روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه

روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه

در این مقاله می خوانید:

یک روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه روش سفارش گیری رپورتاژ است. در ادامه بقیه روش ها را مورد بررسی قرار دادیم.

سابقه وبلاگ نویسی تقریبا به 20 سال پیش بازمی گردد. اگر گذشته را کمی مرور نمایید، یادتان می آید که تا همین چند سال پیش، بعضی از افراد، در میهن بلاگ، بلاگفا و… یک بلاگ شخصی داشتند و هر از گاهی در آن روز نوشته های خود را ثبت می کردند. معمولا هم درآمد خاصی برای شان نداشت، صرفا علاقه داشتند نوشته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته منهای بلاگ های دانلودی که هدفشان کسب درآمد بود. در این مقاله قصد داریم روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه را به شما معرفی نماییم. تمامی راه هایی که در ادامه برای شما توضیح می دهم، نمونه های موفق و به درآمد رسیده ای هستند که در حال حاضر فعالیت می کنند.

بعد از مدتی، ارزش نوشته و محتوا بالا رفت و معیاری برای بهتر بودن حساب شد. به این ترتیب ارزش و درآمد وبلاگ نویسی هم افزایش یافت. تا این که الان چند سالی است که بلاگ نویسی نه تنها تاثیری غیر مستقیم در کسب درآمد دارد، بلکه خودش به تنهایی یک نوع از کسب و کارهای اینترنتی حساب می شود. به طوری الان در بعضی از مواقع اگر آن را انجام ندهید، امکان دارد ناچار به خداحافظی از رقبا شوید.

چرا بلاگ نویسی این همه اهمیت دارد؟

محتوا پادشاه است. این جمله را چند سال پیش بیل گیتس به زبان آورد و الان مدتی است که تاثیر فوق العاده آن را به چشم می بینیم. در کسب و کارهای امروزی، محتوا دقیقا وجه تمایز یک مجموعه موفق و پرسود با یک کسب و کار معمولی و حتی رو به شکست است.

پس اگر یک سایت دارید ولی هنوز بخش وبلاگ آن را فعال نکرده اید، درنگ نکنید، چرا که با این کار، در حال ساخت یا بزرگتر کردن قلمرو پادشاهی تان هستید و می توانید درآمدزایی از بلاگ سایت خود داشته باشید.

چرا این همه روی بلاگ نویسی تاکید داریم؟

  • دادن اطلاعاتی که نیازهای مخاطب را برطرف می کند، یک حس دِین در او به وجود می آورد. مخاطب هم در مقابل، سعی می نماید با خرید از شما یا یک ارزش آفرینی دیگر برای شما، این حس را جبران نماید.
  • موتورهای جستجوی گوگل، که مشاهده می کنید، محتوای شما نیاز کاربر را برطرف کرده است و اصول بهینه لازم در آن رعایت شده است، سعی کنید سایت شما را به کاربران بیشتری نشان دهد، یعنی همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو. خلاصه اینکه گوگل علاقه زیادی به محتوای طولانی دارد و ارزش زیادی برای آن قائل است.
  • علاوه بر این ها، داشتن یک بلاگ باکیفیت در سایت ، نشان دادن مهارت و تخصص شما در زمینه خاص فعالیت تان است. مثلا قصد فروش دوره آموزشی در زمینه کسب و کار را دارید، با داشتن یک بلاگ باکیفیت شامل مقالات کاربردی راجع به کسب و کار، مخاطبان به شما اعتماد نموده و احتمالا خرید دوره توسط آن ها افزایش پیدا میکند.

چرا بلاگ نویسی این همه اهمیت دارد؟ - کلیک اول

چگونه از وبلاگ کسب درآمد کنیم؟

خب حالا که گوشه ای از اهمیت بلاگ نویسی را فهمیدید، ببینیم که از چه روش هایی می توانیم باکمک بلاگ نویسی کسب درآمد نماییم.

1- افزایش فروش محصولات و خدمات با کمک بلاگ نویسی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که سایت های فروشگاهی چه نیازی به بلاگ دارند؟ ما فقط می خواهیم اطلاعاتی از محصول بدهیم و مشتری آن را بخرد. اما واقعیت این میباشد که داشتن بلاگ و فعالیت هدفمند در آن یکی از راه های افزایش فروش آنلاین است. چرا که هم کاربر محتوای بیشتر را دوست دارد، هم گوگل.

فرض کنید یک سایت فروش محصولات مراقبت پوستی و بهداشتی دارید. اگر بتوانید در بلاگ سایتتان مقالات کاربردی روش های مراقبت پوستی و نحوه استفاده از محصولات را منتشر کنید، فروشگاه شما نسبت به رقبا جایگاه بهتری نزد کاربران و گوگل خواهد داشت.

یا اینکه شاید یک شرکت خدماتی دارا می باشید و به دنبال افزایش فروش خدمات خود هستید. مثلا پرتال، یک شرکت سایت ساز و فروشگاه ساز است که خدمات آن نیز ارائه سایت می باشد. بلاگ فعال و کاربردی آن، هم به افزایش رتبه سایت از طریق سئو کمک نموده و هم نیازهای مشتریان را برطرف کرده است. نمونه دیگر آن، شرکت نوین است که از طریق بلاگ قدرتمند خود توانسته برای خدمات دیجیتال مارکتینگ (سئو، محتوا، گوگل ادز) مشتریان زیادی دست و پا نماید.

شما هم اگر یک محصول یا خدمت دارید، می توانید به راحتی با استفاده از وبلاگ نویسی، مخاطبان هدفتان را جذب و فروش تان را چند برابر کنید. اگر باور نمی کنید، آن را امتحان نمایید. اطمینان داشته باشید، چیزی را از دست نمی دهید.

افزایش فروش محصولات و خدمات‌ با کمک بلاگ نویسی - کلیک اول

2- فروش آموزش و دوره های آنلاین با کمک بلاگ

یک وبلاگ در زمینه تکنولوژی با روزانه هزار بازدید، به یک منبع معتبر آموزشی در این زمینه تبدیل می شود. پس الان زمان مناسبی است که با تعداد بالای مخاطب و طرفدار، دوره های آنلاین و غیر آنلاین برگزار و از آن کسب درآمد کنید. اما چه دوره ای؟ برگزاری دوره هایی مثل آموزش تعمیرات موبایل، رایانه، سخت افزار، آموزش زبان و… گزینه های مناسبی است.

یا مثلا وبلاگ شما، مقالاتی در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای زیبایی است، بعد از مدتی که سایت تان ورودی خوبی دریافت کرد، می توانید، پکیج های آموزشی خود را هم در سایت بفروشید.

3- کسب درآمد از وبلاگ با تبدیل شدن به مجله اینترنتی

کلماتی مثل “مقایسه موبایل آیفون 14 با گلکسی S23” را در گوگل جستجو نمایید. احتمالا یکی از نتایج صفحه اول، سایت زومیت است. زومیت یک مجله اینترنتی شناخته شده می باشد، که با قدرت زیادی وارد دنیای محصولات دیجیتال شده و در مورد آن ها محتوای مفیدی منتشر می کند.

زومیت سالیانه سود زیادی از فروش محصولات به دست می آ ورد اما جالب میباشد که هیچ محصولی برای فروش ندارد! این سایت فقط در فروش محصولات سایت های دیگر همکاری می نماید. سایت هایی مثل دیجی کالا با راه اندازی سیستم افیلیت مارکتینگ(همکاری در فروش) این قابلیت را به وبلاگ نویسان می دهند که به ازای هر مشتری، درصدی از سود فروش محصول را دریافت می نمایند.

بیشتر بخوانید: افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می کند؟

اتفاق بهتر این می باشد که بعد از مدتی و با جذب مخاطب هدفمند از طریق وبلاگ، می توانید خودتان اقدام به فروش محصول مورد نظر با سود بیشتر به مخاطبان تان نمایید.

یک نمونه دیگر، مجله اینترنتی مدوپیا در زمینه مد، فشن و طراحی لباس است که احتمالا اسم آن به گوشتان خورده است. در وب سایت Modopia مقالات جالب و مفیدی منتشر می گردد.

کسب درآمد از وبلاگ با تبدیل شدن به مجله اینترنتی - کلیک اول

4- کسب درآمد از وبلاگ با گرفتن تبلیغات

در بازاری که همه کسب و کار های فیزیکی از کسادی گلایه می کنند، کسب و کار های اینترنتی بزرگ دائما به دنبال سایت ها و وبلاگ هایی با بازدید بالا هستند، تا تبلیغات شان را در آن سایت ها قرار دهند.

اگر به دنبال کسب درآمد از این راه هستید، روی محتوای بلاگتان کار کنید تا محبوبیت زیادی نزد گوگل و کاربران به دست آوردید. بعد از آن، دیگران برای سفارش تبلیغات به سراغ شما می آیند. البته این را به عنوان یک پیشنهاد دوستانه به شما می دهیم که در سایت تان هیچ گاه بیش از حد تبلیغات نکنید، چرا که بخش زیادی از مخاطبان تان را از دست می دهید.

یک نوع دیگر از تبلیغات، سفارش رپورتاژ در این گونه سایت ها است که اتفاقا الان طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. اگر سایت شما، شرایط لازم را داشته باشد، می توانید بعد از مدتی سفارش رپورتاژ نیز داشته باشید. گرفتن و انتشار رپورتاژ هم برای سایت شما و هم برای سایت مقصد سودمند است، چرا که سایت شما نزد گوگل اعتبار خوبی به دست می آورد و تاثیر رپورتاژ نیز باعث افزایش رتبه سایت مقصد می شود.

افزایش بازدید رپورتاژ
افزایش بازدید رپورتاژ
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را از طریق رپورتاژ افزایش داده تا کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند، ابزار خرید ترافیک رپورتاژ کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

یک روش ساده برای کسب درآمد از طریق تبلیغات در وبلاگ این میباشد که از سرویس های تبلیغاتی استفاده نمایید. سرویس هایی مثل یکتانت کسب درآمد از طریق تبلیغات را خیلی ساده نموده اند. بعد از ثبت نام در این سرویس ها، کدی به شما میدهد که باید آن را در وبلاگ قرار دهید. بعد از این کار تبلیغات گوناگونی روی وبلاگ شما نمایش داده می شود. از الان به بعد به ازای هر کاربری که روی این تبلیغات کلیک نماید مبلغی به شما پرداخت می گردد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06