چگونه تبلیغات اینترنتی موثری داشته باشیم؟

چگونه تبلیغات اینترنتی موثری داشته باشیم؟

در این مقاله می خوانید:

با توجه به گسترش روز افزون کسب و کار در حوزه های مختلف به صورت آنلاین و آفلاین، معرفی کسب و کار به روش های مختلف و نوین یکی از روش هایی است که باعث افزایش رونق در کسب و کار و در ادامه باعث افزایش درآمد خواهد شد. انواع روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی وجود دارد که مورد استقبال فعالان در حوزه تجارت آنلاین بوده است.

انواع بازاریابی اینترنتی

روش های فراوانی برای انواع تبلیغات اینترنتی و آنلاین در محیط وب وجود دارد که در ادامه مهمترین موارد آن را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی محتوایی

هنوز هم کسانی هستند که وقت و حوصله خواندن مطالب و محتوای بیشتر از چند خط را دارند و به آن اهمیت می دهند. به طور کلی، تعریف اصلی بازاریابی محتوایی این است: از طریق محتوای با کیفیت و مناسب بازاریابی کنیم.

محتوا می تواند شامل متن، پادکست (فایل صوتی)، تیزر تبلیغاتی، ویدئو و یک سری اطلاعات کلی در مورد محصول یا برند در قالب آموزش، معرفی، سرگرمی به مخاطبین ارائه می دهد. در واقع تولید محتوا یک تکنیک بازاریابی است که با استفاده از توزیع اطلاعات ارزشمند، مرتبط و هم جهت در سایت برای جذب و حفظ یک گروه مشخص از مشتریان هدف تلاش می شود و در درازمدت نیز باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.

بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

در روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، طی این روش پیام های تبلیغات تجاری برای گروهی از افراد که تعیین شده و بر اساس هدف و پرسونای کاربران می باشد، ارسال می گردد. ایمیل هم برای مشتریان بالفعل و هم برای مشتریان بالقوه ارسال می شود و هدف از ارسال آن جلب اعتماد کاربران و مخاطبان جدید و اعمال خرید اول آن ها است و برای مشتریانی که خرید اول یا دانلود اول خود را انجام داده اند، برای ارائه خدمات با تخفیف، آَشنایی با دوره های مورد علاقه آنان، معرفی محصولات و خدمات جدید است.

بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

این جمله را به یاد داشته باشید:

هدف از بازاریابی ایمیلی ایجاد آگاهی از برند، خدمات، محصولات یا ایجاد اعتماد و وفاداری است.

بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

یکی از روش های مطمئن که در بلند مدت باعث افزایش رونق در کسب و کار خواهد شد، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب و حتی تلگرام است. دلیل اهمیت شبکه های اجتماعی فراگیر بودن آن و دسترسی راحت و با هزینه کمتر به شبکه های اجتماعی است که کاربران در هر ساعت از روز از آن می توانند استفاده کنند.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات اینترنتی این امکان را به شما می دهد تا سریع محصولات و خدمات شرکت و موسسه خود را پشتیبانی کنید. همچنین به صورت آنلاین با مشتریان و مخاطبان ارتباط بر قرار کنیم و پاسخگوی آنان باشیم.

طراحی بنرهای تبلیغاتی و قرار دادن آن در سایت

تبلیغات بنری به روشی از تبلیغات در فضای آنلاین گفته می شود که تبلیغ خود را بر اساس توانایی فروش توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات در سایت یا اپلیکشین قرار می دهید و به ازای هر کلیک و توجه کاربران به محصول و تبلیغ مبلغی را پرداخت می کنید.

استفاده از روش تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی بدین صورت است که تبلیغ توسط یک سرور ارائه می شود و باید برای انجام آن تبلیغ در یک صفحه وب جاساز شود.

برای مثال بنر طراحی شده مرتبط با خدمات و محتوای سایت خود را می توانید در یکی از سایت های زیر قرار دهید:

  1. zoomit.ir
  2. yektanet.com
  3. mediaad.org
  4. tapsell.ir

طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی

نکته حائز اهمیت این است که طراحی و پیاده سازی سایت مرتبط با کسب و کار خود را فراموش نکنید.

UX/UI و در واقع پیش نیاز رسیدگی و استفاده از تبلیغات موثر طراحی سایت با کیفیت و جذاب و بهبود لازمه های مهم تر از آن تولید محتوای مرتبط با موضوع اصلی سایت، استفاده از تصاویر بهینه، اینفوگرافیک، ویدئو، پادکست های باکیفیت، طراحی بنرهای جذاب برای سایت، سئو و بهینه سازی سایت است.

طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بومی (همسان)

در این نوع تبلیغات با همانند سازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری و نمایش در مرتبط ترین رسانه ها، اثر بخشی بیشتری را در دنیای تبلیغات دیجیتال به همراه دارد. برای مثال با وارد شدن به پنل سایت یکتانت، یکی از موارد ساهت بنر کمپین یا تبلیغات بومی یا پوش مارکتینگ یا محصول را انتخاب می کنید و از طریق بر چسب گذاری می توانید به تبلیغات لینک بدهید.

برچسب گذاری بر روی تبلیغات (UTM)

از طریق برچسب گذاری و از طریق تبلیغات می توانید لینک دهی کنید. سایت هایی که یو تی ام می سازند و برچسب گذاری می کنند عبارتند از:

WEB.utm.io: که از طریق آن می توانید نام محصولات یا خدمات، نام کمپین، نام سایت، آدرس سایت و موارد دیگر را پر کنید و در نهایت لینک ساخته شده را در پست صفحه اینستاگرام، landing page قرار دهید. نتیجه این عملکرد قطعا برای سایت شما مفید خواهد بود و در آنالیر گوگل قسمت کمپین می توانید آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: UTM چیست و چرا باید آن را بسازیم؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

این مورد به دو دسته SEO و SEA تقسیم می شود.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

SEA یا Search engine Advertising

در این نوع تبلیغات با پرداخت پول به گوگل و تبلیغات باعث افزایش رتبه سایت خود می شوید. در این روش به ازای هر کلیک در گوگل مبلغی به شرکت گوگل باید بپردازید.مجموعه کلیک اول خدمت تبلیغات در گوگل را برای شما مدیران سایت ها فراهم آورده است.

SEO یا Search Engine Optimization

در این روش به صورت ارگانیک و با روش هایی مثل استفاده از مقالات معتبر، مطالب مفید، عکس ها و فیلم های مرتبط و کدهای بهینه در سایت و همچنین پرداختن به سئو داخلی و خارجی برای بهینه سازی سایت تاثیرگذار است.

استفاده از رپورتاژ آگهی

امروزه سئوکاران و وب مستران بر این باورند که استفاده از رپورتاژ آگهی تاثیر مستقیم بر سئو سایت و بهبود رتبه سایت خواهد داشت. این صحیح است، اما فراموش نکنید که استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت های خبری و پر بازدید باعث بهبود روند تبلیغات سایت و افزایش ترافیک سایت و در نهایت افزایش فروش و کسب در آمد خواهد شد. نکته حائز اهمیت برای تبلیغ نویسی با استفاده از رپورتاژ آگهی این است که از اهمیت کلمات کلیدی و استفاده از آن در محتوای متن رپورتاژ غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: منظور از رپورتاژ آگهی چیست؟ مشخصات یک رپورتاژ آگهی موفق

استفاده از رپورتاژ آگهی

اینفلوئنسر مارکتینگ با شاخ های اینستاگرام

از اهمیت استفاده از روش تبلیغات در اینستاگرام در متون مقاله بیان شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های ارتباطات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی است که در این روش کسب و کارها می کوشند افرادی را بیاند که بر رفتار مشتریان و کاربران تاثیر می گذارند. به کمک اینفلوئنسرها اطلاعات محصول یا هر نوع پیام و خدمت دیگر که می تواند منجر به رفتارهای مطلوب مثل خرید محصول، ترویج یک رفتار یا کلیک و انتخاب بر روی سایت است، را برای مخاطبان واقعی خود ارسال می کنند.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر یک فرد حقیقی یا حقوقی است که کسب و کار به چشم مشتری به او نگاه نمی کند. بلکه از او می خواهد در مورد برند یا محصولاتش تولید محتوای متنی، ویدئویی کند یا به صورت مستقیم محصولات یا خدمات را به مخاطبان آن اینفلوئنسر معرفی کند.

تبلیغ در اپلیکشین و بازی موبایل

مدتی است که طراحان اپلیکشین و بازی های موبایل روش جدیدی را برای افزایش در آمد خود تحت عنوان تبلیغ در اپلیکشین و بازی های موبایل ارائه داده اند که کسب و کارها از طریق پرداخت هزینه به بازار، پلی استور و اپ استور و ایجاد و ارائه تبلیغات اینترنتی مانند بنرهای گرافیکی ،کلیکی و ویدئویی و متنی روشی تاثیر گذار برای افزایش نصب اپلیکشین ایجاد کرده اند.

تبلیغ در اپلیکشین و بازی موبایل

تبلیغ با استفاده از push notification

این تبلیغ یک نوع پیام است که بر روی موبایل ظاهر می شود و صاحب کسب و کار می تواند بر حسب نیاز هر زمان که بخواهد این پیام را ارسال کند.برای مثال این نوع پیام ها آخرین اخبار ورزشی یا تور آخر لحظه را نمایش می دهد و از طریق آن یک کوپن تخفیف به کاربر نشان می دهد. در واقع هدف از این نوع تبلیغات به صورت هدفمند و شخصی شده برای کاربر و مشتری ارسال می گردد.

تبلیغات اینترنتی Retargeting

این سرویس با ردیابی افرادی که وارد سایت شده اند ولی هنوز به مشتری تبدیل نشده اند، یعنی خرید نکرده اند و یا بر روی لینکی کلیک نکرده اند، در سایت های دیگر تبلیغات هدفمند و با اصطلاح هدف گیری مجدد انجام می شود. برای مثال وقتی در یک سایت در مورد لوازم برقی جستجو کرده اید ولی خرید نکرده اید و پس از آن از سایت دیگری بازدید کردید. هنگام بازدید از سایت دوم تبلیغاتی کاملا مشابه با لوازم برقی که در مورد آن جستحو می کردید، به شما نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک بازاریابی مجدد بر فروش بیشتر

هدف گیری مجدد با استفاده از برنامه Emarsys این روش جستجوی کاربر را شناسایی و ردیابی می کند. ابزاری مفید و ضروری است که مارکتر و فروشنده ها به وسیله آن می توانند یک مشتری را در قیف خرید پیش ببرند.

هدف گیری مجدد با استفاده از ابزار یکتانت و مدیا ادز قابل انجام است.

تبلیغات اینترنتی Retargeting

7 روش موثر و کابردی در تبلیغ نویسی

همان گونه که می دانید، تولید محتوای منحصر به فرد و باکیفیت از بهترین روش های تاثیرگذار در جلب نظر و اعتماد مخاطبان و کاربران است. در نوشتن پیام های تبلیغاتی نیز باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. بر اساس کلمات کلیدی تبلیغ نویسی کنید. این امری بدیهی است که کاربران و بازدید کندگان سایت به دنبال کلمه اصلی و جستجوی هدفمند هستند و هنگام جستجو در اینترنت با مشاهده واژه کلیدی اصلی بر روی تبلیغ کلیک میکنند.
  2. بر اساس علایق و پرسونای مخاطب تبلیغ نویسی کنید. برای مخاطبان و کاربران ارزش افزوده ایجاد کنید و از این طریق این حس را به او القا کنید که سلایق و علایق او برای شما مهم است. برای مثال کسانی که در خارج از ایران زندگی می کنند، می توانند مخاطبان اصلی شما برای تبلیغ کنسرت یک موسیقی سنتی باشد. این به این دلیل است که پیام تبلیغاتی باید با توجه به سلایق کاربران و صرفا پیامی جهت جلب توجه و جلب اعتماد آن ها نوشته شود.
  3. پیام تبلیغاتی باید در هوشمندانه ترین حالت به مخاطب منتقل شود.
  4. بهتر است از یک جمله و یک تصویر استفاده نکنید. نه رگبار کلمات و جملات طولانی.
  5. پیام تبلیغاتی باید ساده و قابل فهم باشد.
  6. پیام باید سرشار از خلاقیت و نو آوری باشد.
  7. برای معرفی محصول یا خدمت برترین مزیت را معرفی کنید نه همه خصوصیات و مزیت ها را.

7 روش موثر و کابردی در تبلیغ نویسی

سخن پایانی

بسیاری از افراد هنوز هم به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی، به راحتی به سایت ها و شبکه های اجتماعی برای سفارش و انتخاب محصولات و خدمات اعتماد نمی کنند، پس برای جلب اعتماد و نظر مخاطبین امتحان و استفاده از چند روش تبلیغاتی و پرداخت هزینه نیاز است، تا کاربران کسب و کار شما را شناخته و از شما خرید کنند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06