راهنمای انتخاب بهترین هاست | ۱۳ ویژگی یک هاست خوب

راهنمای انتخاب بهترین هاست | ۱۳ ویژگی یک هاست خوب

در این مقاله می خوانید:

ویژگی‌ هاست خوب از مهمترین مواردی است که حتماً باید در هنگام خرید هاست به آن توجه کنید. در این مقاله با بهترین ویژگی یک هاست خوب برای راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی آشنا می شوید.

بهترین هاست کدام هاست است؟ این سوالی است که اغلب به ذهن بسیاری از مدیران سایت خطور می کند. انتخاب بهترین هاست برای موفقیت و رشد یک سایت در سئوی سایت دارای اهمیت بسیار زیادی است. انتخاب بهترین هاست برای راه اندازی یک سایت به افزایش درآمد آن سایت کمک زیادی می کند. اولین قدم برای طراحی یک سایت خرید هاست و دامین است. دامین همان دامنه شما و هاست فضای ابری برای نگهداری کلیه اطلاعات است. هاست فضایی است که کلیه اطلاعات شما روی آن نگهداری می شود به همین دلیل به آن میزبان نیز گفته می شود. این فضای ابری به وسیله شرکت های هاستینگ ایجاد شده و به مشتریان عرضه می شود.

شرکت های هاستینگ برای مشتریان خود یک پنل کاربری ایجاد کرده اند که به وسیله آن مشتریان می توانند به پنل خود دسترسی داشته باشند و تنظیمات آن را انجام دهند. همچنین شرکت هاستینگ نیز بسیاری از مشکلات مربوط به هاست را در کمترین زمان ممکن حل می کند. راهنمای انتخاب بهترین هاست به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین نحو ممکن هاست خود را انتخاب نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره خرید بهترین هاست کسب نمایید و با ویژگی یک هاست خوب آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: انتخاب هاست و سرور در سئو سایت تاثیری دارد؟

انتخاب بهترین هاست

ویژگی هاست خوب از مهمترین مواردی است که حتما باید در هنگام خرید هاست به آن توجه کنید. در ادامه با بهترین ویژگی یک هاست خوب برای راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی آشنا می شوید.

1- بررسی عملکرد وب سایت با بهترین هاست

از بزرگترین عوامل موفقیت یک سایت در سئو، نحوه عملکرد آن است. سرعت و پهنای باند در بالا آمدن سایت و سرعت آن بسیار مهم است. سایتی را تصور کنید که سرعت لود و بالا آمدن آن بسیار پایین است و شما باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید تا بتوانید وارد سایت شوید. این موضوع باعث می شود که سایت را ترک نمایید. به همین دلیل بهترین هاست دارای عملکرد بسیار عالی است و به سرعت صفحه سایت را برای مشتریان نشان می دهد. اگر مشکلات زیر را در سایت خود مشاهده می کنید حتما مشکلی در میزبانی شما وجود دارد.

  • وب سایت دارای سرعت بسیار پایینی است به گونه ای که خود شما نیز حتی هنگام بارگذاری محصولات و محتوای مقالات به سختی می توانید این کار را انجام دهید.
  • سرعت سایت در زمان های پر ترافیک بسیار پایین است.

اگر هر یک از این مشکلات را دارید باید بدانید که عملکرد هاست شما بسیار ضعیف است.

2- بررسی خدمات پشتیبانی سایت

بسیاری از مدیران سایت اطلاعات چندانی در مورد مشکلات فنی هاست و یا سایت خود به طور کامل ندارند. بهترین هاست دارای پشتیبانی بسیار قوی نیز است. معمولاً شرکت های هاستینگ معتبر دارای کارشناسان متخصص در زمینه انواع مشکلات هاست و سایت هستند. این کارشناسان به محض ارسال تیکت مشکل را بررسی و حل می کنند. همیشه هنگام انتخاب بهترین هاست و شرکت هاستینگ باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکل، آیا شرکت هاستینگ آن را به بهترین نحو ممکن و در کوتاهترین زمان حل می کند یا خیر.

بهترین هاست

3- تهیه نسخه پشتیبان

تهیه نسخه پشتیبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در زمان هایی که مشکلاتی مانند هک سایت و… پیش می آید باید حتماً نسخه پشتیبان وجود داشت باشد.

13 آشنایی با ویژگی یک هاست خوب

در ادامه با ویژگی هاست خوب آشنا می شویم. راهنمای انتخاب بهترین هاست به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی بهترین هاست را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: دلایل عدم استفاده از هاست ارزان چیست؟

1- میزان ظرفیت ذخیره سازی بهترین هاست

میزان ظرفیت ذخیره سازی در شرکت های هاستینگ کاملاً با یکدیگر متفاوت می باشد. شما باید با توجه به نیاز خود حجم فضای ابری یا همان هاست خود را تهیه نمایید. برخی از سایت ها به حجم بیشتر و بعضی به حجم کمتر نیاز دارند. به عنوان مثال سایت های تازه تاسیس به حجم کمتر و سایت های بزرگ به حجم بیشتری نیاز دارند.

2- فضا و پهنای بهترین هاست

فضا و پهنای باند هاست در سرعت آپلود و بارگذاری تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین علت باید حتماً به فضا و پهنای باند توجه داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا مشتریان خود را از دست ندهید.

3- بررسی ویژگی های ایمیل و تجارت الکترونیکی

حساب ایمیل از مهمترین ملزومات در برنامه میزبانی وب است. شما با استفاده از میزبان بای دامکان می توانید بی نهایت ایمیل رایگان بسازید. اما برای یک وب سایت که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کند باید ویژگی هایی مانند IP اختصاصی، صدور گواهینامه SSL و نصب نرم افزار وجود داشته باشند. شرکت هاستینگ باید این امکان را برای شما فراهم کند تا به آسانی بتوانید از این ویژگی ها استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: اهمیت پروتکل HTTPS در بهینه سازی سئو سایت

انتخاب بهترین هاست

4- تعداد دامنه

تعداد دامنه یا همان ساب دامنه بسیار مهم است. بهترین هاست، مدلی است که شما بتوانید از یک داشبورد واحد دامنه های گوناگونی را میزبانی کنید. به همین دلیل باید از شرکت هاستینگ خود بپرسید که با یک پنل کاربری، می توانید چند دامنه و زیر دامنه داشته باشید.

5- امکان پاسخگویی برای رفع مشکلات به صورت فوری

مدیران سایت به خوبی می دانند که مشکلاتی از قبیل هک شدن سایت، سرعت لودینگ پایین، بدافزارها و … وجود دارند. شرکت های هاستینگ باید در هر زمان از شبانه روز که شما به آن ها تیکت زدید، در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ داده و مشکل را حل کنند. فرقی نمی کند این مشکل از کجا باشد؛ در هر صورت باید در سریعترین زمان ممکن حل شود.

6- مقابله با حملات بدافزارها و ویروس ها

بدافزارها و ویروس ها از مهمترین مشکلاتی هستند که مدیران سایت با آن ها مواجه هستند. تهیه پشتیبان توسط بهترین هاست به مدیران سایت این اطمینان را می دهد که هیچ گونه آسیبی به سایتشان وارد نشود.

7- قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

همه کسب و کارهای اینترنتی به دنبال آن هستند که در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. در کنار همه عوامل وجود پهنای باند از مهمترین عواملی است که به شما کمک می کند تا در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. اگر ویژگی یک هاست خوب ارائه پهنای باند مورد نظر به مدیران سایت است.

سابقه شرکت هاستینگ

8- انتخاب بهترین هاست با توجه به فعالیت سایت

هاست ها دارای انواع مختلفی مانند اختصاصی، مشترک و یا مجازی هستند. بسته به نوع زمینه کاری وبسایت نوع هاست نیز انتخاب می شود. شما به عنوان مدیر سایت باید ببینید کدام مورد برای شما مناسب تر است و همان را انتخاب نمایید.

9- بررسی سابقه شرکت هاستینگ

حتماً سابقه شرکت هاستینگ را بررسی نمایید. نظرات مشتریان و همه افرادی که از خدمات شرکت هاستینگ استفاده می کنند را جویا شوید. در قسمت وبلاگ معمولا مشتریان نظرات خود را به اشتراک می گذارند. بررسی این نظرات به شما کمک می کند تا با اطلاعات بیشتری بهترین هاست را انتخاب نمایید.

10- باتری و ژنراتور قوی برای محافظت در زمان قطع برق

وجود باتری و ژنراتور از مهمترین ملزومات در یک شرکت هاستینگ است. بهترین هاست را هم که داشته باشید اگر ناگهان برق قطع شود و باتری یا ژنراتور از کار بیفتد سایت شما تا هنگامی که برق وصل نشود از دسترس خارج می شود. به همین دلیل ویژگی یک هاست خوب این است که دارای باتری و ژنراتور باشد.

11- مقابله با حمله هکرها

هک سایت از مهمترین مشکلاتی است که مدیران سایت با آن مواجه هستند. تهیه بک آپ از اطلاعات سایت در این زمینه بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورت هک سایت برای بازگردانی آن وجود بک آپ بسیار لازم و ضروری است. قبل از خرید حتی بهترین هاست از شرکت هاستینگ درباره کارهایی که برای جلوگیری از هک سایت انجام می دهد حتماً سوال نمایید. همچنین اقدامات شرکت هاستینگ را هنگامی که سایت هک می شود بررسی نمایید.

12- پنل کاربری راحت و آسان

بعضی از پنل های کاربری به قدری پیچیده هستند که کار کردن با آن ها بسیار سخت است. اما شرکت هایی که ارائه دهنده بهترین هاست هستند رابط کاربری راحتی را برای مشتریان خود انتخاب می کنند تا مشتریان هنگام استفاده از پنل و یا ارسال تیکت دچار اشتباه نشوند.

سابقه شرکت هاستینگ

13- خدمات متفاوت و متنوع

بعضی از شرکت های هاستینگ خدمات خود را به صورت سالانه ارائه می دهند. در این صورت اگر شما از نحوه عملکرد هاست ناراضی باشید معمولا قادر نیستید هاست خود را تا یکسال عوض نمایید. زیرا بسیاری از شرکت ها هاستینگ به محض ثبت نام دیگر پول شما را پس نمی دهند. انتخاب بهترین هاست و شرکت هاستینگ باید به گونه ای باشد که به صورت ماهانه نیز بتوانید از خدمات هاست آن ها استفاده نمایید. در این صورت اگر از خدمات آن ها در این یک ماه راضی بودید با خیال راحت هاست خود را تمدید می کنید.

جمع بندی

این روزها مشاغل اینترنتی به سرعت در حال افزایش هستند. داشتن سایت و فروشگاه اینترنتی از مهمترین عوامل موفقیت یک کسب و کار در فضای مجازی است. برای راه اندازی یک سایت اول باید هاست و دامین تهیه نمایید. تهیه بهترین هاست برای رشد سایت یا فروشگاه اینترنتی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله تلاش کردیم تا ویژگی یک هاست خوب را برای شما بیان کنیم.

انتخاب بهترین هاست برای موفقیت سایت شما و جذب مشتریان بیشتر بسیار مهم است. به همین دلیل باید هنگام انتخاب هاست به ویژگی های آن بسیار توجه نمایید. برای انتخاب بهترین هاست باید به ویژگی هایی مانند اعتبار شرکت هاستینگ، نظرات مشتریان، محافظت و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سایت برای مواقع ضروری مانند هک سایت، سرعت بالا، داشتن فضای میزبانی لازم برای سایت و پاسخگویی سریع توجه کنید.

در صورت رعایت نکردن این مورد، مطمئنا کسب و کار شما با شکست مواجه خواهد شد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06