11 نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

11 نکته مهم برای تولید محتوا شبکه های اجتماعی

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله به طور کامل با 11 نکته مهم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی آشنا می شویم. با استفاده از روش های ذکر شده، می توانید شانس دیده شدن و برند سازی را افزایش دهید. به گونه ای که مخاطبان در عرض زمان کم تری به شما اعتماد کنند.

شبکه های اجتماعی امروزه جزء مهم ترین و بهترین راه های برقراری ارتباط با مخاطبین محسوب می شود. برای حفظ ارتباط با مشتریان و افزایش نرخ نگه داری آن ها، باید ارتباط خود را به صورت مستمر با آن ها ادامه داده و در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی همانند تولید محتوا در وب سایت و بلاگ باید نکات کلیدی مهمی را رعایت و اجرا نمایید.

امروزه در مقایسه با گذشته، مخاطبان به صورت مستمر و حتی چندین ساعت در روز در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. به همین دلیل می توان گفت فعالیت در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش های تبلیغات و برندینگ به صورت مستمر است. در این مقاله از کلیک اول، با نکات مهم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به طور کامل آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

حتی در صورتی که چندین سال در حوزه تولید محتوا و مقالات تخصصی کار می کنید، باید برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نکات مهمی را رعایت کنید. چرا که مخاطبین شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام، لینکدین و … انتظارات و دیدگاه متفاوتی نسبت به مخاطبین وب سایت ها دارند. برای شروع تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، بایستی نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

1- تولید محتوا و نوشتن مطالبی که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد.

درست است که تعداد کاربران شبکه های اجتماعی زیاد است و حتی ساعات زیادی را در آن سپری می کنند، اما همیشه به دنبال مطالبی با ارزش و معتبر هستند. در واقع محتوا و مطالب باید به گونه ای باشد که:

  • از نظر مخاطبین و مشتریان ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد.
  • بدانید مخاطبان و کاربران دیگر هم با خواندن این مطلب نیازشان برطرف می شود.

با تولید محتوا و مطالب جذاب و معتبر، مخاطبان جدید که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، با سرعت و روند بیشتری برند شما را خواهند شناخت.

2- هدفمند محتوا بنویسید.

مخاطبان واقعی مطالب تکراری و کپی شده را به راحتی تشخیص می دهند. برای افزایش اعتبار کسب و کارتان باید محتوایی منتشر کنید که حرفه ای و کار بلد هستید.

برای شروع تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، با هدف گذاری مشخص این کار را آغاز کنید تا مخاطبین نیز از به کسب و کار شما اعتماد کنند. همچنین منظور و هدف شما را از نوشتن محتوا را درک کنند.

هدفمند محتوا بنویسید

3- انتخاب سر تیترهای مهم و کاربردی

اگر کپشن کوتاه یا بلند می نویسید، باید در هر صورت سر تیترهای مهم و جذاب بنویسید. به گونه ای که کاربران ترغیب شوند مطلب شما را به اشتراک بگذارند. موضوع و سر تیتر اصلی که برای تولید محتوا و نوشتن مطلب انتخاب می کنید، در نگاه اول توسط کاربران دیده می شود و به واسطه آن ترغیب می شود مطلب شما را بخواند یا برای دیگران ارسال کند.

4- نوشتن کلمات کلیدی بلند

برای افزایش و ارتقاء قدرت کلمات کلیدی در برخی موارد لازم است که حتما از کلمات کلیدی بلند برای پست گذاری و انتخاب هشتگ انتخاب کنید. این کار نوعی شخصی سازی کردن و برند سازی مطمئن است. به گونه ای که فقط توسط کاربران و مخاطبینی خاص شناخته و جستجو می شوید. با نوشتن محتوای طولانی و البته مفید و کاربردی می توانید باعث افزایش کیفیت مطلب و کلمات کلیدی انتخاب شده، شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی برای وب سایت

نوشتن کلمات کلیدی بلند

5- دریافت بک لینک با نوشتن محتوای بلند

تولید محتوای طولانی در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین روش های افزایش ارزش محتوا است. در واقع با نوشتن زیر تیترهای مهم، مطالب کاربردی و بسط دادن آن به صورت مفید و طولانی از نظر کاربر مفیدتر و حرفه ای تر شناخته می شوید. علاوه بر این، سبب می شود که مطلب شما برای کاربرانی که کاملا به دنبال محتوای شما بوده اند، ارسال شود. همچنین در صورتی که سایت دارید و قصد بک لینک گرفتن از سایت را دارید، به تولید محتوای طولانی بپدازید.

6- بهبود عملکرد در شبکه های اجتماعی

همان طور که در سطرهای قبلی اشاره شد، هر چه محتوا طولانی تر باشد، باعث افزایش کیفیت محتوا و افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود. اما توجه داشته باشید که برای جلب رضایت کاربران هوشمندانه عمل کنید. کاربران واقعی و حرفه ای تفاوت بین محتوای مفید و غیر مفید را به خوبی تشخیص می دهند.

در واقع باید برای بهبود عملکرد خود صرفا کیفیت را در راس امور تولید محتوا قرار دهید. در این رابطه نیز توصیه می شود زمان بندی مناسب برای انتشار محتوا داشته باشید و همواره به تلاش خود ادامه دهید. حتی در صورتی که تعداد لایک، کامنت و … کم باشد.

بهبود عملکرد در شبکه های اجتماعی

7- زمان بندی مطالب وبلاگ و بازبینی آن ها

وقتی برای شروع مقاله نویسی های طولانی در بلاگ سایت اقدام می کنید، باید به صورت زمان بندی شده مطالب را بازبینی نمایید. سپس در صورت لزوم مطالب را با توجه به تغییرات اخیر آن ها را ویرایش کنید.

با این کار مطالب سایت به روز نگه داشته می شود. همچنین با چندین بار ویرایش ایرادات فنی و نوشتاری و نگارشی آن برطرف خواهد شد. علاوه بر این، در صورتی که زمان بندی صحیح و مناسبی داشته باشید، می توانید مطالب و محتوای سایت و شبکه های اجتماعی را به روز نگه دارید.

8- از تکرار محتوا بپرهیزید.

با وجود این که برای شروع تولید محتوا تحقیق کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد. همچنین اگر قصد دارید در محتوا روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید، از آن کلمه کلیدی در چندین پست و محتوا استفاده کنید. زمانی که فقط در یک مقاله صرفا روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید، با تکرار زیاد کلمات باعث می شوید که ایده ذهنی خود را به مخاطبان و کاربران تحمیل کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای تولید محتوا موضوعات مختلف انتخاب کنیم که تکراری نباشد؟

9- در پایین هر مطلب از دکمه های به اشتراک گذاری استفاده کنید.

با قرار دادن دکمه های به اشتراک گذاری در پایین هر محتوا و مطلب کاربران و مخاطبان راحت تر می توانند مطالب را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارند. به ویژه زمانی که محتوای وبلاگ طولانی تر باشد، برای به اشتراک گذاری باید به ابتدای متن برگشته و راه یا دکمه ای برای به اشتراک گذاری مطلب پیدا کنند.

در واقع در صورتی که مخاطبان و کاربران مجبور باشند به ابتدای متن برگشته و دنبال دکمه به اشتراک گذاری بگردند، با احتمال 90 درصد از کار خود منصرف می شوند. این موضوع برای کاربران موبایلی اهمیت بیشتری دارد.

چون در بیشترین موارد برای گشتن در شبکه های اجتماعی از موبایل استفاده می کنند. کاربران با گشتن در سایت و پیدا کردن محتواهای مختلف به دنبال راحتی هستند. به همین جهت هم زمان طراحی سایت و هم انتشار محتوا راحتی کاربران را در اولویت قرار دهید.

از دکمه های به اشتراک گذاری استفاده کنید

10- از عکس های بزرگ و با کیفیت استفاده کنید.

همه ما می دانیم که ارزش یک عکس هزاران برابر بهتر و بیشتر از یک متن طولانی است. برای جلب توجه مخاطبان بیشتر و در صورتی که می خواهید مخاطب از خواندن مطالب و محتواهای طولانی خسته نشود، از چندین عکس با کیفیت و حتی بزرگ استفاده کنید.

عکس های جذاب و مرتبط با محتوای اصلی باعث افزایش ترغیب مخاطبان برای خواندن باقی محتوا می شود. علاوه بر این، می توانید از سایر عناصر گرافیکی، اینفوگرافیک ها و حتی ویدئو و … استفاده کنید. یکی از بهترین مزایای دیگر استفاده از تصاویر و به ویژه ویدئو باعث افزایش نرخ ماندگاری کاربران در سایت می شود.

بیشتر بخوانید: اهمیت ابعاد تصاویر در سرعت سایت چقدر است؟

11- اهمیت افزایش تعامل با کاربران

هدف اصلی از فعالیت و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ایجاد یک راه ارتباطی با کاربران و مخاطبان است. در غیر این صورت امکان اعتماد سازی کاهش می یابد. برای ایجاد راهی برای تعامل با کاربران باید در پایان هر پست و هر محتوا از کاربران بخواهید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات را با شما در میان بگذارند. همچنین می توانید از کاربران بخواهید که موضوع محتوای بعدی را آن ها مشخص کنند. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران از طریق رفع نیاز آن ها می شود.

اهمیت افزایش تعامل با کاربران

سخن پایانی

هدف هر کسب و کاری راهی برای افزایش اعتماد بین کاربران و مخاطبان با صاحبان کسب و کار و افزایش درآمد است. در این مقاله با 11 نکته مهم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی آشنا شدیم. با استفاده از این روش ها، می توانید شانس دیده شدن و برند سازی را افزایش دهید. به گونه ای که مخاطبان در عرض زمان کم تری به شما اعتماد کنند.

در صورتی که با مطالعه این مقاله، هنوز هم ابهامات و سوالات دیگری دارید، در پایان همین پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از این که این مقاله را مطالعه کردید از شما متشکریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06