یوتیوب چیست؟ معرفی جامع یوتیوب و روش های افزایش بازدید ویدیو در آن

یوتیوب چیست؟ معرفی جامع یوتیوب و روش های افزایش بازدید ویدیو در آن

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با یوتیوب که یکی از محبوبترین سایت ها در جهان است آشنا کنیم و به شما بگوییم که چرا از آن باید استفاده کرد. یوتیوب بعد از گوگل دومین سایت پر بازدید و در عین حال پرطرفدار در سر تا سر جهان به حساب می آید

یوتیوب چیست و چرا انقدر در بین ایرانیان با وجود محدودیت محبوبیت دارد؟ در ادامه این مقاله از کلیک اول با ما همراه باشید.

یوتیوب (YouTube) چیست؟

جالب است بدانید که یوتیوب بعد از گوگل دومین سایت پر بازدید و در عین حال پرطرفدار در سر تا سر جهان به حساب می آید که امروز توانسته است به شکل قابل توجهی مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جذب کند و مورد استقبال نیز قرار بگیرد.

در واقع این سایت به گونه ای طراحی شده است که همه کاربران با هر گروه سنی و هر ملیت می توانند هر ویدیویی که مد نظرشان است را تماشا کنند و ویدیو های خود را به اشتراک بگذارند.

در کل می توان گفت یوتیوب بر اساس ویدیوها طرح ریزی شده است. البته ناگفته نماند که وب سایت یوتیوب با اینکه بسیار پر طرفدار و کاربری است اما در سال ۲۰۰۵ در کشور ایران فیلتر شده است و ایرانیان به راحتی قادر به استفاده از آن نیستند.

امروز یوتیوب توانسته از شبکه اجتماعی فیسبوک نیز محبوب تر و پر کاربردتر باشد. شرکت این برونو تاسیس کننده یوتیوب است که در سال ۲۰۰۵ آن را راه اندازی کرد. محل این شرکت خارق العاده در کالیفرنیا قرار دارد.

یوتیوب (YouTube) چیست - کلیک اول

خدمات اصلی یوتیوب (YouTube)

کاربران در یوتیوب می توانند به خدمات گوناگونی از جمله بارگذاری ویدیو، مشاهده و اشتراک گذاری انواع ویدیو بپردازند.

همچنین می توانند انواع مختلف ویدیو ها چون کلیپ های فیلم، کلیپ های تلویزیون، کلیپ های موسیقی و ویدیوهای وبلاگ، ویدیو های اورجینال کوتاه و همچنین ویدیو های آموزشی را تماشا کنند و بهترین بهره گیری را نیز از آن ها داشته باشند. یوتیوب می تواند پشتیبانی ویدیو های سه بعدی و اناگلیف را نیز انجام دهد.

از همه مهم تر این است که برنامه یوتیوب با فرم های گوناگونی همانند فش ویدیو نیز سازگاری دارد. ویدیوهای این شرکت قابل تماشا در پلی استیشن ۳، پلی استیشن و ایکس باکس لایو هستند.

ناگفته نماند که نسخه اندروید این شبکه به صورت نرم افزار برای موبایل و کامپیوتر و … ارائه داده شده است.

چه کسانی از یوتیوب (YouTube) استفاده می کنند؟

هر فرد که دارای یک رایانه و یا تلفن همراه متصل به اینترنت باشد می تواند از یوتیوب استفاده کند البته در نظر داشته باشید که استفاده از وب سایت یوتیوب در ایران نیاز به نرم افزارهای خاصی نیز دارد.

پس از فراهم کردن این امکانات کاربر می تواند محتوای یوتیوب را تماشا کند و یا محتوای خود را برای افراد به اشتراک بگذارند. در واقع می توان به طور کلی گفت یوتیوب برای همه طراحی شده است به ویژه برای مدیر عاملان شرکت ها که می توانند در این شبکه راه تبلیغاتی خود را به طور خلاقانه پیش بگیرند.

شبکه یوتیوب در میان جوانان از محبوبیت بیشتری برخوردار است چرا که این رده سنی وقت گذاشتن در یوتیوب را به تلویزیون های سنتی ترجیح می دهند. یوتیوب در تمامی کشورها موجود بوده و بیشتر از پنجاه زبان را پشتیبانی می کند.

از آنجا که یوتیوب از زیر مجموعه های گوگل به حساب می آید لازم است که برای ایجاد حساب کاربری در یوتیوب از گوگل استفاده نمایید.

یوتیوب حساب کاربری - کلیک اول

چرا باید در یوتیوب حساب کاربری ایجاد کنیم؟

درست است که استفاده از یوتیوب بسیار کار ساده ای است، اما افزایش بازدید ویدیو در آن می تواند کمی دشوار باشد. تشکیل دادن یک حساب کاربری و استفاده از آن در یوتیوب دارای فواید بسیاری است. حتی اگر در کانال خود قصد بارگزاری هیچ ویدیویی را نداشته باشید.

حساب کاربری می تواند بر اساس سابقه مشاهدات شما توصیه هایی در خصوص خودتان برای تماشای فیلم ها ارائه دهد. همچنین شما می توانید در کانال های مورد علاقه عضو شوید تا فیلم های جدیدتری را مشاهده کنید. با بارگذاری ویدیوهای جدید در کانال های عضو شده یوتیوب به شما اعلانیه می فرستد.

شما می توانید فیلم ها را ذخیره کنید. البته نیاز به حساب کاربری YouTube Premium دارید. همچنین تاریخچه های آن ها را نیز پیگیری نمایید.

روش های افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب

این که شما چه مدت است در یوتیوب فعالیت دارید مهم نیست. چرا که اگر ویدیو های خود را بازیابی نکنید مخاطبان متوجه آن ها نخواهند شد. و بازدید خوبی را برای شما به ارمغان نمی آورد. افزایش بازدید یوتیوب موردی است که همه افراد باید آن را بیاموزند تا در این زمینه موفق باشند.

افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب - کلیک اول

۱- محتواهای خلاقانه منتشر کنید.

در این مرحله بهتر است از مخاطب هایی که شما را دنبال می کنند بپرسید که بیشتر چه ویدیویی را دوست دارند و از تماشای آن لذت می برند. با این کار مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کنید چرا که این عمل برای آن ها جذاب بوده و فکر می کنند شما ذهن آن ها را خوانده اید و نیازهای آن ها را برطرف کرده اید.

ویدیوهای چگونه و یا به عبارتی دیگر how to یکی از بهترین و پر مخاطب ترین انواع محتوا در یوتیوب هستند، که دنبال کننده های بسیاری را به همراه دارند. اگر به طور مداوم این گونه محتواها را تولید کنید مشتری های ایده آل شما را همراهی می کنند چرا که به گونه ای نیازشان برطرف شده است. این روش راهی مناسب برای تشکیل یک جامعه وفادار و افزایش بازدید یوتیوب می باشد.

۲- مخاطبان را به سابسکرایب کردن دعوت کنید.

در یوتیوب حفظ مشتری نکته ای است که بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که این روش می تواند روشی قدرتمند در رشد و پیشرفت شما باشد.

پس قبل از هر چیز لازم است در حفظ مشتری ها و یا به عبارتی دیگر مخاطبان خود کوشا باشید چرا که این عمل در بازدید یوتیوب شما موثر است.

ساده ترین راه برای افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب تشویق مخاطبان برای دنبال کردن شما می باشد. زیرا بالا رفتن مشترکین بازدید ویدیوهای جدید را افزایش می دهد.

سابسکرایب کردن یوتیوب - کلیک اول

۳- از کلمات کلیدی برای ویدیوهای خود استفاده کنید.

بزرگ ترین عوامل تعیین کننده ویدیوها استفاده از کلمات کلیدی می باشد، چرا که مخاطبان می توانند به راحتی ویدیو مورد نظر خود را با این کلمات پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: کلمه کلیدی چیست؟

لازم است که کلمات کلیدی را به طور هوشمندانه و دقیق مطابق با نوع ویدیو خود انتخاب و تعیین کنید. دقت داشته باشید که کلمه کلیدی انتخاب شده باید با حوزه کسب و کار محتوا ویدیو هماهنگی داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که حداقل از ۷۰ تا ۶۰ کاراکتر در عنوان های ویدیو خود استفاده کنید. ناگفته نماند که بدون به کارگیری کلمه های کلیدی مناسب ویدیو شما بازدید قابل قبولی را به همراه نخواهد داشت و هرگز فرصتی را برای لذت بردن مخاطب از ویدیو فراهم نخواهید کرد.

۴. برای ویدیوها متن و توضیحات بنویسید.

هر متن و توضیحی که ویدیو شما را کلمه می کند لازم این که در بخش توضیحات آن درج شود تا مخاطب اطلاع داشته باشد که قرار است چه ویدیوئی را تماشا کند. اکثر افراد این بخش را پر نخواهند کرد به همین دلیل افزایش بازدید ویدیو یوتیوب آن ها صورت نمی گیرد.

پس نتیجه می گیریم که استفاده از توضیحات در قسمت توضیحات ویدیو می تواند اکانت یوتیوب شما را تقویت کند و موجب افزایش بازدید ویدیو یوتیوب شما نیز شود.

سابسکرایب کردن در یوتیوب - کلیک اول

۵- به کارگیری ظرفیت های تگ یوتیوب

تگ نکته بسیار ضروری است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. برای از کاربران که می توان گفت عده ای زیادی نیز هستند، از تگ یوتیوب استفاده نمی کنند و یا تعداد قابل قبولی تگ به کار نمی برند.

استفاده از تگ و کلمات کلیدی مربوط به ویدیو و یا ژانر و موضوع آن به جشن و جوی بیننده کمک شایانی می کند و نتیجه خوبی را به همراه دارد. در آخر موجب افزایش بازدید ویدیو یوتیوب می گردد.

همچنین به کارگیری هشتگ های گوناگون اما مرتبط به نتایج جست و جو کمک کرده و ویدیو پیشنهادی را به مخاطب نشان می دهند. توجه داشته باشید که کاربرانی که تنها از ۳ الی ۴ هشتگ بر ویدیوی خود استفاده می کنند بخش وسیعی از ترافیک برای محتوا تولید شدی خود را از دست خواهند داد.

۶- نام کاربری

اولین موردی که قبل از هر چیز به چشم مخاطب می خورد نام کاربری شما است. در واقع نام کاربری شما عنوان ویدیو شما به حساب می آید. پس اگر می خواهید افزایش بازدید ویدیو یوتیوب برای شما جواب دهد به نام کاربری خود دقت کنید. نام کاربری بهتر است کوتاه و آسان باشد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با یوتیوب که یکی از محبوبترین سایت ها در جهان است آشنا کنیم. و به شما بگوییم که چرا از آن باید استفاده کرد. نظرات خود را باما از طریق بخش کامنت های همین مطلب درباره یوتیوب درمیان بگذارید. همچنین می توانید از کانال یوتیوب کلیک اول نیز بازدید کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06