ضرورت ایجاد وب سایت چیست؟

ضرورت ایجاد وب سایت چیست؟

در این مقاله می خوانید:

طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در دنیای اینترنت است. سایت ها به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند در ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان، بسیار مهم هستند. طراحی سایت به معنای طراحی و توسعه یک صفحه وب است که به منظور ارائه خدمات، محصولات، اطلاعات و محتوای دیگر برای کاربران طراحی شده است.

در این مقاله قصد داریم در مورد ضرورت ایجاد وب سایت صحبت کنیم که گام نخست در جهت مسیردهی به کسب و کار اینترنتی شما به حساب می آید.

پیش از این که شروع به طراحی سایت کنید، باید فکر کنید هدف از ایجاد یک سایت چیست؟ در حال حاضر میلیون ها سایت وجود دارد. پس چرا لازم است برای خودتان یک سایت درست کنید؟ همچنین اگر برای شرکتی کار می کنید، از خودنان بپرسید در بین این همه راهی که برای بازاریابی وجود دارد، ضرورت ایجاد وب سایت چیست؟

مقدمه ای در مورد طراحی سایت

طراحی سایت به دو بخش طراحی وب سایت و برنامه نویسی تقسیم می شود. در بخش طراحی وب سایت، طرح کلی و ظاهر صفحات وب سایت طراحی می شود. در بخش برنامه نویسی، کدهای مورد نیاز برای پشتیبانی از عملکرد صفحات وب سایت نوشته می شود.

مقدمه ای در مورد طراحی سایت

در کل، طراحی سایت باید به گونه ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و با سایت ارتباط برقرار کنند. همچنین، طراحی سایت باید به گونه ای باشد که مشتریان به راحتی بتوانند خدمات و محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند و با اعتماد به نفس بیشتری به سایت شما بازگردند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت چیست؟ 5 دلیل برای سرمایه گذاری روی طراحی سایت

اولین گام در طراحی سایت

اولین گام در طراحی سایت، تعیین هدف و مخاطبان سایت است. باید به دقت بررسی شود که سایت برای چه هدفی طراحی می شود و به چه گروهی از مخاطبان می خواهد خدمات دهد. سپس باید با توجه به هدف و مخاطبان، طرح و طراحی مناسبی برای سایت انتخاب شود.

قصد نداریم شما را از ساخت سایت منصرف کنیم، اما بایستی توجه داشت که در هر پروژه طراحی سایت، برنامه ریزی و تعیین اهداف، اولین و مهمترین گام است. بنابراین قبل از هر کار در مورد اینکه چرا باید اقدام به ایجاد وب سایت کنید و قصد دارید به چه هدفی دست پیدا کنید. شرکت ها و افراد مختلف برای ایجاد یک وب سایت، اهداف تجاری و کاربردی زیادی دارند. یک سایت می تواند شما را با افراد و یا مشتریان دیگر در سراسر جهان مرتبط کند.

 

اولین گام در طراحی سایت

انواع وب سایت

انواع وب سایت ها بسیار متنوع هستند و شامل سایت های شخصی، فروشگاهی، خبری، آموزشی، گردشگری، ورزشی و غیره می شوند. هر نوع وب سایت برای هدف خاص خود طراحی و توسعه داده می شود.

  • سایت های شخصی: این نوع سایت ها برای افرادی است که به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران علاقه مند هستند. این سایت ها معمولاً شامل اطلاعات شخصی، عکس ها، ویدئوها و بلاگ ها هستند.
  • سایت های فروشگاهی: این نوع سایت ها برای کسب و کارهایی است که محصولات خود را آنلاین به فروش می رسانند. این سایت ها شامل صفحات فروش، صفحات محصولات، صفحات سبد خرید و پرداخت آنلاین هستند.
  • سایت های خبری: این نوع سایت ها برای ارائه اخبار جدید و مهم به مخاطبان استفاده می شوند. این سایت ها شامل اخبار، مقالات، ویدئوها و عکس ها هستند.
  • سایت های آموزشی: این نوع سایت ها برای ارائه آموزش های مختلف به کاربران استفاده می شوند. این سایت ها شامل ویدئوهای آموزشی، مقالات و تمرین های عملی هستند.
  • سایت های گردشگری: این نوع سایت ها برای ارائه اطلاعات مفید در مورد مکان های گردشگری و تورهای مختلف به کاربران استفاده می شوند. این سایت ها شامل راهنمایی های گردشگری، نقشه ها و تصاویر هستند.
  • سایت های ورزشی: این نوع سایت ها برای ارائه اخبار، نتایج و تحلیل های مختلف در مورد رشته های ورزشی به کاربران استفاده می شوند. این سایت ها شامل اخبار ورزشی، برنامه های تلویزیونی و تصاویر هستند.

بیشتر بخوانید: مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها چیست؟

اگر ذهن خلاقی داشته باشید می توانید از یک وب سایت برای نمایش دادن محصولات خود، ارائه گالری تصاویر آنلاین، دانلود موزیک و یا شعر استفاده کنید. اگر خبرنگار هستید، یک وبلاگ به شما کمک می کند مطالب خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید. در صورتی که خودتان صاحب تجارت هستید، ایجاد یک سایت معمولا بهترین راه برای بازاریابی محصولات و یا خدمات شرکت شماست.

حتی اگر فقط سرگرمی خاصی دارید، یک سایت بهترین وسیله برای یافتن افراد دیگری است که علایق مشترکی با شما دارند. تصور کنید شما تنها فردی هستید که در شهر خودتان علاقه مند به یک فیلم یا سوغات خاص می باشید. اما هزاران نفر دیگر در سراسر دنیا مانند ما فکر می کنند و یک سایت می تواند شما را در کنار هم قرار دهد.

ضرورت ایجاد وب سایت

ضرورت ایجاد وب سایت

همه این ها دلایلی هستند که باعث شده اند امروزه کاغذبازی رفته رفته جای خود را به اینترنت می دهد. هزینه های زیاد آن نادیده گرفته می شود و انتشارش در سراسر جهان کاری آسان و ساده به شمار می رود. یک سایت در تمام روز به صورت آنلاین در اختیار همگان است. در حالی که کاغذ همیشه و هر روز در اختیار ما نیست.

ممکن است روزی نزد ما باشد و روز دیگر در سطل زباله انداخته شود. همچنین انتشار صفحات وب کم هزینه تر از ارسال مطالب نوشتاری است. یک سایت 1000 صفحه ای می تواند به 10 دلار یا کمتر در اختیار همگان قرار بگیرد اما ارسال 1000 صفحه کاغذ به حتی یک نفر، بیش از این ها هزینه دارد.

اگر بخواهید در یک بروشور چاپ شده تغییری ایجاد کنید، باید آن را مجددا طراحی و چاپ کنید. اما برای اصلاح بخشی از یک سایت معمولا فقط کافی است در چندفایل کمی تغییر ایجاد کنید که البته کاری آسان است. بنابراین امکان بروز رسانی اطلاعات آنلاین هم برای شرکت های بزرگ و هم برای اشخاص کار ساده ای است که تنها چند دقیقه زمان نیاز دارد. اما بروزرسانی و تغییر در اطلاعات چاپ شده دشوار و هزینه بر است.

از طرفی به طور مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه معمولی باشید، تنها یک ویترین برای جذب مخاطبان خود دارید و مشتریان شما تنها با مراجعه به فروشگاه، قادر به خرید محصولات شما هستند. در حالی که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و رعایت مسائل مربوط به سئو و بهینه سازی، باعث می شود که شما با کلمات زیادی در موتورهای جستجو نظیر گوگل رتبه خوبی پیدا کرده و مخاطبان زیادی در سراسر دنیا تبدیل به مشتریان سایت شما شوند. در واقع هر کلمه کلیدی جکم یک ویترین و شعبه جدید برای شما ایفا می کنند. این مسئله در مورد سایت های خدماتی، معرفی و شرکتی نیز صادق است.

حال که با ضرورت ایجاد وب سایت آشنا شدید، بهتر می توانید در مورد نحوه شروع کار تصمیم گیری کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06