ترندهای مهم سئو در سال 2022

ترندهای مهم سئو در سال 2022

در این مقاله می خوانید:

بهینه‌ سازی موتورهای جستجو یا سئو بخشی مهم در بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ می باشد. سئو روی بهبود رتبه‌ سایت شما تمرکز می کند. هر چقدر رتبه‌ سایت شما بهتر باشد، بیشتر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در طول این سال‌ها ترندهای زیادی در زمینه سئو موجود بوده که گذشته اند. این مقاله به بررسی ترندهای مهم سئو در سال 2022 می پردازد. ما در این مقاله متوجه می شویم که چه استراتژی‌ هایی در این سال نقش مهمی در بخش سئو ایفا می کنند.

همان طور که می دانید روش های سئو ثابت نیستند و هر سال تغییر می کنند از این رو سئو سایت در سال های گذشته با ترندهای مهم سئو در سال 2022 متفاوت است. در واقع موتورهای جستجو و گوگل مرتب الگوریتم های خود را به روز رسانی می کنند تا بتوانند بهترین مطلب را در اختیار کاربران بگذارند. مطلبی که نیاز کاربران را رفع نماید و مطابق با خواسته ی آن ها باشد. حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که منظور از الگوریتم چیست؟

روزانه در دنیای اینترنت مطالب زیادی منتشر می شود و اطلاعات زیادی نیز از قبل وجود دارد. یافتن مطلب موردنظر بدون دسته بندی کاری آسان نیست بنابراین نیاز به سیستمی دارید تا آن ها را گروه بندی نمایید. سیستم های رتبه بندی گوگل برای دسته بندی این اطلاعات طراحی شده اند تا به کمک الگوریتم های خاصی همه ی صفحات اینترنتی را بررسی نمایند. این سیستم ها قادر هستند تا در کمترین زمان ممکن مطالب مفید و مورد نیاز شما را بیابند. الگوریتم های گوگل به موتورهای جستجو این امکان را می دهند تا کاربران به نتایج موردنظر خود در زمان کمتری دست یابند.

سیستم های رتبه بندی گوگل از مجموعه ای از الگوریتم ها تشکیل شده اند که هر یک از آن ها فاکتورهای مختلفی را بررسی می کنند. موتور جستجوی گوگل هر ساله به طور مرتب الگوریتم های جدیدی را معرفی می کند تا به مطالب بهبود ببخشد و مانع انتشار مطالب بی کیفیت گردد.

در گذشته کاربران برای یافتن مطلب مورد نیاز خود زمان زیادی را صرف می کردند و به نتیجه هم نمی رسیدند. اما اکنون به خاطر استفاده از الگوریتم های گوگل جستجوها خیلی مفیدتر شده اند و در کمترین زمان ممکن دست یابی به بهترین مطالب امکان پذیر است.

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

ابتدا گوگل بعد از انتشار مطلبی در اینترنت از آن صفحه بازدید می نماید و اطلاعاتی را در مورد آن تصاویر و محتواهای متنی جمع آوری می نماید. سپس آن صفحات را ایندکس می کند تا آن اطلاعات در موتورهای جستجو در دسترس کاربران قرار بگیرد. حال بعد از وارد کردن کلمات کلیدی توسط کاربران در موتور جستجو نتایج مورد نظر قابل دسترسی هستند. ربات های گوگل درخواست کاربران را در کمترین زمان ممکن در اختیار آن ها می گذارند.

سایت های زیادی به دلیل آشنا نبودن و عدم رعایت دستورالعمل های ترندهای مهم سئو در سال 2022 جریمه می شوند و یا حتی از لیست نتایج موتورهای جستجو حذف می شوند.

دلیل به روز رسانی الگوریتم های گوگل و استفاده از ترندهای مهم سئو در سال 2022

اولین دلیل را می توان به تغییر انسان ها و جامعه نسبت داد، با تغییر رفتار ما همواره تکنولوژی ها در راستای رفع نیازها و درخواست ها تغییر می کنند از این رو الگوریتم های گوگل نیز به همین دلیل تغییر می کنند. در سال های گذشته خبری از شبکه های اجتماعی نبود و هم چنین افراد زیادی از دستگاه های موبایل استفاده نمی کردند. دومین دلیل مربوط به رقابت گوگل با سایر موتورهای جستجو می باشد. گوگل همواره تلاش می کند بهترین مطالب را در اختیار کاربران خود قرار دهد و تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

بنابراین سعی کرده ایم در این مطلب در مورد آخرین به روز رسانی های الگوریتم های گوگل و ترندهای مهم سئو در سال 2022 برای شما مطالبی بیاوریم:

ترندهای مهم سئو در سال 2022

ترندهای مهم سئو در سال 2022 و بهبود سئو هسته اصلی گوگل

گوگل با استفاده از این فاکتور تجربه کاربری را می سنجد. زمان بارگزاری صفحات وب یا سرعت نمایش صفحات، برقراری تعامل کاربران با سایت و عناصر موجود در صفحات از معیارهای مهم سنجش تجربه ی کاربری است. گوگل در سال های گذشته رفتار کاربران را در زمان بررسی صفحات وب تحلیل و بررسی می کند.

هسته حیاتی گوگل از سه عامل زمان ارائه ی محتوا، پایداری سایت در زمان بارگزاری و زمان تعامل کاربر با سایت تاثیر می گیرد. گوگل به سایت هایی که در کمتر از 2.5 ثانیه مطالب مورد نظر کاربر را در اختیارشان می گذارند، امتیاز بسیار خوبی می دهد. هم چنین به سایت هایی که در سرچ کنسول نمره زیر 0.1 را کسب کرده اند، امتیاز عالی می دهد.

سایت هایی نیز که به خوبی با کاربران تعامل برقرار کرده اند و در زمانی کمتر از 100 میلی ثانیه این کار انجام شده باشد، امتیاز بسیار خوبی می دهد. ارائه دهندگان خدمات سئو در سال 2022 در زمینه ی تجربه کاربری و هسته ی حیاتی گوگل خدماتی را ارائه خواهند داد. شما برای بهبود وب سایت خود نیاز افراد متخصصی دارید و هم چنین ابزارهای سئو رایگان گوگل سرچ کنسول و PageSpeed Insights نیز می توانند به شما کمک کنند. برای آشنایی بیشتر با این دو ابزار می توانید مقاله های «آموزش گوگل سرچ کنسول» و «معرفی ابزار PageSpeed Insights و روش استفاده از آن» را مطالعه کنید.

به ویژگی people also ask موتور جستجوی گوگل توجه داشته باشید.

شما در بیشتر وقت ها نیازی نیست حتما بر روی نتایج گوگل کلیک نمایید تا اطلاعات به شما نمایش داده شود. بسیاری از ترانه ها، کسب و کارهای محلی و اطلاعات پرواز به کمک ریچ اسنیپ های خاص گوگل در صفحات نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده است. در واقع زمانی که کاربر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کند به آسانی مطلب مورد نظر خود را پیدا می کند.

بنابراین شما برای اینکه بتوانید امتیاز این ویژگی گوگل را به دست آورید باید سوالات مربوط به کسب و کار خود را جواب بدهید. قاعدتا همه سایت ها دوست دارند تا در نتایج موتورهای جستجو در رتبه ی بالاتری قرار بگیرند. پیشنهاد می گردد از عناوین، محتوای با کیفیت و آدرس اینترنتی های معتبر استفاده کنید تا کاربران بتوانند به صفحات سایت شما به راحتی دست یابند.

برای کاربران محتوای طولانی بنویسید.

محتواهای طولانی معمولا دارای 1000 تا 7500 کلمه هستند. کسانی که قصد دارند به طور تخصصی مطلبی را یاد بگیرند به سراغ وب سایت هایی هستند که محتوای طولانی منتشر می کنند. طولانی بودن محتوا فاکتور اصلی در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل نمی باشد ولی ارتباط مستقیمی بین رتبه بندی بالا و محتواهای طولانی وجود دارد.

احتمالا دلیل این امر وجود سیگنال های E-A-T است که بیانگر قابل اعتماد بودن، تخصصی بودن و قدرتمند بودن می باشد. به عبارتی دیگر نشانگر این است که محتوای شما برای کاربران مفید بوده است.

رعایت اصول سئو

رعایت اصول سئو یکی از ترندهای مهم سئو در سال 2022

رعایت اصول سئو بسیار حائز اهمیت می باشد اگرچه در حال حاضر الگوریتم های گوگل در حال تغییر هستند. کیفیت محتوا، اصول سئو در صفحات وب، بک لینک ها و اصول تکنیکال از موارد مهم بهینه سازی متون از نظر سئو هستند. در تولید محتوا همواره سعی کنید محتوای به روز و مفیدی داشته باشید. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. عنوان ها، هدر تگ ها، عناوین متا، بدنه ی اصلی متن و تصاویری سئو بهینه سازی کنید. تلاش کنید از وب سایت هایی که رتبه ی بالایی دارند، بک لینک بگیرید. به تجربه کاربری صفحات سایت خود دقت داشته باشید و کیفیت آن را بهبود ببخشید.

هوش مصنوعی در ترندهای مهم سئو در سال 2022 نقش مهمی خواهد داشت

همان طور که می دانید در حال حاضر هوش مصنوعی در حال تغییر چشم انداز صنایع مختلفی است و سئو نیز جدای از آن ها نیست. توسط الگوریتم های یادگیری ماشینی، تکنولوژی های هوش مصنوعی مقادیر زیادی از داده ها را دریافت می کنند. هم چنین اطلاعات را به خوبی تحلیل و بررسی کنند و از آن ها در جهت اتوماتیک سازی روش های بازاریابی مختلف بهره ببرند.

یادگیری ماشینی GPT-3 از طرف OpenAI در اختیار کاربران مختلف گذاشته شد. در نتیجه ابزارهای هوش مصنوعی همانند copyAi، Jarvis و… افزایش می یابند و به شما کمک می کند تا در زمان کمتری بتوانید محتوای سئو شده بیشتری تولید نمایید. شما در پیدا کردن عنوان یا موضوع اصلی، نوشتن متاتگ و نوشتن مطالب پیش نویس می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی کمک بگیرید.

هوش مصنوعی

از داده های ساختار یافته استفاده استفاده نمایید.

Schema markup یا داده ساختار یافته نوعی نشانه گذاری می باشد. این نشانه گذاری ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بهتر بتوانند محتواهای شما را تفسیر کنند و آن ها را به نمایش بگذارند. به عبارتی دیگر استفاده از این داده ها باعث می شود تا محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو بهبود یابند.

قابلیت جستجوی صوتی را در سایت فراهم نمایید

این قابلیت اهمیت به سزایی در ارتقای رتبه وب سایت شما دارد. برای این کار شما لازم است بر روی عبارات طولانی تمرکز نمایید و از کلمات کلیدی طولانی استفاده نمایید. هم چنین سعی کنید محتوای شما به زبان محاوره ای نزدیک تر باشد تا زمانی که کاربری با صدای خود موضوعی را جستجو می نماید به آن دست یابد.

محتواهای ویدئویی

سایت شما با دستگاه های موبایل سازگاری داشته باشد.

همان طور که می دانید امروزه بیشتر افراد از طریق گوشی های موبایل در وب جستجو می کنند و زمان زیادی را با موبایل کار می کنند از این رو موضوع موبایل فرندلی بودن سایت ها اهمیت بالایی دارد. بنابراین لازم است سایت شما برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شده باشد، به اصطلاح سایت شما ریسپانسیو طراحی شود.

از محتواهای ویدئویی در سایت خود استفاده کنید.

یکی دیگر از ترندهای سئو سایت در سال 2022 استفاده از محتواهای ویدیویی در سایت است. امروزه مشغله های کاری باعث شده است تا افراد نتوانند مانند گذشته مطالعه نمایند از این رو گوگل سایت هایی که محتواهای ویدئویی تولید می کنند را بیشتر می پسندد و به آن ها رتبه بهتری می دهد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06