9 نکته برای تبدیل بیشتر ترافیک ارگانیک

9 نکته برای تبدیل بیشتر ترافیک ارگانیک

در این مقاله می خوانید:

ترافیک ارگانیک به معنای بازدیدکنندگانی است که به طور طبیعی و بدون هزینه به سایت شما می آیند. آیا شما تلاش می کنید ترافیک ارگانیک به دست آمده خود را تبدیل کنید؟

این نوع ترافیک معمولا از موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و لینک های خارجی به سایت شما هدایت می شود. ترافیک ارگانیک یکی از مهم ترین منابع ترافیک برای هر سایت است، زیرا نشان می دهد که سایت شما محتوای با کیفیت و مفیدی را ارائه می دهد که کاربران به آن علاقه مند هستند. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا ۹ تکتیک برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود یاد بگیرید.

برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود، باید روی چند عامل کلیدی تمرکز کنید.

  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو: شما باید از کلمات کلیدی مناسب در عنوان، توضیحات، برچسب ها، متن و تصاویر خود استفاده کنید. همچنین باید سرعت لود سایت، ساختار لینک ها، قابلیت استفاده در دستگاه های مختلف و امنیت سایت را بهبود بخشید.
  • تولید محتوای جذاب و ارزشمند: شما باید محتوایی را ارائه کنید که پاسخگوی نیازها و سوالات کاربران باشد، با صداقت و دقت نوشته شده باشد، دارای عناصر تصویری و چندرسانه ای باشد و به منابع معتبر و قابل اعتماد لینک دهد.
  • حضور فعال در شبکه های اجتماعی: شما باید پروفایل های خود را در شبکه های پرطرفدار مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و لینکدین ایجاد کنید و محتوای خود را در آن ها به اشتراک بگذارید. همچنین باید با کاربران خود تعامل داشته باشید، نظرات و پیشنهادات آن ها را در نظر گرفته و به پاسخگویی به سوالات و شکایات آن ها بپردازید.

۹ نکته برای تبدیل بیشتر ترافیک ارگانیک

تاثیر جذب ترافیک در سئوی سایت

جذب ترافیک خوب و ترافیک ارگانیک به وب سایت و ویژگی های مرتبط با آن، دستاورد بزرگی در سئو است. خودتان را برای خوب بودن در تحقیقات کلمات کلیدی، فراداده ها، UX و غیره آماده کنید تا این تعداد ترافیک را بالا ببرید! خوب، زمان جشن به پایان رسید. چه مقدار از آن ترافیک ارگانیگ در حال تبدیل شدن است؟

سئوکاران این امکان را ندارند که تنها روی کلمات کلیدی تراکنشی تمرکز کنند یا به صفحات فرود متمرکز بر پاسخ مستقیم متکی باشند. بخش عمده ای از محتوایی که ما تولید می کنیم (یا به بهینه سازی آن کمک می کنیم) بر آموزش و آگاهی متمرکز است.

این بهانه ای برای پذیرش اعداد پایین نیست. برندهای نوآور (یا مشتریان، اگر در یک آژانس کار می کنید) شما را تشویق می کنند تا ترافیک خود را به سرنخ و فروش بهتر تبدیل کنید.

افزایش بازدید سایت
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

۹ استراتژی برای عملی کردن ترافیک ارگانیک

سئوکاران هوشمند از این چالش لذت خواهند برد و ۹ استراتژی زیر را برای عملی کردن آن در پیش خواهند گرفت.

1- تست CTA های مختلف درون محتوایی

شما در اینجا گزینه های زیادی دارید، چه در صفحه فرود که جزییات مربوط به یک محصول یا سرویس را شرح می دهد و چه یک پست وبلاگ در مورد یک موضوع ثانویه. اهرم های تست که شامل زبان، طراحی، محل قرارگیری و سبک می شود.

به عنوان مثال، شما می توانید CTA های مبتنی بر متن را در بالای یک پست وبلاگ یا CTA های مبتنی بر تصویر را در میانه راه قرار دهید یا از CTA های دکمه ای در هر نقطه از محتوای خود استفاده کنید. ایده های شما هرچه که باشند، یک روش تست ساده ایجاد کنید و ببینید چه چیزی برای به دست آوردن واقعی بهتر عمل می کند.

بیشتر بخوانید: CTA چیست؟ روش های ایجاد Call to Action

2- پیشنهادهای مختلف را امتحان کنید.

نیازی نیست که برای افزایش ترافیک ارگانیک به دنبال یک فروش سخت بروید. (اگرچه می توانید به عنوان مثال، پیشنهاد ارسال هشدار برای کاهش قیمت با ثبت نام در صفحه محصول را امتحان کنید).

ایجاد یک آهنربای لید نرم یا هدایا ممکن است آدرس های ایمیل زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. هدایایی مانند خبرنامه ها، راهنمای رویدادها و غیره را امتحان کنید، به ویژه مواردی که مربوط به محتوای صفحه هستند.

بیشتر بخوانید: لید چیست و چگونه ایجاد می شود؟

3- CTA ها را با محتوا همسو کنید.

اتصال CTA به محتوا می تواند بسیار موثر باشد. به عنوان مثال، اگر کاربر در یک مقاله وبلاگ مرتبط با محصول A آمده است، یک CTA خاص برای محصول A ایجاد کنید (به عنوان مثال، “ثبت نام برای دریافت راهنمای خرید 2024 برای {دسته محصول}”).

CTA ها را با محتوا همسو کنید

4- CTA های خارج از محتوا را آزمایش کنید.

CTA های درون خطی می توانند به خوبی کار کنند. اما خوب است که مکان های دیگر صفحه را امتحان کنید. مانند: نوار کناری، نوار کشویی بالا به پایین، بنر بالای صفحه، گرفتن و غیره.

نکته مهم در اینجا این است که مراقب نرخ تبدیل و نرخ پرش (Bounce Rate) باشید – اگر کمترین نرخ را در اولی به ازای هزینه دومی دریافت می کنید، با خیال راحت تست را زودتر قطع کنید و به سراغ بعدی بروید.

بیشتر بخوانید: بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

5- سفر محتوا را گسترش دهید.

به خصوص برای محتوای آموزشی، متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای صرف زمان بیشتر در جاهای دیگر سایت قبل از درخواست اطلاعات می تواند موثرتر باشد.

اگر محتوای شما دقیقا در ابتدای مسیر خرید قرار دارد، قبل از درخواست هر چیزی، کاربران را به بخش های میانی یا پایینی قیف فروش راهنمایی کنید. اگر خودشان به سمت پایین قیف حرکت کنند، این یک سیگنال عالی است که به احتمال زیاد اطلاعاتی را به شما می دهند.

بیشتر بخوانید: قیف بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد؟

6- قبل از رویداد تبدیل، تعامل ایجاد کنید.

کاربران را گرم کنید. ارائه راه هایی برای تعامل می تواند به آن ها کمک کند که روی محصول یا خدمات شما سرمایه گذاری کنند، که آن را در فعالیت های خرید مشارکت می دهد. اگر از نظرسنجی برای جمع آوری داده ها و بینش قوی استفاده می کنید، می تواند برای مثال از «علاقه مند به دیدن نتایج نظرسنجی هستید؟ ایمیل خود را اینجا وارد کنید.» نیز استفاده کنید.

قبل از رویداد تبدیل، تعامل ایجاد کنید

7- از نقشه های حرارتی استفاده کنید.

ابزار نقشه های حرارتی مانند Hotjar و FullStory می توانند بینش باورنکردنی در مورد مکان های تعامل ترافیک شما در سایت، نه فقط محتوای متمرکز، به شما ارائه دهند.

در صفحه اصلی، ناوبری، صفحات خدماتی، وبلاگ های برتر و غیره به دنبال گزینه های مناسب برای تعامل باشید و مطمئن شوید که به کاربران راهی برای تبدیل شدن می دهید.

بیشتر بخوانید: هاتجر (Hotjar) چیست؟ نحوه استفاده از آن چگونه است؟

8- از آمار Insight آمارگیر خود برای دسترسی به نرخ تبدیل بالاتر استفاده کنید.

برای یافتن مواردی از پست هایی که ترافیک نسبتاً پایین و نرخ تبدیل نسبتاً بالایی دارند، در Google Analytics خود جستجو کنید. آن صفحاتی که منجر به نرخ تبدیل می شوند چه چیزی دارند؟

چه زبان باشد، چه اطلاعات محصول، یا نوع CTA، به احتمال زیاد چیزی وجود دارد که بتوانید آن را در صفحات محبوب تر بازآفرینی کنید. به عنوان یک امتیاز، به دنبال راه هایی برای بهینه سازی بیشتر صفحات با نرخ تبدیل بالا باشید تا حجم بیشتری در ترافیک و تبدیل به دست آورید.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی نرخ تبدیل چیست و چرا داده ها در آن اهمیت دارد؟

9- تحقیقات کیفی خود را انجام دهید.

جمع آوری اطلاعات از برخی از کاربران فعلی و وفادار شما می تواند در افزایش ترافیک ترگانیک بسیار روشنگر باشد. سوال پرسیدن برای شناسایی قلاب هایی که نظر آن ها را به خود جلب می کند. ویژگی های محصول که بیش ترین جذابیت را برای آن ها دارد. پیشنهادهایی که آن ها را به ثبت نام ترغیب می کند، می تواند ایده های جدید و ارزشمندی به شما بدهد که آن ها را در ردیف داده ها پیدا نمی کنید.

تحقیقات کیفی خود را انجام دهید

سخن پایانی

در این مقاله، ما ۹ نکته کاربردی را برای تبدیل بیشتر ترافیک ارگانیک به مشتریان واقعی معرفی کردیم. افزودن استراتژی های بالا به شما کمک می کند تاثیر سئو را در قیف فروش افزایش دهید. این باید هدف نهایی برای شما باشد تا بتوانید ترافیک ارگانیک بیشتر و سئوی بهتری داشته باشید.

امیدواریم که با پیاده سازی این نکات در وب سایت خود، بتوانید نتایج بهتری را در تبدیل ترافیک ارگانیک به دست آورید. تبدیل ترافیک ارگانیک به چالش بزرگی برای بسیاری از وب سایت ها است، اما با استفاده از روش های مناسب و اندازه گیری عملکرد، می توانید موفقیت خود را در این زمینه افزایش دهید. ما در بینگ همواره آماده هستیم تا شما را در رسیدن به اهداف خود یاری کنیم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06