برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

در این مقاله می خوانید:

پلاگین های طراحی شده برای وردپرس در دو نسخه رایگان و پولی ارائه شده که شما با در نظر گرفتن نوع سایت می توانید برخی از آن ها را نصب و اجرا نمایید. پلاگین های رایگان امکانات کمتری در اختیار کاربر قرار داده اما در صورت خرید نسخه کامل از تمامی امکانات یک پلاگین می توانید بهره ببرید

اگر با سیستم وردپرس فعالیت داشته اید، حتما با افزونه های مختلف آن نیز آشنایی دارید که در دو حالت نصب از طریق درایو سیستم و دانلود به صورت مستقیم می توانید از آن استفاده کنید.

برخی از پلاگین ها آمار کاربران را به نمایش درآورده، برخی در بخش افزایش امنیت سایت کارآمد بوده و تعدادی از افزونه ها نیز برای سیستم ثبت سفارش، تماس و … مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از پلاگین های وردپرس شما بدون نیاز به دانش کدنویسی می توانید قابلیت های زیادی را به سایت خود اضافه کنید.

ما در این مبحث قصد داریم شما را با برترین پلاگین هایی که در زمینه وردپرس طراحی شده است را معرفی کرده تا وب سایت تکمیل شده و بهینه ای داشته باشید. ذکر این نکته را مهم می دانیم که برخی از پلاگین های وردپرس به زبان فارسی کدنویسی شده و برخی نیز تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند. با کلیک اول همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری و مهم در سئو سایت های وردپرسی

انواع پلاگین های وردپرس

پلاگین های طراحی شده برای وردپرس در دو نسخه رایگان و پولی ارائه شده که شما با در نظر گرفتن نوع سایت می توانید برخی از آن ها را نصب و اجرا کنید. همین طور پلاگین های رایگان امکانات کمتری در اختیار کاربر قرار داده اما در صورت خرید نسخه کامل از تمامی امکانات یک پلاگین می توانید بهره ببرید.

شما می توانید از این پلاگین های وردپرس (WordPress Plugin) که در ادامه بررسی خواهیم کرد، برای بالا بردن عملکرد و افزایش سرعت لود سایت خود استفاده کنید.

از برترین پلاگین های وردپرس می توان به افزونه های سئو، افزونه های مرتبط با سرعت و کش، افزونه های امنیتی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. شما با مراجعه به Official Plugin Repository به دنیایی از پلاگین ها دسترسی دارید، در این بخش بیش از 55 هزار پلاگین کاربردی وجود داشته که نمونه مورد نیاز خود را می توانید پیدا کرده و نصب کنید.

برخی از پلاگین های وردپرس قابلیت ارتقا به نسخه پولی (Premium) را نیز دارند.

اهمیت تعداد پلاگین های وردپرس

برخی بر این باورند که افزایش تعداد پلاگین ها باعث افزایش قابلیت های وب سایت شده در صورتی که این طور؛ نیست بلکه شما تنها باید پلاگین های وردپرس که نیاز دارید نصب نمایید.

در صورت نصب تعداد بالایی از افزونه ها سرعت لود صفحات و بارگذاری پلاگین ها کاهش پیدا کرده در نتیجه رتبه کمتری در رتبه گوگل دریافت خواهد کرد.

اگر از سایت فروشگاهی بهره می برید سعی کنید تنها از افزونه های مرتبط در زمینه سایت خود استفاده کرده و اگر از سایت های خبری، شخصی، تجاری و مواردی از این قبیل استفاده می کنید نیز بهتر است تنها از افزونه هایی که مورد نیاز است استفاده کنید.

تعداد افزونه ها هم در رتبه سایت و هم در سرعت آن نقش دارد. بنابراین حتما در تعداد نصب آن توجه داشته و تنها از پلاگین های ضروری استفاده کنید.

اهمیت تعداد پلاگین های وردپرس

برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت

در این بخش به بررسی پلاگین های ضروری وردپرس که برای افزایش سرعت بارگذاری سایت مناسب هستند، می پردازیم:

افزونه Yoast SEO

سئو سازی سایت یکی از مواردی پراهمیتی است که باید به آن توجه شود، اگر می خواهید سایتتان در کوتاهترین زمان به صفحات اول گوگل صعود کند بهتر است از افزونه یوست سئو استفاده کنید. افرادی همچون تولیدکنندگان محتوا، مدیران وب سایت، طراحان و سئوکاران برای بهینه سازی سایت از این افزونه استفاده می کنند.

افزونه Yoast SEO در واقع موجب باعث رشد سایت شده و کمک زیادی به ارتقای آن خواهد کرد. شما از طریق این افزونه می توانید عنوان سئو، توضیحات متا و URL های مختلفی را به سایت اضافه کنید.

به طور کلی افرادی که این افزونه را بر روی سایت خود نصب می کنند با رعایت استانداردهای لازم قادر به تولید محتوای سئو شده هستند که نتیجه خوانایی و درصد سئو توسط این افزونه به نمایش گذاشته می شود.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش افزونه یواست سئو را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

افزونه Elementor

افزونه المنتور از برترین پلاگین های وردپرس بوده که برای ساخت صفحات مختلف می توانید از آن استفاده کنید. افرادی که قصد ساخت صفحات سایت بدون کدنویسی را دارند حتما باید افزونه المنتور را بر روی وردپرس نصب کنند، این پلاگین با تعداد زیادی از قالب های وردپرس سازگار بوده و کمک زیادی به شما خواهد کرد.

پس از نصب افزونه المنتور، ابزارک هایی در اختیارتان قرار گرفته که با کشیدن و رها کردن آن می توانید اقدام به تولید محتوا کنید. یکی از دلایلی که باعث افزایش استفاده از افزونه Elementor شده، رابط کاربری آسان و حجم کم آن است.

به جز رابط کاربری ساده، اکثر قالب ها از المنتور پشتیبانی کرده و شما از دو نسخه پولی و رایگان آن می توانید استفاده کنید.

افزونه Elementor

افزونه امنیتی All in one WP Security & Firewall

بی شک امنیت سایت از مواردی است که همواره باید جزو اولویت های شما قرار گیرد، برای این کار بهتر است از افزونه های قابل اعتماد و پرطرفدار استفاده کنید، بهترین پلاگینی که در بخش امنیتی وردپرس ارائه شده All in one WP Security & Firewall نام داشته که امکانات گسترده ای را در اختیار دارندگان وب سایت قرار می دهد.

هکرهای زیادی وجود دارند که مدام به سایت های وردپرسی حمله سایبری انجام داده و ممکن است اطلاعات شما را به سرقت ببرند. به طور معمول، سیستم مدیریت محتوای وردپرس از امنیت مناسبی برخوردار است، اما برای اطمینان حتما بایستی افزونه های امنیتی را نیز نصب کنید.

افزونه آل این وان سکوریتی فایروال از نفوذ هکرها جلوگیری کرده، از ورود پیام های اسپم نیز جلوگیری کرده و میزان امنیت وردپرس شما را به نمایش خواهد گذاشت. این پلاگین کاربردی ورود خروج کاربران را تحت کنترل قرار داده و امنیت فایل های سیستمی را تأمین خواهد کرد.

افزونه Woo Commerce

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی را دارید، پلاگین ووکامرس به کمک شما می آید تا بدون نیاز به کدنویسی بتوانید محصولات دیجیتالی یا فیزیکی را به فروش برسانید. افزونه ووکامرس از برترین پلاگین های وردپرس بوده که سایت های تازه کار و قدیمی می توانند از آن استفاده کنند.

طی بررسی های انجام شده، بیش از 42% فروشگاه ها از افزونه کاربردی ووکامرس استفاده می کنند. مدیران سایت از طریق افزونه Woo Commerce قادرند مبلغ محصولات، تعداد محصولات، نوع کالا و موارد دیگر را تعیین کرده و تخفیف هایی را برای آن در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل سئو ووکامرس (WooCommerce SEO)

افزونه Lite Speed Cache

به همان اندازه که سئو سایت از اهمیت زیادی برخوردار است، سرعت لود صفحه اصلی آن نیز اهمیت بالایی دارد. بخاطر همین حتما باید از پلاگین های مرتبط در این زمینه استفاده کنید. پلاگین های پرطرفداری در بخش سرعت و کش سایت برای وردپرس طراحی شده که از پر دانلودترین آن ها می توان به WP Rocket ،W3TC و … اشاره کرد.

این افزونه ها پی اچ پی کش را بر روی هارد ذخیره کرده و سرعت سایت را افزایش خواهند داد. افزونه لایت اسپید کش بر خلاف پلاگین های وردپرسی مشابه بر بستر پی اچ پی کار نکرده و به طور مستقیم با هسته مرکزی ارتباط برقرار می کنند بخاطر همین موضوع سرعت سایت را تا حد چشم گیری افزایش خواهند داد.

افزونه Lite Speed Cache

 

افزونه Google Analytics

چنانچه می خواهید از جزئیات کامل ترافیک وب سایت خود مطلع شوید، بهتر است پلاگین Labyrinthine Google Analytics را نصب کنید. این افزونه آمار کاملی از ترافیک، خرید، خطاهای سایت، ورود کاربران از طریق موتورهای جستجوی مختلف، نوع سیستم عامل کاربران و… را مورد بررسی قرار داده و بر آن نظارت دارد.

افزونه گوگل آنالیتیکس حجم نسبتا کمی داشته و از طریق نصب افزونه ها قابل دانلود می باشد. این پلاگین دارای تنظیمات گسترده ای است که از طریق آن می توانید آمار دقیق تری را به دست بیاورید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

افزونه فرم ساز

پلاگین فرم تماس 7 بر روی اکثر قالب های وردپرسی به طور پیش فرض وجود داشته که امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد، مدیران وب سایت از طریق این پلاگین می توانند ارتباط بهتری میان مشتریان خود برقرار کرده و فرم تماس دلخواه خود را به صورت پیشرفته بر روی سایت قرار دهند.

چنانچه این افزونه به طور پیش فرض بر روی قالب شما وجود نداشت به راحتی و تنها با چند کلیک ساده می توانید اقدام به نصب آن کنید.

کاربردی ترین پلاگین های وردپرس

افزونه Akismet Anti-Spam همان طور که از نام آن پیداست، برای جلوگیری از اسپم مورد استفاده قرار می گیرد. و شما می توانید نسخه رایگان آن را نصب و استفاده کنید.

از دیگر پلاگین های وردپرسی برتر می توانیم به XML Sitemap اشاره کنیم که برای ساخت نقشه سایت و ایندکس کردن مطالب می توان از آن استفاده کرد. چنانچه مدت زمان زیادی از ساخت سایت می گذرد ممکن است سرعت سایت کاهش پیدا کرده که در این صورت می توان از افزونه WP Super Cache نیز بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: نقشه سایت چیست؟ آموزش قدم به قدم ساخت سایت مپ (Sitemap)

به جز مواردی که عنوان شد، از برترین پلاگین وردپرس که در جهت بهینه سازی تصاویر می توانید از آن استفاده کنید WP Smush می باشد. پلاگین های دیگری همچون TinyMCE Advanced جهت ویرایش متن و UpdraftPlus WordPress Backup Plugin جهت تهیه نسخه پشتیبان وجود داشته که می توانید اقدام به نصب و استفاده از آن کنید.

افزونه فرم ساز

نتیجه گیری

ما در این مقاله به برترین پلاگین های وردپرس برای بالا بردن سرعت لود وب سایت پرداختیم. تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید.

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد شما تنها باید اقدام به نصب ضروری ترین پلاگین ها کرده و از نصب افزونه های غیرکاربردی جلوگیری کنید. زیرا علاوه بر کاهش سرعت سایت، ممکن است امنیت آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

همه ساله پلاگین های برتر زیادی در زمینه وردپرس ارائه می شود که بر حسب نیاز می تواند جدیدترین نسخه آن را دانلود و استفاده کنید. امروزه اغلب سایت های تجاری، فروشگاهی، شخصی و خبری از انواع پلاگین ها برای مدیریت بهتر سایت استفاده می کنند. و شما نیز اگر دارای یک وب سایت هستید، بهتر است افزونه هایی که به آن اشاره شد را نصب کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06