Domain Authority و Page Authority چیست و چه اثری بر سئو می گذارد؟

Domain Authority و Page Authority چیست و چه اثری بر سئو می گذارد؟

در این مقاله می خوانید:

حتماً تا به حال این سوال برایتان ایجاد شده است که از کجا متوجه شویم یک سایت چقدر اعتبار دارد؟ یکی از روش‌های مشخص کردن اعتبار سایت بررسی اعتبار دامنه و اعتبار صفحات آن است. در این مقاله بررسی می‌کنیمPage Authority و Domain Authority چیست و راهکارهای اصلی افزایش آن چه مواردی هستند.

ممکن است عبارت اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی (Page Authority) به گوش تان خورده باشد، اما آیا تاکنون آن را بررسی کرده اید؟ پیج آتوریتی (Page Authority) و دامین آتوریتی (Domain Authority) در کنار هم از مهم ترین عوامل مؤثر بر سئو به شمار می آیند. اگر می خواهید رتبه سئو خود را ارتقا دهید باید از اصول پایه پیج آتوریتی و تأثیر آن بر رتبه سایت مطلع باشید.

اعتبار صفحه یا پیج آتوریتی (Page Authority) و اعتبار دامنه یا دامین آتوریتی (Domain Authority)، اعدادی در بازه ۰ تا ۱۰۰ می باشند که توسط Moz که یکی از معروف ترین سایت ها در ارائه ابزارهای سئو و آنالیز وب سایت است، ارائه گردیده است. این دو شاخص با توجه به معیارهایی که در ادامه خواهیم گفت بیانگر شهرت و اعتبار سایت شما می باشد. امتیازی که MOZ به سایت ها می دهد به عنوان ابزاری برای پیش بینی رتبه هر سایت در موتورهای جستجو محسوب می شود.

Domain Authority مربوط به اعتبار کل دامنه است. اما Page Authority فقط اعتبار یک صفحه (URL) را نشان می دهد.

این مشخصه، همانند پیج رنک گوگل، برای صفحه نخست یک سایت، دارای مقدار بیشتری است و عددی بین صفر تا صد است که هر چه بالاتر باشد بهتر است و نشان از اعتبار و قدرت بیشتر در موتور های جستجو از جمله گوگل است. در این مطلب از کلیک اول قصد داریم نکات اصلی مربوط به پیج آتوریتی را شرح داده و چند سؤال را پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

اعتبار دامنه یا پیج آتوریتی (Page Authority) چیست؟

پیج آتوریتی شاخصی توسط Moz.com است که نقش آن پیش بینی رتبه یک صفحه خاص در صفحه نتایج موتور های جستجو می باشد. این شاخص از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز دهی می شود و بالا بودن آن به معنی توانایی صفحه گفته شده در رتبه گرفتن است. این شاخص بر مبنای دیتاهای سایت بوده و از ده ها فاکتور آمده است.

یکی از این فاکتور ها دامین آتوریتی می باشد که از یک نوع یادگیری ماشین استفاده می کند. هدف آن یافتن الگوریتم مرتبط با سیستم رتبه بندی موتور های جستجو است. خروجی این فرآیند، بوجود آمدن شاخص پیج آتوریتی می باشد.

امتیاز پیج آتوریتی چگونه محاسبه می شود؟

پیج آتوریتی را در یک بازه لگاریمی ۱۰۰ امتیازی می سنجند. بنابراین افزایش پیج آتوریتی از ۲۰ به ۳۰ راحت تر از افزایش ۷۰ به ۸۰ است. الگوریتم های سنجش پیج آتوریتی همواره در حال بروز رسانی می باشند. بنابراین، امکان دارد شما تغییرات و نوسانات متعددی را در پیج آتوریتی خود در بازه زمانی مشخص مشاهده نمایید.

پیج آتوریتی (Page Authority) مناسب چقدر است؟

هنگام سرچ در صفحات جستجو و به منظور پیدا کردن قوی ترین صفحه، به جای انتخاب بر اساس یک شاخص ثابت، بهتر است از شاخص های نسبی استفاده نماییم. دلیل این امر نحوه امتیاز دهی پیج آتوریتی می باشد. پس با توجه به نسبی بودن این ابزار، نمی توان یک پیج آتوریتی را صرفا خوب یا بد توصیف کرد.

چگونه می توانید پیج آتوریتی (Page Authority) خود را مشاهده و بررسی کنید؟

در قدیم، گوگل برای امتیاز به سایت ها از امتیازی به نام Page Rank استفاده می کرد که در حال حاضر نقش موثری را ایفا نمی کند. بنابراین برای بررسی کیفیت و همینطور وضعیت یک سایت باید از اعتبار دامنه (PA) و اعتبار صفحه (DA) کمک بگیریم.
شاخص پیج آتوریتی در اغلب پلتفرم های سئو و دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. برای مشاهده ی این امتیازها کافی است از ۳ روش زیر استفاده کنید.

  • نصب افزونه ی Mozbar: با نصب این افزونه در مرورگر و فعال کردن آن وارد هر سایت که شوید می توانید Domain Authority و Page Authority آن سایت را مشاهده نمایید.
  • استفاده از ابزاری مانند Keyword Explorer
  • استفاده از ابزار Link Explorer

برخی دیگر از ابزارهای سودمند برای بررسی و کنترل پیج آتوریتی عبارت اند از:

  • SEO Review Tools Website Authority Checker
  • SEO Profiler
  • Prepost SEO Bulk Domain Authority Checker
  • The HOTH’s Domain Authority Checker
  • Ahrefs

تعریفی فنی از پیج آتوریتی

پیج آتوریتی و دامین آتوریتی با شاخص های یکسانی سنجیده می شوند ولی تمرکز پیج آتوریتی روی یک صفحه واحد می باشد. پیج آتوریتی از اطلاعات Mozscape Web Index ناشی می گردد و به تعداد لینک ها و فاکتور دیگر وابسته است (در مجموع به بیش از ۴۰ فاکتور مرتبط است). نکته مهم در این بحث، عدم وابستگی آن به موارد مربوط به سئو داخلی مانند کلمات کلیدی یا بهبود سئو محتوا می باشد.

تعریفی فنی از پیج آتوریتی

همانند دامین آتوریتی، پیج آتوریتی نیز از ایگوریتم های یک نوع یادگیری ماشین استفاده مینماید و بنابراین این شاخص نیز با به روز رسانی های مختلف دچار تغییر و نوسان می گردد. با توجه به این نکته، برای مقایسه صفحات مختلف، بهتر است پیج آتوریتی را در کنار شاخص های دیگر بکار ببرید تا اینکه بخواهید از آن بعنوان تنها معیار خود برای ارزیابی استفاده نمایید.

چگونه می توان پیج آتوریتی (Page Authority) را افزایش داد؟

پیج آتوریتی نیز همانند دامین آتوریتی یک شاخص کلی بوده و تغییر دادن آن بطور مستقیم کار سختی است. این شاخص از تعداد زیادی اجزا تشکیل شده که هر کدام تاثیر خود را بر شاخص نهایی دارند. این وابستگی به چند فاکتور ، کاملا هدفمند و عمدی است.با توجه به اینکه گوگل برای رتبه دادن به یک صفحه خاص به عوامل متعددی توجه می کند، پس ابزاری که بخواهد پیج آتوریتی را بررسی کند، نیاز دارد معیار های متفاوتی را در نظر بگیرد. بهترین راه برای افزایش پیج آتوریتی رعایت موارد زیر هستند.

۱- کار بر روی سئو داخلی سایت (on-page seo)

خیلی از مدیران سایت تنها به بیرون سایت خود توجه می کنند و مهم ترین هدف خود را لینک گرفتن از سایت های متعدد می دانند. در حالی که در این جا گنجینه ای ارزشمند را فراموش کرده اند!

اولین قدم برای داشتن یک سایت با کیفیت، انجام امور سئو از جمله سئوی داخلی آن است. استفاده از تگ های مناسب، لینک سازی داخلی، واکنش گرا بودن قالب سایت و مواردی از این قبیل بسیار موثر هستند.

لینک سازی داخلی، یعنی این که ساختار داخلی سایت شما به نحوی باشد که هم گوگل و هم کاربر به آسانی متوجه محتوای آن شوند. لینک سازی داخلی به طور دقیق تر شامل دسترسی آسان و سریع به بخش های هدر و منوی اصلی سایت، فوتر سایت، سایدبار صفحات داخلی و محتوای مقالات است.

شاید تعجب کنید ولی ارزش و تاثیر لینک های داخلی به اندازه بک لینک هایی است که از سایت های دیگر دریافت می کنید نکات زیر هم می تواند در داشتن یک سئو داخلی مورد پسند گوگل و کاربر نقش به سزایی داشته باشد:

  • عنوان صفحات و توضیحات متا برای گوگل و کاربر قابل فهم باشد
  • از تگ های عنوان (H1،H2، H3 و غیره) به روش درست استفاده کنید
  • آدرس صفحات باید اختصاصی، کوتاه و دارای کلمه کلیدی باشند
  • در محتوای مقالات از کلمات کلیدی هم خانواده یا مترادف بهره ببرید
  • لینک دهی به صفحه مقالات یا دسته بندی های مهم در محتوا را در نظر بگیرید

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز مراحل بهبود سئوی داخلی سایت

2- سئو خارجی؛ نیروی پشتیبانی هوایی را فراموش نکنید.

گوگل تلاش می کند میزان رضایت کاربران از محتوای شما را تخمین بزند. یکی از روش های الگوریتم رنک برین برای تعیین میزان رضایت کاربران، دریافت لینک های ارزشمند از سایت های معتبر و با موضوعات مرتبط است. هرچقدر صفحات سایت شما از طریق سایت های دیگر معرفی و پیشنهاد شوند یعنی ارزش و اعتبار سایت شما در فضای وب بیشتر است.

یکی از مفاهیم بسیار مهم در لینک سازی خارجی، Link Profile یا اطلاعات مربوط به لینک سازی سایت شماست. یک وب سایت زمانی لینک پروفایل قوی دارد که:

  • از سایت های معتبر و با DA بالا لینک داشته باشد
  • بک لینک ها از سایت هایی گرفته شده اند که از لحاظ موضوعی مشابه اند
  • لینک سازی های مخرب یا اسپم نداشته باشد (اسپم اسکور پایین)
  • به جای گرفتن لینک با تعداد بالا از یک سایت، از چندین سایت تنها یک لینک بگیرد

3- محتوای با کیفیت مناسب

با ایجاد محتوای خاص و با کیفیت می توانید پاسخگوی سوالات کاربران خود بوده، همچنین ورودی مستقیم از گوگل بگیرید و به سایت خود اعتبار بخشید.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در تولید محتوا

4- بک لینک با کیفیت

واقعیت این است که یکی از موارد موثر و تاثیر گذار در PA و DA تعداد لینک های دریافتی و میزان کیفیت آن هاست.

بیشتر بخوانید: روش های ایجاد بک لینک با کیفیت و معتبر

5- فعالیت در شبکه های اجتماعی و سوشال مدیا

اگر سایت شما در شبکه های اجتماعی معتبر مثل فیس بوک ،لینکدین و توییتر شناخته شده باشد، توسط کاربرانی دنبال می شود، همچنین مطالب سایت شما در این شبکه ها به اشتراک گذاشته می شوند. این کار نشان دهنده محبوبیت سایت شما خواهد بود و قطعاً در افزایش اعتبار سایت شما موثر است.

6- قدمت دامنه

هرچه زمان از شروع فعالیت شما بگذرد و طول عمر سایت شما بیشتر شود، وب سایت شما دارای اعتبار بیشتری خواهد بود. پس پیوسته و با قدرت ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: تاثیر عمر دامنه بر سئو سایت

7- بررسی آتوریتی رقبا

ابزارهای بررسی پیج آتوریتی که پیش از این معرفی کردیم به شما اجازه می دهند آتوریتی سایت های رقیب را هم بررسی کنید. از این طریق به سادگی می توانید نقاط قوت سایت خود را افزایش دهید.

8- توجه به دامین آتوریتی

در تمامی اقدامات مربوط به سئو لازم است که هم صفحات سایت و هم کل دامین را مدنظر قرار دهید. این موضوع به ویژه درباره پیج آتوریتی صادق است. پیج آتوریتی و دامین آتوریتی به یکدیگر وابسته هستند و ارتقای یکی باعث افزایش امتیاز دیگری می شود.

9- حذف لینک های مخرب

وجود لینک های مضر یا اسپم ها می تواند تمام زحمات شما برای دریافت بک لینک را از بین ببرد. با بررسی مداوم سایت تان لینک های بی کیفیت یا مضر را حذف کنید.

10- دوری از تکنیک های سئو کلاه سیاه

استفاده از سئو کلاه سیاه تأثیر مخربی روی آتوریتی صفحه و دامین دارد و ممکن است شما را در لیست سیاه گوگل قرار دهد.

چرا پیج آتوریتی (Page Authority) من تغییر می کند؟

پیج آتوریتی به عوامل متعددی وابسته می باشد، پس تغییر آن می تواند ناشی از دلایل متفاوتی دارد.برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره علل تغییرات پیج آتوریتی و نکاتی برای ثابت نمودن این نوسانات را می توانید در مقاله چرا آتوریتی من تغییر نمود پیدا نمایید.

آیا هنوز پیج آتوریتی در سال 2022 به اندازه قبل اهمیت دارد؟

الگوریتم های گوگل و عوامل مؤثر بر افزایش امتیاز سئو ثابت نیستند. با در نظر گرفتن این نکته آیا در سال 2022 هنوز هم پیج آتوریتی مهم است؟ قطعاً بله. هرچه امتیاز پیج آتوریتی یک سایت بالاتر باشد، امتیاز دامین آتوریتی و به طبع، امتیاز سئوی آن بیشتر می شود. به عبارت دیگر، تنها با ایجاد اصلاحاتی روی صفحات مختلف سایت تان می توانید سئوی سایت را ارتقا دهید. از طرف دیگر، پیج آتوریتی مواردی مانند محتوا، قدرت کلمات کلیدی و مانند آن را در هر صفحه بررسی می کند. بهبود هر یک از این موارد نقش به سزایی در ارتقای سئو ایفا می کند.

دامین آتوریتی Domain Authority چیست؟

دامین آتوریتی شاخصی توسعه یافته توسط MOZ است که نقش آن پیش بینی رتبه دامنه سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو می باشد. این شاخص از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز دهی شده و افزایش امتیاز به معنی قدرت سایت در گرفتن رتبه های بالا است. دامین آتوریتی از سنجش چندین فاکتور بدست می آید. از جمله این فاکتور ها می توان به تعداد لینک ها اشاره نمود. این شاخص هنگامی کاربرد دارد که هدف شما تعیین میزان رقابت بین چند سایت یا قدرت یک دامنه برای گرفتن رتبه باشد. ابزار دامین آتوریتی بطور مستقیم توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات نتایج استفاده نمی گردد.

چگونه دامین آتوریتی را بدست آوریم؟

برای سنجش این شاخص توانایی آن را دارید که از ابزار لینک اکسپلورر ماز، تولبار رایگان ماز یا کیورد اکسپلورر ماز استفاده نمایید. همچنین این شاخص در نسخه پرو ماز نیز قابل دسترسی است. دامین آتوریتی در ده ها پلتفرم مارکتینگ و سئو وجود دارد.

چگونه دامین آتوریتی را بدست آوریم؟

امتیاز دهی چگونه است؟

دامین آتوریتی رفتاری مشابه نمودار لگاریتمی است و از ۰ تا ۱۰۰ امتیاز دهی می شود، به این معنی که رشد از ۲۰ به ۳۰ بسیار آسانتر از رشد ۷۰ به ۸۰ است.

دامین آتوریتی خوب چقدر است؟

عموما سایت هایی که لینک های خارجی با کیفیت و متعددی دارند، مثل ویکی پدیا و گوگل، در راس شاخص دامین آتوریتی میاشند.بنابراین، سایت ها و کسب و کار های کوچک با تعداد لینک کمتر امکان دارد دامین آتوریتی پایین تری داشته باشند.

وب سایت های جدید فعالیت خود را با دامین آتوریتی ۱ شروع مینمایند. با توجه به اینکه دامین آتوریتی صرفا یک پیش بینی می باشد که نباید بعنوان تنها ابزار شما لحاظ گردد. دامین آتوریتی رقبای خود را بدست آورده و هدف خود را داشتن دامین آتوریتی بالاتر از آن ها قرار دهید. بنابراین بهتر است از این شاخص بعنوان معیاری نسبی استفاده گردد. پس با توجه به نسبی بودن آن صرف خوب یا بد بودن را نمی توانیم به آن نسبت دهیم.

تفاوت پیج آتوریتی و دامین آتوری

هرچند پیج آتوریتی یک پیش بینی درباره احتمال رتبه گیری یک صفحه واحد می باشد، نقش دامین آتوریتی پیش بینی احتمال رتبه گیری کل دامنه است. البته این دو شاخص اغلب با فاکتورهای یکسان بدست می آیند، پس به احتمال زیاد بسیار شبیه هم است. در صورتیکه دامین آتوریتی قدرت همه دامنه را بررسی مینماید، هدف پیج آتوریتی بررسی یک صفحه واحد می باشد.

تعریفی فنی از پیچ آتوریتی

عوامل موثر در دامین آتوریتی تعداد لینک ها کیفیت آن ها و ده ها فاکتور است. امروزه، محاسبه دامین آتوریتی با استفاده از یک نوع یادگیری ماشین به دست می آید که هدف آن ایجاد ارتباط بین لینک های داخلی_خارجی و نتایج صفحات جستجو می باشد . ازآنجاییکه دامین آتوریتی بر مبنای ماشین یادگیری محاسبه می گردد، امتیاز دامین شما امکان دارد که دچار نوسانات زیادی گردد، پس این شاخص را به تنهایی برای تحلیل های خود استفاده ننمایید. برای مثال، اگر فیسبوک بطور انبوه لینک سازی نماید، دامین آتوریتی و پیج آتوریتی سایت های بسیاری با این عمل افزایش چشمگیری خواهند داشت.

بنابراین، همواره به این نکته توجه کنید که اگر به دنبال تحلیل رقبا یا بهبود سئوی سایت خود هستید، اینکه فقط به این شاخص توجه نموده اشتباه بوده و باید از آن در کنار شاخص های تحلیلی دیگر استفاده نمایید.

چگونه دامین آتوریتی خود را بهبود ببخشیم؟

اثرگذاری مستقیم بر روی دامین آتوریتی کار ساده ای نیست. زیرا عوامل زیادی آن را تشکیل می دهد. این وابستگی به چند فاکتور کاملا هدفمند و عمدی می باشد. از آنجاییکه گوگل برای رتبه بندی سایت به عوامل متعددی توجه مینماید، پس ابزاری که بخواهد دامین آتوریتی را بررسی نموده هم نیاز دارد معیار های متفاوتی را در نظر بگیرد. یکی از راه های موثر برای افزایش دامین آتوریتی، بهبود سئو سایت است و کار کردن بطور ویژه روی لینک های ورودی خود و دریافت لینک های با کیفیت از سایت های معتبر نکاتی می باشد که باید به آن ها توجه نمایید.

چگونه دامین آتوریتی خود را بهبود ببخشیم؟

چرا دامین آتوریتی تغییر می کند؟

با توجه با اینکه دامین آتوریتی ، همانند پیج آتوریتی، از عوامل متعددی تشکیل شده است، پس تعیین عامل دقیقی که باعث نوسان دامین آتوریتی شده بسیار مشکل می باشد.اگر شما شاهد افزایش یا کاهش این شاخص بر روی سایت خود هستید، امکان دارد ناشی از این عوامل باشد:

  1. از سایت هایی لینک دریافت نموده اید که گوگل آن ها را معتبر نمی داند.
  2. لینک های جدیدی که ایجاد نموده اید هنوز ایندکس نشده اند.
  3. تغییر ناگهانی در روند لینک سازی شما بوجود آمده است.
  4. دامین آتوریتی شما ضعیف بوده و آپدیت شدن الگوریتم ها نوسانات بالایی را در دامین آتوریتی شما ایجاد مینماید.

نکته مهم در درک دامین آتوریتی این می باشد که این شاخص ها به فاکتور های مثبت و منفی فراوانی مربوط می باشند. در مواردی حتی بهبود سئو امکان دارد تاثیر آنی و سریعی در بهبود دامین آتوریتی نداشته باشد.

برای درک بهتر سیستم رتبه بندی به این مثال توجه کنید:

چنانچه سنگاپور بهترین کیفیت هوا را در سال ۲۰۱۵ داشته باشد و برای بهبود آن در سال ۲۰۱۶ تلاش نماید آیا تضمینی وجود دارد که در رتبه ۱ باقی بمانند؟ اگر دانمارک و نیوزلند ( که سابقا رتبه ۱ را داشته اند) سعی در بهبود رتبه خود نمایند چطور؟ حتی امکان دارد بقیه کشور ها که مقام دوم تا دهم را دارند پیشرفت نمایند و در بدترین حالت سبب گردد سنگاپور یازدهم شود. بنابراین، بدلیل تغییر و تحولات دائمی در عوامل تعیین کننده نتیجه، هر آن امکان دارد که رتبه بندی ها تغییر نماید.

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی نیز مثل این سیستم می باشند. از آن جایی که این دو شاخص بین ۰ و ۱۰۰ سنجیده می شوند. پس از هر بروز رسانی، دامین آتوریتی بروز شده سایت صفحه امکان دارد حتی اگر آن سایت صفحه لینک سازی خود را بهبود بخشیده باشد، افت پیدا کند. با توجه به این نکته، لازم می باشد یکبار دیگر تاکید نماییم که تحلیل تنها با استفاده از این شاخص اشتباه می باشد و بهتر می باشد از آن بعنوان شاخصی نسبی برای تحلیل چندین سایت استفاده نمود.

حقایقی درباره Domain Authority که باید بدانید.

  • امتیاز Domain Authority ارتباطی به جریمه های گوگل ندارد. یعنی اگر سایتی توسط گوگل جریمه شده باشد، جایگاه خود در کلمات کلیدی مهم را از دست می دهد ولی ممکن است همچنان ارزش دامنه بالای خود را حفظ کند.
  • الگوریتم گوگل تعداد زیادی از فاکتورها را برای رتبه دهی به سایت شما در نظر می گیرد؛ در حالی که دامین آتوریتی MOZ حدود 40 معیار را مورد بررسی قرار می دهد.
  • رشد دامین آتوریتی بر اساس مقیاس نمودار لگاریتمی است؛ یعنی رسیدن از 20 به 30 بسیار آسان تر از رسیدن 70 به 80 است. به عبارت دیگر، هر چه در این نمودار بالاتر می روید، رقابت سخت تر می شود.
  • قدرت دامنه شما به صورت نامنظم تغییر می کند پس نمی توان این امتیاز را برای ارزیابی سئو یک سایت در نظر گرفت. اما برای مقایسه کیفیت لینک سازی دو سایت می توان از domain authority بهره برد.
  • تغییر DA کار آسانی نیست. یعنی شما نمی توانید با انجام چند بهینه سازی یا لینک سازی، نتایج آن را فوراً در اعتبار دامنه سایت خود مشاهده کنید. افزایش این عدد نیازمند عوامل زنجیره وار زیادی است که تنها با گذشت زمان به ثمر می رسند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

5 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06