تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت چیست؟

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش رتبه سایت چیست؟

در این مقاله می خوانید:

یکی از مهمترین روش هایی که همواره در بهبود رتبه سایت در گوگل نقش اساسی ایفا کرده است، استفاده از ریپورتاژ آگهی می باشد. در این مقاله قصد داریم ضمن تعریف واژه ریپورتاژ آگهی، به بررسی نحوه ایجاد آن برای دریافت بازخورد بیشتر و افزایش رتبه سایت بپردازیم.

تاثیر رپورتاژ آگهی بر دیده شدن سایت ها بر هیچ کس پوشیده نیست. و همواره برای بهبود رتبه سایت باید روش هایی را در پیش گرفت که کمک می کند تا در نتایج بیشتر در گوگل دیده شوید. در این مقاله قصد داریم تا درباره تاثیر رپورتاژ آگهی بیشتر صحبت کنیم و برای شما درباره این مورد بیشتر صحبت کنیم پس همراه کلیک اول باشید درباره این موضوع مهم با شما مدیران سایت ها و کاربران عزیز بیشتر صحبت کنیم.

تاثیر رپورتاژ آگهی به طور واضح چیست؟

برای اینکه بخواهیم با تاثیر رپورتاژ آگهی آشنا شویم، بهتر است تا با تعریف واژه رپورتاژ نیز بیشتر آشنا شویم:

رپورتاژ آگهی یکی از بروز ترین روش های برند سازی و بازاریابی به حساب می آید که در سایت های خبری محتوایی با استفاده از کلمات هدفمند منتشر می شود و کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند.

رپورتاژ یک روش عالی برای گرفتن بک لینک است. رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی موثر است که سئو کاران و وب مستران از آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: بک لینک چیست و چه اهمیتی برای سئو سایت دارد؟

یکی از مزیت های مهم استفاده از این روش این است که می توانید محتوای خود را به صورت منحصر به فرد طراحی و منتشر کنید و حتی اگر پس از مدتی تصمیم داشته باشید دوباره محتوا را منتشر کنید، با پرداخت هزینه دوباره این کار امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

رپورتاژ آگهی علاوه بر لینک گرفتن از سایت های مرتبط و سایر روش ها می توان تاثیر بلند مدت و تاثیرگذار خوبی را روی ذهن مخاطب و بازدید کننده گذاشت. رپورتاژها یک ابزار دو سویه نیز به حساب می آید چرا که هم لینک می گیرید و هم به مخاطبین سایت مربوطه معرفی می شوید.

به طور کلی برای سئو و بهینه سازی سایت از دو روش سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و در بین این دو روش سئوی کلاه خاکستری وجود دارد که رپورتاژ آگهی جز سئوی خاکستری است که البته نباید نگران آن باشید چراکه اگر به درستی از آن استفاده کنید می تواند یک گزینه خیلی مثبت برای رشد به حساب آید.

تاثیر رپورتاژ آگهی به طور واضح - کلیک اول

تاثیر رپورتاژ آگهی بر افزایش رتبه سایت چیست؟

بک لینک گرفتن از سایت های دیگر روشی مهم و تاثیر گذار در رتبه سایت و افزایش ترافیک سایت هدفمند است. نکته قابل توجه در روش استفاده از رپورتاژ آگهی این است که برای افزایش ماندگاری این اثر باید در سایت های خبری و مجله های محتوایی که پر بازدید هستند، لینک سایت خود را باید قرار داده و قبل از هرکاری باید حتما یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان و بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل

پیاده سازی یک رپورتاژ آگهی متنی چطور اتفاق می افتد؟

برای ایجاد یک رپورتاژ آگهی متنی، ابتدا باید یک متن جذاب و واقع گرایانه در مورد فعالیت های سایت، محصولات و خدمات ارائه شده نگارش کنید که این کار را می توانید به متخصصان تولید محتوا بسپارید. سپس با انتخاب یک سایت مناسب با ترافیک بالا و موضوع مرتبط برای قرار دادن رپورتاژ، با مسئول صحبت با مسئول تبلیغات سایت جهت تعیین مبلغ و نحوه قرار دادن محتوا هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

البته این نکته را هم باید درنظر بگیرید که رپورتاژها به خاطر تبلیغاتی بودن ممکن است بازدهی خوبی نداشته باشند و گاها نیاز است تا رپورتاژ خود را در قالب ارائه یک سری اطلاعات مفید و یا اطلاع رسانی ارائه کنید و در بین آنها لینک به سایت خود دهید. گاها برخی رپورتاژها اصلا لینکی ندارند! چرا که فقط می خواهند برای آگاهی برند کار کنند.

برای اینکه رپورتاژ آگهی شما تاثیر مناسبی داشته باشد، رعایت موارد زیر ضروری است:

  • در ابتدای مقاله خود حتما در مورد برند سایت توضیح دهید.
  • از عناوین جذاب در متن خود استفاده کنید.
  • عکس های زیبایی که توجه کاربر را به خود جلب کند طراحی کنید و در متن قرار دهید.
  • ۲ یا ۳ لینک در متن با کلمه کلیدی های مورد نیاز خود ایجاد کنید که کاربر را به صفحات خاصی از سایت شما ارجاع می دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک رپورتاژ خبری خوب بنویسیم؟

پیاده سازی یک رپورتاژ آگهی - کلیک اول

تاثیر رپوتاژ آگهی و مراحل پیاده کردن اصولی آن

  1. یک بنر با شعار تبلیغاتی کسب و کار برای خود طراحی و پیاده سازی کنید
  2. از سایت هایی مثل مدیا ادز و یکتانت می توانید تبلیغات همسان تهیه کنید.
  3. بنر طراحی شده را در یکی از سایت های بالا آپلود کنید.
  4. گزینه هایی برای مدت زمان نمایش بنر (رپورتاژ آگهی)، محل نمایش بنر وجود دارد، متناسب با حوزه کسب و کار خود سایت های مدنظری که می خواهید بنر نمایش داده شود، مشخص کنید.
  5. در یک محتوای متنی نکات کاربردی خدمات یا محصولات یا نام تجاری خود را معرفی کنید. در واقع این متن باید حاوی کلمات کلیدی که می خواهید توسط آن ها دیده شوید باشد. برخی از سایت ها میزان مناسب و متعارف تعداد کلمات متن را تخمین زده و باید طبق آن تولید محتوا کرده و در سایت منتشر کنید.
  6. بعد از انتخاب گزینه های بالا، سایت مبدا مبلغی را برای پرداخت تعیین می کند.
  7. نکته ای که درمورد تبلیغات کلیکی باید مدنظر داشته باشید این است که مبلغی که سایت از شما دریافت می کند صرفا جهت نمایش بنر تبلیغاتی سایت است نه به ازای هر کلیکی که کاربران جدید به عنوان بک لینک سایت های پر بازدید مشاهده می کنند. یعنی کاربر با مشاهده بنر خودش انتخاب می کند که روی بنر کلیک کند یا خیر.

مراحل بالا به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن دیده شوید و این گزینه باعث می شود تا در سایت های مرتبط با کسب و کار خودتان یک گزینه مناسب تبلیغاتی باشید. و در گام بعد شما باید با استفاده از آمارگیرهای سایت مخصوصا سرچ کنسول بررسی کنید که رپورتاژی که در سایت مقصد منتشر کردید چه تاثیری داشته و آیا از رپوتاژی که منتشر کردید کاربری وارد سایت شما شدند یا نه.

افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش ترافیک رپورتاژ
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را از طریق رپورتاژ افزایش داده تا کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند، ابزار خرید ترافیک رپورتاژ کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

طراحی بنر تبلیغاتی و تاثیر رپورتاژ آگهی

دقیقا موثرترین بخشی که کاربر با مشاهده آن ترغیب به کلیک کردن روی سایت می شود، مشاهده یک بنر تبلیغاتی جذاب و کلیک بر روی آن برای دیدن جزییات به حساب می آید. برای طراحی بنر می توانید به یک گرافیست یا تیم حرفه ای مراجعه کنید و با هزینه ی مناسب آن را انجام دهید اما اگر فعلا نمی خواهید هزینه ای انجام دهید، کافی است تا از سایت زیر استفاده کنید:

www.moat.com: در این سایت ایده تبلیغاتی، جملات تبلیغاتی و حتی بنرهای تبلیغاتی وجود دارد که می توانید از آن ایده بگیرید.

طراحی بنر تبلیغاتی و تاثیر رپورتاژ آگهی - کلیک اول

استفاده از پلتفرم های ایجاد بنر تبلیغاتی آماده

سایت هایی هستند که از طریق آنها می توانید بنرهای تبلیغاتی آماده تولید و ایجاد کنید که به کمک رپورتاژ آگهی شما بیایند:

استفاده از تکنیک A/B Test

این روش یک تکنیک است که از طریق آن می توانید بنرها را با یکدیگر مقایسه کنید. از طریق این تست، تست بین دو گزینه مانند بین دو Landing Page (صفحه فرود)، بین دو متن، بین دو دکمه یا بین دو رنگ استفاده شده را می توان بررسی و مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: لندینگ پیج یا صفحه فرود (landing page) چیست؟

در این تست دو صفحه از سایت با اختلاف های مشخص به بازدید کنندگان یکسان، در زمان یکسان نمایش داده می شود، و در نهایت صفحه ای ترخ تبدیل بیشتر و نرخ کلیک بالاتری داشته باشد، برنده است و انتخاب می شود. این تست برای تغییرات و مقایسه هایی با شرایط تقریبا یکسان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: تکنیک A/B Test چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از پلتفرم های ایجاد بنر تبلیغاتی آماده - کلیک اول

اشتباهات رایجی که می تواند در رپورتاژ آگهی رخ دهد.

رپورتاژ آگهی با تمامی خوبی هایی که دارد می تواند با یک سری خطاها تبدیل به دره ای برای سقوط نیز شود، ما در ادامه این مطلب به مواردی اشاره کردیم که به شما می گوییم که نباید درگیر آن شوید:

استفاده از محتوای تکراری برای درج در سایت ها

مهم ترین اشتباهی که اکثر مدیران سایت ها مرتکب می شوند، استفاده از محتوای تکراری برای درج در سایت هایی است که مورد هدف آن هاست. این نکته را در نظر داشته باشید که در تهیه و انتشار رپورتاژ هم تولید محتوا و استفاده از کلمات مناسب برای حوزه کسب و کار، استفاده از کلمات کلیدی صحیح و کاربردی تاثیر به سزایی در جلب نظر و اعتماد کاربران و افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تولید محتوا موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

استفاده از محتوای تکراری برای درج در سایت - کلیک اول

استفاده از بنر تکراری برای معرفی خود

هنگامی که از بنرهای تکراری و رایج با شعار تکراری استفاده می کنید، شما هم در کنار سایت هایی قرار می گیرید که ارزش خوبی به مخاطب خود انتقال نمی دهند و دائما دنبال نتایج زود گذری مثل فروش زیاد مقطعی هستند که این کار در نهایت باعث کاهش نرخ کلیک بر روی بنر و در نهایت ورود کاربر به سایت می شود.

نتیجه گیری نهایی درباره رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یک روش تبلیغات تاثیر گذار است که هم مورد توجه کاربر قرار می گیرد و هم به دلیل این که پس از انتشار محتوا در سایت میزبان، کاربران زیادی روی تبلیغ رپورتاژ کلیک می کنند و همین باعث بالابردن ترافیک سایت و افزایش اعتبار سایت از نظر گوگل می شود.

به طور کلی باید گفت استفاده از رپورتاژ آگهی یک روش هدفمند و عالی برای جلب اعتماد و جلب نظر کاربر است که در صورت رعایت اصولی که در بالا توضیح داده شد، باعث افزایش تعداد کلیک کاربران و مهم تر از آن باعث جلب نظر گوگل و در نهایت افزایش رتبه سایت می گردد.

آیا شما برای رشد سایت خود از رپورتاژ استفاده می کنید؟ آیا از آژانس ها استفاده می کیند یا به صورت مستقیم با سایت ها ارتباط می گیرید؟ آیا رپورتاژ روی سایت شما تاثیر مثبت گذاشته است؟ چه روش های دیگری برای دیده شدن رپورتاژ به عنوان یک مطلب مفید سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را باما درمیان بگذارید، ما منتظر نظرات شما از طریق بخش کامنت های همین مقاله هستیم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06