چگونه محتوای تولید شده کاربر (UGC) را در استراتژی سئوی خود ادغام کنیم؟

چگونه محتوای تولید شده کاربر (UGC) را در استراتژی سئوی خود ادغام کنیم؟

در این مقاله می خوانید:

بیاموزید که چگونه از محتوای تولید شده توسط کاربر برای تقویت سئو، استراتژی هایی برای ادغام آن در جریان کاری خود و نکاتی برای به حداکثر رساندن ارزش و در عین حال به حداقل رساندن خطرات استفاده کنید.

یکی از قابلیت هایی که اهمیت روز افزونی برای برندها دارد، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. چیزی که ما را در مورد سئو هیجان زده می کند این است که سئو دائم در حال تغییر است. شما نمی توانید یک جا بایستید. جلوتر ماندن بسیار مهم است. مزیت های کوچک در نبرد رقابتی برای جلب توجه مخاطبان اهمیت دارند.

در این مقاله به محتوای تولید شده توسط کاربر و پتانسیل آن به عنوان نیروی محرکه برای تلاش های محتوای سئو می پردازیم.

آشنایی با محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

قبل از اینکه به تاثیر آن بر سئو بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم و محتوای تولید شده توسط کاربر را تعریف کنیم.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در هسته خود شامل محتوای ایجاد شده توسط کاربران یا مشتریان، از بررسی محصول گرفته تا نظرات و بحث ها است.

UGC یک تغییر دهنده بازی در محتوای دیجیتال است. از برندهایی که داستان را تعریف می کنند به مخاطبان شما که به طور جمعی صحبت می کنند تغییر می کند. UGC در حال حاضر برای تجربه آنلاین شما، شکل دادن به نظرات، تاثیرگذاری بر تصمیمات و پرورش جوامع حیاتی است.

بیشتر بخوانید: UGC چیست؟ چطور از آن بهره ببریم؟

نقش محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو

چرا بازاریابان موتورهای جست و جو باید به محتوای تولید شده توسط کاربر توجه کنند؟ UGC این پتانسیل را دارد که یک فعال سازی کلیدی در استراتژی سئوی جستجوی شما باشد، به خصوص حالا که:

  • گوگل در حال توسعه یک فید جستجوی برجسته UGC با Perspectives است.
  • کاربران در حال مهاجرت جستجوها به پلتفرم هایی هستند که تجربه دست اول در آن ها برجسته تر است.

نقش محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو

سیر تکاملی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

مفهوم UGC جدید نیست، اما اهمیت و تاثیر آن به صورت نمایی رشد کرده است. به ویژه زمانی که مخاطبان جوان تر، که بومی های دیجیتال واقعی هستند، شروع به مشارکت در چشم انداز جستجو کرده اند. عوامل متعددی باعث این تغییر می شوند:

کاربران توانمند

با گسترش پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کاربران فرصت های بیشتری برای بیان نظرات خود و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود دارند.

سهولت در تولید محتوا

تیک تاک، اینستاگرام و دیگر پلتفرم های اجتماعی ایجاد محتوا را برای مخاطبان آسان تر کرده اند. این امر آن ها را قادر ساخته تا در کنار مشارکت در مکالمات برند موجود در پلتفرم ها، به آن ها بپیوندند، رهبری کنند و مکالمات خود را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو؛ چه تاثیری بر جایگاه گوگل دارد؟

اصالت و اعتماد

مخاطبان بیشتر از تبلیغات سنتی یا محتوای تولید شده با برند، به توصیه های همکار و محتوای معتبر اعتماد می کنند.

بیشتر بخوانید: داستان سرایی یا استوری تلینگ چیست؟ قصه گویی در محتوا چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

جامعه سازی

UGC حس تعلق و جامعه را در میان کاربران تقویت می کند، تعامل و وفاداری را افزایش می دهد و حتی به حمایت کمک می کند.

قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به رهبری گوگل ارزش محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را در ارائه محتوای تازه، مرتبط و پویا تشخیص داده اند. در نتیجه، آن ها تا جایی پیش رفته اند که فیلتر جستجوی UGC خود را با نام Google Perspectives ایجاد کرده اند.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو مهم است؟

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند کاربران را به روش های منحصر به فردی جذب و درگیر کند. این کار می تواند فعالیت های برند ما را تحت الشعاع قرار دهد و ما را قادر به ارائه محتوای مفید کند.

جدای از گوگل، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ما را قادر می سازد تا به طور موثر در سراسر جهان جستجوی در حال ظهور دیده شویم. شما می توانید انجمن های خود را به هدایت مکالمات ضروری و بازنشر آن محتوا در وبلاگ ها یا صفحات فرود ترغیب کنید.

بیشتر بخوانید: لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing Page) چیست؟

همه این ها به شما کمک می کند تجربه خود را به نمایش بگذارید، تخصص خود را به نمایش بگذارید، قابلیت اعتماد ایجاد کنید و سیگنال های اصالت را که باید به دنبال نمایش آن ها در محتوای خود باشید، توسعه دهید.

به مخاطبان خود با تخفیف، محصولات رایگان یا راهی برای بیشتر دیده شدن، پاداش دهید. زیرا آن ها به کتابخانه محتوای جستجوی شما کمک می کنند و شکاف های محتوا را پر می کنند. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل های لازم در مورد مشارکت های پولی و قوانین تبلیغات را دنبال می کنید.

این رویکرد به سئوکاران اجازه می دهد تا جهان های کلمات کلیدی همسو با محتوای UGC بسازند. برندها می توانند مخاطبان خود را به تولید محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ترغیب کنند و یک استراتژی جستجوی مقیاس پذیر ایجاد کنند که توسط جامعه برند پشتیبانی می شود.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو مهم است؟

وقتی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در استراتژی سئوی خود وارد می کنید، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می تواند برای اطمینان از تازه بودن و تکرار مداوم محتوای شما در کنار بهبود تنوع کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرد. این عوامل باید روی رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر مثبت بگذارند.

افزایش تعامل کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) تعامل کاربر را تقویت می کند. مخاطبان احتمالا زمان بیشتری را در صفحه شما صرف تماشای المان های UGC یا مشارکت در پلتفرم های اجتماعی می کنند، به طور مداوم در مورد برند شما یاد می گیرند و شما را در بالای ذهن خود قرار می دهند.

تنوع محتوا

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) طیف گسترده ای از انواع محتوا را معرفی می کند. محتوا تنها محدود به تخیل مخاطبان شما است. این یعنی کتابخانه محتوای شما می تواند متنوع تر شود. مخاطبان شما احتمالا یک محتوای تولید شده توسط اعضای سایت ایجاد می کنند که با مخاطبان شما هماهنگ می شود و سیگنال هایی از محل سرمایه گذاری شما در تلاش های تولید محتوا برای شما ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تولید محتوا موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

کلمات کلیدی طولانی

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به طور طبیعی شامل کلمات و عبارات کلیدی طولانی است، پوشش کلمه کلیدی شما را گسترش می دهد و مخاطبانی را با نیازها، خواسته ها و خواسته های متمرکز جذب می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وبسایت

اعتبار و اعتماد

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) معتبر و بی طرفانه تلقی می شود و اعتماد و اعتبار را نزد مخاطبان شما ایجاد می کند. سپس می توانید از این قابلیت در وب سایت برند خود استفاده کنید.

جامعه سازی

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) حس جامعه اطراف برند یا وب سایت شما را ایجاد می کند و بازدیدهای مکرر و وفاداری کاربران را تشویق می کند.

جوامع به عنوان بخش مهمی از بازاریابی جستجو در حال ظهور هستند و UGC می تواند شما را قادر سازد تا جامعه برند خود را در مقیاس بزرگ تر کنید.

سوشیال سیگنال

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اغلب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، سیگنال هایی تولید می کند که به طور غیر مستقیم به تلاش های سئوی شما سود می رساند و با مخاطبان شما در پلتفرم های جستجوی اجتماعی مانند تیک تاک و پینترست ارتباط برقرار می کند و برند شما را در نقاط مختلف قابل مشاهده نگه می دارد.

بیشتر بخوانید: سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر Social signal روی سئو سایت

بک لینک های تولید شده توسط کاربران

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) با کیفیت بالا می تواند بک لینک های طبیعی را از وب سایت های دیگر جذب کند و قدرت سایت شما را افزایش دهد. این موضوع می تواند در نشریات تخصصی که در مورد فعالیت های تاثیرگذاران و خالقان محتوا در صنعت شما بحث می کنند، بسیار زیاد باشد.

بیشتر بخوانید: روش های ایجاد بک لینک با کیفیت و معتبر

کاهش هزینه تولید محتوا

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) نیاز به ایجاد محتوای ثابت، صرفه جویی در زمان و منابع را کاهش می دهد. شما استراتژی خود را مشخص می کنید و به تولیدکننده های محتوایی تبدیل می شوید که به دنبال UGC هستند و برای نیازهای آن استراتژی کار می کنند.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا برای سایت های مختلف چقدر است؟

بازخورد

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بینش های ارزشمندی در مورد ترجیحات کاربر، نقاط دردناک و بهبود محصول/خدمت ارائه می دهد. این کار باید برند شما را قادر به تکرار مداوم و توسعه کانال های بازاریابی “متعلق به خود” و محتوای سئو کند.

دیدگاه های متنوع

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) دیدگاه ها و نظرات متنوعی را به محتوای شما می آورد، مخاطبان بیشتری را جذب می کند و بار دیگر جامعه برند شما را رشد می دهد.

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش تعامل با کاربران برای افزایش ترافیک سایت

نکاتی در مورد استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو

مدیریت موثر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به یک رویکرد استراتژیک برای ادغام یکپارچه در گردش کار سئوی شما نیاز دارد.

به طور فعال مشارکت کاربران را تشویق و ترغیب کنید.

شما اینجا نیستید تا از مخاطبان خود برای محتوای رایگان بهره برداری کنید، بلکه به آن ها قدرت دهید تا در کنار نام تجاری خود، محتوای عالی تولید کنند. پیش از این به این موضوع پرداختیم که چگونه می توان از تخفیف ها، محصولات رایگان و رویدادها به عنوان پاداش استفاده کرد.

اگر کاربری برای برند شما محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ایجاد کند، احتمالا تمایل زیادی به شما دارد و این تکنیک ها به احتمال زیاد با استقبال خوبی مواجه خواهند شد.

به صورت استراتژیک محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در پلتفرم های خود به نمایش بگذارید.

پس از کسب اجازه از کاربران، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در وب سایت، کانال های اجتماعی یا حتی در تبلیغ تلویزیونی بعدی خود به نمایش بگذارید. از آن در هر جایی که برای برند شما بهتر است، استفاده کنید، اعم از توصیفات، بررسی محصول، نظرات یا راهنمایی برای ارتقای کتابخانه محتوای موجود خود.

دعوت از سازندگان محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای مشارکت در وبلاگ های مهمان

دعوت از سازندگان محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای مشارکت در پست های وبلاگ یا مقالات مهمان را در نظر بگیرید. از برند خود محافظت کنید، اما به آن ها اجازه دهید به سبک خود محتوا تولید کنند، به خصوص اگر برای مخاطبان شما طنین انداز شده باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

به یاد داشته باشید، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اغلب حاوی کلمات کلیدی طولانی است که به طور طبیعی توسط کاربران استفاده می شود. این کلمات کلیدی را شناسایی کنید و محتوای خود را در اطراف آنها برای جذب ترافیک جستجو بهینه کنید.

به این فکر کنید که چگونه می توانید جامعه خود را قدرتمند کنید.

ادغام گزینه های اشتراک گذاری اجتماعی می تواند دسترسی به UGC را در حین تعامل با نظرات کاربران تقویت کند، و هر محتوایی که آن ها ایجاد می کنند، حس جامعه را تقویت می کند.

شما باید مشتریان را به ترک بررسی ها و رتبه بندی ها تشویق کنید و سپس با استفاده از داده های ساختاریافته، رتبه بندی ستاره ها را در نتایج جستجو نمایش دهید.

گزینه دیگر سازماندهی مسابقات و چالش های UGC مانند تشویق کاربران به موارد زیر است:

  • رستوران های خاص شهر را در تیک تاک بررسی و بررسی کنید.
  • پیشنهاد ایده های مناسب برای تعطیلات خاص در اینستاگرام.

استفاده موثر Gymshark از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

Gymshark استادانه از محتوای تولید شده توسط کاربر برای تقویت حضور برند خود و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کرده است. در قلب استراتژی آن ها یک رویکرد جامعه محور وجود دارد. آن ها یک جامعه برند قوی ایجاد کرده اند و مشتریان را تشویق می کنند تا سفرها و تجربیات تناسب اندام خود را با محصولات Gymshark به اشتراک بگذارند و در نتیجه حس تعلق و وفاداری را تقویت می کنند.

کمپین های موفق هشتگ، مانند چالش #Gymshark66، بسیار مهم بوده است. این کمپین کاربران را تشویق می‌کند تا پیشرفت تناسب اندام خود را در طول 66 روز به اشتراک بگذارند و توجه زیادی را برای این برند ایجاد می کند.

با توجه به ادغام رسانه های اجتماعی، Gymshark در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، Pinterest و TikTok که در آن محتوای تناسب اندام رشد می کند، برتری دارد.

آن ها اغلب محتوا را از کاربران خود بازنشر می کنند و محتوای حرفه ای و تولید شده توسط کاربر را برای افزایش اعتبار و دسترسی ترکیب می کنند. این ادغام به همکاری با اینفلوئنسرهای تناسب اندام و مشتریان معمولی گسترش می‌یابد و دید برند آنها را بیشتر تقویت می‌کند.

از همان ابتدا، استراتژی های Gymshark به خوبی نشان می دهند که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) طرفداران خود را با استفاده از محصولات خود به نمایش می گذارد. به عنوان مثال فروشگاه اصلی آن ها را در نظر بگیرید، جایی که مانکن ها براساس اعضای جامعه خود ایجاد شدند.

این یک ابزار قدرتمند برای ارتقا محصول و ایجاد اعتماد در میان خریداران بالقوه است. این برند همچنین دارای یک گالری محتوای تولیدشده توسط کاربر در وب سایت خود است که به مشتریان نشان می دهد دیگران چگونه از محصولات آن ها بهره می برند.

استفاده موثر Gymshark از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

درگیر کردن جامعه از طریق مسابقات و رویدادها

درگیر کردن جامعه از طریق مسابقات و رویدادها، سنگ بنای دیگری از استراتژی Gymshark است. آن ها مسابقاتی ترتیب می دهند که در آن شرکت کنندگان محتوای مربوط به محصولات Gymshark را به اشتراک می گذارند و اغلب برندگان را در پلتفرم های اجتماعی خود نشان می دهند یا به آن ها با کالا پاداش می دهند.

این رویکرد جامعه را درگیر می کند و به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر عمل می کند. علاوه بر این، Gymshark از UGC به عنوان حلقه بازخورد برای توسعه محصول استفاده می کند. نظرات جمع آوری شده از محتوای کاربر به آن ها در درک ترجیحات مشتری، شکل دهی به محصول و استراتژی های بازاریابی کمک می کند.

Gymshark با نمایش طیف متنوعی از مشتریان، شامل بودن و مثبت بودن بدنه را ارتقا می دهد و تصویر مثبت برند را تقویت می کند که با مخاطبان گسترده ای طنین انداز می شود.

ازطریق این استراتژی های چند وجهی، Gymshark به طور ماهرانه ای از قدرت UGC را استفاده کرده است و تاثیر مهم آن را روی رشد برند، تعامل با مشتری و موفقیت کلی بازاریابی دیجیتال نشان می دهد.

درگیر کردن جامعه از طریق مسابقات و رویدادها

خطرات محتوای تو

لید شده توسط کاربر (UGC) در استراتژی سئو و نحوه کاهش آن ها

چالش های کنترل کیفیت

  • ریسک: محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ممکن است از نظر کیفیت متفاوت باشد و برخی محتوا ضعیف یا نامربوط باشند.
  • راه حل: پیاده سازی یک سیستم اعتدال قوی. از ابزارهای خودکار برای فیلترینگ اولیه استفاده کنید و یک تیم اختصاصی برای بررسی دستی داشته باشید تا از کیفیت و ارتباط محتوا اطمینان حاصل کنید.

محتوای مضر

  • ریسک: محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می تواند شامل نظرات منفی، نظرات نامناسب و محتوای نامطلوب باشد.
  • راه حل: ایجاد دستورالعمل های واضح اجتماعی و اجرای مداوم آن ها. یک سیستم گزارش دهی برای کاربران ایجاد کنید تا محتوای نامناسب را علامت گذاری کنند. فراتر از این، از تهیه کنندگان محتوای سئو اطمینان حاصل کنید. ما در زمان استفاده از UGC چنین محتوایی را به نمایش نمی گذاریم.

وابستگی به مشارکت کاربران

  • ریسک: دشواری در UGC با کیفیت کافی.
  • راه حل: تشویق مشارکت کاربر از طریق مشوق ها، مسابقات و تعامل فعال. احساس قوی جامعه را برای ایجاد انگیزه در تولید محتوا تقویت کنید.

تاثیر بر سرعت بارگذاری صفحه

  • ریسک: کاهش زمان بارگذاری صفحه به دلیل استفاده زیاد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) از رسانه.
  • راه حل: بهینه سازی تصاویر و ویدیوها برای وب. بارگذاری تنبل را پیاده سازی کنید و از شبکه های تحویل محتوا (CDN) برای بهبود زمان بارگذاری استفاده کنید.

آسیب پذیری در برابر هرزنامه و محتوای مخرب

  • ریسک: حوزه های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ممکن است اسپم و محتوای مخرب را جذب کنند.
  • راه حل: از فیلترهای ضد اسپم استفاده کنید و به طور منظم مناطق UGC را برای فعالیت های مشکوک تحت نظر داشته باشید. ثبت نام و ارسال دستورالعمل های سخت گیرانه را اجرا کنید و بهترین شیوه ها را به تیم های سئو آموزش دهید.

پتانسیل اتاق های پژواک (اکو)

  • ریسک: ایجاد اتاق های پژواک که در آن تنها عقاید خاصی تقویت می شوند.
  • راه حل: ترویج طیف متنوعی از دیدگاه ها و نظرات در محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC). گفتمان احترام آمیز را تشویق کنید و تفکر گروهی را از بین ببرید.

همانطور که مشخص است، بسیاری از ریسک ها را می توان با یک تلاش موثر برای محدودسازی محتوا توسط سئو کاهش داد، با در نظر گرفتن ریسک های مختلف و با استفاده از UGC در استراتژی های خود به دنبال حذف یا کاهش این ریسک ها هستیم.

مدیریت ریسک ها و به حداکثر رساندن مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو

مدیریت ریسک ها و به حداکثر رساندن مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئو

ادغام محتوای تولید شده توسط کاربر در یک استراتژی سئو مزایای بسیاری دارد، از تاثیر مثبت بر رتبه بندی موتورهای جستجو و هدایت تعامل بهتر کاربر تا ارائه محتوای معتبر و متنوع.

با این حال، مانند هر استراتژی دیگری، چالش ها و خطرات منحصر به فردی دارد. کلید موفقیت آمیز بودن اهرم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، متعادل کردن مزایا و معایب احتمالی آن است. و اینجاست که می بینم نقش در حال تکامل ما به عنوان متصدیان محتوای سئو در خط مقدم استراتژی سئو قرار می گیرد.

اعتدال و کنترل کیفیت مؤثر برای حفظ اعتبار و ارتباط UGC ضروری است. اجرای دستورالعمل‌های قوی، آموزش جامعه کاربران، و استفاده از فرآیندهای تعدیل خودکار و دستی می‌تواند خطرات مرتبط با کیفیت محتوای برند ما را کاهش دهد.

تشویق مشارکت کاربران متنوع و فعال در عین حفظ پیام برند، یک تصویر ثابت و مثبت را تضمین می کند و به ما اجازه می دهد تا فعالیت های خود را به طور موثر افزایش دهیم. در حالی که UGC می تواند به طور قابل توجهی تلاش های سئو را افزایش دهد و دید و اعتبار برند را افزایش دهد، به استراتژی های متفکرانه و مدیریت هوشیار نیاز دارد.

با شناخت و پرداختن به خطرات بالقوه و تعامل مداوم با جوامع خود، برندها می توانند از قدرت کامل UGC برای غنی سازی استراتژی های سئوی خود و ایجاد یک حضور آنلاین قابل توجه، معتبر و پویا استفاده کنند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06