طریقه ثبت سایت در گوگل در هنگام تغییر آدرس دامنه سایت

طریقه ثبت سایت در گوگل در هنگام تغییر آدرس دامنه سایت

در این مقاله می خوانید:

تغییر آدرس دامنه سایت یکی از چالش هایی است که مدیران برخی سایت ها با آن روبه رو هستند. اینکه چگونه آدرس سایت را تغییر دهند، بدون آن که لینک های ایندکس شده سایت در گوگل از بین برود. با ما همراه باشید تا با یک روش ساده، این مشکل را از بین ببریم.

تغییر آدرس دامنه سایت

گاهی اوقات پیش می آید که مجبور باشید به دلایل مختلف، آدرس دامنه سایت خود را تغییر دهید. از آنجایی که نام دامنه از عوامل تاثیر گذار در سئو سایت به شمار می رود، بهبود نام دامنه و انتخاب اسم بهتر، تبدیل دامنه .ir به .com و … از جمله دلایلی هستند که باعث می شوند تصمیم به تغییر آدرس دامنه سایت بگیرید.

هنگامی که ناگریز به این عمل شدید، می توانید به راحتی آدرس سایت خود را تغییر دهید و دامین قدیمی را روی دامین جدید ریدایرکت کنید. اما مشکل از آن جایی شروع می شود که لینک های قدیمی سایت در گوگل ایندکس شده اند و حال باید به آدرس جدید تغییر داده شوند.

برای مدیران سایت ها، ورودی های گوگل و ترافیک سایت بسیار مهم می باشد. آن ها همواره به دنبال راهی جهت افزایش ورودی گوگل و افزایش بازدید سایت خود می باشند. به همین منظور زیر از دست رفتن لینک های سایت در گوگل می تواند برایشان بسیار گران تمام شود.

استفاده از گوگل وبمستر برای تغییر دامنه

برای تغییر آدرس دامنه سایت بدون از دست دادن لینک های ایندکس شده در گوگل راه آسانی وجود دارد و آن، استفاده از ابزار گوگل وبمستر می باشد. برای انجام این کار بایستی از طریق زیر اقدام کنید:

  1. دامنه جدید را ثبت و نام سرورهای – DNS – هاست را پیکربندی کنید
  2. اختصاص فضای وب در کنترل پانل Cpanel به دامنه جدید
  3. تغییر آدرس دامنه قبلی به جدید در مدیریت وردپرس بخش تنظیمات
  4. ریدایرکت کردن دامنه قبلی به جدید از طریق Cpanel از نوع ریدایرکت 301
  5. اضافه کردن و تائید دامنه جدید در ابزار گوگل وبمستر
  6. تغییر آدرس دامنه قبلی به جدید از طریق Change Address در آن

تغییر آدرس دامنه سایت

 

در این صورت، ایندکس لینک های جدید سریعتر و بهتر اتفاق خواهد افتاد. برای اعلام تغییر آدرس به وبمستر گوگل کافی است ابتدا آدرس قدیم و جدید سایت به آدرس زیر وارد شوید.

https://www.google.com/webmasters/tools/change-address

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان آدرس قبلی را حذف نکنید. هنگامی که آدرس جدید را ثبت نمودید، در گوگل وبمستر آدرس قبل وارد شده و با استفاده از گزینه Change Address، آدرس جدید را وارد می نمایید. پس از این کار چند روزی طول می کشد تا گوگل لینک های جدید را بررسی و جایگزین لینک های قدیمی کند.

 

ضمن اینکه می توانید در هنگام تغییر آدرس دامنه سایت، کد زیر را برای ریدایرکت دامنه در فایل .htaccess سایت وارد کنید:

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

2 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06