تفاوت رتبه جهانی و رتبه کشوری در الکسا چیست؟

تفاوت رتبه جهانی و رتبه کشوری در الکسا چیست؟

در این مقاله می خوانید:

بک باور اشتباه در ذهن بسیاری از افراد این است که اگر سایت x رتبه کشوری بهتری نسبت به سایت y دارد، پس حتما باید رتبه جهانی الکسای آن نیز از سایت y بهتر باشد، اما لزوما اینگونه نیست!

بررسی رتبه الکسا

یکی از مواردی که مدیران سایت ها هنگام بهبود رتبه الکسا به آن برمی خورند، تفاوت میان رتبه کشوری و رتبه جهانی در وب سایت الکسا می باشد. همانطور که می دانیم، الکسا به هر سایت، حداقل 2 رتبه جهانی و منطقه ای نسبت می دهد که معمولا رتبه جهانی، عدد بزرگتری است.

اما برخلاف باور عموم، این دو رتبه هیچ ارتباطی به هم نداشته و حتی گاهی ممکن است رتبه جهانی یک وب سایت، از رتبه منطقه ای آن بهتر باشد! در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی تفاوت رتبه جهانی و رتبه کشوری در الکسا، به بررسی دقیق تر این دو رتبه بپردازیم.

افزایش ترافیک سایت
اگر قصد دارید بازدید سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

رتبه جهانی

می دانیم که الکسا، یک سایت آمارگیر بوده و صرفا بر اساس فاکتورهای موردنظر خود نظیر تعداد بازدید، روزانه یک رتبه جهانی را برای هر سایت در نظر می گیرد. هر چه سایت شما بر اساس معیارهای رتبه بندی الکسا بازدید بیشتری داشته باشد، از رتبه جهانی بهتری برخوردار می شود.

یعنی به طور مثال گوگل که رتبه 1 جهان را در اختیار دارد، دارای بازدیدکننده بیشتری به نسبت دیگر سایت های موجود در پهنه اینترنت می باشد و دیگر سایت ها نیز به ترتیب جایگاه های بعدی را به دست می آورند.

بیشتر بخوانید: آمارگیر سایت چیست؟ معرفی بهترین آمارگیر های سایت

رتبه کشوری

بسته به موقعیت مکانی بازدیدکنندگان، الکسا یک یا چند رتبه کشوری به یه سایت اختصاص می دهد. به طور مثال و همانطور که در عکس زیر قابل مشاهده است، بیشترین تعداد بازدیدکننده از سایت آپارات، از کشورهای ایران، آلمان، آمریکا، انگلیس و هلند می باشد.

اما از آن جایی که غالب بازدیدکنندگان از ایران (بیش از 84 درصد) هستند، توانسته بعد از گوگل، رتبه 2 در ایران را به دست آورد. این رتبه بندی کشوری در ایران بدین معناست که بیشترین میزان بازدید کاربران ایرانی به ترتیب از گوگل، آپارات، دیجی کالا و ورزش 3 صورت می پذیرد.

تفاوت رتبه جهانی و رتبه کشوری در الکسا

تفاوت رتبه جهانی و رتبه کشوری

اما وب سایت آپارات که در حال حاضر در رتبه 124 جهانی قرار گرفته است، با داشتن تنها 2.1 درصد بازدید از کشور هلند (آن هم به دلیل پروکسی های موجود) توانسته رتبه 48 را در این کشور به خود اختصاص دهد. اما این تصور اشتباهی است که گمان کنیم به طور مثال، سایت رتبه 25 هلند، قطعا جایگاه جهانی بهتری نسبت به آپارات دارد.

دلیل این مسئله را با یک مثال عنوان میکنیم. فرض کنید آپارات در روز 1 میلیون بازدیدکننده داشته باشد که باعث قرار گرفتن آن در رتبه 124 جهانی شده است. از بین این تعداد، چیزی نزدیک به 850 هزار بازدید از ایران و تنها 21 هزار بازدید از کشور هلند صورت پذیرفته است. پس آپارات توانسته رتبه 48 هلند را تنها با 21 هزار بازدید به خود اختصاص دهد.

در مقابل ممکن است در روز 100 هزار بازدیدکننده وارد سایت 25 هلند شوند که اکثر آن ها نیز از همان کشور باشند. پس قاعدتا نمی تواند از لحاظ رتبه جهانی با آپارات رقابتی داشته باشد.

حال به رتبه آپارات در کشور آمریکا توجه کنید. با وجود رتبه 124 جهانی، آپارات در کشور آمریکا رتبه 888 را دارد و این یعنی رتبه کشوری پایین تر از رتبه جهانی! این مسئله در بسیاری از وب سایت هایی که پهنه استفاده از آن ها در سطح جهانی می باشد، امری طبیعی است. مثلا رتبه جهانی سایت Stackoverflow از رتبه آن در اکثر کشورها بهتر است.

روش های فراوانی برای کاهش رتبه الکسا سایت وجود دارد که پیش از این در مقالاتی، به تفضیل در مورد مورد آن ها بحث شده است. در این میان، خرید پاپ آپ یک روش سریع و تضمینی می باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

1 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06