بررسی رنکینگ سایت در گوگل

بررسی رنکینگ سایت در گوگل

در این مقاله می خوانید:

یکی از مهم ترین مسائل مطرح در رابطه با بهبود جایگاه و رنکینگ سایت در گوگل است. این مقاله به بررسی نحوه بررسی جایگاه سایت در گوگل و شرایط بهبود آن می پردازد.

رنکینگ سایت چیست؟

رنکینگ سایت در گوگل معیاری است که بر اساس آن می توان بهبود جایگاه سایت در گوگل را مورد بررسی قرار داد. اما آیا می دانید رنکینگ سایت در گوگل بر چه اساسی مشخص می شود و چگونه می توان وضعیت رتبه یک وب سایت را در گوگل دنبال نمود؟ به راستی چه اقداماتی می تواند در رابطه با بهینه سازی یک سایت و بهبود جایگاه آن در گوگل موثر واقع شود؟ برای آگاهی از پاسخ این سوالات با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

رنکینگ سایت در گوگل بر چه اساسی مشخص می گردد؟

توجه داشته باشید که رنکینگ گوگل بر اساس مجموعه ای از فاکتورهایی که در داخل و خارج از یک وب سایت مورد محاسبه قرار می گیرند به دست می آید. باید بدانید امتیاز صفحه گوگل که از آن تحت عنوان پیج رنک گوگل  نام برده می شود بر اساس لینک های با کیفیتی که به یک صفحه اینترنتی تعلق می گیرد محاسبه می گردد. اما با این وجود فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در رتبه بندی یک وب سایت در موتور جستجوگر گوگل دخیل و تاثیرگذار می باشند. در این ارتباط برخی از مراحلی که سپری نمودن آنها به منظور بهینه سازی و بهبود جایگاه سایت در گوگل مفید و موثر خواهد بود شامل موارد زیر می باشد:

  1. انجام تحقیق و تحلیل در رابطه با مخاطبان و رقبا
  2. توجه به بهینه سازی و سئوی داخلی سایت
  3. توجه به سئوی خارجی سایت
  4. مشاهده نتایج به دست آمده و گزارشات

انجام مراحل مذکور، باعث بهبود سئو سایت شده و در نهایت موجب آن می شود که بهبود جایگاه سایت در گوگل تحقق یافته و رتبه یک وب سایت در مقایسه با رقبای آن ارتقا پیدا کند. هرچه رنکینگ سایت در گوگل بهتر باشد، باعث افزایش ورودی گوگل می شود. با افزایش ترافیک سایت، کاربران بیشتری از محصولات و یا خدمات شما استفاده می کنند.

رنکینگ سایت در گوگل بر چه اساسی مشخص می گردد؟

چگونه می توان وضعیت رنکینگ سایت را در گوگل دنبال نمود؟

از آنجایی که رتبه های گوگل به طور لحظه ای و دائما در حال تغییر و جا به جایی هستند خیلی مهم است که بتوان به کمک ابزاری مناسب و کارآمد وضعیت رتبه بندی یک وب سایت و بهبود جایگاه آن را در گوگل دنبال نمود. در حال حاضر این امکان وجود دارد که بتوان با بهره گیری از امکانات موجود این کار را خیلی راحت و سریع به انجام رساند و آن را در راستای بهبود رتبه سایت در گوگل به کار گرفت.

امروزه می توان به منظور آگاهی از رتبه بندی و بهبود جایگاه سایت در گوگل نرم افزارهای مخصوصی که این کار را برای ما به سهولت انجام می دهند مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به منظور دنبال نمودن رتبه های گوگل و آن دسته از کلمات کلیدی که برای سایت شما دارای اهمیت زیادی هستند از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده نمایید.

اما علت این که نتایج گوگل (SERP) همواره در حال تغییر می باشند آن است که الگوریتم های گوگل و همچنین رقبا به طور دائم و پیوسته در حال تغییر و تحول هستند. به خاطر وجود چنین تغییر و تحولاتی است که ما نیاز به ابزاری داریم که قادر باشد این تغییرات را به خوبی رصد نموده و ما را از اتفاقات ناگهانی مطلع سازد.

به طور حتم در صورتی که بخواهیم خود شخصا بر روی هر یک از کلمات کلیدی وب سایت رتبه سایت را چک و رصد کنیم و از بهبود جایگاه سایت در گوگل مطلع شویم می بایست زمان بسیار زیادی را برای انجام این کار صرف کنیم. از همین رو استفاده از این نرم افزارها می تواند کمک شایانی به ما در بررسی جایگاه سایت در گوگل کند.

چگونه می توان وضعیت رنکینگ سایت را در گوگل دنبال نمود؟

معرفی نرم افزار بررسی رتبه سایت

اما یکی از بهترین نرم افزارهایی که می توان به منظور بررسی رتبه سایت در گوگل مورد استفاده قرار داد نرم افزار جت سئو نام دارد که امکان دنبال کردن رتبه سایت را به صورت رایگان برای ما فراهم می سازد. نرم افزار جت سئو نرم افزاری موبایلی است که تحت سیستم عامل اندروید بوده و قادر است به صورت خودکار رتبه هر وب سایت را رصد کرده و به طور روزانه تغییر رتبه ها را گزارش دهد.

شما با استفاده از نرم افزار جت سئو این امکان را خواهید داشت که از رنکینگ وب سایت خود مطلع شده و به منظور بهبود جایگاه سایت در گوگل اقدام به عمل آورید. استفاده از نرم افزار جت سئو می تواند صرفه جویی خوبی در وقت و زمان شما صورت داده و شما را در دستیابی راحت تر به اهدافتان در رابطه با بهبود جایگاه سایت در گوگل یاری رساند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06