بررسی نیازهای مخاطبان در هنگام طراحی سایت

بررسی نیازهای مخاطبان در هنگام طراحی سایت

در این مقاله می خوانید:

در گذشته و طی مقالاتی، با اهمیت تجربه کاربری یا همون UX آشنا شدیم و حال که ضرورت ایجاد وب سایت را شناختیم، نوبت به بررسی نیازهای مخاطبان و مشتریان سایت می رسد.

جنبه های مختلف طراحی و تکنولوژی های طراحی وب

در این مطلب می خواهیم به جنبه های مختلف طراحی و تکنولوژی های طراحی وب سایت تاکید کنیم و نیازهای مخاطبان را در نظر میگیریم. بایستی توجه داشته باشید که تحمیل نمودن نظرات شما به دیگران در هنگام طراحی، باعث ایجاد صفحاتی نامناسب، لینک هایی بدون استفاده برای اکثر کاربران (به جز افراد متخصص) و همینطور طولانی شدن زمان دانلود می شود.

قبل از طراحی سایت، ابتدا باید مشخص کنید نیازهای مخاطبان شما چیست و از طرح، محتوا و نحوه کارکرد سایت چه انتظاراتی دارند. توجه به نیاز مخاطبان می تواند باعث بازخورد بسیار بهتری نزد کاربران سایت باشد. همین مسئله باعث افزایش ترافیک سایت شده و در دراز مدت بر روی سئوی سایت بسیار موثر می باشد.

برای این کار می توانید با اشخاص مرتباط گفتگو کرده و همچنین تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد، بر روی گروه های مختلف مخاطبین سایت تحقیق و بررسی انجام دهید. لازم نیست تمام نظرات مخاطبین را اعمال کنید (چون مسلما افراد مختلف ممکن است دارای نظرات متضادی نیز باشند که رعایت تمامی آن ها امکان پذیر نیست.) اما تلاش کنید تعدادی از نظرات مشترک را که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، در نظر بگیرید.

این مسئله می تواند در مبحث بسیار مهمی به نام دیجیتال مارکتینگ، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و باعث هدفمندی بهتر فعالیت های آتی سایت شما شود.

بررسی گروه های مختلف کاربران

به طور مثال اگر مخاطبان شما طراحان هستند، باید در نظر داشته باشید که این افراد از مانیتورهایی با دقت تصویر بالا استفاده می کنند. همچنین تعداد رنگ هایی که در مانیتورهای خود می بینند، زیاد است. پس بنابراین باید دقت داشته باشید که براساس نیاز آن ها، طراحی خود را انجام دهید.

اما اگر بازدیدکنندگان سایت شما افراد تجاری و یا کاربران عادی هستند، باید به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی از آن ها از موبایل برای مشاهده و پیمایش سایت استفاده می کنند و همچنین مانیتورهای آن ها نیز از دقت پایین پیکسلی مانند 1366 در 768 می باشد.

توجه به تفاوت مرورگرها

مسئله مهم دیگری که در بررسی نیازهای مخاطبان باید بدان توحه داشته باشید، مرورگرهایی است که کاربران شما از آن استفاده می کنند. با اینکه استانداردهای وب تا حد زیادی باعث ایجاد سایت هایی یکپارچه شده است، اما هنوز مرورگرها مشکلات غیرقابل پیش بینی ایجاد می کنند.

بنابراین همواره توجه داشته باشید که که کدام مرورگر ها در بین کاربران سایت شما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و صفحات سایت خود را در آن مرورگر ها مورد آزمایش و بررسی قرار دهید.

البته گاهی ممکن است به چنین آماری دسترسی نداشته باشید و یا نتوانید آنچه که مرسوم است را بیابید. در چنین مواقعی استفاده از یک آمارگیر مفید در سایت که اطلاعات مرورگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد، یک راهکار مناسب است. البته در سایت زیر می توانید آمار مناسبی در مورد مرورگرها در سراسر جهان به دست آورید.

http://www.upsdell.com/BrowserNews

بیشتر بخوانید: آمارگیر سایت چیست؟ معرفی بهترین آمارگیر های سایت

اما توجه داشته باشید آماری که به صورت آنلاین می بینید، دقیق یا قطعی نیستند. اما می توانند نمونه ای مفید باشند که به شما تعداد مرورگرهای مورد استفاده را نمایش می دهد. شما باید کاربرد مرورگرها را بررسی کنید و بر اساس نتایج به دست آمده، طراحی خود را روی آن مرورگر خاص انجام دهید.

تا زمانی که از تفاوت های مرورگرهای مختلف آگاهی داشته باشید، کار شما “یکبار طراحی، استفاده همیشگی” می باشد. البته شما باید سایت های خود در مرورگرهای مختلف آزمایش کنید تا از صحت کارکرد آن ها در تمامی مرورگرها اطمینان حاصل کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06