آشنایی با الگوریتم سند باکس (Sandbox) گوگل

آشنایی با الگوریتم سند باکس (Sandbox) گوگل

در این مقاله می خوانید:

می دانیم که دانش کافی در مورد الگوریتم های جستجوی گوگل، از جمله مواردی است که تمامی وبمستران و متخصصان سئو باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشند. در ادامه معرفی الگوریتم های گوگل، این بار نوبت به الگوریتم سند باکس رسیده است. با کلیک اول همراه باشید.

الگوریتم سند باکس چیست؟

شرکت گوگل پس از این که از عملکرد صحیح الگوریتم جدید خودش مطمئن می شود، آن را معرفی می کند. اما تاکنون صحبت دقیقی تحت عنوان الگوریتم سند باکس نکرده است. اما ما قصد داتیم تا امروز شما را با این الگوریتم قوی و موثر در کسب رتبه سایت آشنا کنیم.

حتما تا به حال هنگام سرگرم شدن کودکان با اسباب بازی هایی نظیر جعبه شن، متوجه حس آزمون و خطای آنان شده اید؟ کودکان توانایی بازی در محیط آزادانه ای مثل ساحل را ندارند و از طریق بازی کردن با جعبه شنی خودشان را محک می زنند. الگوریتم سند باکس گوگل هم چنین عملکردی را از طریق آزمون و خطا برای سایت هایی که تازه در گوگل ایندکس شده اند را اجرا می کند تا فاکتورهای وضعیت سئو سایت را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که از تکنیک و روش های سئو کلاه سیاه استفاده نکرده است.

 

الگوریتم سند باکس چیست؟

هدف گوگل از الگوریتم Sandbox

از آن جا که تعداد سایت هایی که طراحی و راه اندازی می شود در هر دقیقه به 380 سایت می رسد و هدف شرکت و موتور جستجوی گوگل نیز ارائه بهترین نتیجه به کاربر و رضایت بازدید کننده است، تشخیص سلامت سایت های جدیدی که در گوگل ایندکس می شود، به عهده الگوریتمی به نام الگوریتم سند باکس است.

در مقاله منتشر شده در سایت کلیک اول با عنوان معرفی بهترین آمار گیرهای سایت در مورد معیارهای گوگل که به آن ها توجه می کند صحبت شد. یکی از عوامل مهم از نظر گوگل عمر دامنه سایت است. با وجود فعالیت و عملکرد الگوریتم سند باکس، وجود دامنه هایی که عمر آن ها از یک سال گذشته و Expire شده اند در نتایج گوگل ممکن نخواهد بود و عملا از الگوریتم سند باکس رتبه ای نخواهد گرفت و برای گوگل اعتباری نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آمارگیر سایت چیست؟ معرفی بهترین آمارگیر های سایت

ماندگاری سایت در آغوش الگوریتم سند باکس

با وجود پیاده سازی و آغاز فعالیت الگوریتم های سئو کاران و وب مستران دل خوشی از گوگل ندارند. فرض کنید سایتی با دامنه جدید راه اندازی و طراحی کرده اید. از کلمات کلیدی با چگالی مناسب استفاده کرده اید، عناوین جذاب و مفید نوشته اید، لینک سازی کرده اید و سایت را در گوگل ایندکس کرده اید. در واقع عملا هر اقدامی که باعث افزایش بهینه سازی سایت شود انجام داده اید، اما هنوز خبری از بهبود رتبه سایت نیست و تغییری در رتبه مشاهده نمی کنید.

دلیل این اتفاق چیزی نیست جز این که سایت شما در بازه زمانی کوتاهی به مدت چند هفته در الگوریتم سند باکس می ماند تا چک آپ شدن توسط این الگوریتم و اطمینان از سلامت سایت انجام شود.

الگوریتم سند باکس فرصت سازی می کند

شاید این شعر معروف و محبوب را زیاد شنیده اید که: خشت اول چو نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج

این شعر در مورد چگونگی برنامه ریزی و پیاده سازی یک استراتژی برای سایت هم صادق است. وقتی بنای اول سایت را بر اساس استراتژی هدفمند و صحیح پیش ببرید، محتوای به روز و جدید تولید کنید، از کلمات کلیدی موثر استفاده کنید، لینک سازی هدفمند و صحیح و مستمر انجام دهید، در واقع از فرصتی که الگوریتم سند باکس برای شما فراهم کرده است در جهت منفعت خود استفاده کرده اید. چون اگر یک بار از فیلتر الگوریتم سند باکس رد شدید، دیگر گرفتار این الگوریتم نمی شوید ولی اگر در این زمان سایت دچار افت شد احتمالا گرفتار یکی از پارامترهای مهم الگوریتم های پاندا و پنگوئن که محتوا یا لینک سازی شده اید و باید چاره ای بیاندیشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با الگوریتم پاندا گوگل

هدف گوگل از الگوریتم Sandbox

آیا سایت من هم در سند باکس گوگل قرار گرفته است؟

اگر از این که اقدامات لازم برای بهینه شدن سایت را انجام داده اید مطمئن هستید ولی متوجه رتبه نگرفتن سایت هم شده اید، از طریق سرچ کنسول گوگل رتبه، ترافیک و کلمات کلیدی سایت خود را بررسی کنید.

در سرچ کنسول گوگل، کلماتی که کاربران از طریق آن وارد سایت شما شده اند را نمایش می دهد. در صورتی که کاربران با کلماتی غیر از کلمات کلیدی روی لینک سایت شما کلیک کرده اند و وارد سایت شده اند، نشان دهنده این است که سایت شما هم وارد الگوریتم سند باکس گوگل شده است. اما پس از این که افزایش ورودی گوگل از طریق کلمات کلیدی اصلی سایت شد، می توانید اطمینان حاصل کنید که از فیلتر الگوریتم سند باکس خارج شده اید.

افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل
اگر قصد دارید ورودی گوگل سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار خرید ورودی گوگل کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

جلب اعتماد الگوریتم سند باکس

هیچ کدام از سایت های جدید نباید انتظار داشته باشند که از فیلتر الگوریتم سند باکس در امان باشند. برای این که اعتماد این الگوریتم را جلب کنید، راه حل های زیر را پیشنهاد می کنم تا گوگل درک بهتر و صریح تری از سایت شما داشته باشد.

  1. محتوای منحصر به فرد و جدید و به صورت مستمر و در بازه زمانی متوالی منتشر کنید: مخاطب به دنبال محتوای جدید و کاربردی و به روز است. در مقاله آموزش الگوریتم رقص گوگل در مورد اهمیت منتشر کردن محتوای به روز و جدید صحبت شده است.
  2. از سایت های معتبر و مرتبط با سایت خود بک لینک مستمر بگیرید.
  3. از اهمیت لینک سازی داخلی غافل نشوید. (پیشنهاد می کنم مقاله اصول لینک داخلی را مطالعه کنید.)
  4. اهمیت و تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید. هنگامی که محتوای جدیدی نوشتید، در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و لینکدین هم منتشر کنید و لینک سایت خود را در شبکه اجتماعی برای دسترسی سریع و راحت کاربران قرار دهید.
  5. در استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و هنگام لینک سازی زیاده روی نکنید. عدم استفاده زیاد و تکراری نه تنها از نظر گوگل مخرب است ،بلکه کاربر هم از دیدن کلمات کلیدی در همه سطرهای محتوا طبیعتا خوشحال نمی شود و باعث عدم رضایت کاربر از سایت و خارج شدن از سایت می شود.
  6. long tail keyword: همه کاربران که از کلمات کلیدی استفاده شده در سایت شما خبر ندارند، به همین دلیل به جای استفاده از کلمات کلیدی کوتاه، از عبارات و جملات طولانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

سخن پایانی

اگر به تازگی اقدام به طراحی سایت کرده اید اما هنوز رتبه نگرفته اید و در نتایج صفحه اول گوگل دیده نمی شوید، نا امید نشوید و گمان نکنید که اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت را انجام نداده اید. شعار الگوریتم سند باکس این است: سند باکس محدودیت نیست، بلکه مصونیت و یک فرصت برای سایت است.

یکی از بهترین راه هایی که از تجربیات سئو کاران است، استفاده از روش و استراتژی های موثر و صحیح مانند استفاده از سئو کلاه سفید، تولید محتوای منحصر به فرد و جدید در جهت رشد و پیشرفت سایت است.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06