بهترین سیگنال شبکه های اجتماعی چیست؟

بهترین سیگنال شبکه های اجتماعی چیست؟

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله از کلیک اول به روشن سازی نقش سیگنال شبکه های اجتماعی پرداخته و روش افزایش ترافیک از شبکه اجتماعی را معرفی میکنیم. با ما همراه شوید.

امروزه نقش سیگنال شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره افراد، انکار ناپذیر است. بسیاری از ما بخش زیادی از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنیم، با اینحال از نقش سیگنال شبکه های اجتماعی در تبدیل کاربر به مشتری غافل هستیم. در این مقاله از کلیک اول به روشن سازی این مفهوم پرداخته و بهترین آن را معرفی می کنیم. با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید: سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر Social Signal روی سئو سایت

شبکه اجتماعی چیست؟!

اصطلاح شبکه اجتماعی نخستین بار توسط جان بارنز، کارشناس حوزه انسان شناسی در سال 1954 مطرح گردید. وی شبکه های اجتماعی را به صورت ساختاری متشکل از گره های مرتبط یه بکدیگر تعریف کرد. در این تعریف، هر گره نماد یک فرد، گروه و یا سازمان است. شبکه های اجتماعی در واقع جریان انتقال اطلاعات و تعامل این گره هاست.

مفهومی که امروزه به عنوان شبکه های اجتماعی می شناسیم، ارتباطی تنگاتنگ با همین تعریف دارد. مفهوم امروزی شبکه های اجتماعی، بستری مجازی از مجموعه افرادی ست که در یک پلتفرم از قبیل فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و… با هم در ارتباط هستند.

لازم به ذکر است که در این تعریف، تلگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محسوب نمی شود و تنها یک پیام رسان اجتماعی به حساب می آید.

خدمات شبکه های اجتماعی
خدمات شبکه های اجتماعی
اگر قصد دارید برای پیج خود فالور، بازدید، لایک و کامنت هدفمند دریافت کنید، ابزار خدمات شبکه های اجتماعی کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

سوشال سیگنال چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده سوشال سیگنال را تعریف کنیم، باید بگوییم که هر اقدامی که در شبکه های اجتماعی انجام می دهید، اعم از لایک کردن، کامنت گذاری، اشتراک گذاری تصاویر،ویدئوها و… سوشال سیگنال نامیده می شود.

بدیهی ست که تعداد بیشتر چنین اقداماتی در شبکه های اجتماعی به رونق بیشتر آن شبکه می انجامد. البته با قاطعیت نمی توان گفت که کامنت های زیاد یا تعداد لایک بیشتر، نشانه محبوبیت یک پست است. چراکه گاها یک جریان حتی منفور اصطلاحا ترند شده و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند.

بنابراین شاید بهتر باشد که بگوییم تعداد بیشتر سوشال سیگنال ها نماد جنجال برانگیز بودن و دیده شدن بیشتر است. به طورکلی کیفیت یک پست را میزان مشارکت مخاطبان در سوشال سیگنال مشخص می کند.

نکته جالبی که در این رابطه وجود دارد، بحث نقش سیگنال شبکه های اجتماعی ست. به طوری که میزان ارزشمندی هرکدام از آنها با دیگری متفاوت است. اگر می خواهید بدانید که بهترین سیگنال شبکه های اجتماعی چیست، به تصویر زیر یک نگاهی بیاندازید.

سوشال سیگنال شبکه های اجتماعی

تاثیر سوشال سیگنال در سئو و بهبود رتبه سایت

در این مبحث از این مقاله قصد داریم شرح دهیم که سوشال سیگنال بر شبکه های اجتماعی، سئو و رتبه وب سایت چه تاثیراتی دارد. مجموعه تاثیرات سوشال سیگنال به دو بخش تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود.

تاثیرات مستقیم سوشال سیگنال به شرح زیر است:

  • مقدار لایک های یک پست در فیسبوک
  • تعداد اشتراک گذاری های پست در فیسبوک
  • تعداد دنبال کننده ها در توییتر
  • دفعات توییت شدن نام برند شما و یا لینک سایت شما در توییتر
  • تعداد +۱ ها در گوگل پلاس

تاثیرات غیر مستقیم سوشال سیگنال در موارد زیر خلاصه می شود:

  • افزایش تعداد بک لینک ها
  • افزایش Brand Awareness (آگاهی از برند)
  • کاهش Bounce Rate (نرخ پرش)
  • افزایش Time On Site (زمان حضور در صفحه)
  • افزایش Returning Visitors (بازدیدکننده های بازگشتی)

بیشتر بخوانید: بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

اگر مجموعه این تاثیرات را چه مستقیم و چه غیرمستقیم کنار هم بچینیم، متوجه خواهیم شد که در نهایت به واسطه این اثرات می توانیم به رتبه های بالای نتایج گوگل رسیده و در صفحه SERP، شاهد افزایش رتبه وب سایت خود باشیم.

اصول کلی افزایش سوشال سیگنال

در سال 2012 مت کانس از اعضای فعال در تیم بهینه سازی موتور جستجوی گوگل طی یک ویدئو دو دقیقه ای اعلام کرد: «نقش سیگنال شبکه های اجتماعی تا سال 2010 پررنگ نبوده است اما از این به بعد می توان آن را به عنوان یکی از پارامترهای اثرگذار در رتبه بندی سایت ها بشمار آوریم.»

اکنون که در سال 2021 بسر می بریم، هیچکس نمی تواند نقش سیگنال شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه بندی سایت ها را انکار کند.

یکی از ابزارهایی که به بررسی سوشال سیگنال ها می پردازد، ابزار سایت BlackHatLinks است. نتایج این ابزار در آنالیز رقبا که یکی از اصول بازاریابی دیجیتال است، به شما کمک می کند. لازم به ذکر است که این ابزار تنها قادر به بررسی سوشال سیگنال های لینک URL است و کل سوشال سیگنال های یک دامنه را نمی سنجد.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

عددی که این سایت برای هر URL به شما پیشنهاد می کند، حداقل 150 سوشال سیگنال است. البته یک عدد ثابت برای این موضوع وجود ندارد. به طور کلی می توان گفت که هرچقدر این تعداد سوشال سیگنال های دریافتی بیشتر باشد، اثرگذاری آن در بهبود رتبه یک وب سایت بیشتر است.

این موضوع بستگی به استراتژی دارد که شما از پیش طراحی کرده اید. صفحاتی هستند که برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار نیستند یا روی قدرت کلمات کلیدی خاص آنها تمرکز کرده اید. روی افزایش سوشال سیگنال صفحاتی تمرکز کنید که برای شما اهمیت بیشتری دارد.

اگر به دنبال بهبود رتبه سئوی سایت خود هستید، لازم است راه های افزایش سوشال سیگنال را بلد باشید.

در ادامه قصد داریم به راه های افزایش سوشال سیگنال بپردازیم. افزایش سوشال سیگنال ها نتیجه ای جز بهبود رتبه سئو نخواهند داشت. نکته جالب توجه این است که سوشال سیگنال نیز مانند سئو دارای دو جنبه داخلی (On-Page) و خارجی (Off-Page) است:

اصول کلی افزایش سوشال سیگنال

جنبه های سوشال سیگنال داخلی (On-Page)

جنبه های سوشال سیگنال داخلی، شامل ابعادی ست که به عوامل داخلی سایت وابسته است. از جمله موارد زیر:

  • قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت مثل اشتراک در فیسبوک و …
  • قرار دادن دکمه های CTA در وب سایت مثل فالو کردن در توییتر، لایک کردن در فیسبوک و …

بیشتر بخوانید: CTA چیست؟ روش های ایجاد Call to Action

جنبه های سوشال سیگنال خارجی (Off-Page)

جنبه های سوشال سیگنال خارجی، همانطور که از نامش پیداست، به عوامل خارج از وب سایت بستگی دارد. از جمله:

  • پیج فیسبوک
  • اکانت توییتر
  • پیج شرکتی لینکدین شما
  • اکانت پینترست
  • اکانت یوتیوب
  • و سایر پلتفرم های سوشال مدیا

راهکارهای افزایش سوشال سیگنال در بهبود رتبه سایت

حال که جنبه های داخلی و خارجی سوشال سیگنال را بررسی کردیم، به راهکارهای افزایش سوشال سیگنال در بهبود رتبه سایت می پردازیم.

راهکارهای افزایش سوشال سیگنال در بهبود رتبه سایت

۱- ساخت اکانت شبکه های اجتماعی

اولین گام در کسب سوشال سیگنال، ساخت یک اکانت در شبکه های اجتماعی مدنظر است. شبکه های اجتماعی محبوبی برای فعالیت شما وجود دارد. از جمله نظیر فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب.

برای حضور حرفه ای در این شبکه های اجتماعی، پروفایل خود را به بهترین شکل ممکن بسازید و تکمیل کنید. حضور مستمر و فعالیت های منظم در شبکه های اجتماعی در افزایش اعتبار سایت شما نزد گوگل موثر است.

۲- فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی

اگر حوصله برنامه ریزی و فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی را ندارید، از ساخت اکانت پرهیز کنید. چرا که اقدامتان بی ثمر خواهد بود.

برای ثمربخشی و کارآمدی شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه سایت، باید یک استراتژی منظم و دقیق طراحی کنید و به پارامترهای زیر توجه داشته باشید:

انتشار محتوای مناسب

محتوای مناسب، درونمایه هر پیجی در شبکه های اجتماعی ست که می تواند جذب مخاطب زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید که مناسب بودن محتوا برای هر شبکه اجتماعی، فاکتورهای منحصر بفردی دارد. بطوری که محتوایی که برای اینستاگرام پربازدید است، در توییتر جذاب نیست و بالعکس.

بیشتر بخوانید: اولین قدم در تولید محتوا چیست؟

نظم در انتشار مطالب

باتوجه به ظرفیت فعالیتی که هر شبکه اجتماعی دارد، نسبت به فعالیت در آن برنامه ریزی کنید. به طور مثال در اینستاگرام بارگزاری روزانه یک پست، منطقی و مناسب است. در مقابل توییتر تا 4 توییت در روز هم ظرفیت جذب مخاطب دارد.

فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی

کاربر پسند بودن پست ها

توجه به سلیقه و خواست کاربران از جمله موارد دیگریست که باید به آن توجه داشته باشید. تنها رعایت همین نکته می تواند به اشتراک گذاری بیشتر مطالب شما توسط کاربران منجر شود.

در این مسیر شما هم باید با دیگر کاربران تعامل داشته باشید. یعنی مطالب آنها را به اشتراک بگذارید، بپسندید و برای یکدیگر کامنت بگذارید. این مسئله به فعالیت موثر شما کمک خواهد کرد.

جذب فالورهای مفید

افزایش جذب مخاطب های دنبال کننده، هدف هر شخص فعال در شبکه های اجتماعی ست که می خواهد از این ابزار برای حرفه خود استفاده کند. داشتن فالورهای بیشتر به معنای جذب سوشال سیگنال بیشتر است.

البته این مسئله تا جایی اثرگذار است که فالورهای شما، مخاطبان واقعی باشند. اگر از فالورهای فیک و غیرواقعی استفاده کنید، ارزشی برایتان بدنبال نخواهد داشت.

دکمه اشتراک گذاری مطلب در سایت

چند آیکون شبکه های اجتماعی مهم را زیر مطالب سایتتان استفاده کنید و از این طریق مخاطبان را به اشتراک گذاری مطالب سایتتان در شبکه های اجتماعی مهم ترغیب و تشویق کنید.

جایزه برای اشتراک گذاری مطالب

این مورد، یکی از مواردی ست که به نوعی در سئوی کلاه خاکستری استفاده می شود! اگر برای کاربرانتان پیشنهاد خوبی آماده کنید و آنها را در ازای اشتراک گذاری مطالب، در اختیارشان قرار دهید، اثری ترغیب کننده برای کاربران دارد. توجه داشته باشید سوشال سیگنال هایی که از این طریق دریافت می کنید، کاملا واقعی ست.

 

جایزه برای اشتراک گذاری مطالب

خلاقیت داشته باشید.

راه های زیادی برای افزایش سوشال سیگنال دریافتی وجود دارد. از خلاقیتتان کمک بگیرید. به عنوان نمونه می توانید در توییتر از طریق طراحی کمپین های مختلف، ریتوییت دریافت کنید و بیشتر دیده شوید. در هر صورت افزایش سوشال سیگنال به به بهبود رتبه وب سایت می انجامد.

سخن پایانی

این احتمال وجود دارد که رقبای شما از ظرفیت های سوشال سیگنال ها غافل بوده  به اندازه کافی بهره نبرده باشند. این یک مزیت بزرگ برای هر کسب وکار و سایتی ست که می خواهد در رقابت با سایرین جایگاه خوبی را بدست آورده و به صدر نتایج جستجو نزدیک شود. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06