گوگل AMP چیست و چه کاربردی برای سایت دارد؟

گوگل AMP چیست و چه کاربردی برای سایت دارد؟

در این مقاله می خوانید:

AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Page به معنی پروژه سرعت بخشیدن به صفحات موبایلی است که استفاده از آن مزایای زیادی را برای وب سایت ها به همراه دارد.

در این مقاله به طور کامل با گوگل AMP و روش استفاده کردن از این تکنولوژی مهم در سایت آشنا می شویم.

رتبه بندی سایت ها توسط گوگل

جامعه امروزی به سمت و سویی پیش می رود که افراد به دنبال سرعت هرچه بیشتر در انجام امور روزمره خود هستند. ایده بسیاری از کسب و کارها نیز برپایه همین نیاز شکل گرفته است. در فضای اینترنت، اگر یک وب سایت تا حداکثر شش ثانیه لود نشود، کاربران خود را از دست خواهد داد.

از دست دادن کاربر برای یک سایت مساوی است با از دست دادن اعتبار و افت جایگاه در موتورهای جستجو. گوگل در سال 2016 برای حل این مشکل پروژه AMP را آغاز کرد. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که گوگل AMP چیست و مزیت های استفاده از آن شامل چه مواردی می شود. با کلیک اول همراه شوید.

در رتبه بندی کردن سایت ها، گوگل فاکتورهای مختلفی را لحاظ می کند و یکی از مهم ترین فاکتورها در رتبه بندی سایت، AMP است. AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Page به معنی پروژه سرعت بخشیدن به صفحات تلفن همراه است. این فاکتور مهم از سال 2016 تاکنون جزء نتایج رتبه بندی سایت ها محسوب می شود. علاوه بر این، حتما برای شما هم اتفاق افتاده که وقتی یک سایت را در صفحه موبایل خود باز می کنید، با سرعت بسیار کمی بار گذاری شود.

این مشکل ممکن است باعث شود که در چند ثانیه اول کاربر از سایت خارج شود. این اتفاق پس از گذشت چندین بار در روز یا در ماه یک فاکتور منفی محسوب می شود و باعث می شود به مرور رتبه سایت کاهش یابد. این اتفاق یعنی همان افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) که یک فاکتور منفی برای سایت به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

AMP چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Page است. اما این معنی عبارت کامل نیست. در واقع AMP یک پروژه تحت نظارت گوگل است. گوگل AMP یک استاندارد کد نویسی برای وب سایت ها محسوب می شود.

در واقع برخی افراد این تکنولوژی را یک خلاصه از HTML می دانند. هدف این پروژه از دیدگاه گوگل افزایش سرعت ارائه محتوا با استفاده از کدهایی استفاده مانند AMP HTML در صفحه ابزارهای کوچک مانند صفحه موبایل است.

AMP چیست؟

هدف از راه اندازی AMP چیست؟

به بیان ساده تر، استفاده از این تکنولوژی یک راه برای ایجاد صفحات وب سایت برای محتواهای استاتیک و به صورت HTML است. استفاده از این تکنولوژی باعث بارگذاری سریع تر صفحات دارای محتوا می شود. این گونه صفحات بسته به رفتار و عملیات کاربران تغییری پیدا نمی کند.

در وهله اول هدف از طراحی و ارائه AMP این است که کدهای سنگینی که مانع نمایش سریع وب سایت می شود را حذف می کند. با این وجود نگران ظاهر سایت هنگام استفاده از این روش نباشید. با این روش سبک و سیاق و ظاهر سایت بدون هیچ تغییری و با سرعت بسیار بالا به کاربر نمایش داده می شود.

هدف گوگل از راه اندازی این پروژه، سرعت بخشیدن به ارائه محتوا در صفحه ابزارهای کوچکتر مانند موبایل است. این امر با استفاده از کدهای ساده مانند AMP HTML صورت میگیرد. این فناوری قابلیت آن را دارد که در کمتر از یک ثانیه صفحات وب را بارگذاری کند. همچنین میتواند از داده هایی تا ده برابر کمتر از صفحات معمولی استفاده نماید.

اگر بخواهیم به سوال گوگل AMP چیست پاسخ روشن تری بدهیم، باید بگوییم که به زبان ساده این فناوری می تواند محتوای استاتیک صفحات وب را به صورت HTML ایجاد کند. این امر موجب بارگذاری سریع تر این صفحات می شود.

محتوای استاتیک به محتوای صفحاتی گفته می شود که به رفتار و عملیات کاربران بستگی نداشته و با توجه به آن تغییری نمی کنند.

استفاده فیسبوک از AMP

فیسبوک یکی از فضاهای رایجی ست که برای تولید هرچه سریعتر مقالات خود از این پروژه بهره برده است. با استفاده از تکنولوژی گوگل AMP، فیسبوک محتوای نویسندگان خود را مستقیما از طریق خبرنامه ارسال می کند. همین امر باعث شده است که این محتوا بسیار سریع تر از بارگذاری در صفحات موبایل نمایش داده شود.

از تکنولوژی AMP برای تولید سریع مقالات فیسبوک استفاده زیادی می شود. در واقع با استفاده از این فناوری فیسfوک می تواند محتوای تمامی نویسندگان را به صورت مستقیم و از طریق خبر نامه ارسال کند. به گونه ای که محتوا با سرعت بیشتری در صفحه موبایل کاربران نمایش داده می شود. تکنولوژی AMP از فریم ورک اپن سورس (Open Source) استفاده می کند. به دلیل Open Source بودن بسیاری از شرکت ها برای تولید محتوا و بارگذاری صفحات HTML خود از این فریم ورک استفاده می کنند.

شرکت گوگل ارائه دهنده سرویس AMP است. گوگل با استفاده از AMP باعث افزایش سرعت ارائه محتوا در ابزارهای موبایلی شده است. گوگل با استفاده از این سرویس بدون این که کاربران را مجبور کند همه محتواها را ببیند، با سرعت بالایی محتوای مورد نظر کاربر را نمایش می دهد. در واقع صفحاتی که از AMP برای موبایل استفاده می کنند، رتبه آن ها در مقایسه با سایر سایت ها بالاتر خواهد بود.

استفاده فیسبوک از AMP

مزیت استفاده از AMP چیست؟

در این بخش می خواهیم مزیت های گوگل AMP را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که می دانید، اگر یک سایت عملکرد کندی داشته باشد، تعداد قابل توجهی از کاربران خود را از دست می دهد. در مقابل، افزایش سرعت سایت منجر به بهبود تجربه کاربری و در نتیجه بالا رفتن نرخ بازدید از سایت م شود.

افزایش ورودی گوگل، به معنای کارآمدی وب سایت شما برای مخاطبان است. همین امر می تواند در رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو تاثیرات مثبتی داشته باشد. البته تنها مزیت گوگل AMP بالابردن سرعت بارگذاری و درنتیجه ارتقا جایگاه سایت نیست. این تکنولوژی می تواند در کاهش نرخ بانس ریت نیز موثر باشد. در ادامه مزیت های گوگل AMP را به اختصار بیان می کنیم.

افزایش سرعت لود سایت

همان طور که پیش از این گفته شد، سرعت بارگذاری سایت یکی از پارامترهای اساسی جذب کاربر به شمار می رود. یک وب سایت بدون کاربر هرچقدر هم ارزشمند و پربار باشد، مانند کتابی ست که هرگز کسی آن را نخوانده است.

بنابراین اگر می خواهید دیده شوید، باید به راحتی کاربران خود اهمیت بدهید. یکی از مسائلی که نقش پر رنگی در آسان شدن و لذت بخش تر شدن تجربه کاربران اثر می گذارد، سرعت بارگذاری سایت است. سرعت بارگذاری پایین حوصله هرکاربری را سر می برد! گوگل AMP برای بالا بردن سرعت لود شدن در گوشی موبایل و تبلت، کنار شماست.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئو سایت

تاثیر مثبت بر سئو و بهینه سازی سایت

گوگل در سال های اخیر پارامتر سرعت بارگذاری در گوشی های موبایل را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ها تعیین کرده است. همان طور که می دانید، بین رتبه بندی سایت و نرخ تبدیل رابطه مستقیمی وجود دارد. هرچقدر کاربران از سرعت سایت شما و در نهایت از سایت شما راضی تر باشند، احتمال آن که از خدمات و محصولات شما استقبال کنند، بیشتر خواهد بود.

حدود 84 درصد از مخاطبان گوگل برای جستجوی مطالب مورد نظر خود از موبایل استفاده می کنند. در صورتی که کاربر به ویژه کاربران موبایلی با کاهش سرعت ارائه محتوا روبرو شود سریعا از سایت خارج شده و سراغ مشابه که احتمالا رقیب سایت است، می رود . خارج شدن کاربر از سایت و مراجعه مجدد آن به صفحه جستجو یک فاکتور منفی برای سایت محسوب می شود و تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت دارد.

به همین جهت استفاده از تکنولوژی Amp برای افزایش سرعت بارگذاری محتوا اهمیت زیادی دارد. گوگل کاربر محور است و تمام سعی و تمرکز خود را روی افزایش رضایت کاربران قرار داده  است. طبق بررسی های انجام شده روی پروژه هایی که از Amp استفاده نکرده اند، بارگذاری مطالب تا 70 درصد صفحات معمولی حدودا بین 7 تا 10 ثانیه طول می کشد. اما سایت هایی که از این تکنولوژی استفاده کرده اند، این زمان را در حدود 1 ثانیه طی می کنند که این نتیجه بسیار عالی است.

تاثیر مثبت بر سئو و بهینه سازی سایت

علاوه بر این، سایت هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، در کنار سایت آن ها یک نماد نشان داده می شود. بدیهی است کاربرانی که این نماد را بشناسند، به سراغ سایت هایی می روند که سرعت بارگذاری آن ها بالاتر است. به طور کلی نرخ تبدیل و شاخص های تعامل وب سایت های سریع نسبت به سایت هایی که سرعت پایین تری دارند، بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ آشنایی با فعالیت های سئوی تکنیکال

امکان نمایش سایت در Carousel گوگل

با استفاده از تکنولوژی Amp در صفحات وب سایت خود امکان نمایش آن ها را Carousel صفحه نتایج گوگل را فراهم می کند. منظور از Carousel همان نواری است که به صورت افقی در قسمت بالایی نتایج جستجو نمایش داده می شود. به این نوار افقی اسلایدر گفته می شود.

افزایش نرخ تبدیل

مهم ترین مزیت استفاده از Amp برای صاحبان کسب و کار و به ویژه سایت های فروشگاهی افزایش سرعت بارگذاری سایت و نمایش محصولات است. در واقع کاهش سرعت سایت برای این سایت ها به معنی از دست دادن مشتری است. زمانی که مشتری وارد سایت می شود، ممکن است در همان لحظه به محصول احتیاج داشته باشد. در صورتی که سرعت سایت به هر دلیلی پایین باشد، مشتری وارد سایت های دیگری خواهد شد. طبق بررسی های انجام شده این اتفاق باعث از دست رفتن حدود 40 درصد از  کاربران موبایلی می شود.

از آن جایی که گوگل قادر است صفحات AMP را شناسایی کرده و در نتایج ارگانیک دسته بندی کند، هر چقدر بتوانید جذب بیشتری به سایت خود داشته باشید، نرخ کلیک بالاتری دریافت می کنید. نتایج ارگانیک گوگل AMP به صورت اشکالی صاعقه وار مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

ارائه تجربه کاربری بهتر

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار برای افزایش تعداد مشتریان، ایجاد یک تجربه کاربری برای سایت های فروشگاهی است. زمانی که یک وب سایت دارای کدهای اضافی و محیط کاربری به دلیل وجود پنجره های پاپ آپ سنگین باشد، باعث افت سرعت سایت و تاثیر منفی روی تجربه کاربری خواهد شد.

علاوه بر این، عنوان موبایل فرندلی یکی از فاکتورهای مهم دیگر برای رتبه بندی گوگل معرفی شد. همین موضوع نیز سبب شد تا مدیران سایت ها برای بهبود تجربه کاربری تلاش بیشتری کنند. در همین راستا استفاده از تکنولوژی Amp نیز یکی از روش های مفید و موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: تاثیر تجربه کاربری در سئو سایت

ارائه تجربه کاربری بهتر

نمایش منعطف تبلیغات

بسیاری از سایت ها با هدف کسب درآمد از تبلیغات راه اندازی شده اند. احتمالا با همین جمله یاد سایت هایی بیفتید که به محض ورود به آن ها، با هجوم تبلیغات زیادی محاصره می شوید! تصور کنید این مسئله در صفحات کوچک موبایل تا چه اندازه آزاردهنده خواهد بود.

گوگل AMP برای حل مشکلاتی از این قبیل طراحی شده است. صفحاتی که توسط این پلتفرم بهینه شده باشند، نرخ نمایش تبلیغات را کاهش می دهد. همچنین نوع نمایش تبلیغات را متناسب با نیاز کاربران تغییر می دهد. همین امر منجر می شود به محض ورود به سایت، کلید Back را فشار ندهید و خارج نشوید.

Tracking ساده کاربر سایت

گوگل AMP ابزاری در اختیار مدیران سایت قرار می دهد تا به وسیله آن بتوانند رفتار کاربران را در سایت خود اصطلاحا Track (مسیریابی) کنند. با استفاده از این ابزار متوجه می شوید که شما میزبان چه کاربرانی بوده اید. همچنین میتواند مدت زمانی که کاربران در سایت شما صرف کرده اند و صفحاتی که از آن بازدید داشته اند را به شما نشان دهد.

نرخ کلیک، نرخ تبدیل، تعداد بازدیدکننده‌ها، بازدیدکننده‌های جدید یا قدیمی و… را با ابزارهای گوگل AMP دریافت خواهید کرد.

گوگل AMP چه عناصری دارد؟

حال که متوجه شدید گوگل AMP چیست، می توانیم به شرح عناصر آن بپردازیم. گوگل AMP از سه عنصر اصلی تشکیل شده است. این سه عنصر عبارت اند از:

  • HTML
  • JavaScript
  • Cache

در ادامه به شرح مختصری از هرکدام از این سه عنصر خواهیم پرداخت.

AMP HTML

AMP HTML بخشی است که می تواند از طریق محدود کردن برخی از کدهای HTML، در بهبود عملکرد صفحات سایت اثرگذار باشد. موتورهای جستجو از طریق برچسب های HTML، نسخه های AMP را شناسایی کرده و تشخیص می دهند.

AMP JavaScript

عنصر دوم JavaScript نام دارد. این عنصر از چهار طریق به افزایش سرعت بارگزاری سایت در موبایل کمک می کند. این چهار طریق عبارت اند از:

  • کاهش حجم فایل ها
  • فشرده سازی فایل ها
  • بهینه سازی بارگزاری کدهای جاوا
  • عدم بارگزاری کدهای بدون استفاده JS و CSS.

بیشتر بخوانید: هر آن چیزی که باید از جاوا اسکریپت بدانید!

Cache AMP

عنصر سوم یعنی Cache فایل های استاتیک را ذخیره کرده و به افزایش سرعت سایت در مراجعات بعدی کمک می کند. چراکه با عملکرد Cache دیگر نیازی به بارگزاری و دانلود مجدد فایل های قدیمی نیست. این مسئله به تنهایی سطح رضایت کاربران را به طرز چشمگیری افزایش داده است. همین موضوع در افزایش ترافیک سایت نیز اثرگذار است.

گوگل AMP چه عناصری دارد؟

کاربرد تکنولوژی AMP چیست؟

همان طور که در قسمت های بالاتر هم گفته شد، کاربرد عمده استفاده از تکنولوژی AMP در صفحات موبایل است. کلیه کارشناسان تولید محتوا یا سایر افرادی که از این تکنولوژی برای انتشار محتوا در صفحات موبایل خود استفاده می کنند، باید از این تکنولوژی در نسخه دسکتاپ خود هم استفاده کنند.

برای مثال، در صورتی که برای صفحه خاص خود در صفحه موبایل از نسخه AMP استفاده می کنید، باید لینک معرفی آن را به صورت لینک Rel Amp HTML در کد HTML صفحه دسکتاپ خود اضافه کنند.

دلیل اصلی افزایش سرعت بارگذاری محتوا این است که این نسخه روی سرور GS Tatic کش می شود و برای هر بار گذاری لازم نیست که گوگل به سرور اصلی سایت مراجعه کند و محتوا را نمایش دهد. برای مثال گاردین برای هر صفحه خبری خود روی سایت از نسخه Amp استفاده می کند. برای مشاهده یک خبر در سایت گاردین یک بار با استفاده از حالت Amp و یک بار با استفاده از تکنولوژی AMP مشاهده کنید.

با این روش متوجه تفاوت در سرعت بارگذاری مطالب و محتوا خواهید بود. برای مشاهده مطالب و اخبار در سایت گاردین کافی است که یک نسخه از AMP برای هر صفحه ایجاد و میزبانی آن را قبول کنید. در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله توییتر، پینترست، گوگل، و لینکدین از نسخه کش شده Amp استفاده می کنند. این نسخه کش توسط منتشر کنندگان نسخه این تکنولوژی از جمله گاردین ایجاد شده است. در واقع با این روش، کاربر بدون این که کل سایت را ببیند، کل مقاله را در سایت گاردین مطالعه کند.

کاربرد تکنولوژی AMP چیست؟

کاربرد AMP در سایت های خبری

استفاده از تکنولوژی Amp در نگاه اول برای همه سایت ها ضروری نیست. چون بسیاری از مدیران سایت عقیده دارند که با استفاده از سایر روش های سئو و بهینه سازی سایت می توان سرعت ارائه محتوا را افزایش داد. اما در صورتی که سایت شما یک سایت خبری باشد، دیده شدن محتوا با سرعت بالا و قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

استفاده از گوگل AMP به طور خاص برای سایت های خبری اهمیت ویژه ای دارد. میزان محتوا در چنین سایت هایی از دیگر نمونه ها، بیشتر است. بنابراین سرعت بارگزاری صفحات سایت در این فضا بسیار مهم است. گوگل AMP برای این امر می تواند کمکی شایان باشد.

استفاده از تکنولوژی Amp باعث افزایش سرعت بارگذاری محتوا و مطالب سایت می شود. بنابراین هر چه سرعت بارگذاری سایت و محتواهای آن بالاتر باشد، از نظر سئو رتبه بالاتری را طبق فاکتورهای مهم از نظر گوگل دریافت می کنید.

طرز کار AMP چیست؟

هدف اصلی استفاده از تکنولوژی AMP افزایش سرعت بارگذاری محتوا و مطالب سایت ها در موبایل است. AMP هر چیزی را که باعث کاهش سرعت و کند شدن وب سایت باشد را حذف می کند. موارد مختلفی از جمله افزونه های مختلفی که روی سیستم مدیریت محتوا نصب می شود، صفحات چند گانه در کنار جاوا اسکریپت، تصاویر حجیم و زیاد، و سایر اسکریپت های مشابه باعث کاهش سرعت بارگذاری تصاویر می شود.

حذف کردن یا خلاصه کردن موارد ذکر شده تاثیر زیادی در افزایش سرعت بارگذاری و نمایش محتوای سایت دارد. همین موضوع سبب می شود که تا حد قابل توجهی نرخ پرش سایت توسط کاربران کاهش یابد. علاوه بر این، همین موضوع سبب شده که سایت های فروشگاهی تا حد زیادی رشد داشته باشند.

محدودیت های تکنولوژی AMP

کدهای تکنولوژی Amp HTML با وجود بهینگی منحصر به فرد و سرعت بسیار قابل توجهی که دارند، اما استفاده از آن ها محدودیت هایی هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • یکی از مهم ترین محدودیت های Amp این است که به هیچ وجه کدهای جاوا اسکریپت نمی توانند از آن استفاده کنند. یعنی تنها نسخه جاوا اسکریپت مخصوص AMP اجرا می شود.
  • یکی دیگر از محدودیت های استفاده از این تکنولوژی این است که تصاویر فقط زمانی بارگذاری می شوند که روی آن ها پیمایش کامل کنید.
  • محدودیت سوم استفاده از Amp این است که برای ادامه کار خود حتما به نسخه ساده CSS نیاز دارید.

محدودیت های تکنولوژی AMP

روش های اضافه کردن AMP در سایت

روش های مختلفی برای اضافه کردن AMP در سایت های مختلف با توجه به تنوع در سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. برای مثال در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، یا دروپال استفاده می کنید، افزونه های تخصصی برای این کار وجود دارد. استفاده از این افزونه ها کار نصب و راه اندازی را آسان تر می کند. اما توجه داشته باشید که اگر ابتدای راه هستید می توانید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

افرادی که از CMS های مختلفی از جمله وردپرس برای تولید محتوای سایت خود استفاده می کنند، قطعا به سرویس های AMP نیاز خواهند داشت. سرویس های AMP در افزایش خوانایی محتوا در نسخه های مربوط به موبایل نقش داشته باشند. البته لازم به ذکر است که اگر از سایر CMS استفاده کردید که پلاگینی مرتبط با AMP ندارند، از کمک یک برنامه نویس برای نصب این سرویس بهره بگیرید.

1- روش استفاده از AMP در وردپرس

اما چگونه سرویس AMP را به وردپرس اضافه کنیم؟ همان طور که می دانید وردپرس با مدیریت گوگل AMP قرار داد دارد. بنابراین به راحتی میتوانید این افزونه را نصب کرده و در فضای وردپرس استفاده کنید. گزینه های مختلفی برای نصب AMP در فضای وردپرس وجود دارد.

یکی از مهم ترین و ضروری ترین کاربردهای AMP برای تولید کنندگان محتوایی است که از مدیریت سیستم محتوای وردپرس (CMS) استفاده می کنند. به ویژه اگر بخواهید که قابلیت خوانایی محتوای خود را در نسخه های موبایلی با سرعت بیشتر ارائه دهید، حتما به Amp نیاز دارید. خبر خوب این است که در وردپرس یک پلاگین به نام Amp وجود دارد. با استفاده از این پلاگین مخصوص می توانید محتوا را بر اساس این تکنولوژی تولید کنید. اما در صورتی که از CMS های دیگری استفاده می کنید که پلاگین های مخصوصی را ندارد، برای افزایش سرعت بار گذاری محتوا در نسخه موبایلی توصیه می شود که از یک برنامه نویس برای نوشتن کدهای ویژه  Amp به شما کمک کند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با تیم مدیریت AMP قرار دارد. به همین دلیل اضافه کردن AMP در سایت های وردپرس نسبتا اسان است. نصب این افزونه همانند سایر افزونه های وردپرس بسیار سریع و آسان خواهد بود. اما در صورتی که سایت شما به صورت شخصی شده طراحی شده، برای این کار از یک توسعه دهنده وب کمک بگیرید.

  • افزونه رسمی AMP
  • Yoast Glue SEO
  • اکستنشن
  • Accelerated Mobile Pages

روش های اضافه کردن AMP در سایت

2- استفاده از AMP در دروپال

برای نصب AMP در دروپال نیز یک افزونه ویژه وجود دارد. برای نصب آن باید وارد قسمت داشبورد دروپال شوید. سپس از طریق گزینه install new module افزونه را نصب کنید.

3- استفاده از Amp در جوملا

برای نصب AMP در سیستم مدیریت محتوای جوملا می توانید از طریق سایت رسمی جوملا اقدام به نصب افزونه کنید. پس از نصب افزونه از طریق سایت، از طریق کنترل پنل آن را فعال کنید. افزونه های جوملا در قسمت Extension Manager از منوی Extension قرار دارد.

نحوه تست AMP

پس از این که از هر کدام از روش های بالا اقدام به نصب افزونه Amp کردید، باید صفحات وب سایت را برای پیدا کردن خطاهای احتمالی ارزیابی کنید. برای ارزیابی می توانید از افزونه کروم با نام AMP Validator استفاده کنید. پس از این که این افزونه را نصب کردید، یک ایکن در قسمت افزونه های کروم نمایش داده می شود. برای چک کردن خطاها نیز از طریق HTML در AMP صفحه ایرادی نداشته باشد، آیکن افزونه سبز رنگ خواهد بود.

جمع‌بندی

اگر مدیر یک وب سایت با محتواهای سنگین و طولانی هستید و یا اگر در وب سایت خود ویدیوهایی با حجم بالا بارگزاری می کنید، قطعا استفاده از سرویس AMP برای شما ضرورت دارد.

در این مقاله متوجه شدیم که گوگل AMP چیست و چه کاربردی برای سایت دارد. همچنین با مزیت ها و عناصر آن اشنا شدیم. پرروژه گوگل AMP یک پروژه پویاست که هرساله نسبت به قبل بهبود پیدا می کند. امروزه با نصب افزونه های مختلف، می توانید استفاده های متنوعی از این تکنولوژی داشته باشید. در پایان از همراهی شما سپاس گزاریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06