معرفی الگوریتم رقص گوگل (Google Dance Algorithm)

معرفی الگوریتم رقص گوگل (Google Dance Algorithm)

در این مقاله می خوانید:

در ادامه معرفی الگوریتم های متنوع و مهم گوگل، این بار نوبت به بررسی و معرفی یکی از الگوریتم های جدید به اسم الگوریتم رقص گوگل رسیده است. با کلیک اول همراه باشید.

آموزش الگوریتم رقص گوگل

هر روز سایت های جدید راه اندازی و طراحی می شوند و محتوا و مطالب جدیدی در آن منتشر می شوند که ربات گوگل آن ها را بررسی و ایندکس می کند. این روند برای همه سایت ها انجام می شود. اما بریم سراغ این که ببینیم الگوریتم رقص گوگل با سایت شما چه کاری انجام می دهد؟

دلیل طراحی و پیاده سازی الگوریتم رقص گوگل

طراحی سایت، تولید و منتشر کردن محتوا چیزی شبیه قبول شدن در یک آزمون و رقابت با هزاران سایت موجود در یک حوزه یا صنعت است. برای قبولی در این آزمون باید از فیلتر نهایی که الگوریتم رقص گوگل است، رد شوید.

اگر مدیر سایت و یا تولید کننده محتوای سایت باشید، از اهمیت تحقیق کلمه کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی سایت مطلع هستید و روش های زیادی برای جمع آوری کلمات کلیدی مرتبط انجام داده اید. از جمله این که از نرم افزارهای سرچ کنسول، پیشنهادهایی که از گوگل به شما می شود و … استفاده کرده اید و پس از این که کلمات را در یک فایل اکسل ذخیره کردید و پس از آن به خوبی از کلمات در عنوان ها، در متن استفاده کردید، تصاویر خوبی در سایت قرار دادید، آن را منتشر می کنید.

سپس برای بررسی رتبه سایتتان از گوگل آنالیتیکس یا سرچ کنسول گوگل استفاده می کنید و متوجه می شوید که رتبه خوبی نگرفته اید و در نتایج صفحه دوم یا حتی صفحه سوم گوگل قرار دارید و زمانی که محتوای منتشر شده در سایت را با سایت های دیگر مقایسه می کنید، متوجه دلیل رتبه نگرفتن نمی شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ابزارها و روش های مختلف

تجربه اهل فن در زمینه سئوی سایت این است که پس از گذشت چند روز دوباره به سایت سرچ کنسول و ابزار آنالیز گوگل مراجعه کنید و آمار قسمت های مختلف سایت را مشاهده کنید. قطعا از این نتایج شگفت زده می شوید. هم impression و هم نرخ کلیک افزایش یافته و تعداد زیادی در چند روز گذشته به سایت شما سر زده اند و میزان ورودی گوگل سایت شما افزایش زیادی داشته است.

آموزش الگوریتم رقص گوگل

اما خبر بد این است که بعد از چند روز که دوباره سرچ کنسول را می بینید تا از این رتبه لذت دو چندان ببرید، اوضاع دوباره عوض شده و نتایج همان نتایج اولیه است، اما چرا؟ دلیل رشد سایت در زمان دوم و دلیل افت رتبه در مقایسه سوم چه چیزی بوده؟

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

این نوسان در رتبه یک سایت نتیجه فعالیت و عملکرد یک الگوریتم است: الگوریتم رقص گوگل.

اگر به دنبال یک تعریف مستقیم و ساده از الگوریتم رقص گوگل هستید، سخت در اشتباهید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از تجربیات یک کارشناس سئو و مطرح کردن چند مثال متوجه عملکرد الگوریتم رقص گوگل شوید.

 

عملکردGoogle Dance Algorithm چگونه است؟

عملکرد Google Dance Algorithm چگونه است؟

در مقاله معرفی بهترین آمار گیرهای سایت در رابطه با اهمیت رضایت کاربران و راه های افزایش رضایت کاربر به طور مفصل صحبت خواهد شد. به طور منطقی هم باید همین گونه باشد، مگر نه این که هدف از راه اندازی سایت انتشار محتوای مفید و کاربردی و آسان کردن انتقال اطلاعات صحیح و مفید به کاربر است؟ پس باید کاربر با دست پر و با رضایت از سایت خارج شود.

عملکرد الگوریتم Google Dance یا رقص گوگل هم به همین دلیل است. الگوریتم Google Dance برای مدت کوتاهی شما را در جایگاه رتبه های بالای نتایج گوگل (لینک دوم یا سوم) قرار می دهد، تگ Discription (توضیحات) و تگ عنوان به کاربران نمایش داده می شود، و نهایتا کاربر یا متقاعد می شود و روی لینک سایت شما کلیک می کند یا کلیک نمی کند.

اگر کلیک کرد و وارد سایت شما شد که خوش به حالتان! تا این جا دست کم یک امتیاز دارید. از این جا به بعد رفتار کاربر، زمان ماندگاری کاربر در سایت، اسکرول کردن و خواندن یا نخواندن مطالب و محتوای سایت و به طور کلی رفتار کاربر و رضایت داشتن یا نداشتن او را مشاهده و آنالیز می کند و در همین زمان سایت قبلی که شما به طور موقت جانشین آن شده اید، را با شما مقایسه می کند.

اگر عملکرد شما، محتوای سایتتان و رعایت اصول اولیه شما بهتر از سایت قبلی بود، نرخ کلیک شما افزایش داشت و میزان مراجعه کاربران به سایت شما در آن بازه زمانی کوتاه قابل توجه و خوب بود، در همان جایگاه فعلی و نتایج دوم و سوم گوگل باقی می مانید. اما اگر شانس با شما یار نبود، خودتان را برای خداحافظی با این جایگاه آماده کنید.

پس با این همه اوصاف متوجه شدیم که دلیل نام گذاری و فعالیت الگوریتم Google Dance، به دلیل این نوسانات و رد و بدل کردن رتبه سایت ها با یکدیگر است.

پارامترهای مهم از نظر الگوریتم Google Dance

پارامترهای مهم از نظر الگوریتم Google Dance

مطمئما تنها هدف گوگل از ارائه این همه الگوریتم رضایت کاربر است. اما رضایت کاربر بسته به چه ویژگی هایی است؟

  1. نوشتن عنوان یا عناوین مرتبط با موضوع اصلی سایت
  2. نوشتن محتوای جذاب برای درگیر کردن کاربر
  3. موبایل ریسپانسیو بودن و نمایش کل محتوای سایت در صفحه تلفن همراه
  4. مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت
  5. میزان اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی دیگر
  6. نرخ کلیک سایت
  7. سرعت بار گذاری سایت (Loading)

بیشتر بخوانید: روش های افزایش نرخ کلیک سایت | افزایش CTR

الگوریتم رقص گوگل همیشه رتبه سایت را تغییر می دهد؟

طبیعتا خیر. از آن جا که ربات های خزنده گوگل دائما در حال خزیدن بین صفحات سایت هستند، در صورتی که به صورت مداوم الگوریتم رقص گوگل نتایج رتبه سایت ها تغییر دهد، عملا عملکرد ربات های خزنده گوگل دچار مشکل خواهد شد. تجربه مختصصان سئو حاکی از آن است که الگوریتم دنس گوگل حدود 36 روز یک بار و تقریبا 10 بار در یک سال روی سایت ها اعمال می شود.

الگوریتم رقص گوگل همیشه رتبه سایت را تغییر می دهد؟

با اعمال تغییرات الگوریتم رقص گوگل روی سایت چه کنیم؟

من پیشنهاد می کنم دست به هیچ کاری نزنید. اگر ابتدای مقاله را به دقت خوانده باشید، توضیح داده ام که الگوریتم رقص گوگل به دلیل نوساناتی که در رتبه سایت ها اعمال می کند، به این عنوان نامیده شده است. پس نگران تغییر در رتبه سایت نباشید، شروع به بک لینک سازی فیک و استفاده از روش های سئو کلاه سیاه نکنید.

تعداد کاراکترهای محتوا را نیز افزایش ندهید. این کار توسط ربات های گوگل بررسی شده و نه تنها باعث افزایش رتبه نمی شود، بلکه رتبه شما را از قبل هم کمتر می کند.

بعد از این که از فیلتر الگوریتم دنس گوگل رد شدید و به یک جایگاه ثابت دست یافتید، از طریق مطالعه مقاله اصول لینک سازی داخلی و اصول لینک سازی خارجی و مقاله اخیر معرفی بهترین آمارگیرهای سایت که در بلاگ سایت کلیک اول قرار دارد، عیوب سایت خود را بررسی کنید و سپس دست به کار شوید و در جهت رفع ایرادات سایت اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی در سئوی سایت

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06