راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین چیست؟

راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین چیست؟

در این مقاله می خوانید:

پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر باعث شده تا کسب و کارها شکل تازه ای به خود بگیرند. اغلب کسانی که در زمینه خرید و فروش کالا فعالیت دارند، به فکر حضور در فضای اینترنت و فروش آنلاین افتاده اند، زیرا از این طریق می توانند سود بیشتری به دست آورند. در این مقاله در مورد فروش آنلاین در دنیای تکنولوژی و راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین توضیحاتی آورده شده است.

مقدمه ای در مورد افزایش فروش آنلاین

با توجه به استفاده تمامی سنین از اینترنت و فضای مجازی، تبلیغ کالاها به شکل آنلاین آسان تر شده است. در حالی که بسیاری از افراد، بیشتر وقت خود را در سایت های مختلف می گذارند، می توانید با قرار دادن یک تبلیغ بنری ساده و جذاب برای محصولات خود، آن ها را به کلیک کردن مجاب کنید. به این صورت، افراد به راحتی به سایت شما وارد شده و از کالاهای موجود در سایت دیدن می کنند.

در چند سال اخیر نیز به دلیل پاندمی کرونا، اکثر افراد در خانه مانده و خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. گسترش بازار خرید غیر حضوری، عامل دیگری برای گسترش ایده فروش آنلاین است. علاوه بر این، افراد برای فرار از ترافیک و شلوغی جمعیت در مراکز خرید، به خرید آنلاین پناه می برند. اینگونه است که زمینه، برای فروش آنلاین کالاها به راحتی فراهم می شود. اما باید در نظر داشت که هر فروش آنلاینی موفق نخواهد بود. برای موفقیت در فروش آنلاین و جذب مشتری باید اصولی را رعایت کرد.

کاربری که در فضای آنلاین در جستجوی یک محصول است، از وب سایت های زیادی بازدید کرده و محصولات را از نظر قیمت، کیفیت و سایر پارامترها با یکدیگر مقایسه می کند. پس احتمال اینکه رقبا از شما پیشی گرفته و کالای آن ها مورد نظر کاربر باشد، زیاد است. با این که رقابت در فروش آنلاین بسیار زیاد است، اما با کمی برنامه ریزی و تبلیغ درست می توان فروش خوبی را در این زمینه تجربه کرد.

استفاده از راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین موجب رونق کسب و کار و تشویق مشتری به حمایت از این نوع فروش می شود.

استفاده از انواع رسانه های آنلاین

استفاده از رسانه های مختلف آنلاین، یکی از راه های ساده و پربازده برای افزایش فروش آنلاین است. اگر به دنبال فروش بیشتر هستید، باید از تمامی رسانه های آنلاینی که افراد جامعه از آن استفاده می کنند، بهره ببرید. البته استفاده از هر رسانه، قوانین مربوط به خود را دارد.

به طور مثال، اگر قصد تبلیغ کالای خود در اینستاگرام را دارید، باید بدانید که هر پست و یا استوری را در چه زمانی ارسال کنید. معمولا ارسال پست ها در مواقعی که بیشتر افراد اوقات آزادی دارند و از اینستاگرام استفاده می کنند، بازخورد بهتری دارد. بالطبع تبلیغ یک کالا در ساعت 7 صبح نسبت به همان تبلیغ در ساعت 8 شب، مشتریان کمتری جذب می کند.

پس از فعالیت در شبکه های مجازی زمان بررسی بازخورد آن است، شما با استفاده از گوگل آنالیتیکس که در بین آمارگیرهای سایت یکی از پرکاربرد ترین ابزار هست متوانید بررسی دقیقی از ورود کاربران به سایت خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راه‌ های ساده برای افزایش فروش آنلاین از طریق شبکه‌ های اجتماعی

انواع رسانه های آنلاین - کلیک اول

دسترسی 24 ساعته برای مشتریان

اگر مشتری به سایتی وارد شود که در آن اطلاعات تماسی وجود نداشته باشد، بدون شک سریعا سایت را ترک می کند. پس برای جذب مشتری همیشه در دسترس باشید و پاسخ سوالات مشتریان را بدهید. در دسترس بودن شما به عنوان فروشنده، در مشتری حس اعتماد ایجاد می کند.

به این ترتیب، یکی دیگر از روش های ساده برای افزایش فروش آنلاین، درج اطلاعات شرکت از جمله آدرس، شماره تماس و سیستم چت آنلاین است.

بیشتر بخوانید: چت آنلاین چیست؟ آموزش نحوه کار با ابزار چت آنلاین در سایت

صداقت در کسب و کار، راهی برای افزایش فروش آنلاین

به خاطر داشته باشید که هرگونه دروغ و بزرگ نمایی در مورد کالای مورد فروش، مشتری را از شما دور می کند. پس اجازه دهید که کاربران به تجارت و برند شما اعتماد کنند. ادعاهای نابجایی که از پس انجام آن برنمی آیید را کنار بگذارید و حقیقت را در مورد کالاها بیان کنید. تعریف بی جا از کالاها، موجب جلب مشتری نمی شود. بیهوده تلاش نکنید تا خود را در کنار شرکت های بزرگ قرار دهید؛ اغراق در کسب و کار موجب دور شدن شما از هدف اصلی می شود.

ایجاد اعتماد، یکی دیگر از راه های برای بهبود فروش آنلاین است. اگر شرکت یا کسب و کار شما دارای نماد الکترونیک یا گواهینامه های معتبر است، می توانید آن ها را در سایت خود قرار دهید. نمایش این مستندات به مشتری اطمینان خاطر می دهد که در حال خرید از سایت مطمئنی است.

همچنین می توانید با قرار دادن بخش “نظرات مشتریان” در سایت خود، دیگر کاربران را از مشخصات کالا و رضایت مندی دیگر مشتریان نسبت به آن آگاه کنید. اگر هم از اینستاگرام برای فروش آنلاین خود استفاده می کنید، قرار دادن اسکرین شات هایی از رضایت مشتریان، می تواند اعتماد دیگر کاربران را جلب کند. این شفاف سازی، راهی برای جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش آنلاین است. اعتمادسازی، از مهم ترین اصول در فروش آنلاین است.

شناخت مخاطب

یکی دیگر از راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین، شناخت پرسونای مخاطب است. در فروش حضوری به دلیل ارتباط فیزیکی بین فروشنده و مشتری، شناخت مشتری و پی بردن به علایق او آسان است؛ اما در فروش غیرحضوری و آنلاین شرایط کمی متفاوت است. به دلیل عدم آگاهی و شناخت نسبت به مخاطبی که از سایت شما دیدن می کند، کار فروش کمی دشوار می شود. چون شما به عنوان ارائه دهنده محصول نمی دانید از چه تبلیغی برای جذب مشتری استفاده کنید. تبلیغات برای گروه سنی کودک باشد یا جوان؟

یکی از راه ها برای آشنایی با پرسونای مخاطب، طرح سوالاتی در ابتدای سایت است. پرسش در مورد کالای مورد نظرشان و ویژگی های کالا، می تواند در ارائه محصول به مشتری مفید واقع شود.

بیشتر بخوانید: پرسونای مشتری چیست؟

دسته بندی محصولات - کلیک اول

دسته بندی محصولات

یکی از راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین، دسته بندی محصولات است. دسته ‌بندی محصولات به مشتری کمک می کند که به سرعت، چیزی که در جستجوی آن است، را پیدا کند . به این ترتیب، کاربران زمان زیادی را برای محصولاتی که نیاز ندارند، تلف نمی کنند. با این راه ساده، کاربر را از سردرگمی نجات می دهید و علاوه بر آن، فروش آنلاین به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

تصاویر با کیفیت و رنگارنگ از محصولات

توجه به ظاهر، یک اصل مهم در خرید محسوب می شود. پس با سرمایه گذاری بر درک افراد از ظاهر کالاها، به فروش بالا برسید. استفاده از عکس های نامفهوم و بد رنگ این تصور را، که کالا دلچسب نیست، در ذهن کاربر القا می کند. پس با استفاده از دوربین های حرفه ای و عکاسان با تجربه، کالای خود را با زیباترین تصاویر در معرض نمایش قرار دهید. تصاویر از تمام ابعاد محصول، به مشتری این اطمینان را می دهد که محصول سالم و با کیفیت است.

ایجاد موقعیت های خاص برای مشتریان

یکی از راه های ساده برای افزایش فروش آنلاین، استفاده از مناسبت ها و موقعیت های خاص است. شما به عنوان یک فروشنده می توانید در مناسبت هایی مانند عید نوروز، شب یلدا و … تخفیفات ویژه ای برای مشتریانتان در نظر بگیرید.

حراج آخر فصل نیز می تواند در جلب مشتری تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، اهدای اشانتیون، ارسال رایگان و همچنین شرکت در قرعه کشی های هفتگی یا ماهانه، نیز می تواند کاربران را به خرید از سایت شما ترغیب کند. درست است که ارسال هزینه ای کمتر از خرید خود محصول دارد، اما پیشنهاد ارسال رایگان، یک حس مثبت در مشتری ایجاد می کند.

موقعیت های خاص برای مشتریان - کلیک اول

تبلیغ در سایت های معتبر و مرتبط

تبلیغ برای سایت، از جمله مهمترین راهکارها برای افزایش فروش آنلاین است. اما هر چقدر که تبلیغ می تواند باعث افزایش فروش شود، تبلیغ نامناسب می تواند مشتری را از سایت شما دور کند. تبلیغ در سایت های نامعتبر که به قصد کلاهبرداری راه‌اندازی شده اند، اعتماد مشتریان را نسبت به سایت شما از بین می برد.

همچنین اگر تبلیغ سایت شما در سایت های غیرمرتبط انجام شود، هیچ مخاطبی به سایت شما سر نمی زند. مثلا تبلیغ سایت فروش کالاهای دیجیتال در سایت مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، نمی تواند باعث جذب مشتری شود.

بیشتر بخوانید: چگونه تبلیغات اینترنتی موثری داشته باشیم؟

طراحی چشم نواز برای افزایش فروش آنلاین

فروش آنلاین چه در اینستاگرام باشد و چه در سایت، باید مخاطب را از نظر طراحی به خود جذب کند. استفاده از رنگ های شاد و جذاب، طراحی های خاص و دلچسب و همچنین تصاویر زیبا، کاربر را به بازدید از وب سایت شما و ماندگاری در آن ترغیب می کند. برای قرار دادن محتواها نیز، به سلیقه کاربران توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که کاربر از چیزی بازدید می کند که دوست دارد و مطابق سلیقه اش باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع روانشناسی رنگ در کسب و کار

افزایش فروش آنلاین - کلیک اول

اعلام محدودیت در تعداد کالا به منظور ایجاد حس خرید در مشتری

تصور بیشتر افراد این است که اگر یک محصول به وفور موجود باشد، مشتریان نیز زیاد می شوند. در مقابل، اگر تعداد محصول محدود باشد، مشتری از دست می رود. این تصور اشتباه است! محدودیت در تعداد کالاها، حس خرید اورژانسی را در مشتریان ایجاد می کند. چرا که در این شرایط مشتریان تصور می کنند که اگر کالا را نخرند، آن را از دست می دهند.

به این ترتیب، یکی از ترفندهای ساده برای بهبود فروش آنلاین این است که هر چند وقت یکبار، کالایی را به مدت و تعداد محدود تبلیغ کنید. با قرار دادن شمارش معکوس برای خرید کالای مورد نظر، حس خرید در مشتری ایجاد شده و فروش آنلاین افزایش می یابد. استفاده از این روش، بسیاری از فروشگاه ها را موفق کرده است. شاید شما هم چندین بار با همین روش خرید کرده اید ولی به ترفند آن دقت نکرده اید!

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06