انتخاب شبکه های اجتماعی متناسب بازار کسب و کار هوشمندانه

انتخاب شبکه های اجتماعی متناسب بازار کسب و کار هوشمندانه

در این مقاله می خوانید:

اگر صاحب یک کسب و کار هستید حتما اهمیت انتخاب فعالیت در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام را درک کرده اید. اما آیا تمامی شبکه های اجتماعی انتخاب مناسبی برای همه کارها هستند؟ قطعا خیر. در این مقاله به چندین راز برای انتخاب هوشمندانه رسانه اجتماعی پرداخته ایم.

انتخاب هوشمندانه شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش های بازاریابی برای تجارت و کسب و کارهای کوچک است. با این وجود، تمامی کانال های ارتباطی در شبکه اجتماعی یکسان ایجاد نمی شوند. هر پلتفرم مجموعه خاصی از کاربران را با ویژگی های خاص آن رسانه اجتماعی در نحوه تعامل و ارتباط با محتوا دارد. برخی از مهم ترین شبکه های اجتماعی در بلاگ کلیک اول در جهت افزایش ترافیک سایت بررسی شده اند.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب شبکه های اجتماعی و سرمایه گذاری در بازاریابی رسانه های اجتماعی بر روی یک پلتفرم، مشاغل باید ازین تفائت ها آگاه باشند. چرا که گزینش درست پلتفرم مناسب کسب و کار بر میزان موفقیت بازاریابی آن ها مستقیما تاثیرگذار است. سیزده عضو شورای ارتباطات فوربز در مقاله ای چند نکته مهم که باید کسب و کارها در این انتخاب توجه داشته باشند را بیان کرده است، در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خدمات شبکه های اجتماعی
خدمات شبکه های اجتماعی
اگر قصد دارید برای پیج خود فالور، بازدید، لایک و کامنت هدفمند دریافت کنید، ابزار خدمات شبکه های اجتماعی کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

نکات مهم برای کسب و کارها در هنگام انتخاب شبکه های اجتماعی

در زیر دلایل و نکاتی که کسب و کارها باید در هنگام انتخاب شبکه های اجتماعی برای کسب و کارشان لحاظ کنند، توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

نکات مهم برای کسب و کارها در هنگام انتخاب شبکه های اجتماعی

1- ماهیت کسب و کار خودتان را در نظر بگیرید.

ماهیت کسب و کارتان چگونه است؟ یک کسب و کار (B2B) تجارت به تجارت هستید و یا مستقیما با مصرف کنندگان (B2C) در تماس هستید؟ برای کارهای برمبنای تجارت به تجارت، اینستاگرام و فیسبوک به افزایش بازدید، ارتباط بصری و تعامل با مشتریان کمک می کند.

شبکه اجتماعی لینکدین برای شرکت های B2B به مشتریان فعلی و بالقوه، ایجاد ارتباط شخصی کمک می کند. هر شغلی باید از شبکه های اجتماعی ویدیویی و یوتیوب برای تعامل و اشتراک گذاری استفاده کند. چرا که برای گوگل خوشایندتر است. گوگل پسندی اصالت را به نام تجاری شما می افزاید. برگرفته شده از صحبت های کارا کووی.

پس بنابراین، انتخاب شبکه های اجتماعی برای شما مهم است.

2- بر مخاطبان اصلی خود تمرکز کنید.

همانطور که در طراحی حرفه ای پلن دیجیتال مارکتینگ در بلاگ کلیک اول نیز گفته شد، مطالعه و شناخت مخاطبان از مهم ترین گام ها برای کسب موفقیت است. کسب و کارهای کوچک توانایی تحمل هزینه های لوکس و لاکچری شکست را ندارند، پس حتما باید در انتخاب خود مطمئن باشند که بودجه تبلیغاتی آن ها برایشان بازده خواهد داشت.

راز موفقیت این است، به جای اینکه به دنبال جدیدترین ویژگی ها و الگوریتمی انتخاب شبکه های اجتماعی باشید، وقت خودتان را صرف درک واقعی مخاطبان خود کنید و اینکه کجا می توانید آن ها را پیدا کنید. در بسیاری از موارد سرچ گوگل و سئو بهترین بازده را دارند. ولی در موارد دیگر احتمالا اینستاگرام یا فیسبوک گزینه خوبی هستند. رافائل شوارز نیز به این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: طراحی حرفه ای پلن دیجیتال مارکتینگ

3- جمعیت شناسی مشتری را در نظر بگیرید.

از نظر جامعه آماری و جعیتی در مورد مشتریان خود چه می دانید؟ آیا آن ها مسن تر هستند جوان تر، مرد یا زن؟ با کمی تحقیق در این مورد شروع کنید. با جمعیت شناسی می توانید بستر انتخابی خودتان را محدود کرده و مفیدترین و بهترین را با توجه به جامعه آماری پلتفرم ها پیدا کنید.

پس از انتخاب زمان و تلاش خودتان را صرف آن کنید. با تلاش برای مدیریت چندین رسانه اجتماعی به طور همزمان، خود را ضعیف نکنید. این فقط پیشنهاد ساده آماندا دارلیمپل نیست. برای انتخاب شبکه اجتماعی متناسب می توانید به آمار کاربران رسانه ها در مقاله پیشین شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.

جمعیت شناسی مشتری را در نظر بگیرید.

4- برو آن جا که مشتری هست!

در انتخاب شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار شما، نوع تجارت شما تعیین کننده اصلی نیست. در واقع بهترین شبکه اجتماعی مناسب کار شما پلتفرمی است که مشتری ایده آل شما زمانش رو صرف می کند. پس برو آن جا که تو را منتظرند! به عنوان مثال اگر یک تجارت B2B هستید، لینکدین مقصد خوبی میتواند باشد.

اگر تجارت الکترونیک حوزه فعالیت شماست اینستاگرام انتخاب مناسبی است. شما می خواهید قابل مشاهده باشید و دیده شوید، پس با تعیین محل اقامت مشتری ایده آل می توانید با ثبات و ارزشمند واقعا بر بستر اجتماعی انتخابی خود مسلط شوید. به قول پاتریک وارد، تسلط بیشترین تاثیر را می گذارد.

5- هوادارنتان را برای یافتن کانال های مناسب توانمند کنید.

ماریو پرگولینو در آپتوس می گوید: “به جای تمرکز بر یک نشریه خاص یا رسانه اجتماعی، من به تیم بازاریابی پیشنهاد می کنم که زمان خودشان را صرف توانمندسازی هواداران، مستقیم و از طریق کانال های اجتماعی متمرکز کنند.” با تلاش در این حوزه به جای تبلیغ نام تجاری در شبکه های اجتماعی، می توانید ببینید که این هوادارها بیشترین جذب کننده شان چیست؟ با پاسخ به این سوال برای رشد برند خودتان بهتر می توانید فعالیت ها را هدفمند کنید.

6- درباره رقبای خود تحقیق کنید.

درباره همه رقبای برتر حوزه خودتان تحقیق و بررسی انجام دهید. هر یک از صفحات شبکه های اجتماعی رقیب خود را بررسی و موشکافی کنید. چه محتوایی ارسال می کنند؟ هر چند وقت یکبار این کار را انجان می دهند؟ چه تعداد کاربر با آن محتوا درگیر هستند؟

با پاسخ دادن به این سوالات و انتخاب شبکه های اجتماعی با بیشترین بازده را تجربه خواهید کرد. البته، قبل از شروع باید اهداف و kpi هایی راتعیین کنید که با این اهداف مرتبط است. در این مورد در کلیک اول نیز راهنمایی شده است.

درباره رقبای خود تحقیق کنید.

7- بر ستون فقرات رد پای دیجیتالی خودتان تمرکز کنید!

وب سایت شما ستون فقرات دیجیتال و ارتباطات شماست! سایت ها روی ایمیل، کارت ویزیت و موتورهای جستجو قراردارند. قبل از خرید ماشین یا ویلا، آن را به عنوان خانه در نظر بگیرید. آن را عالی کنید، محتوای عالی اضافه کنید و از نظر زیبایی دلپذیر، چون هیچ کجا خونه آدم نمیشه!

با گذشت زمان، بلاگ و پلتفرم های انتخاب شبکه های اجتماعی را اضافه کنید که می توانید به آن ها مخاطبان خودتان را هدایت کنید. اما باید مراقب DIY باشید! فقط به این دلیل که می توانید به این معنی نیست که باید.

8-  یک استراتژی سازگار در همه بسترها ایجاد کنید.

برای کسب و کارهای نوپا و کوچک حداکثر دسترسی برای حداقل نتیجه کلید مهمی است. بنابراین مهم تر از تمرکز بر روی یک سایت و پلتفرم خاص در انتخاب شبکه های اجتماعی، این ایجاد یک استراتژی محتوایی سازگار است که قابل حفظ است، سپس آن محتوا را به تمام پلتفرم های اصلی سوق دهید. بسیاری از ابزارهای برنامه ریزی رایگان موجود است که برنامه ریزی پست هارا که به چندین مکان منتقل می شوند را مانند نوین هاب ساده می کنند.

یک استراتژی سازگار در همه بسترها ایجاد کنید.

جمع بندی

نکات و بسترهای مهمی که باید قبل از انتخاب شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشیم به این چند مورد ختم نمی شود. برای بازده بهتر می توان به موضوعات مهم دیگری همچون مطابقت بستر نرم افزاری با مخاطبان، شناسایی اهداف اجتماعی، تحلیل محصول و خدمات، شرکت در بحث های فروم ها و نیز استفاده از نرم افزار ایمیل اشاره کرد.

شما نیز صاحب کسب و کار هستید؟ شما در کدام شبکه های اجتماعی فعالیت دارید؟ از کدام شبکه های اجتماعی بیشترین بازده را گرفته اید؟ ملاک های انتخاب شما چه بوده است؟

بیشتر بخوانید: روش افزایش نرخ تبدیل سایت با ایمیل مارکتینگ

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06