سیر تا پیاز مراحل بهبود سئوی داخلی سایت

سیر تا پیاز مراحل بهبود سئوی داخلی سایت

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله قصد داریم تا با فعالیت هایی که کارشناسان و متخصصین کلیک اول در بهبود سئوی داخلی سایت شما انجام می دهند، آشنا شویم و ببینیم چه مسائلی می تواند در بهینه سازی یک سایت موثر باشد.

همانطور که می دانیم، سئوی داخلی سایت مجموعه ای از فعالیت ها می باشد که در جهت بهبود سئو و بهینه سازی سایت انجام می شود. این فعالیت ها و تغییرات همگی در داخل خود سایت انجام شده و مطابق با آخرین متدهای گوگل و سایر موتورهای جستجو می باشد. سئوی داخلی اولین مرحله برای بهینه سازی یک وب سایت و افزایش جایگاه در موتورهای جستجو است. کلیک اول به عنوان یک مجموعه فعال در زمینه طراحی سایت و سئو، همواره بر این اصل متکی است که سئو باید از درون سایت شروع شود. این مسئله ای است که مدیران شرکت گوگل و متخصصین بین المللی سئو نیز بر آن تاکید کرده و خاطر نشان کرده اند که با پیشرفت الگوریتم های گوگل، تاثیر سئوی داخلی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

مراحل انجام سئوی داخلی سایت

حال که به صورت مختصر از اهمیت سئوی داخلی در بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو مطلع شدیم، قصد داریم تا فعالیت هایی را که در راستای بهبود سئو داخلی یک سایت انجام می شود، به تفضیل مورد بررسی قرار دهیم.

1- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

گام اول برای شروع سئو سایت، انتخاب کلمه یا کلمات کلیدی مناسب است. معمولا مدیران سایت های مختلف اطلاعات درستی در مورد انتخاب کلمه کلیدی مناسب ندارند. این نکته را باید مدنظر داشت که هدف سئو، افزایش ترافیک سایت و روانه کردن حداکثر تعداد کاربر ممکن از سمت موتورهای جستجو به سایت می باشد. پس باید آن کلماتی را به عنوان keywords انتخاب نمود که احتمال جستجوی آن ها توسط کاربران بیشتری وجود دارد. مشاوره در جهت انتخاب کلمات کلیدی مناسب، اولین فعالیت ما در جهت بهبود سئوی داخلی سایت می باشد تا باعث افزایش ورودی از گوگل شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ابزارها و روش های مختلف

انتخاب کلمات کلیدی مناسب - کلیک اول

2- بهبود محتوای سایت

پس از انتخاب کلمات کلیدی، نوبت به بهبود محتوای سایت می رسد. با پیشرفت روزافزون گوگل و معرفی الگوریتم های فوق پیشرفته ای مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و همچنین رنک برین، اهمیت تولید محتوای مناسب برای سایت بسیار بالا رفته است. در آموزش های دیگری به معرفی الگوریتم های گوگل و نحوه کارکرد هرکدام از آن ها خواهیم پرداخت اما نکته ای که در این قسمت باید بدان توجه کرد این است که تولید محتوای بی کیفیت و یا کپی می تواند سایت را به شدت دچار مشکل و جریمه توسط گوگل نماید.

هنگامی که برای سایت خود تولید محتوا می کنید، باید همواره کاربران سایت را در اولویت قرار داده و متنی بنویسید که از نظر آن ها جداب باشد و در عین حال نیز به صورت درست و اصولی و به دور از هرگونه افراط و تفریط، از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمایید. گوگل این مسئله را تشخیص داده و به مرور ارزش بیشتری به سایت شما اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اولین قدم در تولید محتوا چیست؟

بهبود محتوای سایت - کلیک اول

3- لینک سازی داخلی سایت

از مهمترین موارد بهبود سئوی داخلی سایت، لینک سازی می باشد. بدون لینک سازی داخلی، صفحات سایت شما مانند چند صفحه جدا از هم بوده که هیچگونه پیوستگی بین آن ها به چشم نمی خورد. اما هنگامی که در بین متون خود و با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، به صفحات دیگر لینک بدهید (به صورت Follow)، این صفحات بهم مرتبط شده و مانند یک زنجیر بهم پیوسته، ارزش و اعتبار بیشتری را به یکدیگر منتقل می سازند. البته لینک سازی باید به صورت دقیق انجام شود و هرگونه اشتباه در استفاده زیاد یا کم از آن می تواند منجر به نتایج معکوس شود.

بیشتر بخوانید: اصول لینک سازی داخلی در سئوی سایت

4- بهبود ساختار کدنویسی

رعایت نکات مهم در زمینه ساختار کدنویسی سایت و رفع نواقص و ایرادهای موجود، یکی دیگر از مسائلی است که می تواند در بهبود سئوی سایت موثر باشد. البته در ایران زیاد به این مسئله توجه نمی شود اما بررسی متخصصان بین المللی نشان داده که از بین دو سایت با میزان سئو و محتوای مشابه، آن سایتی که مشکلات کدنویسی کمتری داشت، رتبه بهتری را در نتایج گوگل به خود اختصاص داد. ساختار مناسب کدنویسی را کمپانی W3C معرفی نموده که مدیریت آن بر عهده تیم برزنلی، مخترع زبان html می باشد.

5- افزایش سرعت سایت

به جرات می توان گفت بعد از ایجاد محتوای مناسب، سرعت سایت دومین عامل اساسی و مهم در سئوی داخلی می باشد. همینطور که در مطالب دیگری نیز بدان اشاره کردیم، هنگامی که سایت از سرعت لود سریع و مناسبی برخوردار نباشد، خزنده های گوگل نمی توانند محتوا را به درستی بررسی کنند و چون مدت زمانی زیادی نیز برای بارگزاری سایت منتظر نمی مانند، با ارسال پالس های منفی به سمت گوگل، سایت را ترک می کنند. پس رعایت نکات مهم و کلیدی در بهبود سرعت سایت می تواند نقش کلیدی را در بهینه سازی سایت شما ایفا کند. این مسئله همچین در رضایت کاربران از سایت و کاهش نرخ بانس و خروج از سایت نیز موثر است. اکثر کاربران نیز مانند خزنده های گوگل از صبر و حوصله کافی برای بارگزاری سایت برخوردار نیستند و چنانچه لود سایت بیشتر از 8-5 ثانیه زمان ببرد، به سایت دیگری مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

کاهش حجم تصاویر و کدهای سایت، استفاده از CND و کش کردن فایل ها از جمله مواردی است که در بهبود سرعت سایت موثر هستند. البته فاکتورهای زیاد دیگری نیز هستند که متخصصین ما در طول انجام پروژه، تا حد امکان در رفع مشکلات تمامی آن ها اقدام خواهند نمود.

افزایش سرعت سایت - کلیک اول

6- فعالیت بهتر در شبکه های اجتماعی

این مورد تا حدی جزو سئوی خارجی نیز به شمار می رود، اما از آن جایی که مستقیما با خود سایت در ارتباط است، جزو فعالیت های سئوی داخلی نیز به حساب می آید. فعالیت درست و اصولی در شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین موارد در بهبود سئوی سایت به شمار می رود. نحوه درست فعالیت در شبکه های اجتماعی به منظور بهبود سئو و همچنین ایجاد کسب و کار مناسب اینترنتی، به صورت کامل در فایل آموزشی که برای مدیر سایت ارسال می شود توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی روش های گسترش محتوا در شبکه های اجتماعی

فعالیت بهتر در شبکه های اجتماعی - کلیک اول

7- رفع مشکلات سرور

در نهایت نیز نوبت به مشکلاتی می رسد که مربوط به برنامه نویسی سمت سرور است. عدم رعایت برخی از نکات سمت سرور می تواند باعث کاهش امنیت سایت شود که از نظر گوگل یک پارامتر منفی برای سایت به شمار می رود. از طرفی برخی کدهای htaccess. مانند ریدایرکت 301 نیز در این بخش اعمال می شود که هم بر روی محتوا و هم سرعت موثر می باشد.

رفع مشکلات سرور - کلیک اول

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

1 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06