معرفی ۹ مورد از بهترین افزونه های کش وردپرس

معرفی ۹ مورد از بهترین افزونه های کش وردپرس

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله سعی کردیم 9 مورد از بهترین افزونه‌های کش وردپرس را به صورت مختصر به شما عزیزان معرفی کنیم. شما می‌توانید بر مبنای نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و از طریق آن موجب بهینه‌سازی وب سایت خود شوید.

با بهترین افزونه های کش وردپرس آشنا هستید؟ بهترین افزونه ها را ما در این مقاله از کلیک اول به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از آن ها در سایت خود استفاده کنید.

کش (Cache) چیست؟

قبل از این که به معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس بپردازیم، باید ببینیم کش چیست و چرا کشینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟ کش در واقع به مجموعه کاملی از اطلاعات و داده ها گفته می شود که به صورت موقت ذخیره شده اند و در صورت نیاز می توان به سرعت به آن ها دسترسی داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی مفهوم Cache Control و روش کار با آن

مفهوم کش برای (Cache) وب سایت های وردپرسی کمی متفاوت است و معنای آن بهبود عملکرد سایت و بالا آمدن سریع آن است. در واقع وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار کارآمد است و هر بار که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، اطلاعات مورد نیاز را از پایگاه داده بالا می آورد و پس از گذشت چند مرحله آن را اجرا کرده و صفحه وب سایت را به مرورگر کاربر ارسال می کند.

کش مزایای زیادی دارد، اما اگر به صورت همزمان کاربران زیادی وارد سایت شوند، باعث کندی سایت می شود. کشینگ در واقع موجب افزایش سرعت سایت وردپرسی می شود. افزونه کشینگ پس از نخستین بالا آمدن صفحه، یک کپی از آن گرفته و سپس نسخه کش شده آن را در اختیار سایر کاربران قرار داده و به این صورت سرعت سایت را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

چرا برای وب سایت خود به افزونه کش نیاز داریم؟

افزونه کش بار سرورهای میزبان را کاهش داده و عملکرد و کارایی وب سایت را افزایش می دهد. تجربه نشان دهنده آن است که بهبود عملکرد و سرعت یک وب سایت باعث ترغیب کاربران برای بازدید از سایت می شود. این امر میزان تعامل کاربران با سایت را افزایش داده و مدت زمان حضور آن ها در صفحات داخلی وب سایت را افزایش می دهد.

این موضوع برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از تعامل کاربران و مدت زمان حضور آن ها در سایت برای رتبه بندی وب سایت استفاده می کند. در واقع گوگل به وب سایت هایی که دارای سرعت بالایی هستند اهمیت بسیار زیادی می دهد و از این امتیاز برای کسب رتبه بالا برای آن ها بهره می برد.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئوی سایت

مزایای افزونه کش برای وب سایت

استفاده از افزونه های کش وردپرسی، مزایای زیادی برای سایت دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • افزونه کش سرعت وب سایت را به میزان فراوانی افزایش می دهد.
  • کاربران با استفاده از این افزونه تجربه بسیار خوبی از حضور در سایت ما خواهند داشت.
  • افزونه کش باعث کاهش استفاده از منابع اصلی سرور می شود.
  • این افزونه سئو سایت را بهبود می بخشد.
  • افزونه کش پارامتر زمان را در صفحات سایت کاهش می دهد.

بهترین افزونه های کش وردپرس

یکی از بهترین گزینه ها برای مدیریت سرورهای سایت، استفاده از افزونه های کش وردپرس است. بسیاری از افزونه هایی که در حال حاضر طراحی شده اند، بسیار کارآمد بوده و استفاده از آن ها موجب بهبود سرعت و عملکرد سایت می شود.

هر کدام از این افزونه ها بر مبنای نوع سرور، ساختار اصلی، منابع و طراحی خویش، به گونه ای متفاوت عمل کرده و تاثیر بسیار خوبی از خود بر جای می گذارند. در این قسمت از مقاله به معرفی 9 افزونه برتر کش وردپرس پرداخته و شما را با ویژگی های آن ها آشنا خواهیم کرد.

1- افزونه WP Rocket

WP Rocket یک افزونه کش وردپرس غیر رایگان است. این افزونه به سبب دارا بودن رابط کاربری بسیار ساده و قابل تنظیم، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. خوشبختانه سرعت آن نیز بسیار بالاست و در کوتاه ترین زمان ممکن باعث بهبود عملکرد وب سایت شما می شود.

این افزونه برای وب سایت های فروشگاهی که نیاز به سرعت بارگذاری بالایی دارند بسیار موثر بوده و به خوبی عمل می کند. در حالی که این روزها افزونه های کش رایگان بسیار زیادی طراحی شده اند، اما همچنان کاربران علاقه فراوانی به این افزونه دارند، زیرا دارای داشبوردی بسیار ساده است و برای تازه کارها انتخاب بسیار مناسبی به شمار می رود.

افزونه  WP Rocket

2- افزونه Cache Enabler

این افزونه کاملا رایگان است و برای کسانی که قصد پرداخت هزینه برای خرید افزونه کش را ندارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. این افزونه نیز برای وب سایت های فروشگاهی و وبلاگ هایی که از تصاویر زیادی در محیط کاربری خود استفاده می کنند، انتخاب بسیار خوبی است.

افزونه Cache Enabler دارای تنظیمات بسیار ساده ای است و یک روش بی همتا و عالی برای ارائه تصاویر در فرمت WebP به شمار می رود. همچنین سایز واقعی فایل های کش این افزونه در قسمت داشبورد وب سایت نمایش داده می شوند و شما می توانید از میزان فضای اشغال شده توسط آن کاملاً مطلع گردید.

افزونه Cache Enabler

3- افزونه Comet Cache

افزونه Comet Cache در دو نسخه رایگان و PRO به بازار ارائه شده است. یکی از مهم ترین عللی که بسیاری از کاربران علاقه فراوانی به استفاده از نوع PRO این افزونه دارند قابلیت اتوماسیون آن است. به عبارتی شما تنها با یک بار تنظیم می توانید خیال خود را از جهت کش وب سایت راحت کنید.

نسخه رایگان این افزونه دارای قابلیت های کاملا مشابهی است، اما در بسیاری از مواقع باید تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهید. کش این افزونه روی تمامی صفحات سایت از قبیل پست ها، برگه ها، دسته بندی ها و تگ ها انجام می شود.

افزونه Comet Cache

4- افزونه W3 Total Cache

اگر بخواهیم به یکی از رایج ترین افزونه های کش وردپرس اشاره کنیم مسلما از افزونه W3 Total Cache نام خواهیم برد. این افزونه با وجود کارایی بی نظیری که دارد، اما کار با آن کمی سخت و پیچیده بوده و ممکن است افراد تازه کار هنگام کار با آن دچار سردرگمی شوند.

اصلی ترین مزیت این افزونه قابلیت انطباق آن با CDN است. این امر به کاربران کمک می کند که از افزونه مورد نظر بر روی دستگاه های موبایل نیز به راحتی استفاده نمایند. افزونه W3 Total Cache تقریبا به صورت رایگان ارائه شده و بهره گیری از آن باعث بهینه سازی و افزایش سرعت سایت می شود.

5- افزونه WP Super Cache

افزونه WP Super Cache یکی از محبوب ترین افزونه های کش وردپرس است که تا کنون بسیاری از صاحبان سایت برای بهبود سرعت و عملکرد سایت خود از آن استفاده کرده اند. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این افزونه دارا بودن چند حالت انتخابی برای کاربران است. یکی از این حالت ها Simple Mode است که کاربران تازه کار وردپرس می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. حالت دوم Expert Mode است که برای کاربران حرفه ای طراحی شده و می توان توسط آن در فایل htaccess تغییرات زیادی اعمال کرد.

6- افزونه WP Fastest Cache

این افزونه به صورت پرمیوم و رایگان در بازار وجود دارد، اما تجربه نشان دهنده آن است که نسخه پرمیوم آن عملکرد بهتری نسبت به نوع رایگان آن دارد و سرعت سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. صفحه تنظیمات این افزونه بسیار آسان است و شما پس از نصب آن چک لیست هایی را مشاهده می کنید که به راحتی قابل فعال سازی هستند.

از طریق این افزونه می توانید فایل های CSS و JavaScript را با همدیگر ادغام نمایید. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از افزونه WP Fastest Cache این است که می توانید در کنار کش، تصاویر را فشرده سازی کرده و به این صورت از فضای سرور خویش به صورت کاملا بهینه استفاده نمایید.

7- افزونه Hyper Cache

این افزونه برای سرورهای معمولی و حرفه ای انتخاب بسیار مناسبی است و با وجود این که به صورت رایگان ارائه شده، اما از قابلیت های ویژه ای برخوردار است. این افزونه را می توان سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن نصب کرد. مهم ترین ویژگی افزونه Hyper Cache این است که به راحتی نصب می شود و تنظیمات آن برای افراد تازه کار سخت و گیج کننده نیست.

این افزونه برای صفحاتی که کاربران کامنت های زیادی برای آن می گذارند بسیار مفید و مناسب است. در چنین شرایطی اگر زیر صفحه ای کامنت فراوانی وجود دارد، می توان صفحه مورد نظر را با سرعت بالایی بارگذاری کرد.

8- افزونه Swift Performance

Swift Performance یک افزونه کش وردپرس جدید است که به سبب سرعت بالای خویش، از محبوبیت فراوانی در میان کاربران برخوردار است. این افزونه بی نظیر دارای تنظیمات از پیش تعیین شده ای است که برای اعمال آن ها تنها کافی ست یک بار بر روی آن کلیک کنید. کار با این افزونه برای افراد تازه کار بسیار آسان است و می توان از طریق آن اقدام به پیش بارگیری کش، بهینه سازی پایگاه داده، کوچک سازی، فشرده سازی و همچنین کشینگ مرورگر کرد.

9- افزونه WP-Optimize

این افزونه نیز به دو صورت رایگان و پرمیوم در اختیار کاربران قرار گرفته و یکی از برنامه هایی است که به دفعات بسیار زیاد توسط کاربران نصب شده است. افزونه WP-Optimize با پاکسازی دیتابیس و فشرده کردن تصاویر سرعت وب سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع، فشرده سازی تصاویر باعث کاهش استفاده از منابع اصلی سرور و در نهایت افزایش سرعت سایت می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم 9 مورد از بهترین افزونه های کش وردپرس را به صورت مختصر به شما عزیزان معرفی کنیم. شما می توانید بر مبنای نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و از طریق آن موجب بهینه سازی وب سایت خود شوید. برای این که بهترین نوع این افزونه ها را انتخاب کنید، به شما توصیه می کنیم ابتدا دو یا چند نمونه از این افزونه ها را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و به خوبی کارایی آن ها را آزمایش کنید. سپس بر مبنای تجربه خویش نسبت به نصب یکی از این افزونه ها تصمیم گیری نمایید.

برخی از این افزونه ها دارای محیط کاربری آسانی هستند و شما می توانید به راحتی از تمامی مواهب آن برای وب سایت خود استفاده کنید. برخی دیگر نیز به صورت کاملا پیشرفته طراحی شده اند و برای کاربران حرفه ای انتخاب مناسبی هستند. بنابراین با تحقیق و بررسی فراوان شروع به استفاده از این افزونه ها کرده و عملکرد وب سایت خود را بهبود ببخشید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06