چگونه متخصصان سئو، وب را بهبود می بخشند و به موتورهای جستجو کمک می کنند؟

چگونه متخصصان سئو، وب را بهبود می بخشند و به موتورهای جستجو کمک می کنند؟

در این مقاله می خوانید:

متخصصان سئو می توانند فراتر از بهینه سازی برای موتورهای جستجو حرکت کنند و رویکرد جامع تری را اتخاذ نمایند که استانداردهای وب را بهبود می بخشد.

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهمترین ارکان حیات یک وب سایت به شمار می رود. امروزه ما نه تنها برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کنیم، بلکه حضور کلی یک کسب و کار در وب را نیز بهینه می کنیم. ما از سئو به سمت بهینه سازی جستجو می رویم. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که متخصصان سئو چگونه می توانند به بهبود اینترنت و نتایج جستجو کمک کنند.

چگونه سئوکاران همیشه به موتورهای جستجو کمک کرده اند؟

در روزهای اولیه، بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو مانند AltaVista و Yahoo عمدتا شامل افزودن کلمات کلیدی به برچسب کلمه کلیدی و محتوا بود. متاسفانه، این رویکرد ساده سازی منجر به گسترش هرزنامه ها و به هم ریختگی در شبکه جهانی وب شد.

با این حال، با ظهور گوگل به عنوان موتور جستجوی غالب، هوای تازه ای این صنعت را فرا گرفت. متخصصان سئو نیاز به الگوریتم های پیچیده تری را تشخیص دادند که بتوانند به طور موثر با اسپم مبارزه کنند.

محبوبیت روزافزون گوگل و عبارت ابداعی «SEO» امید را برای کسانی که تلاش می کردند به کسب و کارهای کوچک کمک کنند تا حضور آنلاین قدرتمندی داشته باشند، به ارمغان آورد. با این حال، هر صنعتی جنبه تاریک خود را دارد. صنعت موتورهای جستجو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: سئو (SEO) چیست؟

الگوریتم های موتور جستجو در خلا یا در نتیجه تخیل کسی ساخته نمی شوند، بلکه با کار بر روی بهترین روش ها براساس تجربیات گذشته، تحقیق و مطالعه دقیق رفتار انسان و مسائل شاخص سازی ساخته می شوند تا بتوان نتایج با کیفیتی را برای کاربران به ارمغان آورد.

متخصصان سئو نقش مهمی در افزایش کیفیت وب سایت ها، از طریق بهینه سازی سئوی داخلی و سئوی خارجی، ایفا می کنند. هر جنبه ای از سئو با هدف گسترده تر بهبود اکوسیستم وب، نه صرفاً برای رتبه بندی، هماهنگی دارد.

چگونه سئوکاران همیشه به موتورهای جستجو کمک کرده اند؟

اقدامات متخصصان سئو

متخصصان سئو اقداماتی را انجام می دهند که هم به نفع اکوسیستم وب و هم به نفع موتورهای جستجو است، از جمله:

تمرکز بر محتوای با کیفیت

حذف منظم محتوای منسوخ و نامربوط از وب سایت ها و موتورهای جستجو به کاهش درهم ریختگی و حفظ کیفیت نتایج جستجو کمک می کند.

کد HTML بدون خطا

در حالی که موتورهای جستجو رعایت W۳C را اجباری نمی کنند، حفظ HTML بدون خطا می تواند به وب کمک کند تا یک پایگاه کد تمیزتر داشته باشد و به طور غیرمستقیم به موتورهای جستجو کمک کند.

تنظیم ریدایرکت های 301 و تگ های متعارف

استفاده کارآمد از ریدایرکت های 301 و تگ های متعارف نه تنها به نفع سئو است، بلکه باعث کاهش تکرار در نمایه سازی موتورهای جستجو و بهبود کیفیت نتایج جستجو می شود.

بیشتر بخوانید: انواع خطاهای سایت که باید بشناسیم

دنبال کردن دستور العمل های موتورهای جستجو

پیروی از دستورالعمل ها و ابزارهای موتورهای جستجو به مدیران وب سایت در فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت ها کمک می کند و کیفیت نتایج جستجو را بیشتر بهبود می بخشد.

دنبال کردن دستور العمل های موتورهای جستجو

استفاده از پست بلاگ مهمان

نوشتن پست های مهمان برای وبلاگ هایی با خوانندگان قوی می تواند به اشتراک گذاری دانش و بهبود سئو کمک کند و در عین حال از تکثیر وبلاگ های رها شده در وب جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک پست مهمان در بهینه سازی سایت

به مشتری در مورد اینکه سئو چیست، آموزش دهید.

شرکت های سئو باید به مشتریان خود در مورد تاثیر سئو بر دارایی های دیجیتال خود آموزش دهند و آن ها را از ارزش افزوده آن آگاه کنند. از این رو، لازم است که بارها و بارها با مشتری گفتگو کنید تا او را از تغییرات سئو ایجاد شده و همچنین در مورد چگونگی ارزشمندتر کردن دارایی دیجیتال او (یعنی وب سایت) روز به روز آگاه کنید.

قطعا، بسیار مهم است که جنبه های اخلاقی سئو را در زمینه روابط مشتری در نظر بگیریم. وقتی یک مشتری مبلغ قابل توجهی را در بهبود رتبه بندی وب سایت خود و دیده شدن آنلاین سرمایه گذاری می کند، نه تنها در مورد دستیابی به نتایج کوتاه مدت بلکه در مورد ساخت برند بلند مدت و بازاریابی موثر است.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای ارتقای سئو و بهبود رنکینگ سایت

متخصصان سئو باید شفافیت و ارتباط باز با مشتریان خود را حفظ کنند.

اغلب، مشتریان ممکن است به پیچیدگی های فنی سئو، مانند الگوریتم ها، متا تگ ها، یا استراتژی های بک لینک علاقه ای نداشته باشند. در عوض، آن ها در درجه اول نگران نتایج و تاثیر آن بر برند خود هستند.

رویکرد صحیح سئو

اکوسیستم جستجو و وب حول افرادی می چرخد که محتوا را منتشر می کنند، افرادی که محتوا را فهرست می کنند و افرادی که به دنبال محتوا هستند. هر کسی که از وب استفاده می کند، حداقل در یکی از دسته بندی ها قرار می گیرد. ما به روش خودمان می توانیم به بهبود وب کمک کنیم نه اینکه تنها تقصیر را به گردن موتورهای جستجو بیندازیم که نتایج جستجوی با کیفیت را به ما نمی دهند.

از آنجا که اینترنت شبکه ای از شبکه ها است، ما باید تمام محتوای وایرال شده و قابل پیوند را به طور موثر مهار کنیم. ما باید هدف پشت هر عامل سئوی اجرا شده در سایت را درک کنیم و به عنوان یک متخصص سئو به دنیای وب کمک کنیم. سئوکاران باید از دید وسیع تری به این موضوع فکر کنند؛ زیرا وقتی از هم گرایی رسانه های درآمدزا، مالکیت دار و پرداخت شده صحبت می کنیم، به وب به عنوان یک کل و نه تنها به موتورهای جستجو اشاره می کنیم.

موتورهای جستجو شبکه جهانی وب نیستند، بلکه زیرمجموعه ای از ابر مجموعه WWW هستند.

در چشم انداز سئوی امروزی، متخصصان سئوی واقعی تنها به الگوریتم های گوگل محدود نمی شوند. آن ها فراتر از این نگاه می کنند و در نظر می گیرند که چگونه یک وب سایت می تواند با استانداردهای وب که نه تنها در حال حاضر توسط الگوریتم های موتور جستجو یکپارچه شده اند، مطابقت داشته باشد، بلکه بر استانداردهایی تمرکز می کنند که پتانسیل ترکیب شدن توسط الگوریتم های جستجو در آینده را دارند.

این نه تنها سلامت طولانی مدت وب سایت را تضمین می کند، بلکه آن را برای مواجهه با هر گونه به روز رسانی الگو بدون تأثیر منفی آماده می کند. به جای اجرای بروزرسانی ها و تغییرات الگوریتمی، اگر روی آنچه وب را به مکان بهتری تبدیل می کند تمرکز کنیم و فاکتورهای کیفیت را بر اساس استانداردهای وب در سایت ها پیاده سازی کنیم، می توانیم قبل از استفاده موتورهای جستجو از آن ها در الگوریتم های خود آماده باشیم.

W3C پایه های وب امروزی را با استانداردهایی مانند HTML (در سال 1997) و XML (در سال 1998) پایه گذاری کرد. بسیاری از توصیه های آینده نگر W3C از این فناوری های قبلی پدید آمده اند و تمرکز فعلی سازمان را بر داده های مستقل از دستگاه و وعده یک «وب معنایی» نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: هر آن چیزی که باید در مورد زبان XML بدانید

ما تنها با اهمیت دادن به الگوریتم های گوگل، راه را برای تبدیل شدن الگوریتم های گوگل به یک استاندارد و کمک به آن برای انحصاری کردن وب هموار می کنیم. از زمانی که واژه SEO ابداع شد، سئوکاران عملکردهای تعمیری را در وب سایت ها اجرا می کنند تا آن ها را برای موتورهای جستجو آماده کنند، اما زمان آن رسیده است که فقط به موتورهای جستجو فکر کنیم.

سئوکاران باید شروع به فکر کردن در مورد استانداردهای کیفیتی کنند که برای اکوسیستم وب مناسب هستند و قبل از اینکه توسط موتورهای جستجو پذیرفته شوند، حضور آنلاین (به دست آمده و دارای مالکیت) را بر اساس استانداردهای وب ایجاد و ساختار دهند.

به جای درک آنچه گوگل می خواهد، باید هنجارهای استاندارد طراحی و توسعه وب را درک کنیم که باعث می شود وب سایت ها از نظر فنی جایگاه بهتری داشته باشند.

رویکرد صحیح سئو

اولویت بندی استانداردهای وب

موتورهای جستجو زیر مجموعه ای از شبکه جهانی وب هستند. هدف آن ها ارائه نتایج جستجوی با کیفیت با استخراج سیگنال از وب است. متخصصان سئو به جای تمرکز روی به روزرسانی های الگوریتمی، باید روی چیزی تمرکز کنند که وب را به مکان بهتری تبدیل می کند.

اجرای مناسب استانداردها

به عنوان مثال، میکروفرمت ها، یک استاندارد از اوایل دهه ۲۰۰۰، تنها زمانی مورد توجه گسترده قرار گرفتند که گوگل در سال ۲۰۱۲ گراف دانش را معرفی کرد. سئوکاران باید چنین استانداردهایی را فعالانه اجرا کنند نه اینکه منتظر بمانند تا موتورهای جستجو آن ها را اجرا کنند.

توانمند سازی سئوکاران و صاحبان وب سایت

ما تنها با اولویت بندی الگوریتم های گوگل، این خطر را به جان می خریم که آن الگوریتم ها را به استانداردی واقعی تبدیل کنیم که به طور بالقوه منجر به انحصار وب می شود. سئوکاران باید استانداردهایی را بپذیرند که اکوسیستم وب را بهبود می بخشد و وب سایت ها را برای مقاومت در برابر به روزرسانی های الگوریتم آماده می کند.

توانمند سازی سئوکاران و صاحبان وب سایت

چشم انداز وسیع تر، فراتر از موتورهای جستجو

  • تضمین اعتبار و اعتماد: همان طور که یک مهندس دانش علمی و عملی را برای طراحی سازه ها به کار می گیرد، یک متخصص سئوی خوب باید مشخصات فنی منطبق با استانداردهای وب را به کار گیرد. این رویکرد حضور در وب را تقویت کرده و اعتماد و اعتبار را تقویت می کند.
  • پذیرش معناشناسی وب: در چشم انداز دیجیتال مدرن، محتوای تولیدشده توسط کاربر و تبلیغات دهان به دهان نقشی حیاتی در تصمیم گیری ایفا می کنند.
  • سازگاری بین محتوای سایت و شبکه های اجتماعی: کاربران بیش از ادعاهای وب سایت به توصیه های شبکه های خود تکیه می کنند و بر اهمیت حفظ سازگاری بین محتوای وب سایت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی تاکید می کنند.
  • بهینه سازی فراتر از موتورهای جستجو؛ تمرکز بر کاربران و استانداردها: نقش سئو به موتورهای جستجو محدود نمی شود بلکه به استانداردهای گسترده تر وب قابل اجرا در حال حاضر و در آینده گسترش می یابد. این رویکرد سلامت و انعطاف پذیری بلندمدت یک وب سایت را در برابر به روزرسانی های الگوریتم تضمین می کند.
  • رویکردی جامع به سئو و اکوسیستم وب: متخصصان سئو باید تمرکز خود را از موتورهای جستجو به استانداردهای کیفی معطوف کنند که به نفع کل اکوسیستم وب است. سئوکاران با رعایت این استانداردها و همکاری با صاحبان وب سایت ها می توانند وب را به مکانی بهتر برای همه کاربران تبدیل کنند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06