پیج رنک گوگل و نقش آن در رتبه بندی سایت

پیج رنک گوگل و نقش آن در رتبه بندی سایت

در این مقاله می خوانید:

یکی از ملاک های گوگل برای رتبه دهی به وب سایت ها، پیج رنگ گوگل می باشد. این مطلب، به بررسی این فاکتور و نحوه امتیاز دهی آن به سایت ها خواهیم پرداخت و خواهیم دید که چگونه می تواند در جایگاه سایت موثر باشد.

امروزه یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه در رابطه با افزایش بازدید سایت و رتبه بندی آن معیاری به نام پیج رنک گوگل است. از همین رو توجه به پیج رنک گوگل از جمله اصلی ترین اقداماتی است که صاحبان وب سایت های گوناگون و وب مسترها آن را در برنامه کاری خود مدنظر می گیرند تا بتوانند از طریق آن گامی موثر در راستای افزایش بازدید سایت و ارتقای رتبه آن در موتورهای جستجوگر بردارند. اما پیج رنک گوگل چیست و چه ارتباطی با رتبه یک وب سایت و افزایش بازدید سایت دارد؟ برای پاسخ به این سوال و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ادامه مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان و بالا بردن رنک سایت به صورت طبیعی

پیج رنک گوگل چیست و چگونه محاسبه می شود؟

پیج رنک (pagerank) گوگل امتیازی از 0 تا 10 است که به وسیله موتور جستجوی گوگل به هر کدام از صفحات یک سایت اختصاص داده می شود. موتور جستجوی گوگل از طریق مورد تجزیه و تحلیل قرار دادن لینک های ورودی و خروجی وب سایت ها رتبه ای را به عنوان رتبه صفحه یا پیج رنک به هر یک از صفحات آنها اختصاص می دهد به گونه ای که به هر میزان رتبه یک وب سایت به عدد 10 نزدیکتر باشد، به مفهوم بهبود جایگاه سایت و به طبع آن افزایش ورودی گوگل خواهد بود. این به آن معناست که صفحه مربوطه لینک های ورودی بالاتری داشته و از دید موتورهای جستجوگر ارزش بیشتری دارد.

در نتیجه چنین سایتی در مرتب سازی نتایج جستجو به وسیله موتورهای جستجوگر رتبه های بالایی را به خود اختصاص خواهد داد. قرارگیری در این رتبه های بالا نشان دهنده آن است که یک وب سایت از نظر سئو و بهینه سازی، وضعیت بهتری داشته و به کاربران بیشتری دسترسی دارد. در نتیجه توانسته است در رابطه با راهکارهای موثر در افزایش بازدید سایت موفق عمل کند.

به همین دلیل در حال حاضر صاحبان وب سایت ها و وب مسترها به معیارهای مرتبط با سنجش ارزش صفحات وب سایت ها مانند پیج رنک گوگل اهمیت بسیار زیادی می دهند و بر این اساس همواره در تلاشند اقدامات عملی موثری را در زمینه افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه و جایگاه آن در پیش گیرند تا در عرصه رقابت با دیگر وب سایت ها جایگاه بهتری را به دست آورده و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. لازم به ذکر است امتیازبندی پیج رنک گوگل تقریبا هر ماه یک بار یا دو بار به وسیله گوگل بازبینی می شود و تغییر می کند.

پیج رنک

وب مسترها به منظور سنجش اعتبار سایت چه معیاری را در نظر می گیرند؟

واقعیت آن است که محاسبه پیج رنک گوگل امر بسیار وقت گیری بوده و فشار محاسباتی زیادی را به گوگل وارد می کند. در آپریل 2016 گوگل تصمیم گرفت نمایش پیج رنک برای عموم را غیرفعال کند. بنابراین طی اعلامیه ای اظهار نمود که به علت سوء استفاده برخی از مدیران سایت ها

از پیج رنک گوگل و بهره گیری از آن به عنوان ملاکی برای ارزش گذاری وب سایت و فروش بک لینک به دیگران از این پس پیج رنک را برای عموم نمایش نمی دهد و آن را تنها به عنوان میزان سنجشی برای الگوریتم خودش مورد استفاده قرار می دهد.

به همین جهت امروزه وب مسترها از معیار دیگری برای سنجش اعتبار سایت استفاده می کنند که آتوریتی (Autorithy) نام دارد و مقدار عددی آن بین 0 تا 100 می باشد. گفتنی است مقدار اتوریتی هر چقدر به عدد 100 نزدیکتر باشد نشان دهنده اعتبار و قدرت بیشتر سایت خواهد بود. این معیار به وسیله شرکت موز شکل گرفته است و با ارزیابی مجموعه ای از عوامل گوناگون در مورد یک وب سایت مورد سنجش قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: Domain Authority و Page Authority چیست و چه اثری بر سئو می گذارد؟

اگر شما به عنوان مدیر یک وب سایت قصد داشته باشید سفارش رپورتاژ و یا بک لینک به سایتی بدهید بهتر آن است که اول اتوریتی آن سایت را مورد بررسی قرار داده و ترجیحا از سایت هایی که آتوریتی آنها زیر 20 است لینک نگیرید. دلیل این امر آن است که ممکن است لینک های بی کیفیت به رتبه بندی وب سایت شما صدمه وارد کرده و به این شکل بر ضد راهکارهایی که برای افزایش بازدید سایت خود در نظر دارید عمل نمایند. توجه داشته باشید که ملاک اصلی در رابطه با امتیاز صفحات اینترنتی و افزایش بازدید سایت کما فی السابق پیج رنک گوگل می باشد و PA و DA فقط تخمینی در جهت رتبه صفحات اینترنتی به شمار می روند. از همین رو امکان دارد با مقادیر گوگل منطبق نباشند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06