مستقیم در سئو سایت ندارد.

دلایل افزایش نرخ پرش سایت - کلیک اول

دلایل افزایش نرخ پرش سایت چیست؟

فکر می کنم به صورت کامل با مفاهیم بانس ریت و تاثیر آن در سایت آشنا شدید اما صحبت مهم این است که چه دلایلی باعث عدم رضایت کاربر و در نهایت خارج شدن از سایت و افزایش نرخ پرش سایت می شود.

1- تبلیغات غیر هدفمند

بسیاری از سایت ها در مقابل دریافت هزینه از سایت هایی که بازدید کمتری دارند، یا در حال برگزاری کمپین هستند، تبلیغاتی را در سایت خود توسط منتشر کردن یک بنر تبلیغاتی انجام می دهند. این گونه تبلیغات به عنوان یک تبلیغ بدون اجازه که باعث مزاحمت و پرت شدن حواس کاربر می شود، تلقی شده و Bounce Rate سایت را افزایش می دهد.

تبلیغات غیر هدفمند - کلیک اول

2- افزایش رونق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امکان رشد و افزایش بازدید از سایت ها را تا حد زیادی کاهش داده اند و این به دلیل دسترسی راحت کاربران به شبکه های اجتماعی است. این موضوع و آمار دقیق آن توسط گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده است.

3- عدم ریسپانسیو بودن سایت

بسیاری از کاربران برای دریافت و مطالعه اطلاعات مورد نیازشان از تلفن همراه استفاده می کنند و در صورتی که سایت طراحی شده از قواعد ریسپانسیو بودن برخودار نباشد و کاربر به گزینه ها و اطلاعات مورد نیازش در یک صفحه واضح و کامل دسترسی نداشته باشد، باعث افزایش نرخ پرش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تاثیر طراحی سایت واکنش گرا بر روی سئوی سایت

4- محتوای غیر مفید

کاربران برای وارد شدن به سایت و جستجو کردن قطعا به دنبال محتوا و مطالبی هستند که نیاز آن ها برطرف کند و در صورتی که محتوای سایت به اندازه کافی جذاب، مفید و کاربردی نباشد شانس نگه داشتن کاربر در سایت را از دست می دهید و بانس ریت از سایت افزایش دارد.

محتوای غیر مفید - کلیک اول

بالا بودن نرخ پرش همیشه بد نیست!

این صحبتی است که بسیاری از وب مستران و سئو کاران بعد از مشاهده و بررسی سایت ها با موضوع و محتوای متفاوت بیان کرده اند. زمانی که موضوع سایت دستور آشپزی، آدرس رستوران، یا محصولاتی است که دارای قیمت است کاربران وارد سایت می شوند قیمت را مقایسه می کنند یا آدرس و شماره تماس مورد نظرشان که در واقع همان محتوا و اطلاعات مورد نیازشان است دریافت می کنند و از سایت خارج می شوند که این اتفاق به معنی بد بودن نرخ پرش نیست.

زمانی باید از افزایش بانس ریت سایت نگران شد که سایت شما محتوای آموزشی یا خبری است و کاربران بدون این که محتوای صفحات را اسکرول کنند و بخوانند یا کامنت بگذارند یا صفحات دیگر را ببینند از سایت خارج می شود. به همین دلیل است که سئوکاران عقیده دارند بالا بودن نرخ پرش سایت همیشه بد نیست و این امر در گرو موضوع اصلی سایت است.

عدد مناسب برای بانس ریت چه عددی است؟

به طور کلی عدد مشخص و تعیین شده ای برای بانس وجود ندارد. بسته به موضوع اصلی سایت این اعداد متفاوت است، اما در ادامه اعدادی به صورت رندوم اعلام شده که می تواند معیار مناسبی برای مقایسه و بررسی سایت شما باشد، از جمله:

  • کمتر از 40 درصد: عالی
  • 40 تا 60 درصد بانس ریت: وضعیت خوب
  • 70 تا 90 درصد: برای سایت های بلاگ اسپات ها
  • 20 تا 40 درصد: سایت های فروشگاهی
  • 10 تا 30 درصد: سایت های تجارت الکترونیکی
  • 70 تا 90 درصد: Landing Page و سایت های تک صفحه ای

زمانی که بانس ریت سایت بیشتر از 70 درصد باشد جز موارد خطرناک و حساس شناخته می شود که باید عوامل تاثیر گذار بر نرخ پرش بررسی و برطرف شود.

7 روش برای کاهش بانس ریت سایت

قدم اول برای کاهش نرخ پرش سایت این است که عوامل تاثیر گذار بر افزایش نرخ سایت را شناسایی کرده و در قدم دوم این عوامل را برطرف نمایید. برطرف نمودن مشکلات زیر، می تواند به تعامل بیشتر کاربران با شما و افزایش بازدید سایت کمک می کند.

1- سرعت بارگذاری صفحه

یکی از نکاتی که باید فراموش نکنید این است که کاربر به هر دلیلی ممکن است در صفحه منتظر نماند. برای مثال تصور کنید که کاربر به دنبال مشاهده یک محصول و قیمت آن است و در صورتی که عکس محصول را به سرعت و پس از چند ثانیه مشاهده نکند از سایت خارج می شود. در این جا راه حل بهینه کردن حجم تصویر و رسیدگی به راه کارهای مفید دیگر برای افزایش سرعت بارگذاری سایت است که می توانید از طریق آنالیز سایت توسط Gtmetrix آن را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

سرعت بارگذاری صفحه - کلیک اول

2- محتوای متنی جذاب

رسیدگی و پرداختن به این موضوع برای سایت هایی پیشنهاد می شود که محتوای آن ها آموزشی است و کاربر برای ارتباط برقرار کردن و خواندن آن نیازمند طراحی منحصر به فرد، اطلاعات مفید و کاربردی و جذاب است برای این که در سایت بماند و با آن ارتباط برقرار کند. راه حل پیشنهادی برای داشتن محتوای درگیر کننده سوال پرسیدن از کاربر، لینک سازی داخلی و حتی لینک سازی خارجی و به طور کلی استفاده از روش های سئو کلاه سفید است.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تولید محتوا موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

3- حذف ایرادات فنی سایت و صفحات 404

بارگذاری صفحات به صورت ناقص یا نا مناسب باعث می شود که کاربر با صفحه ای با ارور 404 روبرو شود. راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل این است که از طریق ابزار سرچ کنسول صفحات سایت را بررسی و آنالیز کنید، همچنین سایت را برای صفحات پر مخاطب یعنی نسخه تلفن همراه و دستکتاپ بهینه کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

حذف ایرادات فنی سایت و صفحات 404 - کلیک اول

4- استفاده مناسب از عنوان

همان طور که در مقالات قبلی سایت کلیک اول گفته شد نوشتن عنوان و توضحیات متا به صورت مناسب و جذاب و کاربردی یکی از مواردی است که تاثیر  به سزایی در جذب مخاطبان و افزایش کلیک خواهد داشت. منظور از استفاده نامناسب از عنوان این است که کاربر زمانی که وارد سایت می شود با محتوایی که مرتبط با موضوع اصلی سایت است و از آن مهم تر محتوایی است که مناسب با عنوانی باشد که نوشته اید.

بیشتر بخوانید: تیترهای جذاب برای سایت که مخاطب جذب می کند

5- محتوای با کیفیت

نوشتن هر گونه محتوایی که برای کاربر خسته و کلافه کننده باشد، اطلاعات کافی و مفیدی را به کاربر منتقل نکند یا حتوای زرد باشد، یا استفاده از کلمات تخصصی به صورت طولانی و پشت سرهم و نوشتن جملات و عبارات طولانی و پیچیده، جز مواردی است که محتوای بی کیفیت نامیده شده و باعث افزایش نرخ پرش سایت می گردد. راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل شناخت مخاطب محتوای سایت است تا بفهمید به دنبال چه مطالبی و چه محتوایی هستند. استراتژی های مناسب برای تولید محتوای سایت انتخاب کنید و به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه تولید محتوای سئو شده

6- افزودن لینک داخلی

در محتوای اصلی سایت و به ویژه در صفحات اول سایت ار لینک های داخلی استفاده کنید و از بازدید کنندگان بخواهید تا صفحات دیگر سایت را که محتوای مشابه دارند مشاهده کنند. نکته مهم در این روش این است که به صفحاتی که دارای محتوای متناسب که با هم مرتبط هستند استفاده کنید.

7- طراحی جذاب و بهبود رتبه تجربه کاربری (UX)

در سطرهای قبلی به اهمیت طراحی صحیح و مناسب و در نتیجه تجربه کاربری خوب صحبت شد. مواردی که باعث و ضیعف تلقی شدن طراحی می شود، عبارتند از :

طراحی جذاب و بهبود رتبه تجربه کاربری (UX) - کلیک اول

استفاده از فونت های نامناسب و ناخوانا و کوچک

فونت هایی که در سایت استفاده می شود باید استاندارد و متناسب با هر سلیقه و هر سنی باشد تا کاربر زمان وارد شدن به سایت به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و تمام محتوای صفحه را ببیند.

دسترسی سخت به بخش های مختلف سایت

اغلب کاربران از نسخه تلفن همراه برای وارد شدن به سایت استفاده می کنند و برای مثال زمانی که می خواهند قیمت محصولات را ببینند باید به راحتی قابل مشاهده باشد و نیازی به زوم کردن یا کوچک کردن نداشته باشد.

استفاده از رنگ پس زمینه نامناسب

هدف از طراحی سایت اطلاع رسانی یا خدمت رسانی به کاربران است. زمانی که کاربر وارد سایت می شود در صورت هم خوانی نداشتن رنگ پس زمینه و نوشته ها یا استفاده از رنگ های زننده و نامناسب از سایت خارج می شود.

برای برطرف کردن مشکلات فوق پس از طراحی از طریق دستگاه های متفاوت مانند نسخه موبایل و دستکتاپ وارد سایت شوید تا مشکلات احتمالی را مشاهده و برطرف کنید. با متخصصین فعال در حوزه تجربه کاربری (UI) مشورت کنید و از آن ها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری (UI و UX) چیست؟

ارتباط بین بانس ریت و نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یکی از مواردی است که پس از برگذاری و طراحی کمپین های تبلیغاتی به آن پرداخته می شود و همچنین جز معیارهای مهم در سئو سایت است که میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی را توسط آن می سنجند. نرخ تبدیل مناسب و مطلوب عددی بین 3 تا 6 درصد است.

منظور از نرخ تبدیل این است که کاری که از کاربران خواسته اید را انجام دهند، برای مثال روی یک لینک کلیک کنند، ثبت نام کنند، یک فایل را دانلود کنند و … در این جا باید گفت که نرخ پرش با نرخ تبدیل ارتباطی ندارد چرا که بانس ریت برای بازدید کنندگانی است که در کم تر از 30 ثانیه و بدون هیچ اقدامی از سایت خارج می شوند.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست و چرا داده ها در آن اهمیت دارد؟

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

5 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06