معرفی بخش Sitelinks Search Box سرچ کنسول گوگل

معرفی بخش Sitelinks Search Box سرچ کنسول گوگل

در این مقاله می خوانید:

بخش Sitelinks Search Box در واقع یک قابلیت در نتایج جستجوی گوگل است که به کاربران امکان می‌دهد در داخل وبسایت شما جستجو کنند. این بخش شامل یک باکس جستجوی ساده است که کاربران می‌توانند در آن عبارات مربوط به جستجو را وارد کنند.

گوگل همواره به دنبال ارائه و معرفی کردن روش های مختلفی برای بهبود تجربه کاربری برای افزایش رضایت کاربران است. یکی از بهترین روش هایی که امروزه توسط سایت های معتبر و مهم در زمینه های مختلف انجام می دهند، اضافه کردن قابلیت جستجو کردن در سایت مورد نظر توسط کاربران است.

بدین صورت که کاربران می توانند کلمات یا عبارات کوتاه مورد نظرشان را که مستقیما به آن نیاز دارند، جستجو کنند. سپس تمام صفحات و قسمت های مختلفی از سایت که در بردارنده این کلمات یا عبارات به کاربران نمایش داده می شود. نوار Search Box که در برخی از سایت ها به عنوان یک کد اسکیما قرار داده می شود، مانند قابلیت جستجوی گوگل است و با همان روش عمل می کند.

با این تفاوت که با قرار دادن نوار و قابلیت Search box کاربر صرفا صفحات همان سایت را با کلمه و عبارت مورد نظر می تواند مشاهده کند. اما نکته مهمی که پس از اضافه کردن کد اسکیما Search Box وجود دارد این است که در برخی مواقع ممکن است این قابلیت توسط گوگل تایید نشود و کاربران نتوانند از این قابلیت استفاده کنند. بنابراین برای برطرف کردن خطاهای نوار Search Box در سایت می توانید از طریق سرچ کنسول و با استفاده از ابزار Sitelinks Search Box این خطاها برطرف کنید.

اهمیت استفاده از قابلیت جستجوی Search Box

در گذشته زمانی که کاربران به دنبال یک صفحه خاص و با نتیجه مورد نظر در سایت بودند، باید در انتها آدرس سایت مورد نظر را همراه با URL آن درج می کردند. بدیهی است که همه کاربران نمی توانند آدرس صفحه مورد نظرشان را به خاطر بسپارند و در مواقع ضروری آن را جستجو کنند. اما به منظور بهبود تجربه کاربری، از سال 2017 میلادی تاکنون گوگل یک قابلیت جدید به نام Sitelinks Search Box ایجاد کرده است.

اضافه کردن sitelinks search box در سرچ کنسول

اضافه کردن Sitelinks Search Box در سرچ کنسول

برای وارد و اضافه کردن قابلیت جستجو در سایت، باید ابتدا وارد سرچ کنسول سایت خود شده و سپس گزینه مربوط به Sitelinks Search Box را فعال کنید. پس از آن گوگل بر اساس استانداردهای خود این قابلیت و بخش را بررسی کرده و در صورت تایید شدن آن در در پایین آدرس URL سایت درج می کند تا کاربران از آن استفاده کنند.

یکی از نکاتی که زمان اضافه کردن این قابلیت در سایت باید مد نظر داشته باشید، این است که باید به مدت 4 ماه به صورت مستمر برای سایت تولید محتوا کنید تا سایت از حالت سند باکس خارج شده و بتواند محتوای سایت را به صورت دقیق بررسی و آنالیز کند.

علاوه بر این، یکی از روش های رایج برای اضافه کردن قابلیت جستجو در سایت در نتایج جستجوی گوگل، استفاده از کدهایی است که توسط گوگل به شما معرفی می کند و می توانید آن را در کدهای سایت درج کنید. همچنین امکان استفاده از این قابلیت با نصب کردن افزونه های مناسب نیز وجود دارد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

بررسی آمارهای Sitelinks Search Box در سرچ کنسول گوگل

همان طور که می دانید یکی از بهترین ابزارهای مهم برای آنالیز و بررسی سایت، سرچ کنسول است. در صورتی که از قابلیت sitelinks search box در سایت خود استفاده کرده اید، می توانید آمارهای مهم در این بخش را به طور کامل با استفاده از سرچ کنسول گوگل به دست آورید.

برای وارد شدن به این بخش ابتدا وارد سرچ کنسول شده و سپس گزینه Enhancement را انتخاب کنید. سپس با کلیک روی گزینه Sitelinks Search Box اطلاعات مفیدی در مورد قابلیت جستجو سایت به دست می آورید. این قسمت شامل یک نمودار با رنگ های قرمز، زرد و سبز است. بخش قرمز مربوط به خطا و ارورهای نشانه گذاری اسکیما را مشاهده نمایید. علاوه بر این، نمودارهای دیگر نیز نشان دهنده موارد زیر است:

Valid with warnings

در این قسمت نیز می توانید Schema هایی که در گوگل نمایش داده شده، اما در آن ها خطا یا مشکلی وجود داشته است، را نشان می دهد. این خطاها در نهایت ممکن است باعث تاثیر روی عملکرد اسکیماها و قابلیت جستجوی سایت شود، تاثیر بگذارد. این قسمت از نمودار با رنگ نارنجی نشان داده می شود که باید با کلیک روی این قسمت از نوع خطاها و مشکلات مطلع شده و اقدامات لازم برای برطرف کردن آن ها را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: Schema Markup چیست؟ چگونه می توان آن را به سایت اضافه کرد؟

Valid

این قسمت از نمودار بخش Sitelinks Search Box با رنگ سبز نشان داده می شود. در این بخش نیز می توانید تعداد فیلدهای جستجو داخلی در نتایج گوگل که بدون مشکل نمایش داده می شوند، را مشاهده کنید.

مهم ترین آمار Sitelinks Search Box

از جمله مهم ترین آمار Sitelinks Search Box می توان موارد زیر را نام برد:

تعداد و کلمات جستجو شده

در این بخش می توانید کلماتی که توسط کاربران جستجو شده را مشاهده و آنالیز کنید. با این کار می توانید دید بهتری از کلمات مورد نیاز و کاربردی برای کاربران داشته باشید. در واقع با دیدن این کلمات علاوه بر ایده گرفتن و تحقیق کلمه کلیدی مفید و مناسب، می توانید بررسی کنید که آیا عملکرد شما تاکنون مورد انتخاب و استفاده از کلمات مناسب و صحیح بوده است یا خیر؟

بیشتر بخوانید: آموزش تحقیق کلمه کلیدی با ابزارها و روش های مختلف

شناخت عنوان سایت

می توانید متوجه شوید که کاربران سایت شما را به عنوان چه نوع سایتی می شناسند و همچنین چه نیاز و انتظاراتی از آن دارند؟

بیشتر بخوانید: تیترهای جذاب برای سایت که مخاطب جذب می کند

جدول سرچ باکس در نتایج گوگل در سرچ کنسول

جدول سرچ باکس در نتایج گوگل در سرچ کنسول

در پایین قسمتی از صفحه Sitelinks Search Box نیز اطلاعات مهمی در مورد فیلدهای جستجو داخلی در نتایج گوگل به صورت مجزا مشاهده و بررسی نمایید. هر کدام از این اطلاعات دارای فیلدهای زیر و به شرح زیر است:

Status

در این بخش، با توجه به وضعیت سرچ باکس های قرار گرفته در دسته بندی های سایت، یکی از سه وضعیت Error ،Valid و Valid with warnings را مشاهده نمایید.

Validation

با کلیک روی این قسمت می توانید کیفیت لینک ها یا سایر موارد دیگر را اعتبار سنجی کنید. اگر خطایی در این بخش وجود داشته باشد، با کلیک روی آن می توانید از خطاها مطلع شده و آن ها را برطرف کنید.

خرید ورودی گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

Trend

در این قسمت روند تغییرات هر دسته بندی را می توانید به صورت دسته بندی شده و دقیق مشاهده کنید.

Items

با کلیک روی این بخش می توانید تعداد موارد قرار گرفته در هر دسته بندی را مشاهده نمایید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06