15 تکنیک معرفی محصول جدید با استفاده از شبکه های اجتماعی

15 تکنیک معرفی محصول جدید با استفاده از شبکه های اجتماعی

در این مقاله می خوانید:

ممکن است برای معرفی کردن آن ها با سوال و چالش های زیادی روبرو باشید. در این مقاله با تمام نکات و تکنیک های معرفی محصول جدید به طور کامل آشنا می شویم.

یکی از مهم ترین اقدامات برای هر کسب و کاری، معرفی محصول به مخاطبان و جلب نظر آن ها است. حتی در صورتی که طیف زیادی از محصولات یونیک را تولید می کنید، ممکن است برای معرفی کردن آن ها با سوال و چالش های زیادی روبرو باشید. در این مقاله با تمام نکات و تکنیک های معرفی محصول جدید به طور کامل آشنا می شویم.

خوشبختانه با امکان ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی مختلف و فعالیت در آن ها، کسب و کارها رونق ویژه ای پیدا کرده است. بسیاری از کسب و کارها همزمان با طراحی سایت، برای قدرت بخشیدن و بهبود فرایند کار خود از شبکه های اجتماعی هم استفاده می کنند. در واقع با فعالیت در این پلتفرم ها بسیار سریع تر و آسان تر می توان با مخاطبان ارتباط موثر برقرار کرد. علاوه بر این، می توان اعتماد آن ها به بهترین نحو جلب کرد.

بیشتر بخوانید: انتخاب شبکه های اجتماعی متناسب بازار کسب و کار هوشمندانه

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی محصول

با وجود  این که سال هاست استفاده از شبکه های اجتماعی رونق زیادی پیدا کرده، اما برای فعالیت در این پلتفرم ها باید به طور دقیق استراتژی داشته باشید. یکی از بهترین روش های رایج و موثر برای افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول و افزایش میزان فروش، استفاده از رسانه های اجتماعی است. بسیاری از کاربران حتی بدون داشتن دانش کافی و زیادی می توانند از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنند.

کار کردن با شبکه های اجتماعی تا حدی آسان است که کاربران با کلیک ساده روی لینک وارد سایت می شوند و به راحتی می توانند خرید کنند. علاوه بر این، با استفاده از شبکه های اجتماعی راحت تر می توان با کاربران تعامل و ارتباط موثر و مستمر داشت. در ادامه به معرفی تکنیک های مهم معرفی محصول با استفاده از شبکه های اجتماعی می پردازیم.

خدمات شبکه های اجتماعی
خدمات شبکه های اجتماعی
اگر قصد دارید برای پیج خود فالور، بازدید، لایک و کامنت هدفمند دریافت کنید، ابزار خدمات شبکه های اجتماعی کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

نکات مهم در معرفی محصول جدید

کسب و کارها و تولید کنندگان محصول محور، با چالش های مختلفی برای معرفی محصول و افزایش میزان فروش روبرو هستند. این موضوع تا حدی مهم و حیاتی است که بسیاری از تولید کنندگان عقیده دارند محصولاتشان از نظر مشتری کاملا بی عیب و نقص است. اما مشکل این جاست که به درستی به مشتری معرفی نمی شود. استیو جابز مدیر وقت کمپانی اپل در این باره می گوید:

“ارزش یک محصول را نحوه معرفی آن معرفی و تعیین می کند.”

نکات و گام های طلایی در معرفی کردن محصول جدید به شرح زیر است:

1- مطابقت دادن ویژگی های محصول با نیاز بازار

اولین و مهم ترین اقدامی که توسط شرکت های بزرگ بررسی می شود، تطبیق ویژگی های محصول و نیاز بازار است. در واقع هدف از تولید و عرضه هر محصول باید به صورت دقیق مشخص باشد. علاوه بر این، طبق تحقیقات انجام شده در دانشکده مدیریت آمریکا، قبل از مطابقت دادن محصول با نیاز بازار نباید سراغ تولید انبوه رفت. به همین منظور مدیر تیم باید نیاز سنجی های تولید را بررسی و اطلاع دهد.

یکی از مهم ترین وظایف مدیر تولید این است که ویژگی های محصول را به طور دقیق بررسی کرده و تشخیص دهد که آیا در حال حاضر بازار توان معرفی و پذیرفتن این محصول جدید را دارد یا خیر؟ در واقع منظور این است که محصول در زمانی معرفی شود که بتواند مشکل یا نیازی از مشتریان را رفع کند. در غیر این صورت برای معرفی کردن آن باید محتاط تر عمل کرده و برای ارائه آن صبورتر باشید.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

2- معرفی کردن مشخصات توضیحات محصول زمان معرفی کردن آن

همه ما بعد از خرید محصولاتی مانند وسایل برقی یا خوراکی ها به دنبال نحوه استفاده یا نحوه پختن آن ها هستید. در صورتی که پاسخ سوال خود را پیدا نکنید، از خرید آن ناراحت شده اید. به همین جهت توصیه می شود در وهله آن ویژگی و مشخصات محصول را به بهترین نحو روی محصول یا جلد آن درج کنید.

برای مثال در صورتی که از شبکه های اجتماعی برای معرفی کردن محصولات استفاده می کنید، برای خواندن مشخصات کامل ویژگی های آن مشتریان را به سمت سایت خود هدایت کنید. مشتریان در یک صفحه بزرگ و دقیق تر می توانند محصولات را شناخته و یک نقد و بررسی کامل را مشاهده کنند. این مرحله تاثیر زیادی در افزایش میزان فروش از طریق شبکه های اجتماعی دارد.

علاوه بر این، علاوه بر محتوای متنی، محتوای تصویری نیز در سایت و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. این کار تاثیر زیادی در جلب رضایت بیشتر کاربران و افزایش اعتماد سازی می شود. یکی از روش های دیگر برای مشخص کردن توضیحات محصول، این است که ویژگی های آن را به صورت کاملا واضح روی جلد یا بسته بندی آن بنویسید. در غیر این صورت مشتری زمان خرید دچار سردرگمی شده و از خرید منصرف می شود.

3- اهداف معرفی محصول چیست؟

قبل از معرفی کردن محصول به خوبی بررسی کنید که هدفتان از تولید و معرفی آن به مشتریان چیست؟ در صورتی که قبل از معرفی کردن محصول به بازار بررسی کنید که دقیقا چه اهدافی برای فروش یک محصول دارید، آن محصول در جایگاه مناسبی قرار خواهد گرفت. در واقع تعیین هدف کمک می کند که یک چارچوب خاص و ویژه برای محصولتان داشته باشید.

علاوه بر این، با تعیین هدف تمام تمرکز خود را روی رسیدن به آن هدف قرار داده و هدفمند تلاش می کنید. یکی از مزایای دیگر تعیین هدف برای معرفی محصول این است به صورت دوره ای می توانید میزان فروش و عرضه را بررسی کنید. با این وجود باید توجه داشته باشید که وقتی در مقیاس بزرگ اقدام به تولید محصول می کنید، باید یک مهندس داده کاوی به منظور استخراج داده و بررسی نتایج استخدام کنید.

4- زمان معرفی محصول تبلیغات را دست کم نگیرید

به طور کلی در طول تاریخ اختراعات و محصولاتی ساخته و تولید شده اند که به دلیل نبودن تبلیغات مناسب، هیچ گاه به جایگاه واقعی خود نرسیده اند. اگر قصد دارید که پس از تولید محصول، محصول در بازار فراگیر شده و فروش آن افزایش یابد، باید از طریق کانال های تبلیغاتی صحیح، آن را به مشتریان بالقوه و بالفعل معرفی کنید.

منظور از نیرو و مشتریان بالقوه این است که چند ماه قبل از عرضه شدن محصول در مورد ویژگی های آن برای مشتریان و کاربران صحبت کنید. مخاطبان منتظر بهترین پتانسیل برای افزایش فروش و تبدیل شدن به مشتری واقعی و وفادار را دارند. برای مثال بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات مرتبط با تکنولوژی کانسپت هایی را قبل از معرفی محصول در مورد آن به مخاطبان توضیح می دهند. در این راستا در مورد برخی از محصولات مانند موبایل و لپ تاپ و … نیز اطلاعات درست و غلطی منتشر می شود. با این وجود حتی معرفی محصول با ویژگی های غلط هم یک استراتژی مهم در بازاریابی است.

برای مثال در صورتی که اپل اعلام کند سری جدید موبایل های آن با باتری 2500 میلی آمپر عرضه می شود، مخاطبان از این موضوع ممکن است دلسرد شوند. با این وجود منتظر می مانند که در مورد این موضوع اطمینان حاصل کنند. زمانی که موبایل با باتری 3200 میلی آمپر به بازار معرفی می شود، قطعا مشتریان شگفت زده شده و برای خرید اقدام می کنند.

معرفی محصول

5- تحریک کردن بازار و پیش فروش کردن محصول

یکی از بهترین تکنیک های قدیمی که تاثیر زیادی در افزایش فروش محصولات داشت، پیش فروش کردن آن بود. در واقع زمانی که میزان تقاضای مشتریان زیاد باشد، معرفی آن محصول موفق تر خواهد بود. تحریک کردن بخش تقاضا در بازار می تواند یک هیجان خاص برای محصول به همراه آورد. زمان تحریک کردن بازار توجه داشته باشید که اطلاعات مهم در مورد محصول را به صورت محرمانه نگه دارید.

در واقع نباید در این مرحله در مورد همه ویژگی های محصول صحبت کنید. اگر در مورد این موضوع احتیاط نکنید، خیلی زود رقیبان شما به تکاپو افتاده و با صرف هزینه های بالا محصولی رقابتی در زمان کم تر و زودتر از شما وارد بازار می کنند. یکی از اقدامات مهم دیگری که می خواهید انجام دهید این است که محصول را نزدیکان قابل اعتماد خود داده و از آن ها بخواهید بازخوردهای خود را به شما اطلاع دهند.

6- زمان بندی صحیح و مناسب با نوع محصول

یکی از مهم ترین فاکتورهای مهم در افزایش سهم فروش انتخاب زمان مناسب برای معرفی و عرضه محصول است. برای مثال شرکت های موفق در ماه های آگوست و جولای محصولات را به بازار معرفی نمی کنند. این ماه در کشورهای اروپایی زمان تعطیلات تابستان محسوب می شود و زمان خوبی برای فروش محصول جدید نیست.

به همین منظور توصیه می شود زمان معرفی و عرضه محصول را در رویدادهای مهم و صنعتی و بزرگ بگذارید. برای مثال در رویدادها و جشنواره های فروش با فرصت بیشتری به تبلیغات پرداخته و دیده می شوید. در این مورد نیز توصیه می شود شرکت ها یا جشنواره هایی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار و محصول شما باشد.

نکات مهم زمان معرفی محصول جدید

تا این قسمت از مقاله با اقدامات و مراحل اصولی برای معرفی محصول جدید آشنا شدید. کلیه نکاتی که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته می شود، با توجه به تجربیات کسب شده تیم کلیک اول و پروژه های انجام شده است. همان طور که در پاراگراف های بالاتر ذکر شد، یکی از مهم ترین اقدامات در پروسه معرفی کردن محصول جدید این است که بتوانید آن را به صورت دقیق آنالیز و تحلیل کنید.

یکی از بهترین مدل هایی که برای تحلیل مشتری استفاده می شود، روش FAB است. این روش مخفف سه کله Feature (ویژگی)، Advantage (برتری) و Benefit (مزیت) است. در صورتی که در هر کدام از این مراحل مشکل و ایراد داشته باشید، ممکن است مشتری برای سفارش و خرید دچار تردید شود.

اهمیت ویژگی یا Feature

زمانی که یک محصول را معرفی می کنید، هر محصول دارای ویژگی های شاخص و مشخصی است. برخی از ویژگی های ثابت برای محصولات مختلف به شرح زیر است:

  1. اندازه محصول
  2. نوع بسته بندی محصول
  3. سرعت و دقت محصول (مقدار مصرف سوخت یا انرژی)
  4. رنگ/ طرح/ مدل/ طعم محصول
  5. قیمت محصول
  6. کیفیت مواد اولیه محصول
  7. نوع تکنولوژی مورد استفاده برای تولید محصول

در صورتی که در مورد ویژگی های ذکر شده به خوبی برای مخاطبان توضیح دهید، ذهن آن ها درگیر می شود. در واقع زمان معرفی و نوشتن ویژگی های محصول باید اطلاعات کافی و مهمی که باعث برانگیخته شدن احساس مشتری می شود، دقت کافی داشته باشید تا هیچ ابهامی باقی نماند. یکی از بهترین مزایای معرفی محصول با استفاده از شبکه های اجتماعی این است که مخاطبان حتی اگر سوال یا ابهامی داشته باشند می توانند با شما مطرح کنند. به همین جهت باید یک تیم پشیبانی به منظور تدارکات و مدیریت ارتباط با مشتری داشته باشید.

 

اهمیت برتری یا Advantage

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث افزایش فروش یک محصول زمان معرفی می شود، معرفی مزیت های آن است. برخی از شرکت های بزرگ مانند هوآوی با پرداختن به مزیت های یک محصول توانستند در کم تر از یک سال سهم بازار ویژه ای را به خود اختصاص دهند.

برای مثال در صورتی که می خواهید در مورد مزایای یک موبایل در شبکه های اجتماعی صحبت کنید، یک ویدئو ضبط کرده و به صورت واضح و عملی آن را به مخاطبین نشان دهید. به طور کلی توصیه می شود زمانی که ویژگی های محصول را ذکر می کنید، یک ویژگی که سایر محصولات مشابه ندارند را به صورت واضح و با زبان مقایسه به مشتریان نشان دهید.

اهمیت مزیت یا Benefit

یکی از ویژگی هایی که باعث ترغیب مشتریان برای خرید یک محصول می شود، دریافت گارانتی، خدمات پس از فروش و تبیض قائل شدن بین او و سایر مشتریان است. برای مثال در صورتی که زمان یک موبایل یا لپ تاپ به مشتری ضمانت دهید که این محصول تا یک سال خدمات پس از فروش دارد، قطعا خرید می کند. اگر از شبکه های اجتماعی برای معرفی استفاده می کنید، در کپشن یا در یک ویدئو صریح به مشتری این مزایا را اعلام کنید.

 

مراحل لانچ کردن محصول

در علم بازاریابی به تکنیک معرفی کردن محصول لانچ کردن گفته می شود. در برخی موارد لانچ هم به معرفی محصول جدید و هم به معرفی کردن مجدد ویژگی های یک محصول قدیمی هم گفته می شود. در صورتی که یک محصول را به خوبی لانچ یا معرفی نکنید، نه تنها سودی به همراه ندارد، بلکه ممکن است هزینه های ناشی از تولید و تبلیغ آن از دست رود. لانچ کردن محصول جدید شامل 4 مرحله زیر است:

1- مرحله آماده سازی

مرحله آماده سازی مربوط به چند ماه قبل از معرفی کردن محصول است. در واقع این مرحله به اقدامات بازاریابی کردن آن اشاره دارد که معمولا برای آن برنامه ریزی و طرح جامع آماده می شود. در این مرحله باید اهداف و استراتژی های عرضه محصول، بازار هدف، کانال های اصلی معرفی، تیم فروش، تاریخ معرفی یا لانچ کردن محصول، و … تعیین و بر اساس آن برنامه ریزی شود.

لانچ کردن محصول

2- پیش از معرفی

این مرحله بر خلاف مرحله بعد به چند هفته یا یک ماه قبل از معرفی محصول اشاره دارد. در مرحله پیش از معرفی باید کلیه اقدامات لازم که برای معرفی محصول لازم است، آماده شود. در این مرحله اقداماتی مانند انتخاب یا برقراری ارتباط با کانال های تبلیغاتی، آماده کردن ابزارهای لانچ محصول، آموزش دادن به پرسنل فعال در بخش فروش، بخش مدیریت ارتباط با مشتری، اطلاع رسانی های داخل سازمانی انجام می شود.

3- مرحله معرفی

در مرحله معرفی کلیه اقدامات آماده شده برای معرفی کردن محصول اجرا می شود. در این مرحله اجرا کردن و توجه به نکات تکنیک معرفی محصول جدید با استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا می کند.

4- مرحله بعد از معرفی

در این مرحله باید با استفاده از ابزار داده کاوی به صورت دقیق و به کمک یک فرد مستعد و فعال در این زمینه بازخورد و نقطه نظرات مشتریان را تحلیل و بررسی کنید. در صورتی که این مرحله را به درستی انجام دهید، می توانید با صرف هزینه های کم تر، اشتباه و ایرادات محصول و نحوه معرفی آن را اصلاح کرده و مجددا وارد بازار رقابتی شوید. خوشبختانه سال هاست امکان استفاده از ابزار تخصصی و ساده شبکه های اجتماعی در دسترس همه کاربران و به ویژه مدیر شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

15 تکنیک معرفی محصول جدید با استفاده از شبکه های اجتماعی

حتی با وجود این که مراحل لانچ و معرفی کردن محصول را به خوبی بدانید، در این راه باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. بدیهی است ساخت و معرفی یک محصول هزینه های بسیار بالایی را در بر خواهد داشت. در ادامه با تکنیک معرفی محصول جدید با استفاده از شبکه های اجتماعی آشنا می شویم. با خواندن این نکات و با توجه به نوع کسب و کار خود می توانید استراتژی دقیقی بچینید. این نکات به شرح زیر است:

1- بررسی کردن عملکرد رقبا

به طور کلی هر محصول با هدف خاص و با توجه به نیازهای جامعه خود ساخت و تولید می شود. با این وجود توجه داشته باشید که قبل و بعد از شما رقبای مختلفی در این بازار فعالیت دارند. همچنین هر کسب و کار به منظور موفقیت خود مدیر بازاریابی، مدیر فروش، مدیر ارتباط و مدیریت مشتری استخدام می کند. کلیه این مشاغل می توانند به صورت دقیق و هدفمند رفتار کاربران و مشتریان در شبکه های اجتماعی را رصد کنند.

خوشبختانه به صورت مستقیم شما نیز می توانید عملکرد رقبا، رفتار و بازخورد کاربران شبکه های اجتماعی آن ها، تعداد کامنت ها، لحن کامنت ها و … را بررسی کنید. پس از شناخت نقطه نظرات منفی و مثبت کاربران، نحوه عملکرد آن ها و برطرف کردن عیوب احتمالی خود با شانس بیشتری سهم بازار را به فروش شما اختصاص می یابد.

2- ارائه محصول به افراد سرشناس

حتما شما هم اصطلاح اینفلوئنسرها را شنیده اید. اگر بتوانید برای معرفی کردن محصول جدید از این افراد یا سایر افراد سر شناس و مطرح در جامعه فعلی کمک بگیرید، شانس فروش و میزان فروش شما چندین برابر خواهد شد.

با این وجود توجه داشته باشید که این افراد برای مدتی از محصولات استفاده کرده و پس از تایید آن را در شبکه های اجتماعی معرفی می کنند. در این مورد توجه داشته باشید که افراد محبوب و سرشناس را انتخاب کنید تا ضربه ای به اعتبار شما و محصولتان وارد نشود.

3- تبلیغات در رسانه های اجتماعی

امروزه فعالیت در شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم های محبوب و پر بازدید از مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کارها شناخته می شود. به طور کلی فعالیت در رسانه های اجتماعی از جمله توئیتر، گوگل پلاس، لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام از مهم ترین عوامل موفقیت معرفی محصول محسوب می شوند. هر کدام از این رسانه ها چندین میلیون کاربر ایرانی و خارجی دارند که جذب آن ها اهمیت زیادی دارد.

4- آموزش استفاده از محصول

یکی از ضروری ترین بخش های معرفی کردن محصول در شبکه های اجتماعی، آموزش دادن نحوه استفاده از محصول است. هر محصولی که داشته باشید در مورد نحوه چیدمان آن، نحوه استفاده، نحوه پخت و هر مزایایی که دارد، می توانید آموزش دهید. این کار به کاربر حس ارزشمندی می دهد و می تواند احساس کند که برای وقتی که در شبکه اجتماعی شما صرف می کند، ارزش قائل هستید. کاربران چه شما را تحسین کنند چه انتقاد، به هر حال بازخوردها و واکنش هایی دریافت می کنید که صفحه رسانه شما را متحول می کند.

استفاده از محصول

5- انتشار تصاویر با کیفیت

بارها ذکر شده که یک تصویر چندین برابر محتوای متنی در جذب مخاطب تاثیر گذار است. به طور کلی جلوه های بصری و تصاویر به صورت مستمر و مفید روی ذهن عاطفی افراد تاثیر می گذارند. به همین جهت توصیه می شود از محصولاتتان با استفاده از موبایل، دوربین عکاسی و … با کیفیت بالا، کاملا واضح و بزرگ عکاسی کنید. علاوه بر این، یک یا دو رنگ برای معرفی محصول انتخاب کرده و در کلیه تصاویر خود قرار دهید.

6- پیش فروش

یکی از روش هایی که سال هاست قبل از فروش و معرفی محصول انجام می شد، پیش فروش آن است. به همین منظور می توانید قبل از معرفی و عرضه محصول آموزش های لازم را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. مطمئن باشید که آموزش و ارائه ویژگی های محصول از قبل، باعث افزایش فروش آن به صورت پیش فروش می شود. زمانی که خدمات و محصولاتتان کاربردی باشد، هر چه بهتر و جذاب تر در مورد آن صحبت کنید شانس پیش فروش شدن آن افزایش می یابد.

7- فعال کردن پشتیبانی

به طور کلی ذهن همه ما برای امتحان کردن محصولات جدید هراس دارند. به همین ترتیب باید برای جذب مشتریان بالقوه و جلب اعتماد آن ها راه حلی پیدا کنید. یکی از بهترین راه حل ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان فعال کردن بخش پشتیبانی و پاسخ دادن به سوالات و ابهامات آن ها است.

قبل از این مرحله باید به پرسنل خود به بهترین نحو آموزش دهید تا ترس مشتریان را کنترل کرده و محصولات و خدماتی را که برای آن ها مفید است، معرفی کنند. برای این منظور، به صورت صریح در شبکه های اجتماعی به مشتریان خود اعلام کنید که به فکر آن ها هستید.

8- ارائه اشانتیون

یک محصول هر چه مزایا و ویژگی های خوب داشته باشد، برخی مشتریان برای خرید آن ترغیب نمی شوند. در چنین شرایطی علاوه بر توضیح در مورد محصول، به مشتریان بگویید که اگر آن را بخرید همراه با آن یک اشانتیون دریافت خواهید کرد. در کنار معرفی محصول جدید، در یک ویدئوی آموزشی در مورد ویژگی های اشانتیون هم توضیح دهید.

9- راه اندازی کمپین تبلیغاتی

یکی از بهترین زمان های معرفی محصول، راه اندازی کمپین تبلیغاتی قبل از شکل گیری نهایی محصول است. برای این کار بهترین روش راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، نوشتن کپشن، هشتگ های مناسب، همراه با پیشنهادات ویژه و … در شبکه های اجتماعی است.

10- ایجاد جذابیت در زمان معرفی محصول

مشتریان و به ویژه کاربران جدید از دیدن جذابیت های جدید و خلاقانه لذت می برند. برای مثال اگر در حوزه فروش محصولات آرایشی فعالیت می کنید، ویدئوهای خلاقانه در مورد معرفی محصول در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. این کار باعث درگیر شدن حس عاطفی مخاطبان و افزایش خرید می شود.

11- ارائه چندین روش پرداخت

با توجه به این که مشتریان و کاربران شبکه های اجتماعی سنین مختلفی دارند، ممکن است پرداخت آنلاین برای همه آن ها امکان پذیر نباشد. به همین جهت زمانی که یک محصول را معرفی می کنید، صراحتا اعلام کنید که برای سفارش محصول می توانید از طریق دایرکت یا شماره ای در واتساپ اقدام کرده و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین اگر برای کسی امکان پرداخت بانکی آنلاین و فعال سازی رمز پویا وجود ندارد، یک شماره حساب در اختیار فرد قرار داده و بگویید بعد از پرداخت فیش واریزی را بفرستد.

12- خدمات پس از فروش

یکی از بهترین روش های جذب مخاطب و جلب اعتماد او در شبکه های اجتماعی، ارائه خدمات پس از فروش است. زمانی که مشتریان بدانند در صورت مشکل پس از خرید هر مشکلی رخ دهد پاسخگوی آن ها خواهید بود، با اعتماد بیشتری خرید می کنند. برای این کار باید در دایرکت، در کامنت ها و … پاسخگوی آن ها باشید.

خدمات پس از فروش

13- بسته بندی جذاب

یکی از بهترین روش های جلب نظر کاربران شبکه های اجتماعی تهیه فیلم های آنباکیسنگ محصولاتی است که برای مشتریان دیگر ارسال می کنید. برای مثال می توانید محصول جدید را در یک بسته بندی جذاب قرار داده و سپس زمان باز کردن آن یک فیلم جذاب تهیه کنید. توجه داشته باشید که در این زمان می توانید یک گیفت کوچک نیز روی محصول قرار داده و برای آن ها ارسال کنید. همچنین از آن ها بخواهید بازخورد و نظرات خود را با شما در میان بگذارند.

14- نوشتن شعار

نوشتن شعار خلاقانه تاثیر بسیار مطلوبی در معرفی کردن محصول دارد. انتخاب واژه های مناسب تاثیر ویژه ای روی ذهن مخاطبان دارد و ناخود آگاه باعث برانگیخته شدن احساسات مخاطب می شود. برای معرفی کردن محصول جدید می توانید در ابتدای ویدئوی آموزشی خود یا ابتدای کپشن از این شعار استفاده کنید تا مخاطب شما را با این شعار بشناسد. در این راستا توصیه می شود با توجه به متد نورومارکتینگ یا بازاریابی عصبی شعار انتخاب کنید تا میزان موفقیت شما چندین برابر شود.

15- تعامل با مشتری زمان فروش محصول

تاثیر استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست. هر محصول یا خدماتی که دارید، یکی از بهترین اقدامات انتخاب یک یا چند شبکه اجتماعی و فعالیت در آن است. در این مورد توجه داشته باشید که زمانی موفقیت شما حتمی خواهد بود که مشتریان و مخاطبان شما را مانند یک ربات تصور نکنند و با آن ها تعامل داشته باشید.

در واقع تعامل شرط مهم و اساسی برای جلب مشتری و حفظ آن برای چندین سال متوالی است. هر چه بیشتر با مخاطبان ارتباط داشته باشید، میزان وفاداری آن ها افزایش یافته و احتمال خرید نیز چندین برابر می شود. برای این کار پست های آموزشی و کاربردی به صورت روزانه منتشر کنید. در استوری ها از مخاطبان سوال بپرسید و به آن ها بازحورد دهیدT برای آن ها پیامک و ایمیل بفرستیدT به سوالات آن ها با حوصله جواب دهید و به طور کلی پشتیبانی 24 ساعته داشته باشید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06