چگونه برای تولید محتوا، موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

چگونه برای تولید محتوا، موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

در این مقاله می خوانید:

یکی از رایج ترین سوال های که افرادی که کسب کار اینترنتی و آنلاین دارند از خود می‌ پرسند است که چگونه می توانیم محتواهای جذاب و جدید تولید کنیم که برای افراد به سمت آن روی بیاورند؟

انتخاب موضوع برای تولید محتوا با توجه به تکراری نبودن یک امر جدی به حساب می آید که در این مقاله از کلیک اول می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم.

با شروع شدن و پیشرفت و همه گیر شدن عصر اینترنت بسیاری از کسب و کارها این موضوع را متوجه شدند که برای پیشرفت کسب کار خود و برای معرفی کسب کارشان در بازار جهانی ناچار هستند که به اینترنت روی بیاورند.

امروزه بسیاری از کسب و کارها از طریق اینترنت می باشد. بسیاری از افراد با انتقال داده کسب کارهای خود به اینترنت توانستند که در کست کار خود موفق شوند و هر چقدر که تعداد کسب و کارها و فضای مجازی افزایش پیدا کند تولید محتوا سخت تر می شود.

اگر موفق شدن در کسب و کارتان در فضای مجازی برایتان اهمیت دارد شما باید که محتواهای مختلف تولید کنید که به هیچ عنوان تکراری نباشد و برای بیننده جذابیت داشته باشد. پس این را می دانیم که تولید کردن یک محتوا چقدر می تواند برای شما ارزش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

امروزه یکی از بزرگ ترین مشکل و دغدغه های صاحبان کسب و کارهای آنلاین تولید محتوای جدید و جذاب می باشد. هر یک از افراد که یک محتوای جذاب و جدید داشته باشند به راحتی می توانند از اینترنت کسب درآمد کنند. اینترنت و فضای مجازی به اشخاص و کاربران مختلف این اجازه را می داد که با کمترین سرمایه و کمترین هزینه شروع به راه اندازی کسب و کار آنلاین یا تولید محتوا بکنند.

تولید محتوا

چه محتواهای می تواند افراد مختلف را جذب کند؟

یکی از رایج ترین سوال های که افرادی که کسب کار اینترنتی و آنلاین دارند از خود می پرسند است که چگونه می توانیم محتواهای جذاب و جدید تولید کنیم که برای افراد به سما آن روی بیاورند؟

و پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار است. چرا که هر محتوا علاقه مندان مربوط به خود را دارد، ولی این موضوع از اهمیت تولید یک محتوای جدید و جذاب کم نمی کند.

تولید کردن محتوا این گونه است که ممکن است یک محتوای خوب و جدید با موضوع ضروری و آموزنده تنها 60 نفر بازدید کننده داشته باشه و با استقبال زیادی رو به رو نشود ولی در عین حال هم نیز ممکن است فردی یک تولید محتوای جدید انجام بدهد که زیاد برای کاری انجام نداده است و پشت آن هزینه زیادی وجود نداشته باشد ولی این محتوا با زدید کننده های میلیونی داشته باید و به استقبال افراد زیادی رو به رو شود و در بین کاربران محبوبیت زیادی کسب کند.

موضوع تولید محتوا

انواع مختلف محتوا

قبل از این که به موضوع تولید کردن محتوای جدید و جذاب بپردازیم نخست به انواع مختلف محتوا می پردازیم و در باره محتواهای متفاوت بحث می کنیم.

بسیار محتواهای مختلف و فراوانی در فصل مجازی و در اینترنت وجود دارد مثل: طنز، ادبی، هنری و اجتماعی و… که همواره بسیاری از این محتواها با داشتن طرفدارهای بسیاری در فضای مجازی می توانند که کسب درآمدهای زیادی در اینترنت بکنند و به پر بازدید ترین ویدیوهای اینترنت و فضای مجازی تبدیل شوند.

همه محتواها با طرفداران مخصوص به خود روبه رو هستند و به حقیقت می توان گفت که شما هر محتوایی که تولید کنید می توانید که افراد و مخاطب های علاقه مند به مخصوص و علاقه مند به محتوای خود را به سادگی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا برای سایت های مختلف چقدر است؟

می دانیم که سلیقه های افراد بسیار با هم متفاوت است و در سطح یک جامعه همواره با اختلاف نظر وجود دارد به همین دلیل هم در اینترنت و فضای مجازی کم تر کسی وجود دارد که یک محتوای بدون بازدید کننده و افراد علاقه منو به آن محتوا وجود دارد پس به راحتی هر محتوایی ممکن است در فضای مجازی پخش شده و حتی پسندهای زیادی به دنبال داشته باشد.

انواع مختلف محتوا

یک محتوای جذاب و خوب چیست و چگونه می توانیم یک محتوای جدید و جذاب برای خود انتخاب کنیم؟

اگر شما هم نیز در دسته آن سری از افرادی هستید که از خود این سوال که چگونه می توانیم یک محتوای جذاب و خوب چیست و چگونه می توانیم یک محتوای جدید و جذاب برای خود انتخاب کنیم؟

در پاسخ باید گفت که تولید یک محتوای خوب و جذاب نیاز به فکر کردن زیاد دارد و اگر شما از دوستان و افراد مختلف پرس و جو کنید با نظرات مختلف و بسیاری رو به روی می شوید زیرا که سلیقه همه افراد جامعه به صورت یکسان نمی باشد.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است نه تنها این که یک محتوا و موضوع در فضای مجازی و اینترنت برای بعضی از افراد جذاب و مورد پسند نباشد، بلکه ممکن است که آن سایت یا حساب کاربری تولید کننده محتوا را مسدود کند تا دیگر از این مدل محتوا ها در فضای مجازی خود نبیند و این مورد ممکن است که به ضرر شما باشد ولی در همین حال ممکن است که همان محتوا برای یک کاربر دیگر بسیار جذاب و مورد پسند واقع شده باشد.

آن کاربر به جست و جو در مورد آن محتوا و به مشاهده ویدیوهای بیشتر از آن محتوا بپردازد. به همین دلیل می گوییم که در سطح جامعه بسیار تفاوت نظر و سلیقه وجود دارد و یک فرمول واحد و کلی برای تولید کردن یک محتوا وجود ندارد و هر محتوایی که ممکن است شما تولید کنید می تواند با پسندها و رضایت های فراوان و حتی با تنفر و نارضایتی های بسیاری رو به رو شود.

در تولید محتوا نمی توان گفت که این محتوا هیچ جذبه ای ندارد. برای مثال ممکن است شما از محتوای میکاپ و آرایش گری خوشتان بیاید و بسیار مورد پسند تان باید ولی در همین هین یک فرد دیگر اصلا از این محتوا خوشش نیاید و کورد پسند ش نباید ولی آن فرد از موارد طنز و کمدی خوشش بیاید و شما این محتوا مورد پسند تان نباشد. ولی همیشه این نکته را فراموش نکنید که محتوای جذاب محتوایی منحصر به فرد و تک و بسیار خاص می باشد.

محتوای هر فردی مثل اثر انگشت او می باشد پس به همین دليل به هیچ وجه از محتوای یک نفر دیگر کپی نکنید و اگر به دنبال یو محتوای خاص و جذاب هستید از ایده های خود استفاده کنید و محتوای خود را با احساس و از روی علاقه در اختیار مخاطبان قرار بدهید قطعا کاربران و افراد بسیاری ممکن است که تحت تاثیر قرار بگیرند.

اگر از محتوای یک شخص دیگر کپی بکنید ممکن است که علاوه بر این که با بازخوردهای منفی رو به رو شوید علاقه مندان به محتوای آن شخص را بیشتر کنید. این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که یک محتوای منحصر به فرد اما عجیب بهتر از یک محتوای به نسبت ساده است که مانند آن را در هر جایی از فضای مجازی بتوانید پیدا کنید پس همیشه به دنبال این باشید که از خودتان ایده های متفاوت بسازید.

محتوای جذاب

در ساخت محتوا چه موضوع هایی برای مردم جذاب هستند؟

چگونه بفهمیم که یک موضوع جذاب است؟ و چگونه بفهمیم که موضوعی که انتخاب کردیم در جامعه طرفدار و علاقه مندان زیادی دارد؟ این سوال ها از قبیل سوالاتی هستند که برای هر فردی که قصد به تولید کردن یک محتوا دارد در ذهنش پرسیده می شود. محتواهای بسیاری برای کاربران و افراد مختلف می تواند جذاب باشد.

مثل محتواهای آموزنده، محتواهای طنز و… بسیار زیادی از کاربران در تولید کردن محتواهای جذاب بسیار حرفه ای هستند و می توانند محتواهای زیادی مورد پسند آبیاری از کاربران تولید کنند.

در تولید کردن محتوا اگر محتوا از یک کیفیت خوب و نسبتا بالا و جذابی برخوردار باشد و نکات مهمی را به کاربران و افراد مختلف ارائه دهد، می تواند تا حد زیادی موفق عمل کند.

معمولا محتواهای این چنینی به سادگی می توانند مخاطبان خاص خود را جذب کنند ولی باید همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که در تولید کردن محتوا هر محتوایی می تواند مورد پسند افراد جامعه باشد به شرط آن که درست ارائه بشود. انتخاب کردن یک موضوع و محتوا برای تولید در عصر اینترنت امروز و با تکنولوژی و برنامه های بسیار زیادی که امروزه در اختیار ما قرار دارد می تواند کار بسیار ساده ای باشد.

بیشتر بخوانید: داستان سرایی یا استوری تلینگ چیست؟ قصه گویی در محتوا چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

به شرط این که شما در کار خود مداومت داشته باشید و سعی کنید محتوای منحصر به فرد را به مخاطبین و علاقه مندان به محتوای خود ارائه دهید. تولید محتوا می تواند موضوعات و زمینه های مختلفی داشته باشد اما نکته و چیز مهمی که می توان در همه آن محتواها مشاهده می شود خلاقیت و ایده هایی است که شما می توانید خودتان بسازید.

هر چه تو تولید کردن محتوا خود کفا و بدون کپی باشید می توانید که در آن تولید محتوا موفق تر باشید. بحث تولید کردن یک محتوای جذاب و جدید و پر طرفدار نیاز به خلاقیت و ایده های ناب و فراوان دارد.

هر جایی که اسم از خلاقیت و ایده های ناب به گوش برسد ردپای تولید محتوا را می توان مشاهده کرد پس برای تولید کردن یک محتوا خودکفا باشید و به هیچ وجه محتواها را کپی نکنید.

به نظر شما چه راه حل های دیگری برای اینکه موضوع تولید محتوا یکی نشود دارید؟ نظرات خود را باما از طریق بخش کامنت ها در میان بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06