رایج ترین اصطلاحات گوگل آنالیتیکس 4 برای تازه کارها

رایج ترین اصطلاحات گوگل آنالیتیکس 4 برای تازه کارها

در این مقاله می خوانید:

گوگل آنالیتیکس 4 یک ابزار قدرتمند برای اندازه گیری و بهینه سازی عملکرد وب سایت ها و اپلیکیشن ها است. اما برای استفاده از این ابزار، باید با برخی اصطلاحات رایج آشنا باشید. در این مقاله، ما اصطلاحات مهم را برای تازه کارها معرفی می کنیم

یکی از مهم ترین اقداماتی که کارشناسان سئو و وب مستران برای بررسی وضعیت سایت و اطمینان حاصل کردن از اقداماتی که روی سایت انجام داده اند، استفاده از ابزارهای تحلیل سایت است. همان طور که می دانید یکی از بهترین ابزارهای آنلاین که امکان استفاده از آن سال هاست برای کلیه کارشناسان سئو و حتی در ایران نیز فراهم شده، گوگل آنالیتیکس است.

اما این ابزار با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که داشت، به تازگی نسخه 4 آن در دسترس کارشناسان سئو قرار گرفته است. به همین دلیل ممکن است استفاده از آن برای برخی از کارشناسان سئو آسان نباشد و با اصطلاحات رایج در آن آشنا نباشند. به همین منظور در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی کامل تر رایج ترین اصطلاحات گوگل آنالیتیکس 4 برای تازه کارها می پردازیم.

گوگل آنالیتیکس 4 چیست؟

در صورتی که به تازگی می خواهید از ابزار تحلیلی گوگل آنالیتیکس 4 استفاده کنید و با تعریف و امکانات آن آشنا نیستید، در ابتدا به تعریف آن می پردازیم. گوگل آنالیتیکس 4 یکی از بهترین ابزار تحلیلی موجود و فعلی برای آنالیز و تحلیل کردن وضعیت سایت از میزان و نوع ورودی های سایت است که توسط گوگل ارائه شد.

بنابراین برای تعریف دقیق تر گوگل آنالیتیکس 4 می توان گفت که این ابزار، یک ابزار تحلیل داده ای است که در فضای ابری قرار گرفته و می توان هر زمان و مکان از آن استفاده کرد. این ابزار تحلیلی به سایت یا اپلیکیشن متصل شده و سپس ترافیک سایت یا اپلیکیشن (داده های بازدید کنندگان) را رصد و ثبت می کند.

سپس این داده ها را روی نمودار و در قالب اعداد به مدیر سایت، کارشناس سئو یا کلیه افرادی که دسترسی دارند، نمایش می دهد. با تحلیل و آنالیز کردن این داده های به دست آمده، می توان در جهت رشد و پیشرفت کسب و کار اقداماتی موثر و کاربردی انجام داد.

بیشتر بخوانید: گوگل آنالیتیکس چیست؟ ویژگی های گوگل آنالیتیکس 4

مهم ترین اصطلاحات رایج گوگل آنالیتیکس 4

از زمانی که شروع به ساخت اکانت برای گوگل آنالیتیکس می کنید، با اصطلاحات و واژه های مختلفی روبرو می شوید که لازم است آن ها را به خاطر بسپارید تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. مهم ترین اصطلاحات به شرح زیر است:

حساب گوگل آنالیتیکس (Google Analytics account)

گوگل آنالیتیکس 4 به صورتی طراحی شده که به طور کلی دارای سه ساختار مهم و اساسی از جمله (Account)، Property و View است. برای دسترسی داشتن به فضا و امکانات مختلف حساب گوگل آنالیتکس باید اول حساب گوگل (Google Analytics Account) بسازید. برای این کار حتما یک ایمیل (Gmail) بسازید. سپس با استفاده از این ایمیل به چند اکانت مختلف در gG می توانید دسترسی داشته باشید.

Property

بعد از ساخت اکانت، می توانید برای بررسی و آنالیز کردن وب یا اپلیکیشن آن را به گوگل آنالیتیکس 4 متصل کنید که به هر کدام از این موارد، Property می گویند. بنابراین پس از متصل کردن وب اپلیکیشن یا وب سایت می توانید هر زمان که می خواهید اطلاعات و داده های به دست آمده برای هر بخش را به صورت مجزا بررسی کنید.

View

گوگل آنالیتیکس 4 به کاربران اجازه می دهد که برای بررسی بهتر و دقیق تر داده ها، فیلترهایی را روی بخش های مختلف اعمال کنید تا بتوانید به صورت دقیق تر به داده های مرتبط با ورودی سایت یا اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

برای دریافت این داده به صورت مستقیم می توانید از طریق Property فیلترهای مورد نظرتان را اعمال کنید. همچنین می توانید از طریق نسخه و با روش View Test این کار را انجام دهید تا به نسخه کپی این اطلاعات و داده ها دسترسی داشته باشید.

با این کار می توانید اطلاعات را به صورت نسخه کپی از قسمت View Test به دست آورده و سپس هر چه تغییرات لازم است از را روی آن اعمال کنید. پس از آن این تغییرات و فیلترها را روی نسخه اصلی Property پیاده کنید که این روش بهتر و مطمئن تر است.

اما به طور کلی می توان گفت که View به مجموعه ای از فیلترها و تغییرات روی Property گفته می شود که می توان بر اساس نیاز مورد نظر هر کارشناس سئو این تغییرات را در قالب گزارش های مختلف دریافت و استفاده و تحلیل کرد.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

Session

کاربرانی که وارد سایت می شوند، ورود و خروج آن ها از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس 4 کامل مشخص است. بنابراین از زمانی که کاربر وارد سایت می شود، تا 30 دقیقه بعد که ممکن است مجددا وارد سایت شده یا دیگر وارد سایت نشود، یک Session برای او تعریف می شود.

در واقع برای تعریف دقیق تر Session می توان گفت که به تعاملات کاربران در یک بازه زمانی 30 دقیقه ای که کاربر وارد سایت یا اپلیکیشن می شود، یک سشن می گویند. برای مثال زمانی که یک کاربر وارد سایت شده، بین صفحات مختلف مانند وبلاگ، محصولات و … می چرخد تا 30 دقیقه بعد از آن یک Session برای او تعریف می شود.

در برخی مواقع ممکن است کاربر 30 دقیقه در سایت بماند. برخی مواقع نیز ممکن است کاربر بعد از چند دقیقه در سایت مانده و قبل از 30 دقیقه مجددا وارد سایت شود. بنابراین برای بازگشت بعدی او به سایت یک Session جدید تعریف نمی شود، بلکه در همان سشن اطلاعات ورودی او بررسی می شود. اما در صورتی که پس از 30 دقیقه مجددا به سایت باز گردد، یک Session جدید برای او تعریف می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مفهوم Session در گوگل آنالیتیکس 4

Dimension

گوگل آنالیتیکس 4 برای ارائه داده ها و اطلاعات ورودی کاربران به سایت، از دو نوع داده به نام های Dimension و Metrics استفاده می کند. منظور از Dimension داده هایی است که به صورت کیفی تعریف می شود و کارشناس سئو با بررسی آن احتمالا می تواند به این داده ها بر اساس نیاز خود جهت تحلیل رفتار کاربران استفاده کند.

در واقع اطلاعات بخش Dimension در مورد نوع رفتار کاربران در سایت، و تعامل آن ها با بخش های مختلف سایت یا اپلیکیشن است. برای مثال Source یک نوع Dimension است که مشخص می کند که کاربر از چه طریقی (سرچ در گوگل، اینستاگرام، یا با وارد کردن آدرس مستقیم سایت) وارد سایت شده است. همچنین بخش Page نشان می دهد که کاربر پس از وارد شدن به سایت از چه صفحاتی از سایت دیدن کرده است؟

Metrics

همان طور که در بخش بالا هم ذکر شد، داده های گوگل آنالیتیکس 4 به دو صورت نمایش داده می شود که نوع دیگر آن Metrics است. Metrics به داده های قابل شمارش و قابل اندازه گیری گفته می شود که بر اساس Dimension ها اطلاعات عددی را نمایش می دهد.

برای مثال برای بررسی دقیق تر یکی از صفحات سایت ممکن است پیغام Time on Page Metrics را مشاهده کنید که نمایش می دهد کاربر چند دقیقه در این صفحه مورد نظر شما مانده است؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با مفهوم Metrics و Dimension در گوگل آنالیتیکس 4

Metrics و Dimension در گوگل آنالیتیکس 4

Segment (بخش بندی)

در گوگل آنالیتیکس 4 امکان دسته بندی کردن اطلاعات و داده ها از طریق بخش Segment وجود دارد. برای مثال می توانید کاربرانی که از طریق جستجوی گوگل وارد سایت شده اند، همچنین کاربران موبایلی، کاربرانی که از طریق تبلیغات وارد سایت شده و … را به صورت جداگانه بخش بندی کنید.

Segment (بخش بندی)

Acquisition

گزارش هایی که در بخش Acquisition مشاهده می کنید، اطلاعاتی در مورد نحوه پیدا کردن سایت شما توسط کاربران به شما نمایش می دهد. برای مثال در این بخش می توانید بررسی کنید که کاربران از کدام یک از روش های ترافیک تبلیغات گوگل ادز، ترافیک از طریق شبکه های اجتماعی، ترافیک از موتور جستجوی گوگل یا سایر کمپین های تبلیغاتی وارد سایت شما شده اند.

Source (منبع ترافیک ورودی)

در بخش source نیز متوجه می شوید که کاربران از طریق کدام یک از منابع ترافیکی وارد سایت یا اپلیکیشن شده اند؟ چون کاربران با روش های مختلف و از منابع متفاوتی که احتمالا خودتان آن ها را مشخص کرده یا اقداماتی روی آن ها انجام داده اید، سایت شما را پیدا می کنند و وارد آن می شوند.

برای مثال منابع مختلفی برای ورودی کاربران به اپلیکیشن یا وب وجود دارد که این منابع عبارتند از: جستجوی ارگانیک  (Organic Search)، ترافیک پولی (Paid Traffic) مانند تبلیغات کلیکی، ترافیک مستقیم (Direct Traffic) که وارد کردن آدرس سایت در مرورگر است، و همچنین Referral Traffic که شامل ورودی کاربران از سایت های دیگر مانند رپورتاژ آگهی ها به سایت شما است.

افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را به صورت هدفمند افزایش داده و روی جایگاه سایت تاثیر مثبت بگذارید، ابزار افزایش بازدید سایت کلیک اول بهترین انتخاب برای شماست.

Medium

در بخش Medium نیز متوجه می شوید که منبع ترافیکی ورودی وب اپلیکیشن یا وب سایت چه چیزی بوده است؟ برای مثال اگر Source Traffic (منبع ورودی ترافیک سایت) از تبلیغات گوگل ادز باشد، Medium آن می تواند شامل CPC یا Display باشد. بدین صورت که ممکن است کاربر با دیدن تبلیغ شما و کلیک روی آن وارد سایت شده باشد.

Users (کاربران)

در گوگل آنالیتیکس 4 همه چیز به رفتار و عملکرد کاربران بستگی دارد. به همین دلیل بررسی عملکرد کاربران Users در سایت با استفاده از کوکی ها (Cookies) بررسی و آنالیز و محاسبه می شود. بازدید کننده سایت نیز با کاربر وب اپلیکیشن متفاوت است و برای هر کدام از آن یک User در نظر گرفته می شود.

برای مثال اگر یک بار با موبایل و بار دیگر با استفاده از مرورگر سیستم خانه، وارد سایت شوید، برای هر کدام یک User تعریف می شود. به طور کلی کاربران به سه دسته مختلف زیر تقسیم می شوند:

New Users (کاربر جدید)

زمانی که برای اولین باری مرورگر یا دستگاه (لپ تاپ یا موبایل)، محتوای سایت یا اپلیکیشن را به کاربر نشان می دهد، گوگل آنالیتیکس 4 یک client id برای آن در نظر می گیرد و در این جا کاربر، به عنوان new user شناخته می شود.

Returning Users

در صورتی که گوگل آنالیتیکس 4 تشخیص دهد که همان کاربر قبلی با client id یکسان وارد سایت شده، یا به عبارتی یک session جدید ایجاد کرده، به عنوان یک Returning users شناخته می شود.

Active Users

به کاربرانی که در لحظه روی سایت یا اپلیکیشن شما هستند (Real Time Users)  و از آن بازدید می کنند، Active Users می گویند. این کاربران از طریق گوگل آنالیتیکس 4 در  بازه های زمانی 1 روزه، 7 روزه، 14 روزه و 30 روزه قابل شناسایی هستند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مفهوم User ،Page Views و Sessions در گوگل آنالیتیکیس 4

Audience (کاربران یا مخاطبان هدف)

به مجموعه ای از کاربران یا مخاطبین هدف که اقدام خاصی در سایت یا اپلیکیشن انجام داده اند، برای مثال روی لینک مورد نظر شما کلیک کرده اند، محصولی را سفارش داده اند، مخاطبان هدف یا audience گفته می شود.

یکی از بهترین مزایای ساختن و بررسی بخش Audience در گوگل آنالیتیکس 4 این است که با استفاده از داده های آن ها می توانید از این اطلاعات برای آنالیز کردن کاربران و استفاده در کمپین های تبلیغاتی بهره مند شوید. در واقع استفاده از این اطلاعات برای هدف بازاریابی مجدد (Retarget Marketing) اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: تاثیر تکنیک بازاریابی مجدد (Remarketing و Retageting) بر فروش بیشتر

Average Session Duration

این بخش اطلاعاتی در مورد این که هر کاربر به طور میانگین، چه مدت زمانی در اپلیکیشن یا وب سایت فعال بوده، نمایش می دهد. این زمان میانگین از طریق تقسیم کل زمان صرف شده در سایت و اپلیکیشن به تعداد کل کاربران به دست می آید.

Bounce (پرش)

Bounce (پرش) در واقع نوعی Session است که نمایش می دهد کاربر فقط یک بار وارد سایت شده و سپس آن را بسته و از سایت خارج شده است. برای مثال در صورتی که کاربر عبارت “آموزش گوگل آنالیتیکس 4” را سرچ کرده و وارد سایت شما شود، یک یا دو صفحه را بخواند، روی لینکی کلیک کند و سپس از سایت خارج شود، یک Bounce اتفاق افتاده است. به همین دلیل گفته می شود که هر چه میزان نرخ پرش سایت و خارج شدن کاربران از آن زیاد باشد، اتفاق خوبی نیست و باید بررسی کنید که چرا کاربران در سایت نمی مانند؟

Bounce Rate (نرخ پرش)

اگر تعداد بازدید کنندگان یک صفحه را که بدون دیدن سایر صفحات از سایت خارج شدند، به تعداد کل بازدید کنندگان سایت تقسیم کنید، نرخ پرش (Bounce Rate) به دست می آید.

بیشتر بخوانید: بانس ریت (Bounce Rare) چیست؟ راه های کاهش نرخ پرش سایت

Exit

آخرین صفحه ای که کاربر در هر Session می بیند و سپس از سایت خارج می شود، یا به صورت کلی از مرورگر خارج می شود، در بخش exit نشان داده می شود.

Channel (کانال ورودی)

مجموعه Source و Medium با یک دیگر، یک کانال ورودی را تشکیل می دهد. برای مثال همه ترافیک هایی که از طریق شبکه های اجتماعی (از جمله توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و…) به یک سایت یا اپلیشکین وارد می شود، به عنوان کانال Social در نظر گرفته می شود.

Direct Traffic (ترافیک مستقیم)

در صورتی که ترافیک ورودی به وب سایت هیچ ورودی و source مشخصی نداشته باشد، به عنوان یک ترافیک مستقیم یا Direct Traffic در نظر گرفته می شود. برای مثال اگر یک کاربر آدرس سایت clickaval.com را به صورت مستقیم در قسمت Address Bar تایپ و جستجو کند، به عنوان یک Direct Traffic در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، در برخی موارد که گوگل آنالتیکس نتواند منبع ورودی سایت را تشخیص دهد، یک  ترافیک مستقیم برای ورود کاربر مورد نظر در نظر گرفته می شود. در برخی موارد نیز ترافیکی از سمت برنامه های موبایلی مثل فیسبوک یا توئیتر، یا حتی ایمیل وارد سایت می شود، به عنوان Direct Traffic در گزارش های گوگل آنالیتیکس در نظر گرفته می شود.

Event

در گوگل آنالیتیکس 4 هر گونه تعامل و اقدامی که توسط کاربر در سایت یا اپلیکیشن رخ داده و انجام شود، به عنوان یک Event در نظر گرفته می شود. به همین منظور توصیه می شود که برای کاربران مختلف یک event تعریف کنید تا بتوانید کاربران مورد نظر را شناسایی کنید.

برای مثال، اگر ساخت Event برای این که تشخیص دهید چند نفر روی دکمه خرید کلیک کرده اند، یا اگر کاربر روی لینک یا بنر تبلیغاتی مورد نظر کلیک کند، یا چه کسانی اطلاعات فرم ثبت نام را پر کرده اند، می توانید اطلاعات کاملی در این مورد به دست آورید.

Goal

ست کردن Goal یا هدف یکی از مهم ترین اقداماتی است که با Event نیز مطابقت دارد. برای مثال در این قسمت مشخص می کنید که خرید موفق یا خرید ناموفق، خارج شدن از صفحه خرید و … هدف شما است.

Conversion

Conversion (میزان تبدیل) نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران یک goal یا هدف که شما مشخص کرده اید، را کامل کرده اند؟ برای مثال در صورتی که مشخص کرده باشید، هدف شما خرید موفق یا کلیک روی لینک بنر تبلیغاتی است و 10 کاربر خرید موفق داشته اند، در این قسمت برای conversion عدد 10 نمایش داده می شود.

Conversion به طور کلی به دو دسته مهم Macro Conversion و Micro Conversion تقسیم می شود.

  • Macro Conversion به آن دسته فعالیت هایی که به اهداف بزرگی که کسب و کار شما مرتبط است، مثل خرید موفق و ثبت نام و … گفته می شود.
  • Micro Conversion به فعالیت هایی گفته می شود که باعث فعال شدن اهداف بزرگ تر کسب و کار می شود.

برای مثال در صورتی که Macro Conversion را به عنوان خرید موفق انتخاب کرده اید، Micro Conversion آن کلیک کردن روی دکمه سبد خرید توسط کاربر است.

بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چگونه می توان آن را بهینه کرد؟

Pages / Session

به میانگین تعداد صفحاتی که در هر sSession توسط کاربر دیده شده، یک Page گفته می شود.

Pageview

به تعداد دفعاتی که کاربر هر صفحه از سایت را دو بار بارگذاری (Reload) می کند، Pageview می گویند. برای مثال در صورتی که وارد صفحه اصلی یک سایت شوید، بعد صفحه را مجددا با Refresh کردن بار گذاری کنید، سپس روی صفحه خدمات کلیک کنید، در قسمت Pageview عدد 3 را مشاهده خواهید کرد.

Query

با هر عبارت، اصطلاح، کلمه یا واژه ای که کاربران سرچ کرده اند و وارد سایت شما شده اند، Query می گویند.

Referrals

هر بار که کاربر روی لینک های داخلی موجود در صفحات سایت و متن ها کلیک کرده و وارد صفحات دیگر سایت خودتان شود، یک Referral برای او در نظر گرفته می شود. در واقع هدف از در نظر گرفتن و تعریف کانال referral برای زمانی است که گوگل آنالیتیکس نمی تواند تشخیص دهد که کانال و منبع اصلی ترافیک سایت شما از کدام یک از Social ،Paid یا ارگانیک است.

Referring Site

به سایت های بیرونی (External Site) که به سایت شما ترافیک می فرستند، Referring Site یا سایت های ارجاع دهنده می گویند. برای مثال به سایت هایی که اقدام به انجام رپورتاژ آگهی می کنند یا برای شما بک لینک می سازند، Referring Site می گویند.

Campaign Name (نام کمپین)

نام کمپینی که از آن برای تبلیغات استفاده کرده اید، شامل Dimension و همراه با یکی از منابع ذکر شده در بالا که شامل Source ،Medium، و کانال است، در قسمت Campaign Name نمایش داده می شود. از این قسمت برای تجزیه و تحلیل کردن کمپین های تبلیغاتی که مهم ترین اجزای آن نام کمپین است، استفاده می شود.

Device Category (دسته بندی کردن دستگاه)

با فعال کردن دسته بندی دستگاه در گوگل آنالیتیکس 4 می توانید عملکرد سایت را بر اساس کاربرانی که با دستگاه های مختلف وارد سایت می شوند، بررسی کنید. پس از آن امکان بررسی کردن Session مختلف برای کاربرانی که با موبایل، تبلت، لپ تاپ و … وارد سایت شده اند نیز وجود دارد.

First Interaction (اولین تعامل)

اولین تعامل یا اولین کلیکی (First Click)، اولین کانالی که باعث شده یک کاربر به مشتری یا لید تبدیل شود، و سپس Conversion رخ دهد، در قسمت First Interaction می توانید مشاهده کنید. اما نکته مهمی که وجود دارد، باید مد نظر داشته باشید و چک کنید که ابزارهای مختلف از جمله ابزار مقایسه مدل (Model Comparison Tools) و کوکی های مرورگر همیشه روشن و فعال باشند. در غیر این صورت ممکن است داده هایی که در این قسمت مشاهده می کنید، صحیح نباشد.

جمع بندی

گوگل آنالیتیکس 4 همواره به عنوان یکی از بهترین ابزارهای کاربردی و موثر برای تحلیل و آنالیز وضعیت ورودی و ترافیک وب سایت شناخته می شود. در این ابزار اصطلاحات رایج و زیادی وجود دارد که شناخت آن ها برای بررسی بهتر این ابزار و حتی یادگیری در مراحل اولیه خالی از لطف نیست.

در این مقاله به طور کامل به معرفی رایج ترین اصطلاحات گوگل آنالیتیکس 4 برای تازه کارها پرداخته شد. بنابراین با مطالعه این مطلب با لیستی از کاربردی ترین اصطلاحات آشنا خواهید و یادگیری و کار با ابزار گوگل آنالیتیکس 4 آسان تر خواهد بود.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06