8 گام تا پرسنال برندینگ قوی و قدرتمند با راهکار

8 گام تا پرسنال برندینگ قوی و قدرتمند با راهکار

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله از کلیک اول به 8گام تا ساخت برند شخصی می پردازیم. اگر شما هم به این مطلب علاقه مند هستید؛ با کلیک اول همراه شوید.

یکی از مهمترین گام هایی که می توانید در مسیر موفقیت دنیای تجارت بردارید، برند سازی است. ساخت برند شخصی برای شما می تواند زمینه ساز عملکردی ایده آل و موفق در حیطه شغلیتان باشد. برند را میتوانیم مجموعه ای از مشخصات منحصر بفرد از جمله: خاطرات، تعاریف رزومه های کاری با مشتریان مختلف و … تعریف کنیم که می خواهیم به دیگران نمایش دهیم. در این مقاله از کلیک اول قصد داریم 8 گام تا پرسنال برندینگ قوی را با شما مرور کرده و راهکارهای مربوط به آن ها را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: برند چیست؟ از چه اجزایی تشکیل شده و چه ویژگی هایی دارد؟

اهمیت برند شخصی چیست؟ چرا باید به آن توجه کنیم؟

در دنیای امروزی دیگر داشتن مدرک دانشگاهی یا هر مدرک دیگری به تنهایی نمی تواند برای اثبات مهارت شما کافی باشد. شاید حتی بتوان گفت میزان مهارتتان هم در ابتدای کار اعتماد کارفرما را به شما جلب نمی کند! پس چه چیزی می تواند به شما این قدرت را بدهد که مشتریان زیادی را به کسب وکار خود جذب نمایید؟ در یک کلام باید بگوییم ساخت برند شخصی!

پرسنال برندینگ یک تصویرسازی قوی ست که در آن نقاط ضعف را کمرنگ کرده و روی نقاط قوت متمرکز می شویم. این موضوع به شما قدرتی فوق العاده برای حضور موثرتر، قدرت عملکرد بیشتر و حرکتی کارآمدتر می دهد. برای افزایش آگاهی از برند می توانید از ابزارهایی از جمله دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

چگونه برند شخصی خودمان را داشته باشیم؟

حال که می دانید پرسنال برندینگ تدوین برنامه بازاریابی شخصی برای دسترسی به اهداف حرفه ای است، لازم است با پاسخ دادن به سه سوال، زمینه را برای ساخت برند شخصی خود فراهم آورید. این سه سوال به شرح زیر هستند:

  • برای دستیابی به بیشترین میزان رشد شخصی، چه فعالیتی برایتا بیش از همه کمک کننده است؟
  • در شبکه های اجتماعی حرفه ای مثل لینکدین یا سایت شخصی خود، چه کاری انجام دهید تا برند شخصیتان را بهبود ببخشید؟
  • از کدام اینفلوئنسر برای کمک به ساخت برند شخصی خود می توانید کمک بگیرید؟

بیشتر بخوانید: آیا بازاریابی در لینکدین تاثیری روی افزایش ترافیک سایت دارد؟

پاسخ به این سوالات، نقشه ذهنی خوبی را برای ساخت پرسنال برندینگ فراهم می کند.

چگونه برند شخصی خودمان را داشته باشیم؟

8 گام تا رسیدن به پرسنال برندینگ قدرتمند!

اگر می خواهید در مسیر قوی سازی پرسنال برندینگ خود قدم بردارید، لازم است از 8 گام زیر پیروی کنید. این 8 گام به ترتیب به شرح زیر است:

خودتان را به طور مشخصی معرفی کنید!

قطعا اولین و البته مهمترین قدمی که می توانید برای ساخت پرسنال برندینگ بردارید، خودشناسی عمیق است. منظور ما از خودشناسی عمیق، درک این مسئله است که شما خودتان را چه شخصی معرفی می کنید؟ چه مهارت هایی دارید؟ علایق شما بیش از همه در چه حوزه ای متمرکز است؟ چه تجربیاتی دارید؟ این تجربیات چگونه شکل گرفته اند؟ و…

پاسخ دادن به این قبیل از سوالات، خودانگاره خوبی را برای شما ترسیم کرده و به طراحی نقشه کلی برند شخصی کمک زیادی می کند.

مشخص کنید دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید.

بعد از اینکه به شناخت خود رسیدید، باید مشخص کنید که هدف شما از ساخت برند شخصی انجام دادن چه کاری است؟ برای این مسئله لازم است به مجموعه ای از سوالات پاسخ داده و تکلیف روند کاری خود را مشخص کنید.

  • چه خدماتی را در ابعاد شخصی یا حرفه ای ارائه می دهید؟
  • زمینه ای که دوست دارید در آن شناخته شوید، چیست؟
  • دوست دارید در چه زمینه ای متخصص ترین باشید؟
  • برای مخاطبانتان چه پیامی دارید؟

دومین گام تشکیل برند شخصی شما را پاسخ دادن به همین سوالات ساده شکل می دهد!

8 گام تا رسیدن به پرسنال برندینگ قدرتمند!

مشخص کنید جامعه مخاطبان هدفتان چیست و چه پرسونایی دارید.

شما محدودیت هایی دارید. آن را بپذیرید و متوجه باشید که جامعه هدف شما نمی تواند  شامل همه افراد باشد. شما یک فرد خاص هستید و طبیعتا باید جامعه مخاطب هدف مشخصی داشته باشید. هرچقدر که بتوانید در شناخت جامعه هدف عملکرد بهتری داشته باشید، قادر هستید تولید محتوای جذابتری داشته باشید.

از خودتان بپرسید که می خواهید مخاطب شما چه کسی باشد؟ این مخاطب یا مخاطبان چه ویژگی هایی دارد؟ موضوعات مورد علاقه یا غیرمورد علاقه آن ها چیست؟ مقدار هزینه هایی که می توانند صرف کنند، چقدر است؟ در چه گروه سنی هستند؟ ارتباطشان با چه نوع تولید محتوایی راحت تر است؟

به نسبت فعالیت حرفه ای در ترسیم پرسونا، مراحل بعدی کار آسانتر خواهد بود.

به این سوال پاسخ دهید که می توانید چه مزیت های رقابتی نسبت به سایر رقبای خود داشته باشید؟

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، رقبایی دارید. مشخص کنید که مزیت و تفاوت برند شما با برند رقیب چیست؟ مزیت رقابتی بهتر و پیچیده تر به واسطه طراحی اصولی برند شما اتفاق خواهد افتاد. شما می توانید مشخص کنید که هدف نهایی و شعار نهایی شما (مزیت رقابتی) با توجه به اهداف و نیازهای جامعه مخاطبان هدفتان، چیست!

مزیت رقابتی دلیلی است که مخاطب را وادار به فکرکردن درباره شما می کند.

خودتان را در جایگاه یک برند قدرتمند تصور کنید.

شما هم می توانید یک برند قدرتمند باشید. این جایگاه را برای خودتان تصویرسازی کنید. برای خود یک نام برندینگ طراحی کرده و با توجه به آن ایمیل، آدرس های سایت اینترنتی، اکانت های شبکه اجتماعی و … را بسازید. فعالیت شما در رسانه های حرفه ای مرتبط، باید مانند یک برند تخصصی باشد. پیام شخصی خود را طراحی کرده و در این بسترهای اجتماعی به سمت مخاطبان منعکس کنید.

داشتن وب سایت شخصی مزیت است. آن را ایجاد و سپس بهینه سازی کنید.

یک سایت را با نگاه به سلیقه مخاطبان هدف و پرسونای مخاطبین طراحی کرده و یا از راهنمایی و کمک طراحان سایت حرفه ای استفاده کنید. به مخاطبین خود به وسیله طراحی لوگو سایت خودتان و همچنین تولید محتوای حرفه ای ثابت کنید که حرفه ای هستید و آن ها با یک فرد حرفه ای مواجه هستند. عملکرد قوی در این زمینه به بهبود نتایج کسب شده کمک می کند.

توصیه هایی که می تواند سایت شخصی شما را حرفه ای تر کند:

  • استفاده از تصاویر باکیفیت و واضح در سایت به انتقال بهتر احساسات کمک می کند.
  • برای اعتمادسازی بیشتر، مدارک و گواهینامه های دریافتی خود را در سایتتان آپلود کنید.
  • از بهره گیری از کال تو اکشن Call To Action جهت جذب مشتریان بیشتر، غافل نشوید.
  • یک داستان صادقانه و البته جذاب در بخش درباره ما روایت کنید. موثر است!
  • درباره جزئیات خدمات و کارهای خود با مشتریان صادق بوده و آن را در سایت خود به اشتراک بگذارید.
  • برای مخاطبین علاقه مند، منابع رایگان و محتوای آموزشی قوی تولید کنید.
  • امکان ارتباط با مخاطب را از طریق ایجاد صفحه ارتباط باما برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: CTA چیست؟ روش های ایجاد Call to Action

داشتن وب سایت شخصی مزیت است. آن را ایجاد و سپس بهینه سازی کنید.

بهینه سازی و توسعه استراتژی تولید محتوای خود را جدی بگیرید!

هدف شما از تولید محتوا، باید نزدیک شدن گام به گام به خواسته و هدف نهایی خود یعنی ساخت برند شخصی باشد. بدون شک رونق بیشتری را در کسب و کار خود خواهید دید اگر بتوانید محتوای استراتژیک تر، هدفمند تر و قوی تر تولید کنید. استفاده از راهکارهای زیر جهت ارتقا استراتژی تولید محتوا توصیه می شود:

  • محتوایی حرفه ای با فواصل زمانی معین مثلا روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه تولید کنید!
  • به اشتراک گذاری محتوای خود را در کانال ها و انواع شبکه های اجتماعی شخصی بپردازید.
  • فرآیند تولید محتوا را باید مستمر باشد!
  • برای جذب دنبال کننده های جدید برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

شما باید به عنوان شخصی که نسبت به ساخت برند شخصی اقدام می کند، به دنبال روش های افزایش جذب مخاطب باشید. در این مسیر می توانید از حمایت افراد حرفه ای و کارشناس از جمله متخصصان سئو و بهینه سازی سایت، طراحان سایت، کارشناسان تولید محتوا، ادمین شبکه های اجتماعی و … استفاده کنید.

یک جامعه خصوصی و طرفدار داشته باشید.

دنبال کننده های معمولی چندان سودآور نیستند! البته تعداد بیشتر دنبال کنندگان می تواند در نگاه اول خوشحال کننده و رضایت بخش باشد، اما اگر در راستای اهداف شما سودرسانی نداشته باشند، بی فایده است. شما به دنبال کننده هایی نیاز دارید که طرفدار واقعی و حمایت گر باشند. مشتریان وفاداری که خدمات و محصولات شما را به رقبایتان بارها و بارها ترجیح داده و می توانند شما را با سایرین معرفی کنند.

تفاوت بین پرسنال برندینگ و شهرت چیست؟

شاید از ابتدای این مبحث این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که بین شهرت و پرسنال برندینگ چه تفاوتی وجود دارد. این دو مفهوم قطعا از هم متمایز هستند. شهرت یا معروف بودن، همان چیزی است که مردم درباره شما به زبان می آورند. در مقابل پرسنال برندینگ چیزی است که شما شخصا در رابطه با خودتان بیان می کنید. هرچقدر که بتوانید در این زمینه بهتر صحبت کرده و اصولی تر رفتار کنید، جامعه مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

طراحی یک چشم انداز برای برند شخصی چگونه است؟

طراحی یک چشم انداز یا ویژن زمانی برای یک برند شخصی ممکن می شود که شما ابتدا اهدفتان را مشخص کرده و نسبت به توانایی ها، نقاط قوت و ضعف خود آگاه باشید. یک چشم انداز بلند مدت، این اطمینان را در شما ایجاد می کند که همواره به سمت پیشرفت گام بردارید و هرکاری که برای بهبود برندتان لازم است، در طول مسیر حرفه ای خود انجام دهید.

طراحی یک چشم انداز برای برند شخصی چگونه است؟

متمایز باشید!

رقبای شخص حوزه کاری خود را شناسایی کرده و خیلی دقیق تحلیل کنید. نقاط ضعف آن ها را بشناسید و آن را تکرار نکنید. مزیت های رقبا را در برند خود گسترده و تقویت کنید.

به طور کلی اگر می خواهید صاحب یک برند شخصی قوی باشید، تمایز حرف اول را می زند. به نسبت قدرت تمایز برندتان، عملکرد قوی تری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه یک برند موفق بسازیم؟ اینفوگرافیک

جمع بندی

پرسنال برندینگ همان چیزیست که برای حرفه ای شدن به آن نیاز دارید. در این مقاله از کلیک اول به روشن سازی مفهوم ساخت برند شخصی و گام های رسیدن به آن صحبت کردیم. شما می توانید ما را از نظرات و پیشنهادهای خود آگاه کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06