منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟ مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق

منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟ مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که رپورتاژ چیست؟ و مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق چگونه است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در دنیای امروز، تبلیغات حرف اول را می زند. هرچقدر درون مایه سایت شما قوی و با ارزش باشد، تا زمانی که دیده نشوید، فایده ای نخواهد داشت. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که رپورتاژ چیست؟ و مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق چگونه است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رپورتاژ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ از مباحثی است که پررنگ ترین نقش را در دنیای امروزی ما دارد. ما بسیاری از امور روزانه خود از جمله آموزش آنلاین، سمینارهای اینترنتی و… را در فضای اینترنت انجام می دهیم. در چنین موقعیتی نقش تولید محتوای خوب و البته با کیفیت غیرقابل چشم پوشی ست.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه تولید محتوای سئو شده

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، تولید محتوای خوبی که دیده نشود، کاملا بی فایده است. بنابراین در کنار توجه به تولید محتوا، رپورتاژ آگهی و پارامترهای یک سایت برای انتشار رپورتاژ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

احتمالا یادتان باشد که در گذشته برای تبلیغات اموری مانند فروش محصولات، ارائه خدمات، آگهی های استخدامی و… از تراکت های تبلیغاتی استفاده می شد. یعنی افراد آگهی های خود را چاپ می کردند و روی دیوار می چسباندند یا در خانه های مردم می انداختند. این مسئله علاوه بر آلودگی های زیست محیطی، مخاطبین کاملا هدفمند ندارد. در سال های اخیر، اینترنت توانسته ضمن برطرف کردن نقاط ضعف سیستم قبلی، به خوبی جایگزینی مناسب برای انتشار آگهی های تبلیغاتی باشد.

سایت های مختلف توانسته اند برای امور تبلیغاتی، جایگزینی مناسب به جای دیوارهای شهر باشند.

اگر هنوز متوجه نشده اید که رپورتاژ چیست؟ خوب است بدانید که یکی از بهترین و جدیدترین روش های تبلیغاتی حال حاضر در دنیا، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی می تواند در قالب های مختلفی از جمله: عکس، مقاله و ویدیو تولید شده و منتشر شوند.

رپورتاژ قادر است به صورت غیر مستقیم افراد هدف را آموزش داده و آن ها را برای استفاده از محصولات و خدمات ترغیب کند. اگر شما هم می خواهید از رپورتاژ آگهی بهره بگیرید، بهتر است از سایت های پربازدیدی که ترجیحا با حوزه کاری شما مرتبط هستند، استفاده کنید.

لازم به ذکر است رپورتاژ آگهی منحصر به فضای اینترنت نیست. به بیانی ساده تر در پاسخ به سوال رپورتاژ چیست؟ باید بگوییم رپورتاژ آگهی تبلیغاتی است که بر پایه آموزش به مخاطبان بوده و می تواند اطلاعاتی مفیدی را در مورد خدمات و محصولات به گوش مشتریان برساند.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چه کاربردی دارد؟

حال که با رپورتاژ آشنا شدید، قصد داریم در این مبحث به کاربردهای رپورتاژ آگهی بپردازیم تا با این مفهوم بیشتر آشنا شوید.

عموما مردم نسبت به آگهی های تبلیغاتی احساس خوبی ندارند. علت این امر این است که تصور می کنند آگهی های تبلیغاتی می خواهند آنها را فریب دهند. رپورتاژ با آگهی از چنین فضایی، بصورت غیر مستقیم روی مخاطب اثر گذاشته و تنها یک جنبه تبلیغاتی مستقیم ندارد. بنابراین با آگاهی از این ویژگی رپورتاژ، می توانید کسب و کار خود را معرفی کرده و به جذب مشتری بیشتر امیدوار باشید.

این مسئله زمانی تاثیرگذار تر خواهد بود که یک سایت معتبر را برای این امر انتخاب کنید. مخاطبینی که به آن سایت اعتماد دارند، می توانند به شما نیز اعتماد کرده و جذب برند شما شوند. بازدید رپورتاژ یکی از گزینه هایی است که تمام مدیران سایت ها و متخصصان سئو به آن احتیاج دارند. با افزایش ترافیک سایت خود از طریق رپورتاژ می توانید کیفیت سئوی سایت خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار آنلاین خود را شروع کنیم؟

چه زمانی برای انتشار رپورتاژ مناسب است؟

قطعا هر کاری برای بهترین نتیجه ممکن، باید در زمان مناسب خود انجام گیرد. رپورتاژ نیز از این امر مستثنی نیست. اگر بخواهید بازدید رپورتاژ بالا رود، بهترین زمان انتشار رپورتاژ زمانی است که به کمک سئو، رتبه سایت میزبانتان به صفحه اول یا دوم گوگل رسیده باشد. بعد از این امر، می توانید آگهی خود را منتشر کرده و نسبت به رقبا در جایگاه بهتری بایستید.

انواع رپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی

حال که می دانید رپورتاژ چیست؟ و چه کاربردی دارد، خوب است با انواع آن آشنا شوید. رپورتاژ آگهی سه نوع است که در ادامه هر کدام را مختصرا توضیح می دهیم.

رپورتاژ آگهی برای انتشار در روزنامه ها، مجله و نشریات

از ابتدایی ترین انواع رپورتاژ آگهی، روزنامه‌ها، نشریات و مجلات هستند. در گذشته که تکنولوژی به گستردگی امروز نبود، صاحبین مشاغل علاقه مند بودند تا تبلیغات خود را به روزنامه ها بسپارند و به این ترتیب عمده درآمد روزنامه ها و سایر نشریات چاپی از همین طریق تامین می شد. اما در حال حاضر با ورود تکنولوژی به زندگی مردم، سایت ها توانسته اند جایگزینی قدرتمند برای روش های تبلیغاتی قبلی باشند.

رپورتاژ آگهی تصویری

این نوع رپورتاژ همان طور که از نامش پیداست، از طریق یک تصویر گویا منتشر می شود. سازوکار ذهن آدمی به گونه ای است که تصاویر را بهتر از نوشته درک می کند. بنابراین رپورتاژ تصویری بازدهی بیشتری نسبت به نمونه متنی دارد. چراکه قادر است مفاهیم را سریع تر و با معناتر به مخاطبین رسانده و بیش از نوع قبلی در ضمیر ناخودآگاه افراد نفوذ کند.

همین مسئله استقبال بیشتر از محصولات تبلیغ شده در تلویزیون را نسبت به محصولات تبلیغ شده در روزنامه توجیه می کند. بنابراین رپورتاژ آگهی تصویری این توانایی را دارد که شما را از رقبایتان جلوتر بیاندازد.

رپورتاژ آگهی خبری

آخرین نوع از انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ خبری است. رپورتاژ خبری به آگهی های تبلیغاتی در روزنامه، مجلات و نشریات شباهت بسیاری دارد. عمده ترین تفاوت آن، بستر انتشار آگهی است. در رپورتاژ آگهی خبری، متن تبلیغات شما در سایت های خبری منتشر می شود. این مسئله هم به نفع سایت میزبان و هم به نفع آگهی دهنده خواهد بود. چرا که به واسطه اعتبار آن سایت، محصول و خدمات آگهی دهنده دیده می شود و از این رو هزینه ای را بابت بازدید رپورتاژ خواهد پرداخت.

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب چیست؟

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خوب چیست؟

رپورتاژ آگهی خوب، ویژگی های بسیاری دارد. برای اینکه بتوانید به درستی مخاطبین را به سمت خود جلب کرده و بیشترین بازدهی را داشته باشید، لازم است موارد زیر را رعایت کنید:

محصول یا خدمات خود را صادقانه معرفی کنید.

قطعا مخاطبان امروزی آنقدر باهوش هستند که صداقت یا عدم صداقت شما را متوجه شوند. اگر می خواهید در بلند مدت اعتباری ماندگار در ذهن مخاطبان بسازید، کافی است صادق باشید. دروغگویی و اغراق تاثیرات منفی مشخصی دارد.

پیام خود را با انرژی شروع کنید.

استفاده از کلماتی با بار احساسی مثبت می تواند ذهن مخاطب را درگیر کند. تلاش کنید که محتوایی منحصر بفرد بنویسید و به مخاطبتان احساس ارزشمندی القا کنید.

برای متن خود، یک تیتر جذاب انتخاب کنید.

بسیاری از مخاطبان تنها عنوان شما را می خوانند و بعد از آن تصمیم می گیرند که می خواهند متن محتوای شما را دنبال کنند یا خیر. بنابراین از تاثیر انتخاب یک عنوان مناسب غافل نشوید.

مختصر و مفید بنویسید.

استفاده از کلمات سنگین و جملات طولانی، ذهن مخاطب را خسته کرده و می تواند او را از خواندن ادامه متن رپورتاژ منصرف کند. این امر همچنین می تواند خوانایی متن محتوا را کاهش دهد.

استفاده از تصاویر جذاب را فراموش نکنید.

همانطور که در بالای این مقاله اشاره کردیم، استفاده از تصاویر می تواند مفاهیم را بهتر به مخاطب منتقل کرده و در ذهن او ماندگارتر باشد. همچنین قادر است بار متنی آگهی را کاسته و به خوانایی بیشتر کمک کند.نکات مهم تهیه رپورتاژ موفق

نکات مهم تهیه رپورتاژ موفق

اگر می خواهید رپورتاژ آگهی موفق داشته باشید، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  • برای انتشار محتوای خود از سایت‌های خبرگزاری، سایت‌های معتبر و البته پربازدید استفاده کنید.
  • آگهی تبلیغاتی خود را در سایت‌هایی منتشر کنید که با حوزه‌ی کسب و کار شما مشترک است. این امر کمک می کند که مخاطبین شما هدفمندتر باشد.
  • دقت کنید که سایتی را برای انتشار رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید که اعتبار دامنه آن بالا باشد.
  • اسپم سایت نیز از مسائلی ست که باید به آن توجه داشته باشید. میزان اسپم بین 0 تا 3 درصد باشد.
  • محتوای تکراری می تواند جریمه گوگل را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین از محتوای تکراری استفاده نکنید.
  • برای بهینه سازی سئو لازم است از نهایتا 5 لینک در آگهی خود استفاده کنید. تعداد زیاد لینک از اعتبار شما می کاهد.
  • برای بدست آوردن اعتبار بیشتر، از تصاویر مناسب و متن جایگزین تصاویر خوب استفاده کنید. این امر نیز به افزایش ترافیک رپورتاژ و در نتیجه افزایش بازدید رپورتاژ کمک می کند.
  • تعداد کلمات باید با استراتژی سایت منتشر کننده مرتبط باشد. تعداد کلمات استاندارد معمولا بین 700 تا 2000 کلمه است.
  • ظاهر رپورتاژ باید با محتوای صفحه هماهنگ باشد. اگر به این مسئله بی اهمیت باشید، مخاطب آگهی شما را به عنوان یک مطلب اضافی پردازش می کند.
افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را از طریق رپورتاژ افزایش داده تا کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند، ابزار خرید ترافیک رپورتاژ کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

جمع بندی

در پایان این مبحث خوب است بدانید که بهترین و کارآمدترین روش افزایش ترافیک، رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی می تواند مخاطبین زیادی را به سایت شما کشانده و از این طریق به افزایش بازدید سایت کمک کند. همین مسئله بر سئوی سایت نیز اثر می گذارد. رپورتاژ آگهی مانند یک بک لینک عمل کرده و رتبه سایت را در جستجوی گوگل ارتقا خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی خارجی (Backlink) در سئوی سایت

همه چیز در دنیای امروزی به دیده شدن برمی گردد. در مسیر دیده شدن قطعا رقبای زیادی خواهید داشت. بنابراین لازم است که از اصول سئو برای افزایش بازدید رپورتاژ و ترافیک رپورتاژ استفاده کنید. سئو به شما کمک می کند تا بتوانید جایگاه بالاتری را نسبت به سایر رقبایتان کسب کرده و شانس بیشتری برای انتخاب توسط مخاطبین هدف داشته باشید.

در انتهای مقاله از همراهی شما سپاسگزاریم. امیدواریم تیم کلیک اول توانسته باشد به سوالات شما در خصوص رپورتاژ و مشخصات یک رپورتاژ خوب پاسخ داده و شما را در این امر یاری کرده باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06