اصول لینک سازی خارجی (Backlink) در سئوی سایت

اصول لینک سازی خارجی (Backlink) در سئوی سایت

در این مقاله می خوانید:

اگر قرار گرفتن در نتایج اول گوگل و بهینه سازی سایت برای شما از اهمیت خاصی برخوردار است، رعایت اصول و قواعد لینک سازی خارجی که بک لینک نامیده می شود یکی از فاکتورهای مهم به شمار می رود.

برای آشنایی با لینک سازی خارجی و شناخت تاثیرات بک لینک بر روی سایت و روش های ساخت بک لینک مقاله لینک سازی خارجی سایت کلیک اول را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله با روش های کامل بک لینک سازی اصولی آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی در سئو سایت

لینک سازی خارجی یا External Link

لینک سازی خارجی جز اصول سئو خارجی سایت است. در لینک سازی خارجی باید به دنبال سایت هایی باشید که مطالب و محتوایی متناسب با سایت شما دارند، اما نکته حائز اهمیت این است که نباید در همه سایت ها لینک خود را قرار داد.

اهمیت اصلی استفاده از روش بک لینک، افزایش اعتبار نزد موتور جستجوی گوگل و در نتیجه بهبود سئو بهینه سازی سایت و افزایش ورودی سایت از گوگل است.

لینک سازی خارجی یا External Link

روش های لینک سازی خارجی

به طور کلی می توان گفت دو نوع بک لینک وجود دارد: مستقیم و غیر مستقیم

روش های غیر مستقیم

  1. ایجاد و تولید محتوای با کیفیتی که از طریق آن کاربران و بازدیدکنندگان محتوا و نقل قول شما را با قرار دادن آدرس لینک شما در سایت خود قرار دهند.
  2. دریافت بک لینک به صورت طبیعی: به دست آوردن بک لینک های طبیعی با ارزش تر از دریافت بک لینک به صورت معمولی است. در ادامه به طور کامل در مورد ساخت بک لینک به صورت طبیعی پرداخته خواهد شد.

روش های مستقیم

  1. Link Building
  2. به اشتراک گذاری محتوا
  3. نوشتن پست مهمان
  4. فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی

 

فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی

تعریف بک لینک به زبان ساده

منظور لینک هایی است که کاربر یا بازدید کننده سایت شما، مطالب و محتوای سایت شما را در سایت های دیگر و یا صفحات شبکه های اجتماعی قرار دهند و باعث بهبود سئوی سایت شما شوند.

اصول لینک سازی صحیح با روش مهندسی معکوس

از جمله اقداماتی که در لینک سازی خارجی حائز اهمیت است، این است که لینک سازی رقیبان خود را بشناسید و سطح لینک سازی آن را مشاهده کنید. همانطور که در مقاله چگونه متوجه شویم چه سایت هایی به ما لینک داده اند، روش های بررسی بک لینک در سایت کلیک اول معرفی شد، ابزارهای زیر می تواند به شما در جهت شناسایی روش و سطح بک لینک سازی سایت رقبا به شما کمک نماید.

  1. MOZ–Open Site Explorer
  2. Majestic SEO
  3. Ahrefs
  4. SiteReviewTools
  5. روش ایجاد بک لینک به صورت طبیعی

اصول لینک سازی صحیح با روش مهندسی معکوس

استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین ابزار برای دریافت بک لینک، استفاده از شبکه های اجتماعی است. روش به کارگیری این روش بدین صورت است که محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و … منتشر کنید و در انتها لینک صفحه سایت خود را قرار دهید تا کاربران بتوانند کل متن و محتوا را از طریق سایت مطالعه کنند. یکی از بهترین محتواها، محتوای ویدیویی است. در توضیحات محتوای ویدئویی برند، شرکت و مزایایی که در اختیار کاربر قرار می دهید را معرفی کنید، این کار در افزایش زمان ماندگاری تاثیر گذار است.

استفاده از رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگاهی این امکان را می دهد که محتوای منحصر بفرد و متناسب با سایت خود را در سایت های معتبر جهت تبلیغات قرار دهید. رپورتاژ آگهی این امکان را به شما می دهد که چون در سایت های خبری و با محتوای مناسب در سایت ها منتشر کرده اید، باعث افزایش کیفیت بک لینک شود.

بیشتر بخوانید: منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟ مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق

ساخت بلاگ و شبکه PBN

ساخت یک شبکه وبلاگی، موثرترین روش در گرفتن بک لینک طبیعی است. در ساخت بلاگ و ایجاد شبکه روش بدین صورت است که چند سایت و بلاگ با دامنه های متفاوت و با محتوای مرتبط با سایت اصلی خود ایجاد می کنید و از این طریق اقدام به لینک سازی خارجی و ایجاد بک لینک طبیعی برای سایت خود می کنید.

روشی که سایت کلیک اول به شما این است که از بلاگ های رایگان خارجی و ایرانی استفاده کنید و دامنه های مختلف بسازید تا بلاگ شما برای گوگل واقعی به نظر برسد. نکته قابل توجه این است که حتی نباید محتوای بلاگ هایی که خودتان ایجاد کرده اید کپی شده باشد، محتوا باید منحصر بفرد و جدید باشد. از انکرتکست های متنوع و جدید برای هر بار لینک دادن استفاده کنید. چرا که ربات خزنده گوگل مطالب بلاگ ها را سریع تر بررسی و ایندکس می کند.

بیشتر بخوانید: لینک سازی PBN چیست؟

استفاده از اینفوگرافیک

یکی از روش های موثری که اخیرا در کسب رتبه برای سایت شناخته شده است، طراحی و ایجاد اینفوگرافیک هایی است که مرتبط و متناسب و مرتبط با سایت و محتوای شما و با استفاده از کلمات کلیدی متناسب باشد.

استفاده از اینفوگرافیک

 

عامل موثر در کیفیت بک لینک

در ادامه به بررسی عوامل و پارامترهای موثر در کیفیت بک لینک های وب سایت خواهیم پرداخت:

اعتبار دامنه سایت

یکی از فاکتورهایی که توسط شرکت MOZ معرفی شده است که به شناسایی کیفیت بک لینک می پردازد. عوامل تاثیر گذار در اعتبار دامنه عبارت اند از:

  • کیفیت پیوندهای موجود در دامنه
  • تعداد لینک های ورودی سایت
  • چگونگی و میزان فعالیت سایت و مشارکت با شبکه های اجتماعی.

بیشتر بخوانید: تاثیر عمر دامنه بر سئو سایت

اعتبار صفحه سایت

این فاکتور نیز از طرف کمپانی MOZ ارائه شده است و مانند اعتبار دامنه به عواملی مانند لینک های ورودی و کیفیت لینک ها توجه دارد.

انکر تکست مناسب

انکر تکست کلمه یا گروهی از کلمات است که برای لینک دادن از آن استفاده می شود. دلیل استفاده از انکر تکست در این است که باید کلمه یا کلمات مرتبط و مناسب با محتوای شما باشد تا از نظر گوگل موثر و مثبت شناخته شود. همانطور که در مقاله لینک سازی داخلی در سایت کلیک اول به آن پرداخته شد، مورد اصلی در شناسایی لینک طبیعی از لینک های مخرب استفاده از انکر تکست مرتبط است که توسط الگوریتم پنگوئن شناسایی شده و سایت را رتبه بندی می کند.

تعداد لینک های صفحه سایت

شاید از این موضوع مطلع هستید که استفاده از لینک سازی یکی از روش های موثر در کسب رتبه در گوگل است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد لینک سازی باید متناسب با تعداد محتوای شما باشد. استفاده از تعداد زیاد محتوا باعث اسپم و غیر طبیعی شناخته شدن لینک سازی شود.

اشتباهات پر تکرار در لینک سازی داخلی

اشتباهات پر تکرار در لینک سازی داخلی

با کلمه کلیدی اصلی لینک ندهید. این اشتباه به صورت مکرر اتفاق افتاده است که از کلمات کلیدی اصلی در انکر تکست استفاده شده است که این کار عملا صحیح نیست. نه در لینک های داخلی و نه در لینک سازی خارجی از کلمات کلیدی استفاده نکنید. این کار باعث کاهش رتبه سایت می شود.

عدم استفاده از کد Nofollow

یک نکته را در مورد لینک سازی خارجی به خاطر داشته باشید: زمان لینک سازی خارجی سایت دیگر را معرفی می کنید اما سایت را تایید نمی کنید و خوب و بد بودن سایت را به موتور جستجوی گوگل واگذار می کنید.

یکی از فواید استفاده از کد no follow این است که امکان دارد سایت شما به یک سایت اسپم لینک داده شود. این لینک ممکن است در متن، نوارهای تبلیغاتی جانبی یا در بخش نظرات سایت قرار داشته باشد. با قرار دادن این کد می توان تاثیر این لینک های مخرب را از بین برد.

در واقع استفاده از این به این معنی است که به ربات خزنده گوگل اعلام می کنید که این لینک را فالو نکند و کم بودن اعتبار سایت را از چشم سایت مبدا نبیند.

استفاده از کد no follow با افزونه ورد پرس

اگر بخواهید همه لینک های خروجی در سایت را no follow کنید، افزونه For External Link را دانلود و فعال نمایید.

no follow کردن لینک خارجی با کد نویسی

وارد قسمت کدهای سایت خود شوید و برای تمامی لینک های خارجی، از کدی مشابه کد زیر استفاده کنید:

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06