بررسی بخش Link در گوگل سرچ کنسول

بررسی بخش Link در گوگل سرچ کنسول

در این مقاله می خوانید:

بخش لینک در گوگل سرچ کنسول، یکی از بخش های مهم و قابل استفاده در این ابزار است که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند لینک هایی را که به صفحات وب خود دارند، بررسی کنند. این بخش شامل چندین زیر بخش است که در این مقاله به توضیح آن ها می پردازیم.

یکی از بخش های کاربردی در گوگل سرچ کنسول که بررسی این بخش نیز برای کارشناسان سئو بسیار ضروری و لازم است، بخش Link می باشد. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین اقداماتی که کارشناسان سئو برای بهبود وضعیت سایت باید انجام دهند، لینک سازی است. اما نکته مهم دیگر پس از لینک سازی انجام اقدامات لازم جهت بررسی و آنالیز روند لینک سازی است. به همین منظور برای بررسی کامل تر این مورد، می توانید از بخش Link در سرچ کنسول گوگل اقدام کنید. در ادامه این مطلب به صورت کامل با آموزش بخش Link همراه شما خواهیم بود.

آموزش بخش Link در گوگل سرچ کنسول

برای استفاده و بررسی بخش Link در گوگل سرچ کنسول، ابتدا وارد این ابزار آنلاین شده و سپس روی گزینه Link که در سمت چپ صفحه وجود دارد، کلیک کنید. پس از وارد شدن به این بخش چند قسمت به صورت مجزا وجود دارد که می توانید با کلیک و بررسی روی هر کدام اطلاعات جامعی در مورد لینک سازی به دست آورید. مهم ترین بخش ها در این صفحه شامل موارد زیر است:

آموزش بخش Link در گوگل سرچ کنسول

External Link

این بخش لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شده و لینک های خارجی نام دارد، را نمایش می دهد. یکی از زیر مجموعه های اصلی در این بخش که با عبارت Top Linked Pages است، نشان می دهد که چه سایت هایی چه تعداد لینک های خارجی از سایت خود به سایت شما داده اند. در این قسمت آدرس URL دقیق صفحه ای که به آن لینک داده شده (لینک خارجی را دریافت کرده) نیز نمایش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی خارجی (Backlink) در سئوی سایت

External Link

Internal Links

در این بخش نیز می توانید وضعیت لینک های داخلی سایت را نشان می دهد. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین اقداماتی که برای بهبود سئو سایت باید انجام شود، لینک سازی داخلی بین صفحات داخلی سایت است که در این قسمت می توانید اطلاعات مختلفی از بخش لینک سازی های داخلی سایت به دست آورید.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

Internal Links

Top Linking Site

در این قسمت می توانید اسم و تعداد لینک هایی که سایت های دیگر به سایت شما داده اند را مشاهده کنید.

Top Linking Site

Top Linking Text

در این قسمت نیز یکی از کاربردی ترین اطلاعات لینک سازی در سایت که شامل عبارت دقیق انکرتکست (anchor text) است را می توانید مشاهده کنید.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر و کامل تری در مورد لینک سازی های داخلی و خارجی نیز داشتید، می توانید در هر قسمت روی گزینه More کلیک کرده و اطلاعات بیشتری از صفحات مختلف و با عبارات متفاوت Anchor Text مشاهده و آنالیز کنید.

در واقع هدف از انجام این کار این است که بتوانید از وضعیت سایت هایی که به شما لینک داده اند یا به آن ها لینک داده اید مطلع شوید و در صورتی که اقداماتی منفی برای سئو سایت صورت گرفته، برای برطرف کردن آن ها اقدام کنید. همچنین در صورتی که سایتی لینک اسپم به شما داده برای حذف و بررسی آن پیگیری های لازم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اهمیت انکرتکست (Anchor Text) و تاثیر آن بر لینک سازی

بخش Setting در گوگل سرچ کنسول

در مقاله “آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول با 5 روش” به صورت مختصر در مورد بخش Setting صحبت شد. با کلیک روی گزینه Setting در گوگل سرچ کنسول، یک صفحه جدید پیش رو خواهید داشت که شامل اطلاعات زیر است:

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

Ownership Verification

این قسمت نشان می دهد که شما Owner و ادمین اصلی سایت نیستید و توسط Owner دیگری به سرچ کنسول متصل شده اید. با کلیک روی این بخش نیز فایل ها و تگ هایی که با استفاده از آن می توانید سایت را به سرچ کنسول متصل کنید، نیز نمایش داده شده است.

Association

در صورتی که سایت را به گوگل تگ منیجر یا گوگل آنالیتیکس متصل کرده اید، می توانید در این بخش از اطلاعات این مورد مطلع شوید.

Change of Address

در صورتی که می خواهید آدرس سایت را عوض کنید، می توانید از این قسمت اقدام کنید. با کلیک روی این قسمت مشاهده خواهید کرد که برای تغییر آدرس سایت ابتدا باید آدرس اصلی را Redirect 301 کنید.

افزایش بازدید سایت
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

Crawl State

اطلاعات این بخش نشان می دهد که آخرین زمانی که ربات های گوگل وارد سایت شده اند و آن را Crawl و بررسی کرده اند، چه زمانی بوده است؟ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با کلیک روی گزینه Open Report می توانید اطلاعات دقیق و جامعی در این زمینه به دست آورید.

یکی از بهترین ویژگی های این بخش این است که در بخش By Response می توانید اطلاعاتی در مورد صفحاتی که کلیک و بازدید داشته اند، به دست آورید. برای مثال یکی از گزارشات در این قسمت این است که می توانید میزان Crawl صفحاتی که به صورت موفق آمیز کراول شده و هیچ اروری نداشته اند، را با مشاهده کد 200 مشاهده کنید. همچنین کد 302 نیز صفحاتی که ایندکس شده اما آن ها را از ایندکس شدن خارج کرده و آن ها را Redirect کرده اید، مشاهده نمایید. همچنین سایر خطاها و Error ها را می توانید بررسی و آنالیز کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06