6 روش استفاده از ترافیک پولی برای کسب و کار شما

6 روش استفاده از ترافیک پولی برای کسب و کار شما

در این مقاله می خوانید:

بهترین راه برای کسب و کار شما، این است که از ترافیک پولی استفاده کنید. با این روش، می‌توانید به سرعت و با هزینه کمتر، تعداد بیشتری از کاربران را به سایت خود جذب کنید.

کارآفرینان به دنبال رشد کسب و کار خود و جذب مشتریان جدید هستند. اما برای رسیدن به این هدف، برند آن ها باید شناخته شود و کاربران جدیدی را که ممکن است در آینده مشتری شوند، تحت تأثیر قرار دهد.

از جمله روش های افزایش شناخت برند، یکی از راه های افزایش این دیداری با ترافیک پرداختی است. به طور کلی، می توان ترافیک را به دو روش افزایش داد: با استفاده از بازاریابی محتوا و با پیوندهای پرداختی. در این مقاله، به روش دوم می پردازیم.

اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه با سرمایه گذاری درست، کسب و کار خود را برجسته کنید، این مطلب برای شماست!

ترافیک پولی چیست؟

قبل از توضیح اینکه ترافیک پولی چیست، بیایید مفهوم ترافیک در دیجیتال مارکتینگ را روشن کنیم.

ترافیک جریان کاربرانی است که به کانال های ارتباطی شما دسترسی دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید روزانه به طور متوسط 500 نفر از سایت شما بازدید می کنند. این ترافیک روزانه فعلی وب سایت شماست. اما از آنجایی که هدف هر کسب و کار دیجیتالی جلب دید بیشتر آنلاین است، احتمالاً باید استراتژی هایی را برای کمک به افزایش این ترافیک ایجاد کنید.

همین امر در مورد کانال های دیگر مانند شبکه های اجتماعی و صفحات فرود (لندینگ پیج) نیز اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing Page) چیست؟

بنابراین، وقتی در مورد ترافیک پولی صحبت می کنیم، در مورد استراتژی صحبت می کنیم که شامل سرمایه گذاری پول برای افزایش ترافیک است. ترافیک پولی گزینه سریع تری برای رشد در اینترنت است.

اما مهم است که به خاطر داشته باشید که فقط پرداخت برای پیوندهای حمایت شده یک عصای جادویی نیست. کاربران می خواهند راه حلی برای سوالات اصلی خود در صفحه شما پیدا کنند. این تنها راهی است که آن ها به اندازه کافی در صفحه شما می مانند تا الگوریتم ها محتوای شما را مرتبط بدانند و تبلیغات پولی شما را نمایش دهند.

به طور خلاصه، ترافیک پولی به معنای سرمایه گذاری در پلتفرم ها و سایت های تبلیغاتی پولی برای جذب کاربران به یک صفحه، نمایه یا پیشنهاد خاص است.

ترافیک پولی به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را در چندین مکان تبلیغ کنید و در نتیجه به مخاطبان مختلفی دست پیدا کنید.

ترافیک پولی چیست؟

تفاوت بین ترافیک پولی و ارگانیک چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، ترافیک پولی راه سریع تری برای سرمایه گذاری در رشد کسب و کار آنلاین شما است. اما استفاده از استراتژی های ترافیک رایگان که به عنوان ترافیک ارگانیک شناخته می شود نیز امکان پذیر است.

البته، شما باید زمان و حوصله خود را در این نوع استراتژی صرف کنید، اما از نظر مالی نیازی به صرف هیچ چیزی نیست. تفاوت این است که نتایج در میان مدت و بلند مدت خواهد آمد.

از سوی دیگر، کمپین های ترافیکی پولی، نتایج تقریبا آنی را به دست می آورند. به همین دلیل، بسیاری از کارآفرینان از آنها برای رونق کسب و کار خود استفاده می کنند. اما یک استراتژی مانع دیگری نیست. در واقع، بهترین شرط استفاده از هر دو برای اطمینان از بهترین نتایج در ترافیک است.

ترافیک ارگانیک ثابت و تدریجی است. شما باید در تولید محتوا، سئو، بک لینک و بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: 10 برابر شدن ترافیک سایت با تولید محتوای بهینه

ترافیک پولی می تواند هم مکرر و هم پراکنده باشد. بستگی به این دارد که چقدر پول می خواهید سرمایه گذاری کنید و چه نوع بازدهی می خواهید. اما برای همه کارآفرینان، این یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

چرا باید در ترافیک پولی سرمایه گذاری کنید؟

بسیاری از مردم بر این باورند که نیازی به سرمایه گذاری در ترافیک پولی ندارند، زیرا ترافیک ارگانیک کافی است.

این ایده ممکن است نادرست در نظر گرفته شود، زیرا یکی از مقدمات بازاریابی دیجیتال، توسعه اقدامات یکپارچه است که در صورت عملی شدن با هم، نتیجه نهایی مطلوب را افزایش می دهد.

البته این امکان وجود دارد که فقط از استراتژی های ارگانیک برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. با این حال، سرمایه گذاری تنها در یک زمینه ممکن است به معنای به خطر انداختن موفقیت عمل باشد، علاوه بر این که راهی برای کشف نکردن گزینه های دیگر است.

چه زمانی استفاده از ترافیک پولی ایده خوبی است؟

 

چه زمانی استفاده از ترافیک پولی ایده خوبی است؟

به چند نکته در مورد اینکه چه زمانی استفاده از ترافیک پولی ایده خوبی است، نگاهی بیندازید:

اقدامات خاص را تبلیغ کنید

بسیاری از کارآفرینان شکایت دارند که حفظ وجوه انحصاری برای ترافیک پرداختی امکان پذیر نیست. اگر استفاده از مقدار ثابت امکان پذیر نیست، این حالت می تواند برای اقدامات خاص استفاده شود.

مثلا هر زمان که یک محصول جدید، مطالب انحصاری که اخیراً در وب سایت ارسال شده است، یک تبلیغ یا چیزی پراکنده با زمان شروع و پایان از پیش تعیین شده راه اندازی می کنید، می توانید از استراتژی خرید ترافیک استفاده کنید.

دید بیشتر را سریعتر به دست آورید

ترافیک ارگانیک کار می کند و به حفظ نام برند در بالای نتایج جستجو کمک می کند، اما مشکل اصلی این است که ممکن است ماه ها طول بکشد تا این اتفاق بیفتد. در نتیجه، با سرمایه گذاری در تبلیغات پولی، دید کسب و کار خود را افزایش داده و شناخت برند را سریعتر بهبود می بخشید.

بنابراین، پس از این اقدامات، می توان با مخاطبانی که قبلا تحت تاثیر این کمپین ها قرار گرفته اند، کار کرد و آن ها را به خریدار تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: ایجاد رویدادها و کمپین های تبلیغاتی برای جذب و افزایش ترافیک سایت

نرخ تبدیل را گسترش دهید

استفاده از لینک های پولی می تواند در تاثیرگذاری بر سرنخ ها در آخرین مرحله قیف فروش موثر باشد.

بیشتر بخوانید: قیف بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد؟

هنگامی که کاربران جستجوهای خاصی را در اینترنت انجام می دهند، به این معنی است که می دانند مشکلشان چیست، گزینه های جایگزین را در نظر گرفته اند و به دنبال راه حل هستند.

با انتخاب صحیح عبارات و کلمات کلیدی، می توانید تبدیل ها را گسترش دهید، محتوا و راه حل ها را به کاربران در لحظه ای که آن ها جستجو می کنند ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

نرخ تبدیل را گسترش دهید

شهرت خود را با گوگل بهبود بخشید

همانطور که به طور خلاصه توضیح دادیم، گوگل از الگوریتمی استفاده می کند که بهترین صفحات وب را بر اساس شرایط خاص رتبه بندی می کند.

یکی از عواملی که در این رتبه بندی به آن توجه می شود مدت زمانی است که کاربران پس از انجام جستجو در وب سایت می گذرانند. این زمان به پلتفرم نشان می دهد که آیا جستجو مفید بوده است یا خیر، و در صورت موثر بودن، گوگل می داند که صفحه قابل اعتماد است و شهرت دامنه وب سایت را بهبود می بخشد.

ترافیک پولی چگونه کار می کند؟

مانند هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ دیگری، ترافیک پولی نیاز به برنامه ریزی، نظارت، آزمایش و تجزیه و تحلیل زیادی دارد.

برای برنامه ریزی صحیح این نوع استراتژی، ابتدا باید در مورد هدف خود تصمیم بگیرید. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • برند خود را تبلیغ کنید و دیده شوید.
  • فالوورهای بیشتری دریافت کنید.
  • بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود بیاورید.
  • گرفتن سرنخ
  • پیشنهاد فروش

علاوه بر هدف، برنامه ریزی خوب مستلزم این است که مخاطب و شخصیت خود را به خوبی بشناسید. دلیل این امر این است که هرچه کمپین های ترافیکی پولی شما هدفمندتر باشد، نتایج بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پرسونای مشتری چیست؟

در مرحله بعد، باید فرمت پیشنهاد را تعریف کنید: متن، تصویر، ویدیو… و همچنین فراخوانی برای اقدام شما چه خواهد بود.

این انتخاب نیز بر اساس انتخاب کانال ها یا پلتفرم هایی است که در آن ها تبلیغ خواهید کرد. بعدا در این مورد صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: CTA چیست؟ روش های ایجاد Call to Action

و در نهایت، شما باید بودجه تبلیغات و نحوه پرداخت آن را انتخاب کنید. صورتحساب می تواند به ازای هر کلیک، CPC، یا به ازای هر هزار نمایش، CPM باشد. در زیر ببینید!

CPC

CPC «هزینه هر کلیک» است. با CPC، هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود، هزینه پرداخت می کنید، یا می توانید حداکثر بودجه را تعیین کنید، اجازه دهید کمپین شما اجرا شود و تا جایی که بودجه اجازه می دهد، کلیک جمع می کند.

CPC استراتژی ایده آلی برای هر کسی است که به دنبال ایجاد تبدیل است، مثلاً بازدید از صفحه، فروش محصول، سرنخ ها و غیره. این دقیقا به این دلیل است که شما فقط در صورتی پول می دهید تا کسی که آگهی شما را ببیند، برخلاف CPM، واقعاً روی آن کلیک کند.

ترافیک پولی چگونه کار می کند؟

CPM

CPM هزینه به ازای هر هزار نمایش است. به عبارت دیگر، هر بار که هزار نفر تبلیغ شما را ببینند، هزینه پرداخت خواهید کرد.

در این قالب، هر کسی که بالاترین پیشنهاد را بدهد، بهترین دسترسی و رتبه را دارد. بنابراین اگر نتایج بیشتری می خواهید، باید پول بیشتری سرمایه گذاری کنید و یک تبلیغ مرتبط و ارزشمند ایجاد کنید.

پول تنها معیاری نیست که میزان دسترسی و رتبه یک کمپین را تعیین می کند، اما یکی از مهمترین آن هاست. بنابراین، CPM برای کسانی توصیه می شود که هدفشان شناسایی برند و به دست آوردن دید آنلاین است.

بیشتر بخوانید: تبلیغات کلیکی چیست؟ مزایا و معایب پرداخت به ازای کلیک

6 ابزار ایجاد ترافیک پولی

در حال حاضر پلتفرم ها و وب سایت های مختلفی وجود دارند که گزینه های تبلیغاتی را ارائه می دهند. این به شما بستگی دارد که هدف هر یک را درک کنید و مخاطبان هدف خود را در کجا قرار دهید.

در اینجا، 6 منبع اصلی را بیان کرده ایم:

1- گوگل ادز (Google Ads)

گوگل ادز یکی از پرکاربردترین پلتفرم های تولید ترافیک است زیرا تبلیغات در بالا یا کنار موتور جستجوی گوگل یا سایت های شریک ظاهر می شوند.

یکی از مزایای این گزینه این است که شما می توانید تنها زمانی پرداخت کنید که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند.

علاوه بر این، این پلتفرم اجازه می دهد تا تست های A/B با تغییرات فراخوانی، کلیدواژه، متن و فراخوان انجام شود. به این ترتیب، تشخیص اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی آسان تر و واضح تر است.

بیشتر بخوانید: تکنیک A/B Test چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات برای نمایش در بالای نتایج جستجو رقابت می کنند و بر اساس ارزش پیشنهادی و ارتباط وب سایت، آگهی انتخاب شده تعیین می شود.

این پلتفرم همچنین نمایشگری را با معیارهای کلیدی لازم برای ارزیابی ها ارائه می دهد و تبلیغات را می توان بر اساس جنسیت، دستگاه دسترسی و مکان، در میان گزینه های دیگر هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: چه اشتباهاتی باعث هدر رفتن بودجه تبلیغات گوگل ادز می شود؟

6 ابزار ایجاد ترافیک پولی

2- تبلیغات فیس بوک (Facebook Ads)

تبلیغات فیس بوک به شما این امکان را می دهد که تبلیغاتی با عکس ها، متن ها و ویدیوهایی ایجاد کنید تا در فیس بوک نمایش داده شوند و کاربران را به بازدید از وب سایت کسب و کار شما سوق می دهد.

این پلتفرم می تواند با تبلیغات گوگل استفاده شود زیرا مخاطبان متفاوتی را جذب می کند. همچنین امکان تقسیم بندی بالایی را فراهم می کند که در آن امکان تعریف نمایش تبلیغات بر اساس علاقه، جنسیت، سن، وضعیت رابطه و حرفه وجود دارد.

3- تبلیغات اینستاگرام (Instagram Ads)

با تبلیغات اینستاگرام، می توانید تبلیغات ویدیویی، تک عکس یا اسلاید عکس، از جمله متن را نمایش دهید. همچنین می توانید در استوری و شاپ اینستاگرام تبلیغ کنید. این ابزار با فیس بوک متصل است زیرا آن ها از یک گروه هستند. این ویژگی عالی است؛ زیرا می توانید استراتژی های مشترکی برای هر دو کانال ایجاد کنید.

به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان، تبلیغات در اینستاگرام برای بسیاری از کارآفرینان سودمند است. شما ابزارهای هدف گذاری و تجزیه و تحلیل شگفت انگیز و همچنین ویژگی ها و قالب های متنوعی برای جذب مخاطبان خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: پروموشن اینستاگرام چیست؟

4- تبلیغات یوتیوب (YouTube Ads)

اگر کسب و کار شما محتوای ویدیویی نیز تولید می کند، تبلیغات YouTube می تواند یک ابزار تبلیغاتی عالی باشد. کاربران در حال حاضر در حال تغییر عادات مصرف داده خود هستند و بیشتر دسترسی آنلاین آنها از طریق ویدئوها انجام می شود.

علاوه بر این، تولید محتوای ویدیویی طعمه ای برای جذب کاربران به وب سایت شما برای فروش محتوا و دوره های آنلاین است.

بیشتر بخوانید: یوتیوب چیست؟ معرفی جامع یوتیوب و روش های افزایش بازدید ویدیو در آن

5- تبلیغات لینکدین (LinkedIn Ads)

لینکدین پلتفرمی است که برای ارتباطات حرفه ای و ایجاد تماس بین شرکت های B2B استفاده می شود. با این حال، اگر مخاطبان شما در لینکدین هستند، هیچ چیز مانع از تبلیغات در این پلتفرم نمی شود.

تاکید بر این نکته مهم است که قیمت گذاری کلیکی در این پلتفرم معمولاً بالاتر از گزینه های دیگر است. اما، اگر مخاطبان شما بخش بندی شده اند و می توانند با این عمل به مشتری تبدیل شوند، ممکن است ارزش سرمایه گذاری روی آن را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی لینکدین و معرفی روش های کاربردی برای دیده شدن در این شبکه اجتماعی

6 ابزار ایجاد ترافیک پولی

6- تابولا Taboola

گزینه دیگر Taboola است که ترافیک کاربران را از پورتال های خبری اصلی به ارمغان می آورد و می تواند به میلیون ها بازدید صفحه در روز برسد. این پلتفرم به شما امکان می دهد کمپین هایی ایجاد کنید که در پرتال های اینترنتی بزرگ به عنوان پیشنهاد محتوا نمایش داده می شوند.

اگر کاربران به عنوان مثال برای خواندن اخبار در مورد تغییرات احتمالی در تامین اجتماعی به وب سایت های خبری دسترسی دارند و شما یک وکیل کار هستید، این امکان برای خوانندگان وجود دارد که آگهی مربوط به کسب و کار شما را بلافاصله زیر مقاله پیدا کنند تا کاربران به صفحه شما منتقل می شوند.

سرمایه گذاری و تجزیه و تحلیل

این حقیقت که برند شما روی ترافیک پرداختی سرمایه گذاری می کند، به این معنی نیست که وب سایت شما دسترسی بیشتری پیدا خواهد کرد و کاربران نیز بخشی از مخاطبان هدف شما نخواهند بود. اما این استراتژی دیگری است که می تواند برای افزایش دسترسی کسب و کار شما مورد استفاده قرار گیرد.

اما همیشه به یاد داشته باشید که قبل از سرمایه گذاری، باید برنامه ریزی کنید، محتوا بسازید، یک وب سایت واکنش گرا داشته باشید و به تجربه کاربران خود برای بهینه سازی تبلیغات این مطالب فکر کنید. به هر حال، اگر کاربران شما جایی برای رفتن نداشته باشند، خرید ترافیک فایده ای ندارد.

علاوه بر این، باید به اطلاعات کمپین های موجود دسترسی داشته باشید و گزارش هایی تهیه کنید که مشخص کند آیا سرمایه گذاری ها ارزشش را دارند یا خیر. زیرا به این ترتیب متوجه خواهید شد که چه چیزی جواب داده و چه چیزی می تواند بهبود یابد. آیا از این مقاله لذت بردید؟ اگر سوالی دارید، در ادامه با ما در میان بگذارید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06