بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای دیجیتال مارکترها

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای دیجیتال مارکترها

در این مقاله می خوانید:

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای دیجیتال مارکترها کدامند؟ ما در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا می کنیم.

ابزارهای متعددی برای دیجیتال مارکترها وجود دارد که می توانند از طریق آن ها، بازاریابی اینترنتی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در این مقاله قصد داریم بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم. ابزارهای آنلاین دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده اند تا کار دیجیتال مارکترها را راحت تر کرده و مدیران سایت ها و متخصصان دیجیتال مارکتینگ با استفاده از آن ها بتواند نتایج بهتری در کسب و کار آنلاین دریافت کنند. اما اینکه کدام یک از این موارد می تواند یک گزینه خوب و مفید به حساب می آیند، بستگی به نوع آن ابزار نیز دارد.

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی باشید، این نکته را به خوبی درک می کنید که برای یک انتخاب مطلوب می تواند موارد مختلفی نیز وجود داشته باشد. مواردی مثل سهولت در استفاده از ابزار و نیز عملکرد آن می تواند اثرات مختلفی روی نتیجه پروژه داشته باشد. پیش از این که بخواهیم به معرفی این ابزارها بپردازیم، بهتر است درباره بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانیم.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، به هر نوع فعالیت بازاریابی گفته می شود که از طریق فضای آنلاین یا دستگاه الکترونیکی مثل موبایل و کامپیوتر انجام شده و برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه نیز از آن استفاده می شود. در بازاریابی اینترنتی، مشاغل از کانال های ارتباط دیجیتالی مثل وب سایت، شبکه های اجتماعی یا ابزارهایی مثل ایمیل برای معرفی کسب و کار خود استفاده کرده و مشتریان را ترغیب به استفاده از خدمات و یا خرید محصولات خود می کنند.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب و کار اینترنتی

بازاریابی دیجیتال چه جایگاهی دارد؟

در زندگی دیجیتالی امروز، اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر در گذشته قصد داشتید برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی اقدام کنید، صاحب یک مزیت نسبت به کسب و کارهای مشابه خود می شدید. اما امروزه داشتن یک سایت و به طور کلی حضور در دنیای دیجیتال، یک نیاز و ضرورت برای تمامی کسب و کارها به شمار می رود.

در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی به جایگاهی رسیده اند که کسب و کارهای سنتی توان رقابت با آن ها را ندارند. ترغیب به استفاده از فضای آنلاین برای کسب و کارهای سنتی نیز یک فرصت به حساب می آید. به جرات می توان گفت که کسب و کارها یا به سمت دیجیتالی شدن می روند یا دیجیتالی شده اند، هیچ راه فراری وجود ندارد!

بازاریابی دیجیتال چه جایگاهی دارد؟

اگر معیار و برآورد یک کسب و کار قبلا به داشتن سرمایه فیزیکی مثل مکان، نیروی کار یا میزان جنس بود، امروز می توان معیار برآورد یک کسب و کار اینترنتی را غیرقابل ملموس دانست. چرا که معیارهایی مثل اعتبار برند، میزان ورودی گوگل، اعتبار دامنه یا حتی میزان بازدید سایت چیزهایی است که صرفا عدد بوده که روی صفحه چاپ می شود! اما همین اعداد است که با آن ها می توان ارزش یک کسب و کار اینترنتی را حدس زد.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که باید بدانید!

اهمیت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهیم دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. نسبت به سایر روش های بازاریابی سریع تر و کم هزینه تر است.
  2. به راحتی در دسترس همگان است. (به خاطر در دسترس بودن اینترنت)
  3. انعطاف پذیر بوده و می تواند در موارد مختلف از آن استفاده کرد.
  4. سرعت رشد کسب و کار در این مورد زیاد است.
  5. می تواند شامل انواع مدیا مانند متن، عکس، فیلم و … شود.
  6. امکان ردیابی و مشاهده فعالیت‌ های مشتریان برای گرفتن تصمیمات بهتر و دستیابی به نتایج بیشتر نیز وجود دارد.
  7. اعتمادسازی بهتری نسبت به سایر روش ها دارد.
  8. امکان اتصال به مخاطب هدف به راحت ترین شکل ممکن وجود دارد.
  9. می توانی با رقبای خود به راحتی رقابت کرد.

اهمیت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

در بالا سعی کردیم تا شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم. اما اینکه می توانیم چه ابزارهای دیجیتال مارکتینگی را برای بازاریابی دیجیتال خود بکار ببریم، موضوع اصلی این مقاله در کلیک اول است که می خواهیم در ادامه بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

با وجود اینکه ابزارهای زیادی در سطح اینترنت برای استفاده وجود دارد، اما انتخاب مناسب ترین آن ها که شما را به هدف خود بیشتر نزدیک کند نیز مهم است. برای آنکه راحت تر بتوانید ابزارهای مورد نیاز خود را شناسایی و انتخاب کنید، کلیک اول فهرستی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را که کسب و کارهای موفق از آن ها استفاده می کنند، به صورت طبقه ‌بندی شده برای شما عزیزان تهیه کرده تا بتوانید راحت تر از آن ها بهره مند شوید.

هرسال تکنولوژی های جدیدی برای استفاده راحت تر و بروزترین تکنولوژی ها می آیند تا به طراح سایت ها و دیجیتال مارکترها کمک کند. تا از آن ها استفاده بهینه تر کنند. در گذشته حتما نیاز بود تا کدنویسی بلد باشید تا بتوانید یک سایت تمام عیار بالا طراحی کنید. اما الان دورانش به سر رسیده و کار خیلی راحت تر شده است!

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان به حساب می آید که متن باز بوده و پراز امکانات نیز هست. وردپرس را می توان ترکیبی از انعطاف پذیری، قدرت و رابط کاربری آسان دانست که هر آن چه برای ساخت و اجرای یک سایت لازم است را در اختیار شما قرار می دهد.

در حال حاضر آمارها نیز به همین موضوع اشاره داشته که بیش از 35 درصد کل وب سایت‌ های موجود در جهان، قدرت گرفته از وردپرس هستند که اسم وب سایت و برندهای معروفی نیز در این میان دیده می شود.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

نرم افزار InVision Studio

InVision Studio را می توان ابزاری برای طراحی رابط کاربری سایت دانست. این ابزار ویژگی های خارق العاده ای در اختیار طراحان سایت قرار می دهد که علاوه بر ریسپانسیو بودن و کاربر پسند بودن آن می توان به زیبایی در طراحی نیز اشاره کرد. زمانی که با استفاده از این ابزار، طراحی مدنظر خود را پیاده سازی کردید، این نرم افزار شما را در خلق طراحی بخش های باقیمانده نیز کمک ویژه می کند و خلاصه یک نرم افزار تمام عیار به حساب می آید.

InVision Studio همچنین به شما این اجازه را می دهد که برای حرکات و تعاملاتی مثل کلیک کردن، کشیدن انگشت و بردن نشانگر موس روی یک بخش خاص از وب سایت، انیمیشن ‌های دلخواه بسازید و از آن ها استفاده کنید.

نرم افزار InVision Studio

نرم افزار Sketch

Sketch را می توان یکی از قدرتمندترین و در عین حال بهترین ابزار در دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست که شما را به دنیای متفاوتی از طراحی سایت و رابط کاربری متصل می کند. یکی از ویژگی های مهمی که این نرم افزار دارد این است که به طراحان اجازه می دهد تا عناصر رابط کاربری را طوری طراحی کرده که در قالب یک نمونه قابل کلیک کردن خروجی بگیرند.

اسکچ به شما این امکان را نیز می دهد تا از پروژه طراحی شده خود در قالب یک نمونه فایل قابل کلیک کردن نیز خروجی گرفته و این قابلیت باعث می شود تا هنگام طراحی بردار و اجزای گرافیکی که امکان بهم ریختگی وجود دارد، مدیریت بهتری داشته و کنترل بیشتری روی کار خود داشته باشید.

اسکچ برای طراحی سایت و اپلیکیشن های موبایل ساخته شده و خبری از ویژگی های غیرضروری که باعث بهم ریختن رابط کاربری می شود برای شما نیست و همین ویژگی باعث شده تا به ابزاری سریع و کارا تبدیل کند.

نرم افزار Sketch

بهترین ابزارها برای تحلیل و بررسی داده ها

ابزار تحلیل و بررسی داده ها در سایت بیشتر کارایی داشته و البته می تواند داده هایی که در اپلیکیشن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد را نیز مورد سنجش خودش قرار دهد. اما در اینجا بیشتر منظور ما ابزارهایی است که با اهداف تجاری برای بهبود تجربه کاربری ساخته شده و برای سایت است.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس را یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارهای تحلیل رایگان برای وب مستران و تمام افرادی دانست که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند. این ابزار از سمت گوگل ساخته شده و به عنوان یک ابزار کامل با کمترین خطا در محاسبه دانست که می تواند از ریزترین تا درشت ترین داده ها را مورد تحلیل قرار دهد.

در نگاه اول، پنل پیچیده گوگل آنالیتیکس اینگونه به نظر می رسد که تنها افراد حرفه ای و با سابقه می توانند از آن استفاده کنند؛ اما اگر کمی وقت بگذارید و با آن کار کنید، می توانید درک کاملی از پنل داشته و از آن نهایت استفاده را ببرید.

گوگل آنالیتیکس تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل عملکرد سایت و رفتار متقابل آن ها نیز فراهم می کند، در این ابزار اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی، سن و جنسیت مخاطبانتان در دسترس است.

علاوه بر این موارد می توانید متوجه شوید که کدام موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی بیشترین ترافیک را به دامنه سایت شما منتقل کرده اند یا کاربران بیشتر از چه پلتفرمی یا با چه کلمه کلیدی وارد سایت شما شده اند و توی چه صفحاتی بیشترین وقت خود را گذاشته اند.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل آنالیتیکس را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

گوگل آنالیتیکس آنقدر قدرتمند است که با برنامه های دیگر ساخته شده توسط گوگل مانند:

  1. Google Ads
  2. Google Data Studio
  3. Google Optimize
  4. Google Search Console

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای آنالیز داده های ورودی از سایت

Google Data Studio

Google Data Studio که آن را با Data Studio نیز می شناسند، یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند شرکت گوگل به حساب می آید که برای دیجیتال مارکترها طراحی و پیاده سازی شده است و امکان استخراج اطلاعات از منابع مختلف و ادغام آن ها بایکدیگر درقالب یک گزارش را نیز داراست.

گوگل دیتا استودیو قادر به این است تا داده ها را از بیش از 10 منبع مختلف مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول استخراج کرده و تبدیل به یک گزارش واحد کرده و در اختیار مدیران سایت ها قرار دهد. این ابزار می تواند با استفاده از ویجت، نمودار، جدول و نقشه، اطلاعات را بطور قابل درک تری برای شما به تصویر بکشد.

Google Data Studio

هات جر (Hotjar)

هات جر (Hotjar) را می توان یک ابزار تحلیلی مناسب برای دیجیتال مارکترها دانست که رفتار کاربران در قبال صفحات مختلف سایت می تواند آنالیز کرده و در قالب یک خروجی پویا به شما ارائه کند.

این پلتفرم جامع یکی از بهترین پلتفرم ها برای آنالیز یا تست A/B بوده که گزینه های خیلی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. کافی است تا در این سایت ثبت نام کرده و از آن استفاده کنید تا بدانید چقدر این پلتفرم میتواند کار شما را راحت کند. Hotjar به شما کمک می کند تا از ابزارهای قدرتمندی مثل نقشه های حرارتی و ضبط رفتار کاربران در صفحات، بتوانید اطلاعات خوبی به دست آورده و از بازخوردها برای بهبود بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: هاتجر (Hotjar) چیست؟ نحوه استفاده از آن چگونه است؟

Hotjar

سخن پایانی

به پایان مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رسیدیم. در این مقاله از کلیک اول سعی کردیم تا شما را با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا کرده و تک تک آن ها را برای شما شرح دهیم. شما از کدامیک ابزارهای بالا استفاده می کنید؟ آیا ابزار دیگری برای استفاده می شناسید که معرفی نکرده باشیم؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت های همین پست با ما در میان بگذارید.

از این که این مقاله را مطالعه کردید از شما متشکریم.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست..

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06