معرفی الگوریتم Fred گوگل

معرفی الگوریتم Fred گوگل

در این مقاله می خوانید:

در ادامه بررسی الگوریتم های متنوع و گسترده موتور جستجوی گوگل، این بار نوبت به یکی از جدیدترین الگوریتم های ارائه شده توسط این کمپانی یعنی الگوریتم Fred رسیده است. با ما همراه باشید.

شاید شما هم جز افرادی هستید که بعد از راه اندازی سایت، وب مستران و متخصصان سئو به شما گوشزد کرده اند که حواستان به الگوریتم های گوگل و سخت گیری های آن ها باشد. در این مقاله به بررسی الگوریتم Fred گوگل می پردازیم.

  • از الگوریتم های جدید گوگل خبر دارید؟
  • عملکرد سایتتان را با توجه به الگوریتم های گوگل را بررسی کرده اید؟

آشنایی با الگوریتم Fred

زمانی که گوگل الگوریتم های جدیدش را رسما معرفی می کند، با زبان بی زبانی می گوید اگر می خواهید رتبه خوبی بگیرید این موارد و عملکردهای هر الگوریتم را در نظر بگیرید تا جریمه نشوید. در الگوریتم های متفاوت گوگل پارامترها و معیارهایی بیان می شود و از طریق آن وب مستران متوجه می شوند کامل آشنا شوید. در این مقاله همراه کلیک اول باشید تا با الگوریتم Fred بیشتری آشنا شویم و ببینیم چه معیارهایی را باید در سایت رعایت کنید تا از جریمه این الگوریتم مصون بمانید.

دلیل اسم گذاری این الگوریتم نیز به شوخی گری ایلیز از گوگل برمی گردد. از آن جایی که او هر چیز بی نامی را Fred می نامید، اسم این الگوریتم بی نام نیز فرد گذاشته شد. به همین دلیل است که می توان گفت هر نوع آپدیت بدون نامی که مرتبط به کیفیت است، فرد نام دارد.

آشنایی با الگوریتم Fred

دلیل پیاده سازی الگوریتم Fred

هر سایت پس از راه اندازی و شروع به کار کردن احتمال دارد خواسته یا ناخواسته تخلفاتی را انجام دهد که رتبه خودش را نسبت به سایت های مشابه با خود افزایش دهد. در این میان روش های تخلف زیادی صورت می گیرد که افراد از آن ها استفاده می کنند و دلیل پیاده سازی الگوریتم متفاوت و جدید هم همین است. چرا که هر کدام از الگوریتم های گوگل وظایف منحصر به فرد خودشان را برای بررسی، جریمه یا امتیاز دادن به سایت ها دارند.

هدف این الگوریتم، مقابله با تولید محتوای بی کیفیت است. سایت های زیادی که به خاطر فروش بک لینک، محتواهای ضعیف و یا تبلیغات آزاردهنده منتشر می کردند، توسط این الگوریتم جریمه شده و رتبه خود را از دست دادند. در بین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم پاندا بر محتوا متمرکز است و محتواهای بی‌کیفیت را مورد هدف قرار می دهد. ولی الگوریتم فرد که مجموعه‌ای از آپدیت‌ها می باشد، تنها مرتبط به پاندا نبوده و محدوده ای وسیع‌تر از آن را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با الگوریتم پاندا گوگل

SEM چیست؟

قبل از این که به معرفی الگوریتم Fred بپردازیم، لازم می دانم تا انواع روش های بازاریابی موتورهای جستجو را معرفی کنم. SEM مخفف عبارت Search engine Marketing و به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است و به دو دسته SEA و SEO تقسیم می شود:

  • SEO: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا Search engine optimization
  • SEA: بهینه سازی سایت از طریق تبلیغات یا Search engine Advertising

 

SEM چیست؟

یکی از روش های سئو و بهینه سازی سایت که سال هاست توسط کمپانی گوکل پیشنهاد می شود و آن استفاده از تکنیک تبلیغات در گوگل است. سایت ها با پرداخت مبلغی از سایت ها تا مدت زمان مشخص سایت آن را در رتبه برتر نتایج گوگل نمایش می دهد. در این میان بسیاری از وب مستران و مدیران سایت زرنگی پیشه کردند و برای افزایش رتبه سایت قوانین استفاده از روش تبلیغات گوگل را نقض کردند و در مقابل از روش هایی مانند تبلیغات زیاد و لینک سازی بیش از حد و حتی خرید لینک استفاده کردند و درست همین جا بود که گوگل الگوریتم fred را در سال 2017 پیاده سازی و اجرا کرد تا جلوی این گونه تخلفات گرفته شود.

در مقاله تاثیر رپورتاژ بر افزایش رتبه سایت ذکر شد که یکی از روش های موثر در افزایش رتبه، تبلیغات است. همچنین به این نکته پرداخته شد که تولید محتوای مناسب و خوب است که از طریق آن افراد شما و کسب و کارتان را بشناسند.

بیشتر بخوانید: تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت چیست؟

تصور کنید شما در ابتدا کسب و کار کوچکی دارید و می خواهید از طریق تبلیغ کسب و کارتان را معرفی کنید برای این که تبلیغات بازدهی موثر و طولانی مدت داشته باشد، باید با تولید محتوا در بازه های زمانی پیاپی و سپس منتشر کردن از طریق تبلیغات باعث شناخته شدن کار خود شوید.

نه تنها پس از انتشار تبلیغات باعث افزایش نرخ کلیک و بعد نرخ کلیک سایت می شوید، بلکه گوگل هم استفاده از روش تولید محتوا در بازه زمانی طولانی را نادیده نمی گیرد و برای بررسی مواردی از قبیل استفاده از کلمات کلیدی صحیح و تبلیغات صحیح از الگوریتم Fred استفاده می کند.

معیارهای مورد بررسی الگوریتم Fred

طبق تجربه متخصصان سئو و فعالان حوزه وب و طبق آخرین نتایج و اخباری که کمپانی گوگل اعلام کرده است، وظیفه الگوریتم فرد (Fred) به شرح زیر است:

  1. توجه و تمرکز روی روش های لینک سازی
  2. توجه به روش های تبلیغات (به ویژه تبلیغاتی که از طریق آن می توان بک لینک گرفت)
  3. کیفیت محتوایی که در متن تبلیغات استفاده و منتشر می شود.
  4. توجه به لینک سازی های غیر مرتبط و نامتناسب با یکدیگر

می توان گفت این الگوریتم بر لینک های تبلیغاتی، خرید بک لینک های نامعتبر و اسپم و بی کیفیت بودن محتوای سایت ها به دلیل وجود حجم بالای تبلیغات حساسیت زیاد دارد.

در مقالات اصول لینک سازی داخلی و اصول لینک سازی خارجی به روش های معتبر و اصولی در این مورد اشاره شده است که شما می توانید در قسمت بلاگ سایت کلیک مقالات را مطالعه کرده و از دست این الگوریتم در امان باشید.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

بسیاری از سایت ها هستند به اسم فرصت سازی برای سایت های دیگر، از سایت ها مبلغی را دریافت می کنند تا تبلیغات خود را در سایت آن ها منتشر کرده کنند. در واقع سایت آن ها منبعی از لینک سازی های غیر مرتبط است که سایت ها با عناوین و حوزه های کسب و کاری متفاوت در آن لینک سازی کرده اند تا کاربران متناسب با سلیقه، علاق یا نیاز خود روی یکی از لینک های نمایش داده در سایت مبدا کلیک کنند. وظیفه الگوریتم Fred رسیدگی به این موارد است.

معیارهای مورد بررسی الگوریتم Fred

الگوریتم Fred گوگل چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

همه الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی سایت و بهبود جایگاه در نتایج جستجو ایجاد شده اند. اما آن ها فرآیند سئو‌ی سایت را نیز دشوارتر از قبل کرده اند. در این بین می توان گفت الگوریتم فرد نقشی اساسی در دشوارسازی بهبود سئو دارد.

برای این که از خطر جریمه شدن توسط این الگوریتم دور باشید و رتبه سایتتان کاهش نیابد، بهتر است در حین نوشتن محتوا، به تمامی المان‌های سایت توجه داشته باشید و تنها به نوشتن متن خوب و انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسنده نکنید. در نتیجه لازم است سایت خود را به خوبی برای این الگوریتم بهینه سازی کنید و از هیچ بخشی غافل نشوید.

چگونه اعتماد الگوریتم Fred را جلب کنیم؟

مفید و مختصر گوگل را بشناسید: گوگل کاربر محور است. این یعنی توجه گوگل روی کاربر و راضی نگه داشتن کاربران است. پس اقدامات زیر را رعایت کنید تا باعث جلب اعتماد این الگوریتم نسبت به سایت خود شوید:

  • لینک سازی در سایت های غیر مرتبط با کسب و کارتان را کاملا فراموش کنید.
  • برای لینک سازی محتوای کاربردی، ارزشمند و مفید برای کاربر تولید کنید.
  • هدفمند و متعادل لینک سازی کنید. (در لینک سازی زیاده روی نکنید)
  • از طریق ابزار گوگل سرچ کنسول، لینک های اسپم را شناسایی کرده و آن را از طریق سرچ کنسول گوگل، disallow کنید.

سخن پایانی

اگر جدیدا اقدام به طراحی سایت کرده اید یا حتی مدتی است که مشغول این کار هستید، یک توصیه را برای همیشه به خاطر داشته باشید و آن این است که: خودتان را جای کاربر بگذارید و تصور کنید قرار است از سایت بازدید کند. حاضر به ماندن در سایت خودتان و خواندن مطالب هستید؟ محتوای سایت به حد کافی کاربردی و مفید هست که کاربر را ترغیب به خواندن تا انتهای مقاله کنید یا خیر؟

نظر برخی از سئوکاران و وب مستران این است که الگوریتم فرد تلفیقی از همه الگوریتم های موتور جستجوی گوگل است که با توجه به عملکرد سایر الگوریتم های گوگل کار می کند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06