افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی در سال 2023

افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی در سال 2023

در این مقاله می خوانید:

ترافیک وب سایت جریان حیاتی تجارت های آنلاین محسوب می شود. استفاده از ابزار رایگان شبکه های اجتماعی، از راه های پر بازده و مهم بهبود بازدید سایت به شمار می آیند. چرا استفاده از این ابزار منجر به افزایش فروش می شوند؟ در کدام شبکه های اجتماعی باید فعال باشیم؟ 3 پیشنهاد اختصاصی کلیک اول در استفاده هدفمند از شبکه های اجتماعی چیست؟

اولین دغدغه هر صاحب کسب و کار آنلاینی، افزایش ترافیک و بازدید سایت به شیوه های گوناگون است. چرا که بهبود بازدید سایت باعث افزایش رتبه و جایگاه می شود. بهبود جایگاه در میان رقبا در نهایت موجب افزایش درآمد کسب و کار خواهد شد. اهمیت شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت در سال 2023 بیشتر از هر زمانی شده است.

ابتدا لازم است با مفاهیم پایه ای افزایش ترافیک سایت آشنا شویم. سپس به بررسی نقش شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت خواهیم پرداخت. در نهایت چند پیشنهاد اختصاصی با توجه به تجربیات تیم کلیک اول در این زمینه ارائه شده است.

ترافیک سایت چیست؟

تصور کنید صاحب یک فروشگاه فیزیکی در یکی از خیابان های پر رفت و آمد هستید. هر روزه افراد زیادی از خیابانی که شما در آن حضور دارید عبور می کنند. اما آیا همه این افراد از فروشگاه شما دیدن می کنند؟ به طور خلاصه، منظور از ترافیک سایت افرادی هستند که به فروشگاه ما توجه می کنند. اما آیا همه افراد وارد مغازه شده و خرید می کنند؟

انواع ترافیک سایت

آیا همه کسانی که تابلو کسب و کارتان می بینند مشتری شما هستند؟ آیا همه کسانی که وارد محیط مغازه م یشوند مشتری هستند؟ برای جذب مشتریان در یک فروشگاه سنتی از چه روش هایی استفاده می کنیم؟ در روش سنتی تلاش می کنیم با ابزارهای مختلف (انتخاب محیط متناسب کسب و کار، تابلو متناسب و …) افراد بیشتری را جذب کنیم تا وارد محیط مورد نظرمان شوند.

منظور از ترافیک سایت تعداد افرادی است که وارد محیط وب سایت ما می شوند.

البته تمامی افرادی که وارد محیط می شوند، مشتری و مخاطب مورد نظر ما نیستند که ترافیک بی هدف به حساب می آیند.

منظور از ترافیک هدفمند چیست؟

افراد زیادی به واسطه مشاهده تابلو، تبلیغات محیطی و غیره احتمالا وارد محیط کسب و کار ما می شوند. اما آیا تمامی افراد، مشتری ما نیز هستند؟ مسلما خیر. همیشه حضور زیاد افراد به معنی فروش بیشتر نیست. هر چند که حضور بیشتر آن ها بی ارتباط با میزان درآمد ما نیست.

به طور خلاصه، منظور از ترافیک هدفمند، ترغیب مشتریان بالقوه به محیط کاری ماست نه تنها بازدیدکننده.

بیشتر بخوانید: چگونه با افزایش ترافیک سایت به صورت هدفمند، فروش خود را 10 برابر کنیم؟

نقش شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت - کلیک اول

نقش شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت

امروزه تقریبا تمامی کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی نیز حضور دارند. تا جایی که طبق آمار، کاربران به طور میانگین روزانه 2 ساعت و 22 دقیقه در شبکه های اجتماعی حضور دارند. اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب، و پینترست، از شبکه های اجتماعی پرکاربرد با کاربران فعال زیاد هستند.

هرچند به علت مسائل مربوط به اینترنت در ایران، ممکن است دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی به سادگی نباشد. یا شبکه اجتماعی مخاطبان کمتری نسبت به شبکه ای مثل اینستاگرام داشته باشند.

هرچند سوشال سیگنال ، از سرفصل های مهمی است که باید به آن دقت داشته باشیم. اینستاگرام با حجم کاربران بیشتر و فعال در ایران یکی از مهم ترین ابزارها برای افزایش ترافیک سایت به شمار می آید که در مقاله ای به طور جامع به آن خواهیم پرداخت. در مقاله زیر برخی از شبکه های اجتماعی که در ایران نیز برای افزایش ترافیک بدون کاربرد نیستند، معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: سوشیال سیگنال چیست؟ تاثیر آن روی سئو سایت

چرا افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی باعث افزایش درآمد و فروش می شود؟

وب سایت یک شریان حیاتی برای تجارت های آنلاین محسوب می شود. اما جذب مخاطب با ترافیک به سایت یک چالش است. چرا افزایش ترافیک مهم است؟

پاسخ خیلی ساده است، مقایسه کسب و کار آنلاین خود را با نسخه سنتی در نظر بگیرید. چه عواملی باعث جذب افراد به مغازه ها یا کسب و کارهای سنتی می شود؟ چه افرادی بعد از بازدید و پرسش، خرید می کنند؟ چه عواملی باعث فروش و درآمد بیشتر یک کسب و کار نسبت به رقیبان می شود؟

شبکه های اجتماعی پربازده جهانی در ایران

نام های زیادی از شبکه های اجتماعی پرکاربر و پربازده شنیده و بررسی می شوند. پربازده ترین های شبکه اجتماعی در جهان و ایران با اهمیت بیشتر را بررسی خواهیم کرد:

شبکه اجتماعی تلگرام و افزایش ترافیک سایت - کلیک اول

شبکه اجتماعی تلگرام Telegram

تلگرام با بیش از 600 میلیون کاربر فعال در ماه، از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است. تلگرام با هدف به چالش کشیدن واتساپ در سال 2013 توسط پاول دوورف ساخته شد. در طول زمان ویژگی هایی که به پیام رسان تلگرام اضافه شد، این اپ را از واتساپ کاربردی تر کرده است. البته هنوز کاربران واتساپ در دنیا بیشتر از تلگرام هستند. ویژگی هایی مانند چت مخفی (secret chat)، امکان استفاده از یک اکانت در چند دستگاه، فضای ابری و امکانات دیگر از برتری های تلگرام محسوب می شوند.

چرا نباید از تلگرام غافل شد؟

تلگرام سعی می کند از نظر امنیتی حرف اول را بین تمامی پیام رسان ها بزند. تلگرام با بیش از 50 میلیون نفر کاربر ایرانی با وجود فیلتر بودن، قدرت این شبکه اجتماعی را تداعی می کند. چرا که این عدد یعنی بیش از 10 درصد کاربران تلگرام را ایرانی ها تشکیل می دهند. 50 میلیون کاربر ایرانی تلگرام برابر 56% کل جمعیت ایران است. این آمار اهمیت فعالیت در این شبکه اجتماعی را بیشتر کرده است.

این شبکه اجتماعی 1 میلیارد کاربر را برای سال 2023 پیش بینی کرده است. هر چند رسیدن زود هنگام به این تعداد کاربر دور از انتظار نیست. ممنوعیت 48 ساعته استفاده از واتساپ در سال 2015 و 72 ساعت در سال 2016 به ترتیب 5.7 و 7 میلیون نفر به کاربران تلگرام افزود. تلگرام در ماه ژوئیه 2019 شاهد افزایش 323% نسبت به سال قبل در هنگ کنگ در جریان اعتراضات طرفداران دموکراسی بود. هفته اول آگوست نیز با 100% افزایش نسبت به هفته اول ژوئن 41000 کاربر جدید به این شبکه اجتماعی افزوده شدند. روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در تلگرام رد و بدل می شود که این آمار آخرین بار در فوریه 2016 بروزرسانی شده است!

تلگرام طبق آخرین آمارها در آپریل 2020 با بیش از 400 میلیون کاربر فعال در جایگاه چهارم بعد از واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام، وی چت و وایبر قرار گرفت. البته در ماه مارس 2019 در خلال قطعی فیسبوک که شامل واتساپ هم می شد، در تنها 24 ساعت، بیش تر از 3 میلیون کاربر جدید جذب کرد. در ماه آگوست 2019 هم 3 میلیون دانلود کاربران نسخه IOS و 9 میلیون از نسخه اندروید تلگرام گزارش شد.

تلگرام در کشورهای اتیوپی، ازبکستان و ایران بیشترین محبوبیت را دارد. در ایران کاربران این شبکه اجتماعی از 20 میلیون نفر در سال 2016 به بیش از 50 میلیون در دوسال رسید. جایگاه دوم دانلود بعد از اینستاگرام درجهان متعلق به ازبکستان است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در ازبکستان توسط دولت، رستوران ها برای سفارش غذا، صدور جریمه راهنمایی رانندگی و … از تلگرام استفاده می شود.

فقط تلگرام!

استفاده از تلگرام از 8 میلیارد پیام در بازه سی روزه، در گزارش ارائه شده تلگرام در سال 2018، گسترش این عدد تا 12 میلیارد در روز در سال 2015 و 15 میلیارد پیام در روز در سال 2016 اهمیت فعالیت در این شبکه اجتماعی را بیشتر می کند.

کانال های تلگرام، گروه پیام رسانی یک طرفه هستند. ادمین کانال می تواند پیام هایی را برای دنبال کنندگان ارسال کند. در تعداد کانال های دنبال کننده هیچ محدودیتی وجود ندارد. هر چند کانال های تلگرام تعاملی نیستند، می توان با ربات ها قابلیت های بیشتری را اضافه کرد. ربات های بازخورد، ایجاد نظرسنجی و پرداخت هزینه اشتراک برای پیوستن یه یک کانال خصوصی از ویژگی های منحصر به فرد این شبکه اجتماعی محسوب میشود.

جالب اینجاست، پربازدیدترین کانال ها پس از کانال های فیلم مربوط به هند و اخبار تلگرام، متعلق به کانال های فارسی زبان آموزشی، مد و سرگرمی است. تلگرام پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و توسعه کسب و کار و افزایش درآمد آنلاین دارد. که مطمئناً در سال های آینده از این پیام رسان خلاق و کاربردی بیشتر خواهیم شنید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در دنیا و محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است. اینستاگرام در سال 2010 رسما به عنوان یک برنامه در گوشی های آیفون شروع به کار کرد. در مدت یک ماه به 1 میلیون کاربر رسید. که در مقایسه با فیسبوک و توییتر باید گفت که دو سال برای رسیدن به این عدد تلاش کردند.

همین باعث شد که در سال 2012 فیسبوک، اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند. امروزه سیزدهمین وب سایت محبوب جهان شناخته میشود. طبق یک نظرسنجی، اینستاگرام با 89 درصد رای، مهم ترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تاثیرگذار شناخته شد. امروز این شبکه اجتماعی بیش از 100 میلیارد دلار ارزش گذاری می شود.

افزایش ترافیک سایت با اینستاگرام - کلیک اول

چرا فالوورهای اینستاگرام مهم و گاهی گران قیمت هستند؟

از سال 2019 ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد. بیش از 500 میلیون نفر همه روزه از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند.  200 میلیون کاربر اینستاگرام هرروز حداقل از یک پروفایل تجاری دیدن می کنند. 80 درصد کاربران، یک پروفایل تجاری را در این شبکه دنبال می کنند. به همین علت است که بیش از 25 میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد.

بیش از 60 درصد کاربران این شبکه اجتماعی محبوب حداقل یکبار در روز وارد اینستاگرام می شوند. این در حالی است که در سال 2020 کاربران این شبکه اجتماعی به طور متوسط بیش از 53 دقیقه در روز را در اینستاگرام سپری کردند. که بعد از فیسبوک با 58 دقیقه زمان متوسط، جایگاه دوم را در جهان دارد. جالب توجه است که 89 درصد کاربران اینستاگرام خارج از ایالات متحده آمریکا هستند.

ترکیب جنسیت در اینستاگرام شامل 52 درصد مونث و 48 درصد مذکر و تقریبا یکنواخت است. این شبکه اجتماعی کمی با تاخیر وارد ایران شد. تعداد کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی با بیش از 24 میلیون نفر، در جایگاه هشتم بعد از ژاپن و قبل از انگلستان است. براساس آمار باشگاه خبرنگاران جوان در سال 1397 حدود 30 درصد از مردم ایران در اینستاگرام حضور و فعالیت دارند.

چرا باید در اینستاگرام فعال باشیم؟

با تبعیت از الگوهای خارجی، شاهد فعالیت نسل جدیدی از سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی هستیم.کاربران در حوزه های مد، غذا، سرگرمی، جهانگردی، ورزش و … به بیان دیدگاه ها و عقاید خودشان به طور مستقیم می پردازند.

این کاربران با عناوین بلاگر، اینستاگرامر، اینفلوئنسر و … شناخته می شوند. فالوورها و دنبال کننده های زیاد این اشخاص و صفحات اینستاگرامی را تبدیل به منبع معتبری برای تبلیغات کالا و محصولات تجاری می کنند. تا جایی که سلبریتی های اینترنتی به عنوان 100 مسئله کلان کشور در “آینده پژوهی ایران سال 97” نیز بررسی شد.

گردش مالی هنگفت ایجاد شده به واسطه خرده سلبریتی ها از موضوعاتی است که این پژوهش به بررسی آن پرداخته.

در نتیجه وقتی 90 درصد از حساب ها حداقل یک تجارت را در این شبکه اجتماعی دنبال می کنند، برند ها هم اقدام به بازاریابی در این بستر می کنند. چرا که کاربران این اپلیکیشن از حضور برندها خسته نمی شوند.

نگاهی ساده به فعالان اینستاگرام و نرخ تبلیغات صفحات براساس موضوع و تعداد فالوورها، فعالیت هدفمند در شبکه اینستاگرام برای افزایش فروش و کسب درآمد آنلاین، نه تنها گزینه ای مناسب، بلکه یک “باید” جدی تلقی شود. به عنوان مثال طبق یک نظرسنجی، 78 درصد افراد برندهای اینستاگرامی را محبوب، 77 درصد خلاق، 76 درصد سرگرم کننده و 72 درصد متعهد به جامعه دانستند.

البته با توجه به نظر بازاریابان، 89 درصد اذعان داشتند که اینستاگرام مهم ترین کانال رسانه های اجتماعی برای بازاریابی تاثیر گذار است. خوشبختانه بازار تاثیرگذار این شبکه اجتماعی هنوز هم اشباع نشده. این یک خبر دلگرم کننده برای برندهایی است که می خواهند افزایش فروش آنلاین با اینستاگرام را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد تولید محتوا در اینستاگرام

شبکه های اجتماعی پربازده در افزایش ترافیک - کلیک اول

شبکه اجتماعی لینکدین LinkedIn و کاریابی

303 میلیون کاربر فعال ماهانه و 121 میلیون کاربر فعال روزانه، لینکدین را یک شبکه اجتماعی قدرتمند برای افزایش درآمد کسب و کارها ساخته است. همین امر باعث شده که 92 درصد کمپانی های اول دنیا، از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده کنند. هرچند هدف لینکدین جذب 3 میلیارد کاربر است. پس هنوز هم برای افزایش فروش کسب و کار شروع فعالیت، در لینکدین لازم است و دیر نیست.

لینکدین شبکه اجتماعی حرفه ای برای کسب و کارها است که یکی از فواید افزایش بازدید سایت به شمار می آید. این شبکه اجتماعی امکان مشاهده و پیگیری زندگی کاری افراد و کسب و کارها را فراهم می کند. در لینکدین کاربرانی  با تخصص های گوناگون وجود دارند. این شبکه، امکان ارتباط با حرفه ای های حوزه های کاری مختلف را فراهم می کند.

هدف کاربران لینکدین به طورکلی ایجاد و گسترش ارتباطات کاری، اشتراک گذاری دانش و مهارت یا پیداکردن موقعیت های شغلی است.

باید توجه کنیم طبق آمار، سهم لینکدین 17 دقیقه از 2 ساعت و 22 دقیقه زمان متوسط حضور کاربران شبکه های اجتماعی است. اهمیت فعالیت در این شبکه برای افزایش ترافیک سایت واضح است. افراد متقاضی کار به طور متوسط 30 دقیقه در لینکدین وقت می گذرانند! این آمار جهانی اثبات می کند که لینکدین یک شبکه اجتماعی قوی برای یافتن کار نیز هست. به همین علت بیش از 87 میلیون از 2میلیارد جوان 18 تا 24 ساله دنیا عضو لینکدین هستند.

94درصد از تجارت های بر مبنای بازاریابی تجارت به تجارت (B2B) برای توزیع محتوا از لینکدین استفاده میکنند. چرا که حدود 80 درصد سرنخ های تولید شده (Lead Generation) در بازارهای B2B در لینکدین بوده است. 38 درصد از بازاریابان B2B اعلام کردند از لینکدین درآمد داشته اند.

این یعنی بیشتر از یک سوم بازاریابان تجارت به تجارت B2B از لینکدین برای کسب و کار و افزایش فروش خود استفاده کرده اند. این عدد 3 برابر توییتر، 4برابر فیسبوک و 19 برابر اینستاگرام است.

افزایش فروش با لینکدین

از سال 2015 تا 2016 استفاده از کمپانی پیج ها در لینکدین بیش از دوبرابر شده. علت رشد از 24 درصد به 57 درصد در یک سال، کمک به دستیابی به مشتریان یا مشتری های جدید است. داشتن یک کمپانی پیج در لینکدین با توضیحات به روز شده، تفاوت عمده در افزایش فروش ایجاد خواهد کرد. در سال 2019 بیش از 20 میلیون فرصت شغلی در لینکدین ایجاد شده. که بیشتر از 4.6 میلیون از این فرصت های شغلی مربوط به گروه مدیریت است.

تمامی موارد یاد شده اهمیت بیش از پیش برای حضور در لینکدین را نشان می دهد. اگر صاحب یک تجارت بر پایه بازاریابی تجارت به تجارت (B2B) هستید، حضور در این شبکه اجتماعی بسیار اهمیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی لینکدین و معرفی روش های کاربردی برای دیده شدن در این شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی توییتر Twitter

توییتر یک سرویس میکروبلاگینگ است. یعنی در شبکه اجتماعی توییتر، وبلاگ نویسی در 280 کارکتر یا حرف فراهم شده. این یعنی می توان خبر، دیدگاه یا جملات خود را با جملات کوتاه به مخاطبان منتقل کرد. توییتر با بیش از 1.3 میلیارد حساب کاربری، ماهانه 330 میلیون کاربر فعال و 145 میلیون کاربر روزانه، یک شبکه اجتماعی مهم برای افزایش فروش کسب کارها و افراد محسوب می شود.

کاربران توییتر به طور متوسط 170 دقیقه از زمان خود را هر ماه در این شبکه اجتماعی سپری می کنند. دو سوم کاربران این شبکه اجتماعی را آقایان تشکیل می دهند. هر روز بیش از 500میلیون توییت می شود، یعنی در هر ثانیه بیش از 6000 توییت. این یعنی توییت های روزانه شبکه اجتماعی توییتر یک کتاب 10 میلیون صفحه ای بالقوه است.

بیشتر از 65درصد از شرکت های آمریکایی با بیش از 100 کارمند، از توییتر برای بازاریابی استفاده میکنند. 70 میلیون دلار در سال 2017 برای تبلیغات هزینه شده. 54 درصد کاربران نظرسنجی شده توسط توییتر، گزارش دادند، بعد از مشاهده یک نام تجاری در شبکه اجتماعی توییتر، مراجعه به سایت، جستجوی مارک یا بازتوییت کرده اند.

شبکه اجتماعی فیسبوک Facebook

باور اینکه متوسط زمان استفاده کاربران این شبکه اجتماعی بیش از 1400 دقیقه در هر ماه است شاید سخت باشد. این یعنی کاربران فیسبوک بیشتر از 233 ساعت، یعنی تقریبا زمانی حدود یک اشتغال تمام وقت، یا نزدیک 10روز کامل هر ماه خودشان را صرف این شبکه اجتماعی می کنند! این مربوط به 2 میلیارد و 400 میلیون کاربر فیسبوک است. جالب است بدانیم که جمعیت استفاده کنندگان اینترنت در جهان 4.4 میلیارد نفر است.

هر چند این شبکه اجتماعی بزرگ جهانی در ایران فیلتر است. فیسبوک بیش از 23 میلیون کاربر در خاورمیانه دارد. کاربران ایرانی این شبکه بیش از 2 میلیون نفر تخمین زده شده. نباید فراموش کنیم که اگر قصد افزایش درآمد دلاری دارید، نباید ازین جمعیت زیاد کاربر فیسبوک چشم پوشی کنید. چرا که تعداد کاربران فیسبوک چیزی در حدود مجموع جمعیت کشور هند و چین است.

جمع بندی و 3 پیشنهاد کلیک اول در استفاده از شبکه های اجتماعی

آیا باید در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشیم؟ آیا باید در تمامی این شبکه های اجتماعی فعال باشیم؟ حضور و فعالیت در تمامی این رسانه ها ممکن و کارآمد هستند؟ پیشنهادات مجموعه کلیک اول؛ فعال در زمینه رشد کسب و کارهای اینترنتی از سال 1394 می تواند برای شما نیز مفید باشد. پس از ساخت لینک اشتراک در شبکه های اجتماعی برای استفاده هر چه بهتر از ابزار بررسی شده این سه پیشنهاد را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: ساخت لینک اشتراک در شبکه های اجتماعی

1- تعیین کنید کجا مخاطبانتان، مشتری بالقوه نیز هستند؟

بی شک همه مخاطبان ما، مشتریان ما نیستند. شبکه های اجتماعی ذکر شده، می توانند مخاطبان بیشتری برای همه تجارت ها ایجاد کنند. اما وب سایت ها، متناسب با کسب و کار و مشتریان مخصوص ما طراحی می شوند. تعیین کنید که مخاطبانتان کجا تبدیل به مشتری بالقوه می شوند. مشتریان بالقوه شما، مخاطبان فعال کدام شبکه اجتماعی هستند؟

2- فقط پشتکار عامل موفقیت نیست، هدفمند عمل کنید.

این درست است که هر کدام از ابزارهایی که به دیده شدن ما کمک می کنند مهم هستند؛ ولی نباید فراموش کرد که همیشه کار زیاد، بازده بیشتری ندارد. به جای اینکه انرژی زیادی برای فعالیت در شبکه اجتماعی بگذارید، انرژی خود را هدفمند برای مخاطبانتان استفاده کنید.

3- به جای آنکه در تمامی شبکه های اجتماعی فعال باشید، در یکی از آن ها بهترین شوید!

برای فعالیت هدفمند در شبکه های اجتماعی انرژی زیادی صرف خواهید کرد. اگر تعداد مخاطب هدفمند خود را بیشتر کنید، رشد می کنید؛ نه فقط تعداد مخاطبان. شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کار خود را بر اساس تعداد کاربران با مشتری بالقوه بیشتر انتخاب کنید. این از رموز افزایش بازدید سایت شماست: در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید ولی در حداقل یکی از آن ها واقعا فعال باشید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06