تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

در این مقاله می خوانید:

در مقالات قبلی سایت کلیک اول که در بازه های زمانی مختلف منتشر شده است، به روش های مختلف بهینه کردن سایت پرداخته شد. یکی از این روش ها بک لینگ گرفتن است که با استفاده از مقاله “چگونه متوجه شویم چه سایت هایی به ما لینک داده اند؟” ابزاری جهت بررسی معرفی شده است.

یکی دیگر از روش های گرفتن بک لینک رایگان، استفاده از تکنیک پست مهمان است که در این مقاله قصد داریم بیشتر با این روش و نکات مرتبط با آن آشنا شویم.

آشنایی با تکنیک پست مهمان

یکی از روش هایی که متخصصان سئو و وب مستران با استفاده از آن می توانند بک لینک رایگان ایجاد کنند، تکنیک پست مهمان است. در هر سایت با هر حوزه مطالبی با استفاده از متن، تصویر، ویدیو و … در سایت منتشر می شود که به هر کدام یک پست می گویند. در مقالات قبلی به این که محتوا پادشاه است به طور کامل پرداخته شد. باید بدانید که عملا بدون استفاده از محتوا، سایت ها نمی توانند با هم رقابت کنند و مفهوم بهینه سازی سایت بی معنا می شود.

 

آشنایی با تکنیک پست مهمان

پست مهمان چیست؟

بسیاری از سایت ها این قابلیت را برای کاربران ایجاد کرده اند تا عضو شوند و پستی را با محتوای اختصاصی و منحصر به فرد خود در سایت منتشر کنند و در ازای آن کاربران با استفاده از پست خود به سایت شما لینک بدهند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای گرفنن بک لینک رایگان از تکنیک پست مهمان استفاده می کنند.

استفاده از این تکنیک مثل یک معامله است که برای دو طرف سود دارد. هم در سایت یک محتوای جدید منتشر شده و هم کاربر با انتشار پست، بک لینک رایگان به دست می آورد.

انواع تکنیک پست مهمان

  1. پست مهمان رایگان
  2. پست مهمان پولی

تعدادی سایت فعال وجود دارد که به صورت رایگان می توانید محتوای خود را منتشر کنید و بک لینگ بگیرید. یکی از سایت های ایرانی که به صورت رایگان می توانید در آن عضو شوید و با تکنیک پست مهمان، بک لینک رایگان بگیرید، سایت irancontent.net است.

در مقابل سایت های رایگانی که برای بک لینک وجود دارند، بسیاری از سایت ها به صورت رایگان اجازه انتشار محتوا و بک لینگ گرفتن نمی دهند و برای انتشار محتوا هر چه قدر که با کیفیت و مفید باشد، باید هزینه پرداخت کنید. به این کار استفاده از روش رپورتاژ آگهی می گویند.

انواع تکنیک پست مهمان

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغات تاثیر گذار است که هم مورد توجه کاربر قرار می گیرد و هم به دلیل این که پس از انتشار محتوا در سایت میزبان، کاربران زیادی روی تبلیغ رپورتاژ کلیک می کنند و همین باعث افزایش بازدید سایت و افزایش اعتبار سایت از نظر گوگل می شود.

یکی از مزیت های مهم استفاده از این روش این است که می توانید محتوای خود را به صورت منحصر به فرد طراحی و منتشر کنید و حتی اگر پس از مدتی تصمیم داشته باشید دوباره محتوا را منتشر کنید، با پرداخت هزینه دوباره این کار امکان پذیر است.

پس از تولید محتوای با کیفیت و کاربردی از طریق ثبت نام و عضویت در سایت هایی مانند یکتا نت، مدیا اد و سایر وب سایت های تبلیغاتی، می توانید برای ریپورتاژ خود بازدید دریافت کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که از طریق پنل کاربری کلیک اول نیز امکان ثبت سفارش افزایش بازدید برای رپورتاژ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟ مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق

مزایای پست مهمان

مهم ترین مزیت استفاده از تکنیک پست مهمان، بک لینگ گرفتن است که یکی از پارامترهای مهم در سئو و بهینه سازی و بهبود جایگاه سایت در گوگل است. چرا که این گونه لینک ها نشان دهنده اعتبار و اهمیت محتوای سایت است.

مزایای پست مهمان

افزایش نرخ کلیک و تعداد کاربران

در صورتی که مدیر سایت بتواند از طریق مطمئن و طولانی مدت کاربرانی را تشویق به عضویت در سایت و انتشار پست و محتوای جدید نماید، همین کار به دلیل این که بک لینک در پست مهمان قرار داده شده است، باعث افزایش نرخ کلیک و در نتیجه افزایش تعداد کاربران می شود.

بیشتر بخوانید: روش های افزایش نرخ کلیک سایت | افزایش CTR

افزایش اعتبار از نظر گوگل

زمانی که کاربران زیادی روی لینک سایت شما کلیک کنند یا بک لینک به صورت طبیعی برای سایت ایجاد شود، باعث افزایش اعتبار محتوای سایت از نظر گوگل می شود.

نکات کاربردی در مورد پست مهمان

وقتی شرایط محیاست تا از یک روش رایگان برای بک لینک سازی استفاده کنید، بهتر است نکات کاربردی و مهم را رعایت کنید تا فرصت سوزی رخ ندهد.

  1. انتخاب وب سایت معتبر برای لینک سازی: بسیاری از سایت ها هستند که قصد دارند صرفا جهت اعتبار بیشتر برای حوزه فعالیت خود سایت راه اندازی کنند ،برای این که پست مهمان در سایتی منتشر کنید ،از طریق سایت هایی با اعتبار بالا که در رتبه های برتر موتورهای جستجو هستند و محتوای کاربردی و مفید دارند، اقدام کنید.
  2. تعادل در انتشار پست مهمان: زیاده روی نکنید، همین. برای دریافت نتیجه مناسب و مثبت از گوگل، در انتشار پست محتوا و بک لینک سازی زیاده روی نکنید. بلکه در بازه زمانی طولانی تر و با استفاده از محتوای کاربردی مهم اقدام کنید.
  3. از منابع مختلف و با استفاده از انکرتکست های متفاوت پست منتشر کنید: در صورتی که از یک منبع استفاده کنید گوگل متوجه این تقلب و زیاده روی می شود.
  4. کیفیت محتوای پست مهمان: از اهمیت درباره محتوای با کیفیت و کاربردی و حتی بروز رسانی کردن محتواهای قبلی در مقاله الگوریتم تازگی محتوا صحبت شد. اما این نکته را فراموش نکنید که گوگل کیفیت محتوای پست مهمان را هم بررسی کرده و به همین دلیل کاربران هم متوجه کیفیت لازم محتوا شده و فقط در این صورت روی لینک موجود در پست مهمان کلیک می کنند. وگرنه محتوای بی کیفیت یا کم کیفیت برای کاربر هم ارزشی نخواهد داشت و موجب کلیک روی لینک نخواهد شد.
  5. با استفاده از یک پست چندبار بک لینک نگیرید: در قسمت بالا به اهمیت استفاده از انکرتکست های معتبر و منحصر به فرد پرداخته شد، اما این به این معنا نیست که از یک انکرتسکت و یک کلمه کلیدی در یک پست چندین بار استفاده کنید،این کار باعث کاهش اعتبار سایت می شود.

امکان دارد سایت من هم میزبان شود؟

امکان دارد سایت من هم میزبان شود؟

قطعا بله. اما چگونه؟ برای این که افراد بتوانند در سایت شما به عنوان سایت میزبان یا به صورت پولی یا رایگان پست مهمان منتشر کنند و از بک لینک بگیرند، باید شروط زیر بر قرار باشد:

  1. اعتبار و امنیت داشتن از نظر گوگل: در مقاله معیارهای رتبه بندی سایت از نظر گوگل و همچنین با استفاده از ابزار وب مستر (سرچ کنسول) که مقاله آموزش استفاده از این ابزار هم در سایت کلیک اول قرار دارد، میزان اعتبار و امنیت سایت خود را بسنجید.
  2. پهنای باند قوی برای هاست و دامنه: وقتی که میزبان پست مهمان باشید، حجم قابل توجهی از کلیک کاربران به سمت سایت شما افزایش می یابد و به عنوان منبع لینک شناخته می شوید که این کار ممکن است از نظر گوگل منفی تلقی شده و رتبه سایت شما را کاهش دهد.

در مقابل در صورتی که محتوای سایت با ارزش، با کیفیت و کاربردی و مفید برای کاربر باشد، باعث افزایش ترافیک سایت می شود که این پارامتر از نظر گوگل مهم است.

تفاوت پست مهمان با پست مهمان معکوس

پست مهمان بدین صورت است که خود افراد اقدام به انتشار محتوا در سایت شما می کنند ولی در تکنیک پست مهمان معکوس، شما به عنوان مدیر سایت از فرد دیگری می خواهید در سایت شما محتوای خودش را منتشر کند و در عوض شما هم به او بک لینک رایگان بدهید.

اهمیت و مزیت این کار برای مدیر سایت

در بالا به مزیت های استفاده از پست مهمان در سایت پرداخته شد که مهم ترین آن افزایش ترافیک سایت است که از پارامترهای مهم افزایش رتبه سایت است. نکته مهمی که برای دعوت به انتشار محتوا توسط فرد دیگر وجود دارد این است که از فردی ماهر و متخصص در حیطه کاری خود دعوت به تولید محتوا کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06