افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟

در این مقاله می خوانید:

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، یکی از بهترین کسب و کارها محسوب می‌شود. برای این شغل نیازی به هزینه و سرمایه وجود ندارد.

نام همکاری در فروش را شنیده‌ اید؟ افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همان همکاری در فروش، یکی از روش‌های کسب درآمد خانگی است. شما می‌توانید با این روش در خانه خود به کسب درآمد بپردازید. برای بسیاری از افراد کار کردن خارج از منزل دشوار است. برای چنین افرادی، همکاری در فروش بهترین گزینه است. ترافیک سنگین، خستگی از ساعات کار و… باعث می‌شوند تا مردم به کار کردن خارج از منزل علاقه نداشته باشند. به عبارتی، مزایای همکاری در فروش، افراد را به خود جذب کرده است.

همکاری در فروش، کار بسیار پیچیده‌ ای نیست و شما فقط باید به ارائه ویژگی‌ ها و کاربردهای محصولات مشخص بپردازید. با این کار مشتری برای خرید ترغیب می‌شود. در واقع شما با فروشنده اصلی همکاری می‌کنید تا محصول سریع‌ تر به فروش برسد. مشخص است که این همکاری رایگان نیست. برای این شغل، نیازی به تحصیلات عالی وجود ندارد و فقط لازم است تا شما به این کار علاقه نشان دهید. علاقه و تلاش، موفقیت شما را در این سیستم جذاب رقم خواهد زد.

اگر به دنبال کار هستید و کار مناسبی نیافته‌اید، ما به شما افیلیت مارکتینگ را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه ما به موضوع افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست و چطور کار می‌کند؟ می‌پردازیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی دقیق با افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

تا حدودی در بخش مقدمه به ارائه توضیحاتی در خصوص افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) پرداختیم. برای آشنایی بیشتر در مورد این شغل یا سیستم، لازم است تا توضیحات دقیق‌تری ارائه دهیم. در این سیستم شما با بازاریابی سروکار دارید. شاید نام این شغل یا سیستم برای شما آشنا نباشد و همین مسئله باعث شود تا فکر کنید با سیستم بسیار پیچیده‌ای مواجه هستید. در واقع با اطمینان می‌توانیم بگوییم که این سیستم، چندان پیچیده نیست و بسیار ساده است.

در این سیستم شما یک جامعه هدف دارید. به زبان ساده شما باید افراد علاقه‌مند به محصول را یافته و تبلیغات خود را برای این افراد انجام دهید. در واقع این افراد جامعه هدف شما هستند. درآمد شما به این افراد و نحوه تبلیغ شما بستگی دارد. اگر مشتریان یا همان افراد علاقه‌مند به محصول مشخص، از تبلیغات شما راضی باشند، به خرید روی می‌آورند. پس از خرید توسط مشتریان، یک درصد مشخص به شما تعلق می‌یابد.

محصولاتی که در افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) در اختیار شما قرار داده می‌شوند، می‌توانند هر چیزی اعم از لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و… باشند.  قبل از شروع به کار باید با کارفرما که همان فروشنده اصلی است، توافقات اولیه را انجام دهید. درصد سود شما از فروش باید مشخص باشد و تا جایی که امکان دارد یک قرار داد معتبر تنظیم کنید.

افیلیت مارکتینگ

شیوه کار در افیلیت مارکتینگ چگونه است؟

فرایند افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، تشکیل شده از سه رکن اساسی و مهم است. این ارکان مهم عبارت‌اند از:

1- تولید کننده و فروشنده محصول

زمانی که از فروشندگان افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) سخن می‌گوییم، منظور ما یک فروشنده میلیاردر بسیار معروف نیست. این فروشنده می‌تواند حتی یک دست فروش باشد. در افیلیت مارکتینگ هیچ محدودیتی برای همکاری و فروش وجود ندارد. محصول مورد نظر توسط فروشنده یا تولید کننده به بازاریاب سپرده می‌شود. همه تولید کنندگان از بازاریاب برای تبلیغ و فروش استفاده نمی‌کنند. این یک حق انتخاب است و بعضی از افراد نیازی به بازاریابی محصول خود نمی‌بینند. شما حتی می‌توانید در منزل مربا درست کرده و از طریق همکاری در فروش محصول خود را به فروش برسانید.

2- تبلیغ کنندگان یا همکاران فروش

در افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یک سری تکنیک‌های خاص برای فروش محصول وجود دارد. آموزش این تکنیک‌ها کار سختی نیست و نباید نگران شوید. شما با استفاده از این تکنیک‌ها به مشتری القا می‌کنید که این محصول با ارزش است و ارزش خرید دارد. پس از ثابت شدن ارزش محصول، مشتری برای خرید قانع می‌شود. همکاران فروش، افرادی را مورد هدف قرار می‌دهند که امکان خرید توسط آن‌ها وجود دارد.

همکاران فروش

3- مصرف کنندگان یا مشتریان

مهره اصلی در فرایند افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) مصرف کنندگان هستند. در واقع اگر مصرف کننده خرید نکند، هیچ درآمد و سودی به بازاریاب و تولید کننده نمی‌رسد. همکاری در فروش در فضای مجازی صورت می‌گیرد. افراد با به اشتراک گذاری محصولات و تبلیغ آن‌ها به هدف نزدیک می‌شوند. پس از خرید توسط مشتری، سود حاصل، میان فروشنده اصلی و بازاریاب تقسیم می‌شود. زمانی که مصرف کننده از این چرخه حذف شود، همکاری در فروش به طور کلی نابود خواهد شد. سود بازاریاب، سودی از قیمت اصلی محصول است. به این صورت که هیچ مبلغ اضافی بر روی محصول کشیده نمی‌شود.

بهترین سیستم افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

به نظر شما در حال حاضر در کشور ایران بهترین سیستم افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، کدام سیستم است؟ تا حدودی می‌توان گفت بهترین سیستم همکاری در فروش در کشور ما، سیستم همکاری در فروش دیجی کالا است. دیجی کالا از جمله سایت‌های موفقی است که توانسته نام خود را در ایران به خوبی مطرح کند. همه چیز در دیجی کالا موجود است و شاید همین مسئله همکاری در فروش را توسعه داده است. همه نوع کیفیتی در دیجی کالا قابل مشاهده است و نمی‌توان به طور قطع گفت این سایت دارای محصولات کاملاً با کیفیت است.

دامنه همکاری در فروش دیجی کالا، روزبه‌روز در حال گسترش است. فعالیت این فروشگاه اینترنتی از سال 1383 شروع شده است. با گذشت زمان دیجی کالا متوجه شد که به افیلیت مارکتینگ نیاز دارد. گاهی افیلیت مارکتینگ به سرمایه ربطی ندارد. انبار انبوه دیجی کالا دیگر قادر نبود آن حجم از سفارشات و محصولات را در خود جای دهد.

با گذشت زمان دیجی کالا تصمیم گرفت از سیستم افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) کمک بگیرد. در این شرایط هم خود سود می‌کند و هم افراد دیگر. در واقع دیجی کالا با این قدم خود به بستری برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شد. سیستم همکاری در فروش این سایت، مزایایی زیاد دارد. تعدادی از مزایایی این سیستم عبارت‌اند از:

  1. امکان مشاهده میزان سود یا درآمد
  2. امکان مشاهده تخفیف‌ها
  3. امکان مشاهده محصولات پرطرف‌دار و پرفروش
  4. امکان لینک دهی در پنل شخصی
  5. امکان مشاهده بازدیدهای مشتریان از لینک شما در پنل دیجی کالا
  6. امکان مشاهده محصولات مناسب افیلیت مارکتینگ

ویژگی‌ های افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) از سیستم‌های جالب و بدون ضرر محسوب می‌شود. نقاط مثبت این سیستم بسیار زیاد است و همین مسئله افراد زیادی را به افیلیت مارکتینگ جذب کرده است. از ویژگی‌های مثبت این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کسب درآمد بدون نیاز حضور در مکان خاص و صرف زمان

در افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) نیازی نیست در مکانی خاص حضور داشته باشید. شما در خانه، مسافرت یا هرجایی قادر به کسب درآمد هستید. شما حتی در خواب نیز می‌توانید کسب درآمد کنید. نیاز به صرف زمان زیادی برای کسب درآمد ندارید. اگر در ابتدای کار به خوبی تلاش کنید، تا مدت‌ها نتیجه تلاش خود را برداشت خواهید کرد.

ویژگی‌های افیلیت مارکتینگ

2- عدم نیاز به پاسخگویی به مشتری

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) از جمله کارهایی است که نگرانی و استرس کمتری دارد. شما مسئول کالاهای فروخته شده نیستید و فقط کار تبلیغات آن محصول را انجام می‌دهید. شرکت‌ها و فروشگاه‌های اصلی مسئول کیفیت و ضمانت کالا و محصولات هستند.

3- عدم نیاز به سرمایه

در بسیاری از کارها برای شروع باید سرمایه داشته باشیم. افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یکی از مشاغلی است که به سرمایه نیاز ندارد.

4- آزادی عمل در کار

در افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) شما آزادی عمل دارید. تایم کاری کاملاً به تصمیم شما بستگی دارد. شما می‌توانید کالایی را برای تبلیغ انتخاب کنید که خودتان دوست دارید.

5- عدم محدودیت در کسب درآمد

از ویژگی‌های بارز افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، عدم محدودیت در کسب درآمد است. در اکثر مشاغل، یک حقوق و درآمد خاص تعیین می‌شود و تلاش بیشتر مساوی با درآمد بیشتر نیست. در افیلیت مارکتینگ هرچه بیشتر تلاش کنید، درآمد بیشتری نیز کسب می‌کند.

موفقیت در افیلیت مارکتینگ

نکات کلیدی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ

برای موفقیت در شغل افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) باید یک سری نکات کلیدی و بسیار مهم را به ذهن خود بسپارید. این نکات به شما در ابتدای مسیر تا انتهای مسیر کمک خواهند کرد. در واقع رمز موفقیت افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در همین نکات نهفته است. نکات موفقیت در افیلیت مارکتینگ عبارت‌اند از:

  1. یک گروه یا جامعه را مورد هدف قرار دهید و محصولات دلخواه آن گروه را تبلیغ کنید.
  2. پس از کسب موفقیت‌های ابتدایی، کم‌کم به برندسازی نیز فکر کنید.
  3. سعی کنید مقایسه محصولات را فراموش نکنید. ویژگی‌های محصولات را چه مثبت و چه منفی برای مشتری و مخاطب شرح دهید.
  4. از تکنیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی آگاه باشید و همیشه از آن‌ها کمک بگیرید.
  5. با برنامه پیش بروید و یک برنامه عملیاتی معین داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با شغل بی دردسر و جذاب افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) آشنا کنیم. اگر از افرادی هستید که به کار در منزل علاقه دارند و دوست دارند در منزل کسب درآمد کنند، همین شغل برای شما مناسب است. با انتخاب این شغل در منزل خود استراحت کرده و درآمد کسب می‌کنید. در ابتدای مسیر این شغل تلاش کنید تا مسیر خود را هموار سازید. این شغل نیاز به تلاش اولیه دارد و پس از این تلاش با خیال راحت می‌توانید سود کسب کنید. در همکاری در فروش، نیازی به سرمایه اولیه و حضور در محل خاصی نیست. همچنین مسئولیت کیفیت کالاها به عهده شما نیست. تنها کاری که باید انجام دهید، بازاریابی است. استفاده از تکنیک‌های بازاریابی را فراموش نکنید.

هدف ما از ارائه این مقاله، ارائه بهترین اطلاعات در مورد افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همان همکاری در فروش بود. امیدوار هستیم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06