بررسی بخش Security & Manual Action در گوگل سرچ کنسول

بررسی بخش Security & Manual Action در گوگل سرچ کنسول

در این مقاله می خوانید:

بخش Security & Manual Action در گوگل سرچ کنسول، به شما ابزارهایی را ارائه می‌دهد تا بتوانید امنیت وب سایت خود را بهبود بخشید و با مشکلات الگوریتم‌های جستجو در گوگل روبرو نشوید.

یکی از بخش های کاربردی دیگر در گوگل سرچ کنسول، بخش Security & Manual Action است. این بخش همان طور که از نام آن پیداست، شامل دو بخش جداگانه است که در ادامه به بررسی هر بخش می پردازیم.

بخش Security Issue

این بخش مربوط به خطاهای امنیتی است که برطرف نکردن آن ها ممکن است برای کاربران و بازدید کنندگان سایت خطر آفرین باشد.

بخش بررسی بخش Manual Action

این قسمت خطاهایی که توسط منابع انسانی شرکت گوگل شناسایی شده، نمایش داده می شود. در صورتی که به این خطاها توجه نکنید یا آن ها را برطرف نکنید، باعث می شود که به مرور زمان این صفحه، قسمتی از آن، یا به طور کلی دامنه آن صفحه سایت از صفحه نتایج گوگل حذف خواهد شد.

بنابراین بازدید سایت یا آن صفحه به شدت افت پیدا می کند و سبب می شود که در نهایت اگر خطا بسیار بزرگ باشد، دامنه سایت به طور کلی پنالتی شود.

بررسی خطاها در بخش Security & Manual Action در سرچ کنسول

برای بررسی کردن بررسی بخش Security & Manual Action ابتدا وارد گوگل سرچ کنسول شده و سایت مورد نظرتان را انتخاب نمایید. پس از آن گزینه Security Issue را انتخاب کنید تا در صورت بروز خطا یا مشکلاتی در سایت آن را مشاهده کنید. در ادامه به بررسی کامل تر خطاهای رایج این بخش می پردازیم.

وجود بد افزارها و نرم افزارهای ناخواسته

در برخی موارد بد افزاری به صورت ناخواسته روی هارد نصب و ایجاد می شود که وجود آن باعث خطاهای امنیتی در سایت می شود. در صورتی که مشکل از هاست باشد، باید به بخش پشتیبانی شرکتی که از آن هاستینگ را تهیه کرده اید، تیکت بزنید تا مشکل را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: انواع خطاهای سایت که باید بدانیم

خطای محتوای هک شده (Hacked Content)

در برخی موارد یکی از خطاهای مربوط به قسمت Security & Manual Action است که هکرها سایت را هک کرده و سپس محتوای مورد نظرشان را روی سایت شما قرار داده و همچنین لینک مورد نظرشان را در آن درج می کنند. هدف از این کار این است که کاربر روی لینک مورد نظر کلیک کرده و به سمت سایت هدف مورد نظر هکرها برود.

مهندسی اجتماعی

این مشکل زمانی رخ می دهد که سایت مورد حمله حملات Fishing (فیشینگ) قرار گرفته باشد. زمانی که سایت هک شده و کاربر به صورت ناخواسته اطلاعات شخصی خود مانند اطلاعات حساب بانکی و … را در سایت وارد می کند. در چنین مواردی بدیهی است که اطلاعات بانکی فرد مورد سوء قصد قرار گرفته و حتی حساب بانکی آن به طور کلی خالی شود.

خطاها و پیغام های بخش Manual Action

در صورتی که در قسمت خطاهای انسانی سایت هم مشکلاتی وجود داشته باشد، با وارد شدن به بخش Manual Action می توانید این خطاها را مشاهده کرده و اقدامات لازم برای برطرف کردن آن ها را انجام دهید. مهم ترین خطاهای این بخش به شرح زیر است:

خطاها و پیغام های بخش Manual Action

User Generated Spam

یکی از خطاهایی که ممکن است در بخش Manual Action مشاهده کنید، محتوای اسپمی است که توسط کاربران یا بازدید کنندگان سایت در آن درج شده است. برای مثال ممکن است برخی از کاربران در قسمت نظرات کامنت ها و لینک های مخربی قرار دهند.

همچنین این اتفاق در سایت هایی رخ می دهد که امکان درج محتوا به کاربران می دهند. برای جلوگیری از چنین مشکلی باید از Re-Caption استفاده کنید. همچنین روش دیگر این است که صفحات و پروفایل هایی که اسپم هستند، اسم های نامفهوم دارند، عکس ندارند، و … را شناسایی کرده و آن ها را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: اسپم مارکتینگ چیست و چه بلایی بر سر کسب و کار ما می آورد؟

Unnatural links to your site

این خطا زمانی نشان داده می شود که در سایت از لینک های غیر طبیعی و مصنوعی در سایت توسط سایت های دیگر در سایت شما وجود داشته باشد. راه حل رفع این مشکل این است که لینک سازی های سایت را بررسی کرده، و این نوع لینک ها را حذف یا Nofollow کنید. در واقع با این کار اعلام می کنید که وضعیت این نوع لینک ها را نمی پذیرم و آن ها را تایید نمی کنم.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی در سئو سایت

Unnatural links from your site

زمانی که از سایت شما به سایت های دیگر لینک های غیر طبیعی و مصنوعی داده شده باشد، این خطا را مشاهده می کنید. راه حل این مشکل نیز این است که این لینک ها را حذف یا Nofollow کنید. همچنین می توانید این لینک ها را به صفحات دیگر Redirect کنید و سپس این صفحات را در فایل robot.txt قرار دهید. پس از آن نیز این صفحه را به گوگل به عنوان یک لینک no index معرفی کنید تا گوگل آن را بلاک کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فایل robots.txt و تاثیر آن در سئو

Clocked Image

در صورتی که مطالب و محتوای تصویری خارج از موضوع سایت داشته باشید و این محتوای تصویری یا متنی به کاربران نمایش داده شود، خطای Clocked Image را مشاهده خواهید کرد. برای مثال ممکن است در صورتی که موضوع سایت در مورد تکنولوژی باشد، اما تصاویر و مطالب در مورد محصولات آرایشی باشد این خطا را خواهید دید.

Clocking and/or Sneaky Redirect

در برخی مواقع ممکن است سایت یک نوع محتوا را به گوگل نمایش دهد؛ اما زمانی که کاربر روی لینک سایت کلیک می کند، به یک صفحه کاملا غیر مرتبط با موضوعی متفاوت ریدایرکت (منتقل) می شود. این خطا ممکن است به دلیل ریدایرکت اشتباه نمایش داده شود.

Pure Spam

این خطا زمانی نمایش داده می شود که محتوا کاملا اسپم (شامل محتوای کپی شده، محتوای بی ارزش) باشد. همچنین ممکن است محتوا لینک های مخفی داشته باشد. منظور از لینک مخفی این است لینک سازی انجام داده اید اما زمانی که روی آن کلیک می کنید، رنگ آن تغییری نمی کند یا زیر آن خطی نشان داده نمی شود. موارد دیگری که ممکن است خطای Pure Spam را مشاهده کنید به شرح زیر است:

  • زمانی که خرید و فروش لینک انجام می دهید.
  • صفحه ای که دارای بد افزار است.
  • تولید محتوا به صورت خودکار انجام می شود.
  • ریدایرکت های اشتباه (sneaky redirect) انجام گرفته است.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

Thin content With little or No added value

ممکن است صفحاتی با محتوای ضعیف و بی ارزش یا بی کیفیت داشته باشید و این خطا را مشاهده کنید. برای مثال ممکن است تعداد کلمات محتوا کم باشد و ارزشی را به کاربران منتقل نکند. بنابراین باید صفحاتی که در این قسمت نمایش می دهد را مشاهده کرده و با ویرایش محتوا تغییراتی را در آن اعمال کنید.

Hidden text and keyword stuffing

در صورتی که متن های پنهان یا تکرار کلمات کلیدی زیاد و بیش از حد داشته باشید، این خطا را مشاهده خواهید کرد. در بر خی موارد ممکن است گوگل این خطا را نشان ندهد. بلکه ممکن است به مرور زمان میزان ورودی سایت را کم کند و حتی صفحه از نتایج گوگل هم حذف شود.

Spammy free host

اگر هاست های رایگان استفاده می کنید، این پیام را مشاهده خواهید کرد. اما در صورتی که از شرکتی معتبر هاست تهیه کرده اید و این پیغام خطا را دیدید، سریعا به شرکتی که از آن هاستینگ خریداری کرده اید اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین هاست | ۱۳ ویژگی یک هاست خوب

Sneaky Mobile Redirects

در برخی موارد ممکن است صفحه درست در نتایج دستکتاپ به کاربران نمایش داده شود؛ اما در نسخه موبایل زمانی که کاربران موبایلی همیت صفحه را مشاهده می کنند، صفحه ای نا درست به آن ها نمایش داده شود.

خرید ورودی گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

ویژگی Request Review

یکی از بخش های مهم در Manual Action ویژگی Request Review است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا اگر ارورهای ذکر شده را مشاهده کردید، توضیح مختصری در مورد این اشتباهات بدهید. بدین صورت که تایید کنید، این اشتباهات از سمت من بوده یا به صورت ناخواسته رخ داده است.

در برخی موارد نیز ممکن است به دلیل هک شدن سایت یا دست کاری های دیگر این مشکلات رخ داده باشد. پس از ارسال و درج این توضیحات از گوگل بخواهید و درخواست بازبینی دهید تا سایت را بررسی کند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06