آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول با 5 روش

آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول با 5 روش

در این مقاله می خوانید:

ثبت سایت در سرچ کنسول یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر صاحب وب سایت باید انجام دهد. سرچ کنسول ابزاری است که توسط گوگل ارائه شده و به صاحبان وب سایت‌ها کمک می کند تا بهترین عملکرد را در جستجوی گوگل داشته باشند.

یکی از بهترین نرم افزارهای آنالیز سایت و اطلاع از وضعیت آن و همچنین رهگیری سفارش های افزایش ورودی گوگل، سرچ کنسول گوگل است. برای اطلاع از وضعیت سایت اولین اقدامی که باید انجام دهید، ثبت سایت در سرچ کنسول است. برای انجام این کار 5 روش وجود دارد که بر اساس کاربرد و دسترسی می تواند یکی از روش ها را انجام دهد. در ادامه به معرفی هر کدام از این روش ها می پردازیم.

Domain Name Provider

در این روش باید وارد قسمت هاست سایت شده و سپس یک DNS ست کنید. سپس با این روش سریعا سایت به سرچ کنسول متصل می شود. در این روش لازم است که فایل متنی موجود در قسمت DNS Set را در کپی کنید. برای انجام این روش به صورت دقیق تر وارد سرچ کنسول شده و گزینه Add Property را انتخاب کنید.

سپس از طریق دو روش می توانید سایت را به سرچ کنسول متصل کنید. پس از آن دو گزینه مشاهده می کنید که یک گزینه Domain و URL Prefix است. در صورتی که از روش URL Prefix بخواهید سایت را به سرچ کنسول وصل کنید، دقت کنید که باید آدرس را طبق دستور و فرمت ذکر شده، وارد کنید.

اما در صورتی که از طریق Domain بخواهید سایت را ثبت کنید، کافی است فقط اسم سایت را وارد کنید. پس از درج آدرس سایت، روی گزینه Continue کلیک کنید. در ادامه مشاهده می کنید که امکان کپی کردن از طریق HTML Tag ،Google Tag Manager ،Domain Name Provider و Google Analytics وجود دارد. در صورتی که اگر از طریق Domain بخواهید سایت را در سرچ کنسول ثبت کنید، صرفا این امکان با روش Domain Name Provider وجود دارد.

در مرحله بعدی یک تکست مشاهده می کنید که باید آن را کپی کرده و سپس وارد هاست شوید. پس از آن وارد هاست شده و از طریق قسمت cPanel، گزینه Zone Editor دامنه را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Manage کلیک کنید. در نهایت گزینه Add Record را انتخاب کرده و از قسمت type، گزینه text را انتخاب کنید.

همچنین در قسمت Name لازم است که آدرس دقیق دامنه ای که می خواهید به سرچ کنسول متصل شود، وارد کنید. همچنین در قسمت Text نوشته ای که کپی کرده بودید، در قسمت Record ،Paste کنید. سپس روی گزینه Save Record کلیک کنید تا سایت به طور کامل به سرچ کنسول متصل شود. پس از آن حدود 24 تا 48 ساعت بعد اطلاعات مختلفی را نمایش می دهد.

افزایش ورودی گوگل
افزایش ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

HTML File

در صورتی که با روش HTML File بخواهید اطلاعات مختلفی را در سایت درج کنید، باید وارد سرچ کنسول شده و سپس روی گزینه Add Property کلیک نمایید. سپس آدرس سایت مورد نظر را درج کرده و منتظر شوید تا روش های ثبت آدرس سایت را نمایش دهد.

در صفحه جدید، گزینه HTML فایل را انتخاب کرده و آن را دانلود کنید. مجددا وارد cPanel شده و گزینه File Manager را انتخاب نمایید و وارد پوشه اصلی سایت شوید. سپس در سربرگ صفحه موجود، گزینه Upload را انتخاب کنید. پس از آن در صفحه جدید فایل HTML File که دانلود کرده بودید، نمایش داده می شود، آن را باز کنید.

در مرحله بعدی یک صفحه کوچک جدید مشاهده می کنید که کافی است روی گزینه Verify کلیک کنید تا سایت به سرچ کنسول متصل شود.

HTML Tag

پس از این که وارد سرچ کنسول شدید، یکی از روش های دیگری که برای ثبت سایت در سرچ کنسول پیشنهاد می کند، HTML Tag است. برای این کار نیز باید روی فایل HTML Tag را کپی کنید. سپس وارد صفحه اصلی index.html شده و در قسمت تگ Head، تگ جدید را قرار داده و سپس روی گزینه Verify کلیک کنید تا سایت به سرچ کنسول متصل شود.

Google Analytics

برای متصل شدن سایت به سرچ کنسول از طریق Google Analytics لازم است که در این پلتفرم ثبت نام کرده باشید. بدین صورت که اگر سایت به Google Analytics متصل باشد، برای ثبت آن در سرچ کنسول کافی است وارد سرچ کنسول شده و فقط روی گزینه Verify کلیک نمایید.

Google Tag Manager

برای ثبت کردن سایت با روش google در سرچ کنسول نیز باید در این پلتفرم اکانت داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که سطح دسترسی در Google Tag Manager باید دسترسی مدیریتی باشد و در نهایت نیز روی گزینه Verify کلیک کنید تا ثبت سایت به سرچ کنسول انجام شود.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

مفهوم سطح دسترسی ها

در ادامه به بررسی سطح دسترسی ها در سرچ کنسول خواهیم پرداخت و هر یک از آن ها را توضیح خواهیم داد.

Restricted

در صورتی که کارفرما هستید و از روند کار سئوکار می خواهید مطلع شوید. همچنین اگر فقط قصد دارید که از یک سئوکار مشاوره بگیرید، باید سطح دسترسی Restricted را در اختیار او قرار دهید.

در این سطح دسترسی فرد فقط می تواند اطلاعات وضعیت سایت را مشاهده کرده و سپس مشاوره های مورد نیاز را برای بهبود وضعیت سایت ارائه کند. در واقع با این سطح دسترسی امکان تغییر در صفحه ها و اطلاعات مختلف سرچ کنسول وجود ندارد.

Owner

بالاترین سطح دسترسی در سرچ کنسول، به سطح Owner داده می شود. این سطح مربوط به مالکین سایت و کارشناس سئو اصلی است. در این سطح دسترسی فرد می تواند کاربران را حذف یا اضافه کند. همچنین امکان ایجاد تغییرات در قسمت های مختلف آن برای بهبود وضعیت سایت وجود دارد.

بدین صورت که می توانید وارد سرچ کنسول شده و سپس با کلیک روی گزینه User and Permissions کلیک کنید تا دسترسی برای افراد دیگر ایجاد کنید. سپس ایمیل کاربری که می خواهید به آن دسترسی دهید وارد کرده و سطح دسترسی آن را مشخص کنید.

Full

در سطح دسترسی Full به کارشناس ارشد سئو دسترسی برای مشاهده تمامی اطلاعات داده می شود. همچنین این فرد می تواند تغییرات لازم در سرچ کنسول را برای بهبود و سئو کردن سایت می تواند انجام دهد. با این تفاوت که در این سطح دسترسی امکان اضافه یا حذف کردن کاربر جدید وجود ندارد.

Verified Owner

تایید شده توسط مالک البته با تایید یک فایل متنی

Delegated owner

تایید شده توسط یک کاربر تایید شده

دو مورد آخر معمولا در سرچ کنسول مورد استفاده قرار نمی گیرد و صرفا آشنایی با تعریف و مفهوم آن ها کفایت می کند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06