روش افزایش نرخ تبدیل سایت با ایمیل مارکتینگ

روش افزایش نرخ تبدیل سایت با ایمیل مارکتینگ

در این مقاله می خوانید:

برای افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) یک معیار اساسی به شمار می‌آید. اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و قصد دارید که اعتماد کامل بازدیدکنندگان را به دست آورید، باید تلاش کنید تا سایت شما جذاب و تعاملی باشد.

نقش ایمیل مارکتینگ در افزایش نرخ تبدیل

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به عنوان یک روش ساده، رایگان و تاثیرگذار در بازاریابی شناخته می شود و در این مطلب تلاش کردیم تا از نقش آن در افزایش نرخ تبدیل سایت برایتان بگوییم.

ایمیل مارکتینگ یکی از راه های موثر و پربازده برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش است. ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با هدف گروه خود در تماس باشید، ارزش اضافه ایجاد کنید، اعتماد بنفشه کنید و به نیازها و خواسته های آن ها پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

نقش ایمیل مارکتینگ در افزایش نرخ تبدیل سایت

مفهوم تبدیل (Conversion)

قبل از هر چیز بهتر است که در رابطه با مفهوم تبدیل صحبت کنیم. شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و بازدیدکننده ای در حال بازدید از سایت شما است. او بعد از بازدید از چند صفحه، تصمیم به خرید یک محصول می گیرد و پس از اضافه کردن آن به سبد خرید، در نهایت محصول را خریداری می کند. هنگامی که یک کاربر از یک بازدیدکننده معمولی به یک خریدار تبدیل می شود، در اصطلاح تبدیل یا Conversion اتفاق می افتد.

مفهوم نرخ تبدیل (Conversion Rate)

تصور کنید که فروشگاه اینترنتی شما روزانه 100 بازدیدکننده دارد و از این تعداد، در نهایت 30 نفر تصمیم به خرید می گیرند. به این صورت نرخ تبدیل سایت ما 30 درصد است، زیرا 30 درصد از بازدیدکنندگان تصمیم به انجام دادن کاری می گیرند که مورد نظر ما است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نرخ تبدیل به خواسته مدیران کسب و کار و فروشگاه های اینترنتی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

چگونه نرخ تبدیل را محاسبه کنیم؟

در واقع نرخ تبدیل یک کاربر زمانی رخ می دهد که عمل مورد نظر شما را انجام می دهد. این عمل می تواند ثبت نام در سایت باشد، خرید از سایت، عضویت در خبرنامه یا هر اقدام دیگری. نرخ تبدیل برای هر فعالیتی در سایت برابر است با تعداد کل فعالیت های انجام شده مورد نظر تقسیم بر تمام بازدیدکننده ها ضربدر 100. در حقیقت با استفاده از نرخ تبدیل ما متوجه می شویم که چند درصد از بازدیدکنندگان سایت ما تبدیل به مشتری هایمان شده اند.

چگونه نرخ تبدیل سایت را محاسبه کنیم؟

نرخ تبدیل مناسب چیست؟

نرخ تبدیل مناسب برای هر کسب و کاری متفاوت است. برخی صنایع نرخ تبدیل پایین تری دارند که دلایل متنوعی دارد:

  1. اشباع بازار از کالای مورد نظر و کسب و کار
  2. کسب و کارهایی که به دلیل قیمت بالای کالا نیاز به بازار هدف گذاری بازار هدف خاص دارند.
  3. نرخ تبدیل برای مصرف کنندگان بعضی از صنایع بیشتر از مشتریان دیگر بخش هاست، زیرا از لحاظ قیمت گذاری برای مشتری جذاب است.

از آن جایی که فرآیند تصمیم گیری خرید مشتری و سطح تعهد در صنایع مختلف با هم متفاوت است، بنابراین نرخ تبدیل صنایع مختلف نیز کاملا متفاوت است. زیرا همان طور که می دانید تصمیم گیری درباره خرید یک نرم افزار با تصمیم گیری درباره خرید لباس متفاوت است؛ بنابراین در وهله اول بهتر است که نرخ تبدیل را با هم صنفان خود مقایسه کنید.

نرخ تبدیل مناسب چیست؟

چه مواردی باعث افزایش نرخ تبدیل سایت می شوند؟

با توجه به مطالب گفته در بالاتر، عوامل زیر در افزایش نرخ تبدیل سایت موثر هستند:

  • استفاده از عکس ها و ویدیوهایی با کیفیت بالا: هنگامی که از عکس هایی با کیفیت بالا استفاده می کنید به دلیل نشان دادن جزئیات، کاربر حس واقعی تری نسبت به محصول مورد نظر را در خود ایجاد می کند و موجب افزایش نرخ تبدیل سایت می شود.
  • بهبود سرعت صفحات سایت: طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، هنگامی که صفحه های سایت مورد نظر زیر 3 ثانیه لود نشوند، افراد آن سایت را ترک می کنند. بدین صورت که هر 0.1 ثانیه اضافه لود شدن سایت، به کاهش یک درصدی فروش سایت منجر می شود.
  • تولید و بهینه سازی محتوایی ویدیویی: هنگامی که از محتویات ویدیویی در سایت استفاده می شود، میزان ماندگاری کاربر در سایت افزایش پیدا می کند.
  • قرار دادن دکمه Call to Action مناسب در صفحات مورد نظر سایت: هنگامی که این دکمه را با طراحی استاندارد در سایت قرار می دهیم و آن را هایلایت می کنیم، توجه کاربر به طرف آن جلب می شود.
  • به اشتراک گذاشتن نظرات کاربران: به اشتراک گذاشتن نظرات مشتری های قبلی موجب می شود تا اعتماد کاربران سایت و افرادی که برای اولین بار قصد خرید دارند، جلب شود. به همین دلیل این روش برای این که کاربران سایت خود را تبدیل به مشتریانی وفادار کنید، بسیار مؤثر است.
  • بهینه سازی تجربه کاربری (UX) صفحات محصولات: داشتن یک وب سایتی که مطابق با اصول طراحی شده باشد، روند تبدیل کاربر به یک مشتری را سریع تر طی خواهد کرد و افزایش نرخ تبدیل سایت را به دنبال دارد.
  • امکان سرچ سریع محصولات: وجود یک سرچ باکس در سایت به مخاطبان کمک می کند تا کالای مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند و از سردرگمی نجات یابند.
  • امکان پرداخت با روش های متفاوت: اگر شما تمام شیوه های مختلف پرداخت مانند پرداخت نقدی در محل، کارت به کارت و از طریق شماره حساب را برای کاربران خود فراهم کنید، اعتماد آن ها را بیشتر جلب می کنید و همچنین این اختیار را می دهید که روش مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • بهینه سازی صفحات سایت در دستگاه موبایل (Responsive): بسیاری از کاربران تمام کارهایشان را از طریق تلفن همراه خود انجام می دهند و به همین دلیل ضروری است که صفحات سایت شما با دستگاه موبایل نیز منطبق باشند.
  • پشتیبانی 24 ساعته و آنلاین: با قرار دادن سیستم چت آنلاین این امکان را به مخاطب خود می دهید که پرسش ها و مشکلات خود را به صورت زنده در میان بگذارند و البته مطمئن باشید که در اسرع وقت به آن ها جواب داده می شود. این مسئله تاثیر فراوانی بر تعامل و مشارکت مشتریان دارد و باعث ایجاد علاقه در آن ها می شود. این موضوع در نهایت بر افزایش نرخ تبدیل سایت تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
  • بروز رسانی وب سایت: یکی از نشانه های اعتبار یک وب سایت، آپدیت بودن آن است. در صورتی که به طور مرتب محتویات جدید در وب سایت خود قرار دهید و به اصطلاح بروز باشید، کاربران اعتماد بیشتری می کنند.
  • جلب اعتماد مشتریان: وجود نماد الکترونیکی در سایت، کاربران را مطمئن خواهد کرد که خرید از سایت شما با امنیت و اعتبار همراه خواهد بود و به همین دلیل تبدیل مشتری وفادار شما می شود.
  • پیشنهاد کدهای تخفیف: اگر در موقعیت ها و مناسبت های مختلف، کدهای تخفیف ویژه ای را در اختیار کاربران خود قرار دهید آن ها را مشتاق به استفاده از این فرصت ویژه و خرید کردن می کنید. این کدها را می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، قرار دادن در شبکه های اجتماعی و روش های دیگر ارائه کنید.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

پیشنهاد کدهای تخفیف

افزایش نرخ تبدیل سایت چه اهمیتی دارد؟

به خاطر داشته باشید که یک کاربر در صورتی تبدیل به مشتری می شود که بتواند از طریق سایت شما نیازهای خود را برطرف کند. بنابراین نرخ تبدیل بالا از اهمیت زیادی برای کسب و کارها برخوردار است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • جذب مشتری بیشتر: زمانی که سایت خود را بهینه سازی می کنید، بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری های خود تبدیل می کنید و همین امر موجب می شود تا سایت شما از فروش بیشتری برخوردار باشد.
  • بهینه سازی هزینه تبلیغات: بسیاری از کمپین های تبلیغاتی برای تبلیغات خود هزینه های زیادی می کنند اما به دلیل عدم تحلیل کاربران و نیازهای آن ها، هیچ گونه اثربخشی احساس نمی کنند. آن ها به بهینه سازی توجهی نمی کنند و در نتیجه تبلیغات را در این امر موثر می دانند؛ بنابراین به جای هزینه زیاد برای تبلیغات، به دنبال تبدیل کاربران به مشتری همیشگی باشید تا منجر به افزایش نرخ تبدیل سایت شود.
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا: شما برای افزایش ترافیک سایت خود به شیوه های متعدد هزینه می کنید؛ بنابراین در صورتی که نرخ تبدیل سایت شما بالا رود، ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه شما نیز بیشتر می شود.

 

نرخ بازگشت سرمایه بالا

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به عمل ارسال ایمیل های تجاری به مشتری های بالفعل یا بالقوه گفته می شود. استراتژی ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا محصولات خود را از طریق ایمیل به فروش برسانید و در واقع یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. در این روش تلاش می کنیم تا مشتریان را از طریق ایمیل به سمت محصولات خود جذب کنیم تا تبدیل به مشتریان همیشگی ما شوند.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

41 سال پیش گری توئرک اولین فردی بود که توانست یک ایمیل را به صورت هدفمند و به شکل انبوه برای 400 نفر از مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) ارسال کند. و به فروشی 13 میلیون دلاری دست پیدا کند. با فراگیر شدن اینترنت، Hotmail به عنوان اولین سرویس ایمیل فعالیت خود را به شکل رایگان آغاز کرد. و زمینه ای شد تا بازاریابان بتوانند به واسطه ظرفیت های آن، هزینه های خود را کاهش دهند. و موجب افزایش نرخ تبدیل سایت شوند.

از سال 2013 بازاریابی ایمیلی وارد مرحله جدیدی شد و افراد متوجه شدند که چگونه باید به صورت حرفه ای از این نوع بازاریابی استفاده کنند. به کارگیری سرویس ایمیل مارکتینگ حرفه ای، استفاده از محتوای حرفه ای و مبتنی بر نیاز و اهداف کاربران، یکپارچه سازی ایمیل با سیستم های مدیریت محتوا، بخش بندی مشتری ها و ارائه پیشنهادات جذاب موجب شدند که استفاده از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی بیش از پیش گسترش پیدا کند.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

موارد استفاده از ایمیل مارکتینگ

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، به دلایل مختلفی می توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید که در ادامه به موارد استفاده از آن می پردازیم. اما توجه داشته باشید که استفاده از این نوع بازاریابی، به معنای فروش مستقیم یک محصول از طریق ارسال ایمیل نیست.

  • خوشامدگویی به کاربران جدید: خوشامدگویی بعد از عضویت یک کاربر جدید در سایت یا خبرنامه ساده ترین کاربرد ایمیل محسوب می شود. ضمن تشکر از همراهی او، می توانید درباره راه های ارتباطی دیگر نیز به او توضیح دهید.
  • اطلاع رسانی درباره محصول جدید: اگر پیش از ارائه محصول جدید با ارسال ایمیلی مخاطب خود را در جریان بگذارید، با یک رفتار حرفه ای توجه و اعتماد او را جلب می کنید و این امر منجر به افزایش نرخ تبدیل سایت خواهد شد.
  • ارسال اطلاعات خرید: یکی از مهم ترین کاربردهای ایمیل مارکتینگ بعد از خرید کاربر از سایت شما است. به این صورت که رسید، فاکتور و جزئیات خرید مشتری را برای او ارسال می کنید. و همچنین می توانید لینک فایل های دانلود را نیز ضمیمه ایمیل کنید.
  • تخفیف و پیشنهادات ویژه: برای این که مخاطبان خود را در جریان تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه قرار دهید، می توانید از ایمیل مارکتینگ برای اطلاع رسانی به آن ها استفاده کنید. این کار باعث می شود که مخاطبان شما در جریان قرار بگیرند و این فرصت ویژه را از دست ندهند.
  • اطلاع رسانی رویدادها: از طریق بازاریابی ایمیلی می توانید مخاطب خود را در جریان رویدادهای مربوط به کسب و کار خود قرار دهید. و به صورت رسمی از آن ها دعوت کنید تا در آن جا حضور یابند.

موارد استفاده از ایمیل مارکتینگ

کسب و کارهایی که از ایمیل استفاده می کنند

استفاده از استراتژی ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی مخصوص مشاغل آنلاین است. کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها می توانند از این ابزار استفاده کنند اما اغلب از سرمایه کافی برای پرداخت تعرفه آن برخوردار نیستند و به همین دلیل از ارسال ایمیل انبوه رایگان یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ رایگان استفاده می کنند. اما برای کسب و کارهای بزرگ استفاده از پنل ارسال ایمیل هم از نظر هزینه و هم به لحاظ زمان بندی به سود آن هاست.

بنابراین فراموش نکنید که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یک استراتژی عمومی برای همه مشاغل محسوب می شود که تنها باید روش مناسب آن برای کسب و کارهای مختلف انتخاب شود. کسب و کارهای مربوط به هنر و صنایع دستی، زیبایی و لوازم آرایشی، مد و پوشاک، غذا و نوشیدنی، سلامت و تناسب اندام، اکسسوری و جواهرات، طبیعت گردی و سفر، خودرو و قطعات آن، کامپیوتر و… از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند که موجب افزایش نرخ تبدیل سایت می شود.

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از روش های بازاریابی محسوب می شود که برای بسیاری از کسب و کارها موثر واقع شده است. از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه پایین

هزینه پایین ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، موجب شده تا بسیاری از صاحبان کسب و کارها به استفاده از این روش روی آورند و از مزایای آن بهره مند شوند.

دسترسی به مخاطبانی که با شما آشنا هستند

هنگامی که یک کاربر در سایت شما ثبت نام می کند یا در خبرنامه عضو می شود، بدین معناست که او با محصولات شما و کیفیت آن ها آشنایی دارد. به همین دلیل هنگامی که برای آن کاربر از طریق ایمیل پیشنهادهایی را مطرح کنید یا کد تخفیفی ارائه می دهید، او به دلیل آشنایی با سایت شما این ایمیل را باز می کند و در صورت نیاز محصول پیشنهاد شده را خریداری می کند.

افزایش درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ

گزارش های متعدد نشان می دهند که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به طور سالانه موجب کسب درآمد زیادی برای خرده فروشی ها می شود. بنابراین شما از این طریق به راحتی می توانید درآمد کسب و کار خود را بیشتر کنید، زیرا همان طور که پیش تر نیز عنوان کردیم، آشنایی مخاطب با برند شما موجب می شود تا پیشنهاد شما مورد استقبال او قرار گیرد.

قرار دادن دکمه Call To Action مناسب در صفحات مورد نظر سایت

استفاده آسان از ایمیل مارکتینگ

از دیگر مزایای این شیوه بازاریابی می توان به ساده بودن آن اشاره کرد. استفاده از ایمیل مارکتینگ نیازمند یک تیم حرفه ای و متخصص نیست و تنها با کمک ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند کسب و کارهای مختلف می توانند بازاریابی ایمیلی خود را به سریع ترین و ساده ترین شکل ممکن انجام دهند.

آسان بودن اشتراک گذاری ایمیل ها

اشتراک گذاری در روش بازاریابی ایمیلی بسیار موثر و کارآمد است. بدین صورت که شما یک ایمیل جذاب که حاوی یک کد تخفیف است، برای کاربران خود ارسال می کنید. و کاربران نیز آن ایمیل را برای دوستان و آشنایان خود ارسال می کنند. از این طریق تعداد بازدیدکنندگان شما بیشتر می شود. و مشتریان بیشتری پیدا می کنید که این امر به مرور موجب افزایش نرخ تبدیل سایت می شود.

دسترسی به مخاطبان مختلف در سراسر جهان

می توان این گونه ادعا کرد که تعداد افرادی که ایمیل دارند و هر روزه ایمیل خود را چک می کنند، بسیار بیشتر از دسترسی افراد به هرگونه شبکه ی اجتماعی دیگر است. بنابراین طیف مخاطبان شما در این روش بسیار گسترده است و از این طریق شما می توانید به مخاطبانی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

تاثیر سریع ایمیل

ایمیل مارکتینگ نسبت به دیگر روش های بازاریابی به مدت زمان کوتاه تری برای تأثیرگذاری نیاز دارد. این روش در همان دقایق اولیه تأثیر خودش را می گذارد و در واقع مخاطبان را تشویق می کند تا این فرصت را از دست ندهند. بنابراین در مقایسه با بازاریابی در رسانه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ تأثیرگذاری بیشتری دارد.

تاثیر سریع ایمیل

بازگشت سرمایه

بازاریابی زمانی مفید واقع می شود که بازگشت سرمایه وجود داشته باشد و در واقع این معیاری واقعی برای سنجش بازاریابی است. طبق تحقیقاتی که در این باره صورت گرفته است، ایمیل مارکتینگ از این منظر تأثیرگذارترین روش بازاریابی دیجیتال محسوب می شود.

از معایب این روش نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوانده نشدن ایمیل به دلیل عدم فرمت مناسب: اگر ایمیل از فرمت مناسبی برخوردار نباشد، با استقبال چندانی مواجه نمی شود و در نتیجه، نرخ تعامل ایمیل ها کاهش پیدا می کند.
  • عدم وجود ارتباط مناسب: اگر ارتباط بین مشتری و صاحب کسب و کار در این روش ضعیف باشد، نرخ کلیک ایمیل مارکتینگ و در نتیجه بازگشت سرمایه نیز کمتر خواهد بود.
  • مشکلات مربوط به تحویل ایمیل: حجم وسیع ایمیل های ارسال شده، باعث محدود شدن رصد تمام ایمیل ها می شود. و بدین ترتیب نرخ کلیک ایمیل ها کاهش پیدا می کند.
  • حذف برخی از ایمیل ها از سوی مشتریان: اگر سابقه چندانی در بازاریابی ایمیلی نداشته باشید، با استفاده از روش های مبتدیانه ممکن است که به روند کلی تبلیغات خود صدمه بزنید. و این روش ها منجر به حذف ایمیل از سوی مخاطب شود.

استراتژی های ایمیل مارکتینگ

در ادامه به بررسی استراتژی های ایمیل مارکتینگ که منجر به افزایش بازدید سایت و نرخ تبدیل می شود می پردازیم:

از تحویل ایمیل های خود اطمینان پیدا کنید

اگر جذاب ترین ایمیل ممکن را آماده کنید اما درنهایت به دست گیرنده نرسد، هیچ فایده ای ندارد. بنابراین حتما از درستی آدرس ایمیل کاربران مطمئن شوید. و پس از ارسال ایمیل، در صورتی که آن را در قسمت Sent مشاهده کنید، می توانید از تحویل آن خاطر جمع شوید.

استراتژی های ایمیل مارکتینگ

نحوه برخورد با مشتری در ایمیل مارکتینگ

به یاد داشته باشید که اسپم کردن مشتری های احتمالی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به برند شما وارد کند. استراتژی شما باید به گونه ای باشد که افراد با میل و رغبت در خبرنامه ایمیل ثبت نام کنند. همچنین یکی از اصلی ترین اصول هر کسب و کاری، احترام به مشتری است. در هنگام ارسال ایمیل برای مشتریان خود فراموش نکنید که باید سلیقه و منافع او را در نظر بگیرید. و مطالبی ارسال کنید که برای وی مفید واقع شود و ارزش داشته باشد. توجه به این نکته مهم منجر به افزایش نرخ تبدیل سایت شما می شود.

شما نباید تنها به فکر فروش محصولات خود و تبلیغ کردن باشید. زیرا این رفتار موجب می شود تا مخاطب به مرور اعتمادش را به شما از دست دهد. همچنین این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که تعداد افرادی که از طریق موبایل خرید خود را انجام می دهند رو به افزایش است. باید از تمپلت هایی استفاده کنید که با گوشی های موبایل نیز همخوانی دارند. و در نهایت این که حواستان به سقف تعداد پیام هایتان باشد. اگر در یک بازه زمانی محدود تعداد ایمیل های شما از حد مجاز فراتر رود، اثربخشی خود را از دست می دهد.

تقسیم بندی مخاطبان در لیست ایمیل ها

این تقسیم بندی به شما کمک می کند که پیام مناسب را در زمان مناسب و برای فرد مناسب ارسال کنید و از فرستادن پیام اشتباه برای افراد اشتباه نیز جلوگیری می کند. این روش می تواند به افزایش نرخ فروش و نرخ تبدیل منجر شود و بسیار موثر است. برای این که مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید، باید یک لیست داشته باشید و با استفاده از تقسیم بندی های کلی همچون جنسیت، بازه سنی، محل زندگی و… این کار را انجام دهید.

تقسیم بندی مخاطبان در لیست ایمیل ها

ساختار و محتوای ایمیل باید چگونه باشد؟

در مرحله اول باید به فونت متن خود توجه کنید. فونت شما نباید به اندازه ای ریز باشد که مخاطب برای خواندن ایمیل دچار مشکل شود. تلاش کنید که بسیار مختصر و با کمترین کلمات، پیام خود را به مخاطب انتقال دهید. به عنوان ایمیل خود توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بسیاری از مخاطبان تنها با خواندن عنوان ایمیل مورد نظر تصمیم می گیرند که آن را بخوانند یا خیر. به خاطر داشته باشید که اگر در عنوان ایمیل از سوال استفاده می کنید، کنجکاوی کاربر را برمی انگیزید و احتمال خواندن ایمیل را افزایش می دهید.

خبرنامه و جمع آوری ایمیل های بیشتر

اگر می خواهید نرخ تبدیل سایت خود را از طریق ایمیل مارکتینگ افزایش دهید. بنابراین باید یک لیست ایمیل بزرگ داشته باشید تا کاربران بیشتری با خرید از سایت شما به مشتریان همیشگی تبدیل شوند. با انجام یک سری روش ها می توانید این لیست را گسترش دهید.

  1. در انتهای مطالب خود باکس ثبت نام در خبرنامه را قرار دهید. با این حرکت اگر مطلب شما برای خواننده مفید باشد و به اطلاعات مورد نیاز خود رسیده باشد. در خبرنامه شما عضو خواهد شد تا مقالات مشابه را از دست ندهد.
  2. شما باید خبرنامه خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید. اگر مخاطب شما در فیس بوک یا اینستاگرام مطالب شما را لایک می کند. و به اشتراک می گذارد، بدین معنی است که موفق به ارتباط برقرار کردن با شما شده است. بنابراین بهتر است او را به عضویت در خبرنامه ایمیل تشویق کنید. تا درنهایت این رابطه عمیق منجر به افزایش فروش شما و افزایش نرخ تبدیل سایت شود.
  3. با استفاده از هدیه های مختلف و کدهای تخفیف به کاربران نشان می دهید که ارزش زیادی برای آن ها قائل هستید و همین مسئله موجب ایجاد اطمینان از سوی کاربر می شود.
  4. تلاش کنید که محتوای خوب و ارزشمندی تولید کنید. اصلی ترین هدف یک کاربر از عضو شدن در خبرنامه، دسترسی به محتوایی مفید است. که با توجه به نیازش نوشته شده باشد. در واقع تهیه یک محتوای جذاب اصلی ترین راز موفقیت برای راضی نگه داشتن مخاطبان است.

خبرنامه و جمع آوری ایمیل های بیشتر

نتیجه گیری

بنابراین دریافتیم که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی استفاده از ایمیل برای ارسال پیام به مخاطبان هدف است. که در راستای جذب مشتریان جدید و تقویت رابطه خود با مشتریان قدیمی استفاده می شود. محتوای این پیام می تواند شامل تبلیغات، پیشنهادات و تخفیف های ویژه و… باشد. از مزایای ایمیل مارکتینگ می توان به شروع آسان، مقرون به صرفه بودن، اثربخشی سریع، بازگشت سرمایه و انتقال مستقیم پیام اشاره کرد.

ایمیل مارکتینگ یکی از راه های افزایش نرخ تبدیل سایت است. و برای کسب و کارهایی ضروری است که دارای تعامل خوبی با مخاطبان خود هستند. زیرا از این طریق می توانند با هزینه ای بسیار کم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. و پیام خود را به آسانی به آن ها انتقال دهند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06