بازاریابی لینکدین و معرفی روش های کاربردی برای دیده شدن در این شبکه اجتماعی

بازاریابی لینکدین و معرفی روش های کاربردی برای دیده شدن در این شبکه اجتماعی

در این مقاله می خوانید:

لینکدین یک شبکه اجتماعی برای رابطه های حرفه ای است که به نوعی به کسب و کار شما اعتبار می بخشد. در لینکدین بسیاری از مشتریان بالقوه و متخصص حضور و فعالیت دارند که می توانند به صورت موثر در رشد برند شما و کسب و کارتان تاثیرات چشمگیری داشته باشند. در این مقاله با اصول فعالیت در این شبکه اجتماعی، بازاریابی در لینکدین، و روش های تولید محتوای هدفمند و اصولی در آن به طور کامل آشنا می شویم.

مقدمه ای در مورد بازاریابی لینکدین

با وجود این که امکان دسترسی و استفاده از سایر شبکه های اجتماعی بدون نیاز به فیلتر شکن برای ایرانیان فراهم شده، لینکدین به عنوان یکی از حرفه ای ترین شبکه های اجتماعی می شود. اما هنوز بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از امکانات ویژه ای که این شبکه اجتماعی در اختیار کاربران قرار می دهند، مطلع نیستند. حتی ممکن است بسیاری از کاربران در لینکدین اکانت ساخته باشند اما زمان تدوین استراتژی برای کسب و کار خود و اجرای برنامه ریزی ها به ندرت به بازاریابی در لینکدین توجه می کنند.

لینکدین یک شبکه اجتماعی قدرتمند و دارای 645 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است. در صورتی به با استراتژی های قوی و اصولی در این شبکه اجتماعی فعالیت و بازاریابی کنید، در مدت زمان کمی می توانید اقدامات برند سازی و افزایش آگاهی از برند را در ذهن مخاطبان ایجاد کنید. لینکدین یک شبکه اجتماعی برای رابطه های حرفه ای است که به نوعی به کسب و کار شما اعتبار می بخشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر لینکدین بر سئوی سایت چگونه است؟

در لینکدین بسیاری از مشتریان بالقوه و متخصص حضور و فعالیت دارند که می توانند به صورت موثر در رشد برند شما و کسب و کارتان تاثیرات چشمگیری داشته باشند. در این مقاله با اصول فعالیت در این شبکه اجتماعی، بازاریابی در لینکدین، و روش های تولید محتوای هدفمند و اصولی در آن به طور کامل آشنا می شویم.

بازاریابی در لینکدین

بازاریابی در لینکدین

امروزه با افزایش دسترسی کاربران در سراسر جهان به پلتفرم شبکه های اجتماعی، تعداد کاربران فعال در لینکدین نیز افزایش یافته است. اما متاسفانه در این بین، برخی از کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از شبکه های اجتماعی صرفا برای سرگرمی استفاده می کنند.

در صورتی که برخی از شبکه های اجتماعی حرفه ای نظیر اینستاگرام و لینکدین فرصت های بی نظیری برای بازاریابی و برند سازی را برای کسب و کارها فراهم می کند. در واقع باید محتوای هدفمند، موثر و مفید و با رعایت اصول و استراتژی های تولید محتوا منتشر کنید تا برند شما تقویت شده یا بهبود یابد.

اقدامات لازم برای شروع فعالیت بازاریابی در لینکدین

در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که باید برای شروع فعالیت لینکدین مارکتینگ، آن ها را رعایت کنید:

ساخت اکانت شرکتی برای کسب و کار

برای شروع فعالیت بازاریابی در لینکدین ابتدا یک حساب کاربری ویژه برای کسب و کار خود بسازید.

  • برای این کار ابتدا در لینکدین ثبت نام کرده و از بالای صفحه در قسمت پروفایل کلیک کنید. سپس به قسمت انتهای منوی جدیدی که باز می شود بروید و گزینه Page Create Company را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی نوع کسب و کارتان را مشخص کنید. کسب و کار کوچک، کسب و کار متوسط تا بزرگ، برگه ویترین، موسسه آموزشی از انواع کسب و کارها است.
  • پس از تایید مرحله قبل، وارد صفحه جدیدی می شوید که باید اطلاعات مربوط به کسب و کارتان از جمله نام کسب و کار، آدرس وب سایت، و … کلیه قسمت های ستاره دار را تکمیل کنید.
  • سپس مربع پایین صفحه را بزنید و روی دکمه Create Page کلیک کنید.
  • پس از ساخت برگه شرکتی یا ساخت Company Page با کلیک روی گزینه Page Admin در منوی سمت راست بالای صفحه و گزینه Admin Tools امکان دسترسی و مدیریت برای سایر کارکنان یا همکاران را فعال کنید.

ساخت اکانت شرکتی برای کسب و کار

تعیین هدف از فعالیت در لینکدین

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای و بسیار کاربردی است. به همین دلیل در ابتدای کار باید هدف یا اهداف خود از ساخت اکانت و فعالیت لینکدین را تعیین کنید. برای مثال شرکت ها یا کسب و کارها اهداف زیر را دارند:

  • افزایش تعداد مشتریان بالفعل و مشتریان وفادار
  • افزایش میزان ترافیک سایت
  • افزایش میزان به اشتراک گذاری محتوا توسط مخاطبان
  • افزایش اعتبار کسب و کار و حوزه کاری در مقایسه با رقبای فعال

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟

روش تحقق اهداف کسب و کار در بازاریابی لینکدین

پس از تعیین اهداف مورد نظر برای کسب و کارتان، باید بررسی و تحلیل کنید که لینکدین چگونه می تواند در تحقق اهداف کسب و کار نقش موثر داشته باشد. در این مرحله باید در نظر داشته باشید که بر طبق آمار و ارقام موجود می توانید عملکرد مناسب برای تحقق در اهداف را در لینکدین اجرا نمایید.

  • تولید و افزایش مشتری: یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده و مخاطب به مشتری بالفعل است. در این باره باید گفت بازدید کنندگان و مخاطبان لینکدین در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی 277 درصد بیشتر شانس تبدیل شدن مخاطب به مشتری راغب یا Lead دارد.
  • استخدام و جذب نیروی انسانی: لینکدین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای جذب نیروی کار توانمند و مستعد در کل جهان شناخته می شود. به گونه ای که حتی بسیاری از کارکنان فرهیخته از بین افراد مستعد و با تجربه که روزمه کاری قابل توجهی داشته اند، تامین نیرو کرده اند.
  • افزایش آگاهی از برند: بنای راه اندازی و فعالیت در لینکدین بر اساس ایجاد یک شبکه اجتماعی حرفه ای و برای افراد حرفه ای بنا شده است. این شبکه اجتماعی با نمایش دادن برند شما در بین میلیون ها برند معتبر و فعال می تواند راهی برای افزایش آگاهی از برند و معروفیت بیشتر و بهتر آن شود.
  • افزایش اعتبار کسب و کار: همان طور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد، لینکدین امکان مشخص کردن نوع کسب و کار و حتی هدف کاری را به کاربران می دهد. به همین جهت بر مبنای حوزه کاری تخصصی و حرفه ای خود می توانید محتوای مفید و کاربردی برای کاربران آماده کنید. در صورت تولید محتوای مفید و مستمر اعتبار کسب و کار شما نیز تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

روش تحقق اهداف کسب و کار در بازاریابی لینکدین

نحوه استفاده از لینکدین برای بازاریابی موثر

پس از این که هدف یا اهداف خود برای فعالیت در لینکدین را تعیین کردید، می توانید به صورت موثر و مفید از این شبکه اجتماعی برای بازاریابی نیز استفاده کنید. همچنین پس از مدتی می توانید روند کار خود را نیز تحلیل و بررسی کنید.

برای بررسی و نحوه استفاده هر چه بهتر از لینکدین برای بازاریابی ابزارها و روش هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

پیگیری نرخ تبدیل موثر از لینکدین توسط گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

ابتدا وضعیت فعلی یا نرخ مبدا که در حال حاضر در آن هستید را تعیین کنید. سپس تعداد مشتری راغب یا مشتری بالفعل که از طریق کلیک کردن روی لینک موجود در لینکدین وارد سایت شما شده اند را بررسی کنید.

برای این کار وارد سایت Google Analytics شوید، ابتدا گزینه Acquisition و سپس گزینه Social را انتخاب کنید. در قسمت جدید Social، وارد قسمت Conversion شده و سپس گزینه LinkedIn را انتخاب کنید. در این قسمت باید تاریخ مورد نظرتان را تنظیم و انتخاب کرده و تغییراتی که در 6 ماه گذشته برای لینکدین اتفاق افتاده را مشاهده کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت در این بخش این است که برای نظارت کردن و تحلیل تبدیل شدن مخاطب به مشتری راغب ؛ باید در گوگل انالیتیکس یک Goal (هدف) تعیین کنید. برای مثال در صورتی که یک کاربر راغب یا مشتری بالقوه وارد سایت شده و سپس یک فرم تماس در سایت را پر کند. سپس از طریق آن وارد لینکدین شما شود؛ این مشتری، یک مشتری راغب است.

در واقع آماری که توسط این بخش ارائه می شود، به عنوان یک مبنا یا چگونگی عملکرد شما در لینکدین در نظر گرفته شده که به راحتی می توانید درصد رشد یا دقت کار خود در بازاریابی لینکدین را مشاهده و بررسی کنید.

برای مثال، در زمان تدوین استراتژی تولید محتوا برای لینکدین اگر در 6 ماه گذشته توانسته اید 1000 مشتری راغب داشته باشید. و اکنون قصد افزایش مشتری راغب تا 25 درصد را دارید، باید 250 مشتری راغب جدید را از طریق تکرار همان استراتژی بازاریابی لینکدین یا از طریق تدوین استراتژی جدید جذب نمایید.

یکی از ابزار کاربردی دیگر لینکدین، ابزار Lead Gen Forms به معنی فرم های تولید مشتری راغب است. این فرم در اختیار مشتریان قرار داده می شود که یک بخش ساده و بسیار کاربردی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان علاقه مند است که به پروفایل لینکدین شما مراجعه کرده اند.

نحوه استفاده از لینکدین برای بازاریابی موثر

تعیین میزان ترافیک دریافت شده از طرف لینکدین

مانند بررسی میزان مشتریان راغب می توان میزان ترافیک دریافتی از طرف لینکدین را از طریق گوگل آنالیتیکس مشاهده و بررسی کرد. برای این کار وارد نرم افزار Google Analytics شوید و از طریق گزینه Acquisition، گزینه All Traffic را انتخاب کنید. سپس از قسمت Referrals، گزینه All Traffic را انتخاب کرده و لینکدین را پیدا کنید. در نمودار مشخص شده برای لینکدین می توانید مجموع تعداد بازدید کنندگانی که از طریق لینکدین وارد وب سایت شده اند را مشاهده و تحلیل کنید. همچنین می توانید درصد آن ها را با سایر منابعی که از طریق آن وارد وب سایت شده اند را ببینید.

در این قسمت نیز می توانید نوع هدف (Goal) را از طریق همان روشی که در قسمت های بالا ذکر شد، انتخاب کنید. بنابراین در نهایت داده های 6 ماه گذشته یا زمان مورد نظر خود را بررسی کرده و یک نمودار رشد منطقی و هدفمند برای آن به عنوان هدف تنظیم کنید.

بررسی میزان به اشتراک گذاری محتوا

از طریق ابزار Google Analytics می توانید تعداد به اشتراک گذاری های محتوا توسط مخاطبین را هم مشاهده کنید. برای این کار در بالای منو صفحه پروفایل کسب و کار خود روی گزینه Analytics کلیک کنید و سپس گزینه Update را انتخاب کنید. در قسمت Metrics گزینه Share را انتخاب کنید. برای تعیین هدف نیز، میانگین میزان به اشتراک گذاری محتوا را در 6 ماه گذشته بررسی کرده و با توجه به نمودار ترسیم شده، یک رشد منطقی برای آن تعریف کنید.

استفاده از لینکدین برای افزایش اعتبار کسب و کار

یکی از بهترین روش های افزایش اعتبار کسب و کار، تثبیت جایگاه حرفه ای کسب و کار در پلتفرم های مختلف است. برای افزایش اعتبار کسب و کار لازم است که محتوای با کیفیت و مستمر در لینکدین مشاهده کنید. همچنین برای این منظور می توانید میزان تعامل خود با سایر کسب و کارهای حرفه ای در لینکدین را افزایش دهید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که تعامل با یک گروه یا ارسال پست های بیشتر به صورت خودکار (مانند ربات) باعث افزایش اعتبار کسب و کار نخواهد شد. بلکه لازم است که محتوای تولید شده آموزنده، مفید، کاربردی، و تامل بر انگیز باشد.

به طور کلی شاخص مشخصی برای تعیین میزان اعتبار کسب و کار وجود ندارد. اما از طریق نظارت کردن روی شاخص های مختلفی از جمله میزان رشد دنبال کنندگان، میزان به اشتراک گذاری محتوا، و حجم تعاملات انجام گرفته در لینکدین، می توانید میزان وضعیت رشد نسبی و اعتبار کسب و کار را بسنجید. اما سوال مهم این است که این شاخص ها چگونه می تواند نشان دهنده اعتبار کسب و کار باشد؟ چون افزایش تعامل مخاطب یا محتوا نشان دهنده ارزشمند و معتبر بودن کسب و کار یا محتوای کاربردی است.

تعیین وضعیت و پیگیری شاخص های ذکر شده

برای پیگیری سه شاخص ذکر شده برای بررسی میزان اعتبار کسب و کار، کافی است از طریق پروفایل لینکدین به منوی Analytics مراجعه کنید. سپس گزینه Followers را انتخاب کرده و سپس از طریق گزینه Update میزان رشد دنبال کنندگان، مجموع تعاملات انجام شده را مشاهده نمایید. برای تعیین هدف نیز میزان میانگین رشد پست ها در 6 ماه گذشته یا هفته ها یا زمان مورد نظر خود را در نظر بگیرید. سپس هدف خود را بر اساس همین نمودار نشان داده شده، تعیین کنید.

استفاده از لینکدین برای افزایش اعتبار کسب و کار

مخاطب خود را در لینکدین تعیین کنید

پس از این که یک صفحه اختصاصی برای کسب و کار خود راه اندازی کرده و هدف خود را تعیین کردید. باید برنامه ریزی های لازم برای بازاریابی در لینکدین را بر اساس شناخت مخاطبان هدف متمرکز نمایید. در صورتی که شناخت کافی از مخاطبان نداشته باشید، نمی توانید محتوای کاربردی و مناسب برای ارائه به مخاطبان ارائه کنید.

نکته دیگر حائز اهمیت این است که لینکدین یک نوع شبکه اجتماعی B2B و حرفه ای است. به همین دلیل نمی توانید محتوایی که در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک یا اینستاگرام منتشر می کنید، را در لینکدین هم کپی کنید. مخاطبان شما در لینک گروهی از افراد خاص و به دنبال اهداف خاص و حرفه ای هستند که نوع محتوای مورد پسند آن ها نیز متفاوت است.

برای شناخت مخاطب باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. مخاطبان هدف (کسب و کار من) چه کسانی هستند؟
  2. مخاطبان چه مشکلات و دغدغه هایی دارند؟
  3. در چه زمان یا زمان هایی با مشکلات روبرو می شوند؟
  4. چرا این مشکلات (حرفه ای) برای مخاطبان رخ داده است؟

تکمیل و بهینه سازی پروفایل لینکدین

برای جذب بهتر و بیشتر دیده شدن از دید مخاطبان، حتما باید پروفایل لینکدین را بهینه سازی کنید. برای این کار باید حتما همه فیلدهای پیشنهادی یا حداقل فیلدهایی که نشان دهنده اطلاعات کامل و جامعی در مورد کسب و کارتان هست را تکمیل کنید. همچنین عکس متناسب با کسب و کار را منتشر کنید. انتخاب عکس هایی در فضای باز و غیر رسمی برای لینکدین مناسب نیست.

برای ویرایش کردن پروفایل مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در قسمت Page Info تصویر پروفایل و نام صفحه لینکدین را تغییر دهید. یک Tage Line 120 کلمه ای بنویسید. این تگ لاین در زیر لوگوی شما قرار داده می شود. این قسمت و قسمت Overview از مهم ترین پارامترهای برای بازاریابی لینکدین محسوب می شوند. این پارامترها در قسمت About پروفایل نمایش داده می شود. این دو قسمت برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و آغاز یک تعامل بسیار موثر و کاربردی است.
  2. در قسمت Buttons یک دکمه برای نمایش در کنار دکمه follow انتخاب کنید.
  3. در قسمت Overview اطلاعات تماس و توضیحات لازم را بنویسید.
  4. در قسمت Location محل فعالیت خود را تعیین کنید.
  5. در بخش Hashtag، سه هشتگ مفید و اختصاصی برای نوشته های خود ایجاد کنید.
  6. در قسمت Featured Group ،10 گروه متناسب با کسب و کارتان را اضافه کنید.
  7. در بخش Manage Language، اطلاعاتی که درج کردید را برای نمایش به مشتریان و مخاطبان خارجی ترجمه کنید.

تکمیل و بهینه سازی پروفایل لینکدین

اهمیت نوشتن Tag Line و Overview در لینکدین

Tag Line یکی از قسمت های مهم و اولین پارامترهایی است که در نگاه اول زمان بررسی لینکدین به چشم کاربر می آید. در واقع نوشتن 120 کلمه کاربردی و مفید در مورد کسب و کارتان می تواند به کسب و کارتان هویت ببخشد. برای نوشتن این قسمت لازم است کمی خلاقیت داشته باشید و به صورت ساده و مختصر بنویسید، به گونه ای که هر مخاطبی بخواهد مصمم تر کسب و کارتان را بشناسد.

برای نوشتن توضیحات بیشتر نیز می توانید از قسمت Overview استفاده کنید. برای مثال برای شروع معرفی شرکت می توانید روش های زیر را انجام دهید:

  1. نوشتن روزمرگی ها: در مورد بیانیه ماموریت (Mission Statement) یا ارزش های موجود در شرکت بنویسید.
  2. ارائه اطلاعات در مورد محصولات و خدمات: مشخص کنید که کسب و کارتان چه کاری انجام می دهد که از دیگران متمایز است؟چگونه شرکت شما می تواند به مشتریان کمک کند؟
  3. ارائه آمار موفقیت ها و توصیه دیگران: بسیاری از کاربران بیشتر از این که به تبلیغات توجه کنند، به معرفی و توصیه دیگران توجه می کنند. در این قسمت می توانید نظرات مثبت مشتریان را ثبت کنید. در صورتی که کاربران نسبت به محصولات و خدمات شما تردید داشته باشند، با دیدن توصیه و تایید دیگران متقاعد می شوند.
  4. استفاده از کلمات کلیدی: یکی از بهترین روش های کاربردی برای بازاریابی در لینکدین، استفاده از کلمات کلیدی است. از این طریق احتمال دیده شدن پروفایل لینکدین شما در گوگل هم هنگام جستجو افزایش می یابد. حتی در این مورد هم می توانید صفحه لینکدین را به عنوان یک وب سایت ثانویه در نظر بگیرید و آن را سئو کنید. در این روش از کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت، برای پروفایل لینکدین هم استفاده کنید.

تعیین صدا و لحن برند

لازمه بازاریابی در لینکدین به صورت حرفه ای و اصولی، مشخص کردن لحن و صدای برند است. منظور از صوت برند، شخصیت برند است که در قالب یک صفت معرفی می شود. منظور از لحن (Tone) وابسته به موقعیت ها و عوامل مختلف برای برخی از برندها استفاده می شود که موجب اضافه شدن یک چاشنی به برند می شود.

برای تعیین و تشخیص برند باید پاسخ به سوال زیر را بدانید:

برند شما چه شخصیتی دارد؟ دانش محور و آموزنده است؟ متفکرانه و سیاسی است؟ برای تعیین صدا و بحن برند می توانید از کارمندان و همکاران خود بخواهید که سه صفت برتر که به خوبی برند شما را توصیف می کند، بنویسند. سپس با همکاری یک دیگر 3 صفت از بهترین صفت ها که نماد برند شما است، را انتخاب کنید.

پس از انتخاب صفت ها، لحن مناسب برای برند انتخاب کنید. لحن برند نشان دهنده سبک و سیاق یک برند در لینکدین است. برای انتخاب برند یکی از موارد کمک کننده در نظر داشتن احساس و نیاز مخاطبین است.

برای مثال، برای برقراری ارتباط با مخاطبان گمان می کنید چگونه هستید؟ اگر لحن متواضعانه را برای برند خود در نظر دارید، می خواهید از دید کاربران این تواضع حرفه ای باشد، اما در برخی موارد جدی و هیجان زده به نظر برسید؟

انتخاب لحن مناسب از این جهت اهمیت دارد که پس از تعیین 3 صفت برای کسب و کار خود، نوع پیام و محتوایی که در لینکدین منتشر می کنید، با آن لحن خواهد بود. اما لحنی که در پست های مختلف استفاده می کنید، بسته به موقعیت و شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود.

تعیین صدا و لحن برند

تدوین استراتژی هوشمندانه و هدفمند تولید محتوا در لینکدین

تولید محتوا و انتشار پست های بی هدف، هیچ تاثیری در بهبود روند بازاریابی لینکدین ندارد. انتشار محتوا و هر فعالیتی در شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین باید بر اساس هدف کسب و کار تدوین و تهیه شود. همچنین علاوه بر کیفیت محتوا، موارد دیگری از جمله نوع و قالب محتوایی که در لینکدین استفاده می کنید اهمیت زیادی دارد.

برای مثال می توانید محتواهای گوناگونی مانند مقالات پژوهشی، پست های بلاگی، مجموعه اسلاید، ویدئو، اینفوگرافیک و … را در لینکدین منتشر کنید.

تثبیت جایگاه برند به عنوان یک تخصص حرفه ای

اگر قصد دارید برند خود را به عنوان یک منبع و مرجع معتبر و مهم در حوزه کاری معرفی کنید، از لینکدین می توانید برای این کار کمک بگیرید. نکته حائز اهمیت این است که برای دستیابی این موقعیت نیاز به مدت زمان نسبتا زیادی دارید و موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد.

کمک به مشکلات مخاطبان

یکی از روش های مفید و موثر برای تثبیت اعتبار دریافت اعتبار کسب و کار، باید بتوانید مشکلات مخاطبان را حل کنید. همان طور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد، تعاملات لینکدین B2B است. به همین دلیل مخاطبان و کاربران هدف لینکدین مخاطبان و مشتریان عادی نیستند.

به همین دلیل نمایش دادن و اثبات کردن نقاط متمایز و مهم کسب و کار از دید کاربران اهمیت زیادی دارد. برای این که در چشم مخاطبان بالقوه متمایز باشید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. آیا در محتوا مسئله احساس همدردی دیده می شود؟
  2. آیا محتوایی که در لینکدین منتشر می کنید، با مشتری بالقوه پیوند و ارتباط برقرار می کند؟
  3. آیا محتوا به گونه ای هست که بتواند مشکل مخاطب را حل کند؟

در صورتی که محتوای شما به درستی نتواند به سوالات بالا پاسخ دهد، باید استراتژی جدیدی را برای تدوین و تهیه استراتژی را آغاز کنید.

به اشتراک گذاری رایگان دانش

برای افزایش اعتبار کسب و کار خود و ثبیت آن در بین سایر رقبا، باید دانش خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. اما برای این روش در نظر داشته باشید، اطلاعات کلی و مهم برند خود را فاش نکنید. برای به اشتراک گذاری رایگان دانش خود در لینکدین می توانید موارد زیر را اجرا کنید:

  1. اطلاعاتی که بین شما و سایر همکاران مشترک است را به اشتراک بگذارید. چون از این اطلاعات مشتریان و کاربران اطلاعی ندارند.
  2. مشکل یا خطایی که سایر همکاران مرتکب شده اند را به صورت غیر مستقیم به کاربران جدید آموزش دهید تا کاربران بیشتری به شما اعتماد کنند.

ارزشمندترین محتوا را منتشر کنید

مخاطبان و فعالان لینکدین، جزء مخاطبان حرفه ای و متخصص هستند. به همین جهت محتوا با کیفیت باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. بر پایه تحقیق و بررسی های تخصصی نوشته شود. همچنین این محتوا باید بر پایه مقالات بروز و معتبر باشد.
  2. محتوای آموزنده: محتوای منتشر شده در لینکدین باید برای کاربران آموزنده و کاربردی باشد. در صورتی که محتوای تکراری منتشر کنید که برای کاربران سودی ندارد، مطلب ارزشی نخواهد داشت.
  3. محتوای معتبر: محتوای معتبر به اعتبار کسب و کارتان به صورت مستقیم اشاره دارد.

تعیین برنامه زمانی برای تدوین و انتشار محتوا

تعیین برنامه زمانی برای تدوین و انتشار محتوا

برای انتشار محتوا در لینکدین همه چیز بستگی به مخاطب و عملکرد آن دارد. مخاطبان بر اساس تعاملی که با محتوا برقرار می کند، میزان و زمان انتشار محتوا را مشخص می کند. برای مثال شنبه و یکشنبه روز تعطیل کاربران لینکدین در خارج از کشور است. به همین جهت بر اساس روزهای تعطیلی ایران نیز، بهترین زمان انتشار محتوا روزهای وسط هفته است.

صفحه ویترین بسازید

صفحه ویترین در لینکدین به عنوان زیر مجموعه ای از کسب و کار محسوب می شود. در واقع صفحات ویترین امکان به نمایش گذاشتن زمینه های مختلف بخش های کسب و کار را برای شما فراهم می کند. اعضای لینکدین با توجه به علاقه خود به چندین بٌعد مختلف خاص از یک شرکت، می توانند برگه های مختلف را دنبال کنند. برای ساخت برگه ویترین وارد منوی Admin Tools شده و گزینه Create a Showcase Page را انتخاب کنید.

از سیستم تبلیغاتی لینکدین استفاده کنید

بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی، کاربران لینکدین اطلاعات واقعی خود را با جزئیات و دقیق مرتبا به روز کنند. در نتیجه بر اساس سیستم تبلیغاتی لینکدین می توانید عملکرد منحصر به فرد و بسیار دقیقی برای کاربران ارائه کنید. راه کارهای تبلیغاتی لینکدین:

  • محتوای اسپانسر شده: با استفاده از این سرویس تبلیغاتی می توانید محتوا را در اختیار کاربران بیشتری قرار دهید.
  • In email اسپانسری: این سیستم، یک سیستم پیام رسانی داخلی در لینکدین است که امکان ارسال تبلیغات متناسب با هر کاربر را فراهم می کند. این نوع پیام ها زمانی برای کاربر ارسال می شود که کاربر مورد نظر در لینکدین حضور دارد.
  • تبلیغات متنی: تبلیغات متنی نوعی از تبلیغات کلیکی هستند که در قسمت های مختلف محیط کاربری لینکدین نمایش داده می شود.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

برای شناسایی نقاط ضعف و قوت لینکدین و به کارگیری اقدامات لازم برای بازاریابی لینکدین می توانید از ابزارهای تحلیلی استفاده نمایید. برای بازاریابی موفق در لینکدین باید آمار تحلیلی را به صورت پیوسته بررسی نمایید.

مهم ترین آمار ابزار لینکدین

  1. تعامل یا مشارکت (Engagement): تعداد لایک ها، نظرات و میزان به اشتراک گذاری محتوا
  2. تبدیل (Conversion): میزان انجام عمل مورد نظرتان توسط کاربر. مانند خرید محصول، پر کردن فرم، ثبت نام برای دریافت خبرنامه ایمیلی
  3. ترافیک لینکدین: تعداد ورودی به سایت از طریق لینکدین

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

برای به دست آوردن و تحلیل اطلاعات فوق، می توانید از دو منبع استفاده کنید:

  1. ابزار آنالیتیکس لینکدین: این ابزار در قسمت برگه لینکدین قرار دارد. این ابزار شامل چندین گزینه Visitors ،Updates و Followers است.
  2. گوگل آنالیتکس: که در ابتدای مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06