پروموشن اینستاگرام چیست؟

پروموشن اینستاگرام چیست؟

در این مقاله می خوانید:

منظور از پروموشن اینستاگرام این است که محصولات جدید و یا خدماتی را که ارائه می کنید، به مخاطبان و کاربران جدید معرفی کنید. همچنین اقدام بعدی این است که آن ها را برای خرید محصولات خود ترغیب کنید. به گونه ای که شما را به سایر رقبا ترجیح دهند. سپس در نهایت مخاطبان را ترغیب کنید تا محصول شما را بخرند.

آشنایی با پروموشن اینستاگرام

برای رشد و بهبود کسب و کار روش ها و راه کارهای مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین روش های بسیار مقرون به صرفه و آسان فعالیت در شبکه های اجتماعی است. با فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت وسیع تر و بهتری می توانید با کاربران تعامل داشته باشید. علاوه بر این، تعداد کاربران فعال در شبکه های اجتماعی در مقایسه با افرادی که به جستجو در وب سایت ها می پردازند، بیشتر است. به همین جهت سریع ترمی توان در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام برند سازی کرد. اگر یک کسب و کار، شرکت، فروشگاه کوچک یا بزرگ و … هستید، اینستاگرام قابلیت های ویژه ای برای شما دارد. یکی از بهترین قابلیت های اینستاگرام برای کسب و کارها، پروموشن اینستاگرام است.

پروموشن یکی از بهترین قابلیت های اینستاگرام برای افرادی است که دارای کسب و کار و تجارت دارند. با این قابلیت می توانید کسب و  کارتان را محبوب تر کرده و آن را رشد دهید. در این مقاله به طور کامل با مبحث پروموشن اینستاگرام، مزایای این قابلیت و روش پروموشن کردن آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: انتخاب شبکه های اجتماعی متناسب بازار کسب و کار هوشمندانه

پروموشن چیست؟

حتما شما هم در دنیای کسب و کار اصطلاح پروموشن یا پروموت کردن را شنیده اید. منظور از پروموشن کردن این است که محصولات جدید، خدماتی که ارائه می کنید، را به مخاطبان و کاربران جدید معرفی کنید. همچنین اقدام بعدی این است که آن ها را برای خرید محصولات خود ترغیب کنید.

به گونه ای که شما را به سایر رقبا ترجیح دهند. سپس در نهایت مخاطبان را ترغیب کنید تا محصول شما را بخرند. پروموشن اینستاگرام نیز دقیقا یک نوع تبلیغ است. با فعال کردن گزینه Promotion در اینستاگرام پست ها، ویدیوها، و تصاویر خود را به دیگران معرفی کنید. با این روش افراد و کاربرانی که پست شما را می بینند، می توانند بعد از دیدن با کلیک کردن روی دکمه ای که از طریق Promotion به پست اضافه می کنید، وارد صفحه سایت، یا اطلاعات تماس شما شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین سیگنال شبکه های اجتماعی چیست؟

مزایای قابلیت پروموشن چیست؟

یکی از نکاتی که پس از راه اندازی و شروع یک کسب و کار باید در نظر داشته باشید، این است که باید بدانید شما در حوزه کاری تان تک نیستید. هر کسب و کاری تعداد زیادی رقیب و همکار دارد که پیشی گرفتن از آن ها سود بیشتری به همراه خواهد داشت.

با فعال کردن قابلیت Promotion در اینستاگرام ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی در اختیار کاربران قرار می گیرد و کاربران بیشتری می توانند محصولات شما را ببینند و آن ها را سفارش دهند. به طور کلی مزایای پروموشن عبارتند از:

  1. امکان تبلیغات در سطح وسیع
  2. پیدا کردن و ارتباط با مشتریان بیشتر در سطح وسیع تر
  3. امکان مشاهده آمار بازدیدهای پیج اینستاگرام

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش استفاده از قابلیت پروموشن اینستاگرام

قبل از این پست ها، ویدیوها، و تصاویر پیج خود را در اینستاگرام پروموشن کنید، به پیش نیازهایی نیاز دارید. این پیش نیازها عبارت اند از:

1- داشتن اکانت بیزینسی

اگر هنوز اکانت بیزینسی ندارید، لازم است که برای پروموشن کردن اینستاگرام حتما اکانت خود را به Business تبدیل کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

Edit Profile >> Try Instagram Business Tools >> Continue، سپس دسته بندی بیزنس و حوزه کاری خود را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی ایمیل خود را وارد کرده و سپس پیج فیس بوک خود را به اینستاگرام متصل کنید.

2- داشتن صفحه فیس بوک

برای متصل کردن پیج فیس بوک به اینستاگرام توجه داشته باشید که نام اکانت اینستاگرام و Facebook کاملا یکسان باشد.

خدمات شبکه های اجتماعی
خدمات شبکه های اجتماعی
اگر قصد دارید برای پیج خود فالور، بازدید، لایک و کامنت هدفمند دریافت کنید، ابزار خدمات شبکه های اجتماعی کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

روش ساخت Promote در اینستاگرام

پس از فراهم کردن پیش نیازهای ذکر شده، مراحل و روش ساخت Promote کردن اینستاگرام را می توانید اجرا کنید. با این وجود باید توجه داشته باشید که برخی از قسمت ها و تنظیمات اینستاگرام برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. اما نکته حائز اهمیت این است که این شرایط برای همه کاربران یکسان است و رقبای ایرانی نسبت به شما برتری نخواهند داشت.

لازمه تبلیغ کردن در اینستاگرام پرداخت هزینه هایی است. در صورتی که برای پرداخت هزینه های تبلیغات به مشکل خوردید، از طریق تهیه سرویس های تبلیغات ایرانی اقدام کنید. برخی از سایت های معتبر و حرفه ای در ایران، اکانت هایی ایجاد می کنند تا بتوانید هزینه های تبلیغات را پرداخت کنید. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

پستی که قصد تبلیغ یا Promote کردن آن را دارید، روی آن کلیک کرده و گزینه Promote را انتخاب کنید.

ساخت پروموشن اینستاگرام

روش دیگر این کار این است که وارد قسمت Insights شده و سپس روی گزینه Create Promotion کلیک کنید. سپس پست مورد نظرتان را انتخاب کرده و روی فلش آبی روی آن کلیک کنید.

در واقع، در این بخش هدف را مشخص می کنید. منظور این است که شما تعیین می کنید که کاربران بعدا با کلیک کردن چه پستی را ببینند.

promote اینستاگرام

اگر می خواهید کاربران با کلیک روی پست وارد سایت شوند، می توانید از گزینه Get More Profile and web site Visits استفاده کنید.

پروموشن اینستاگرام

در مرحله بعد گزینه Destination سایت را انتخاب نمایید.

promote

در این مرحله آدرس اینستاگرام یا سایت را وارد کنید. در صورتی که آدرس سایت را وارد کردید، می توانید برای آن دکمه هایی با نام های مختلف ایجاد کنید.

promote اینستاگرام

در ادامه قسمت های ذکر شده می توانید مفهوم پروموت کردن در اینستاگرام را به خوبی درک کنید.

promote

علاوه بر این، در صورتی که می خواهید کاربران به جای خاصی هدایت شوند، در گزینه  Objective جایی که مد نظر دارید را انتخاب کنید. سپس دکمه مورد نظر را در قسمت زیر انتخاب کنید.

promote

مرحله حائز اهمیت دیگر در پروموشن اینستاگرام این است که مخاطبان را به درستی برای اینستاگرام تعریف کنید.

promote

در مرحله بعدی می توانید جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی و … کاربران را تعیین کنید.

promote

در این مرحله همان طور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد، لازم است هزینه تبلیغات در اینستاگرام را پرداخت کنید. در واقع در این قسمت می توانید مدت زمان تبلیغات و بودجه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

promote

سپس در قسمت Preview پیش تنظیماتی را که تاکنون انتخاب کرده اید مشاهده کنید. در این قسمت می توانید هر قسمت از تنظیمات نیاز به ویرایش یا حذف شدن دارد، اعمال کنید. برای مثال ممکن است بودجه کافی برای تنظیماتی که اعمال کرده اید نداشته باشید. در این صورت می توانید پیش تنظیمات را تغییر دهید.

در مرحله آخر پروموشن اینستاگرام، می توانید نتایجی که تاکنون اعمال کرده اید را مشاهده کنید. ممکن است پیش تنظیماتی که انتخاب کرده اید برای ثبت شدن نیاز به زمان داشته باشد. در این مدت اینستاگرام درخواست شما را بررسی کرده و سپس تایید می کند.

promote

روش حذف Promote کردن در اینستاگرام

در این مقاله به طور کامل و مرحله به مرحله با روش پروموشن اینستاگرام آشنا شدید. در صورتی که زمانی قصد حذف کردن پروموت کردن را داشتید، لازم نیست مراحل خاصی را انجام دهید. برای این کار کافی است که اکانت بیزینسی را به اکانت شخصی تبدیل کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06