الگوریتم Paraphrasing و نحوه ایجاد یک محتوای جدید با استفاده از آن

الگوریتم Paraphrasing و نحوه ایجاد یک محتوای جدید با استفاده از آن

در این مقاله می خوانید:

الگوریتم Paraphrasing گوگل یک روش است که با استفاده از آن می توان متنی را با کلمات و جملات متفاوت اما با حفظ معنای اصلی بازنویسی کرد. این روش می تواند در بسیاری از زمینه ها مانند ترجمه، خلاصه سازی، تولید محتوا و آموزش زبان کاربرد داشته باشد. الگوریتم Paraphrasing معمولا از تکنیک های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای تولید متن های جدید استفاده می کند.

همه ما امروزه شاهد تغییرات مختلفی در نتایج گوگل هستیم. این تغییرات به دلیل الگوریتم های منحصر بفرد گوگل است. تغییرات به منظور ارائه نتایج دقیق تر و کامل تر به کاربران، راه اندازی و از آن استفاده می شود. یکی از جدیدترین و البته بهترین الگوریتم هایی که گوگل تحقیقات مختلفی روی انجام داده، الگوریتم Paraphrasing است.

هدف اصلی استفاده از این الگوریتم، این است که محتوای سایت شما و سایت رقبا را دریافت کند. سپس یک محتوای منسجم از ترکیب آن ها ایجاد می کند. الگوریتم Paraphrasing یک محتوای جدید و اصلی ایجاد می کند. این محتوا به سوالات کاربر پاسخ می دهد. الگوریتم نیازی ندارد که کاربر را به وب سایت فرستاده و هدایت کند. این عملکرد الگوریتم Paraphrasing است.

در صورتی که به تازگی نام این الگوریتم را شنیده اید، همراه ما باشید. در این مقاله به طور کامل با عملکرد الگوریتم Paraphrasing آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با الگوریتم های گوگل

نحوه کار الگوریتم Paraphrasing چگونه است؟

یکی از اهداف اصلی گوگل از ابتدا تاکنون، افزایش رضایت کاربران بوده است. گوگل به عنوان یک موتور جستجوی کاربر محور شناخته می شود. به همین منظور با طراحی و منتشر کردن الگوریتم های جدید، نیز سعی در افزایش رضایت کاربران خود دارد.

عملکرد و نحوه کار الگوریتم Paraphrasing بدین صورت است که کلیه محتوای سایت های رقبا و سایت شما را نیز مورد بررسی قرار می دهد، و سپس قسمت های غیر مرتبط را از آن حذف می کند.

به همین دلیل به این نوع محتواها، «محتوای استخراجی» می گویند. چون محتواهای جدید را از صفحات سایت های دیگر استخراج می کند. علاوه بر این، این الگوریتم قابلیت تولید یک محتوای جدید و حتی منحصر بفرد را دارد. الگوریتم Paraphrasing از الگوریتم «خلاصه چکیده» برای تبدیل جمله به نقل قول استفاده می کند. این نقل قول با فرمت پاراگراف و طول کوتاه به کاربران نشان داده می شود.

نحوه کار الگوریتم Paraphrasing چگونه است؟

انواع متدهای الگوریتم Paraphrasing

الگوریتم Paraphrasing (الگوریتم بازنویسی) برای بازنویسی کردن و استخراج محتوای جدید از دو نوع متد یا روش استفاده می کند که در ادامه به بررسی این متدها می پردازیم.

  • خلاصه استخراجی: در روش خلاصه استخراجی گوگل با استفاده از یک ربات هوشمند بخش های مهم یک متن را انتخاب می کند. هدف اصلی برای استفاده از این روش حجم محتواها از طریق خلاصه نویسی کردن و استخراج کردن مطالب مهم کاهش می یابد.
  • خلاصه انتزاعی: در روش خلاصه نویسی انتزاعی، قسمتی از یک محتوا انتخاب شده و سپس به یک شکل دیگر نوشته می شود. با این وجود، این نوع خلاصه نویسی معمولا کامل و جامع نیست و ممکن است به نیاز و سوال کاربر پاسخ ندهد. به همین دلیل برای کامل تر شدن لازم است که مطالب دیگری نیز به این متن بازنویسی شده اضافه شود.

الگوریتم Paraphrasing روی سئو و محتو چه تاثیری دارد؟

برای درک بهتر الگوریتم Paraphrasing می توان گفت که این الگوریتم یک الگوریتم “خلاصه چند سنده” است. بدین صورت که این الگوریتم برای رسیدن به یک نتیجه مختصر و مفید که یک پاسخ جامع و دقیق است، از چند سند مختلف که همان سایت های متنوع هستند، استفاده می کند. به طور کلی این اسناد علاوه بر سایت های مختلف، شامل اسناد پایگاه داده منبع باز، کتاب ها، صفحات معمولی سایت ها و صفحات مختلف موجود در سطح وب است.

هدف اصلی استفاده از این الگوریتم، این است که به محتواهای معتبر و موثق موجود در وب سایت ها اعتبار ببخشد. به همین دلیل پس از رو نمایی شدن این الگوریتم نگرانی های مختلفی در مورد عملکرد آن مطرح شد. در واقع نگرانی اصلی این است که کم کم کاربران نیاز و علاقه و رغبت خود را برای وارد شدن به صفحات سایت ها از دست دهند و تصور کنند که دیگر نیازی به مطالعه کردن محتوای سایت ها نیست.

علاوه بر این، مشکل و چالش دیگری که کارشناسان تولید محتوا و مدیران سئو با آن روبرو هستند، این است که این الگوریتم با اصل کامل و جامع بودن محتوا تناقض دارد. چون طی چند سال گذشته تمرکز گوگل روی سایت هایی بود که محتوایی کامل و طولانی داشتند. چون هدف این بود که در طول محتوا به کل سوالات و ابهامات کاربران پاسخ داده شود. در صورتی که الگوریتم بازنویسی مقالات، صرفا یک محتوای کوتاه و به اصطلاح نازک شده به کاربران نمایش می دهد که ممکن است پاسخ سوال خود را در این محتوای کم پیدا نکنند.

بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ آشنایی با فعالیت های سئوی تکنیکال

محتوای نازک چیست؟

منظور از محتوای نازک محتوایی است که اطلاعات آن به صورت کاملا خلاصه و مفید به کاربران نمایش داده می شود. این نوع محتواها معمولا رتبه کم و پایینی در موتور جستجوی گوگل دارند. چون در بسیاری از موارد مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد و صرفا کلیات مهم یک محتوا یا موضوع به کاربر نمایش داده می شود.

در صورتی که برخی از کاربران علاوه بر کلیات، برای یادگیری کامل تر یک موضوع روی یادگیری و تمرکز روی جزئیات هم تکیه دارند. بنابراین استفاده از محتوای نازک صرفا برای سایت های فروشگاهی که هدفشان معرفی یک محصول و مشخصات و ویژگی های آن و هدفشان بهبود فرایند فروش است، کاربرد دارد.

الگوریتم Paraphrasing روی سئو و محتو چه تاثیری دارد؟

دفاع گوگل از الگوریتم Paraphrasing چه بوده است؟

همان طور که می دانید ویکی پدیا یکی به عنوان یک سایت جامع و کامل و البته شناخته شده بین کاربران محسوب می شود. به همین دلیل گوگل نیز اولین تحقیقات خود را در مورد الگوریتم Paraphrasing روی ویکی پدیا انگلیسی آغاز کرد و انجام داد. به همین دلیل به منظور دفاع از این الگوریتم و نیز بررسی اقدامات مختلف روی ویکی پدیا انگلیسی و ایجاد یک ویکی پدیا با جمع بندی طولانی، مطلب زیر را عنوان و منتشر کرد:

“ما نشان می ‌دهیم که تولید مقالات ویکی پدیای انگلیسی می‌ تواند به عنوان یک خلاصه‌‌ از چند منبع مورد استفاده قرار گیرد.”

نگرانی کسب و کارهای اینترنتی در مورد عملکرد الگوریتم Paraphrasing

با وجود این که الگوریتم Paraphrasing از دید کاربران و به دلیل این که آن ها را از خواندن محتوای اصلی سایت و وارد شدن به سایت بی نیاز می کند، یک الگوریتم کاربردی و مفید باشد، اما وجود این الگوریتم بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی را نگران کرده است. چون با استفاده از این الگوریتم کاربران دیگر نیازی به وارد شدن به سایت ها برای دستیابی و خواندن محتوای مورد نظرشان ندارند، بلکه گوگل سریعا یک پاسخ صحیح و کامل به کاربران و سوالات آن ها می دهد.

علاوه بر این، استفاده از الگوریتم Paraphrasing سبب شد که میزان رضایت کاربران افزایش یابد، اما تاثیر ویژه ای نیز در کاهش ترافیک برخی از سایت ها نیز داشته است.

آیا گوگل قصد نمایش محتوای سایت ها را ندارد؟

بر اساس تعاریف ذکر شده مطرح شدن مبحث عملکرد الگوریتم Paraphrasing باعث شده که برخی افراد تصور کنند که دیگر گوگل قصد ندارد محتوای سایت ها را به کاربران نمایش دهد. در واقع برای روشن شدن این موضوع می توان گفت که گوگل با استفاده از این الگوریتم، داکیومنت‌های متعدد را بررسی و سپس خلاصه آن ها را به کاربران نمایش می دهد. بر این اساس و طبق تحقیقات انجام شده توسط گوگل، گوگل به صورت واضح بیان کرده است که:

“داکیومنت‌ های مرجع از یک موتور جستجو به دست می‌ آیند و سپس با موضوع ویکی پدیا، به عنوان کوئری مشابه رفرنس‌ های موتور جستجوی گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، ما نتایج را با استفاده از داکیومنت ‌هایی که فقط در بخش مراجع مقالات ویکی پدیا وجود دارد، به کاربران نشان می ‌دهیم.”

همین تعریف سبب شده که برخی تصور کنند که دیگر محتواهای سایت به کاربران نمایش داده نمی شود. در صورتی که گوگل نیز در پاسخ به این ابهام پاسخ داده که الگوریتم Paraphrasing از داکیومنت های مرجع را بررسی می کند و سپس مقالات منسجم و آموزنده ویکی پدیا را تولید می کنند که باعث تولید یک محتوای جدید می شود.

استراتژی سئو برای مقابله با عملکرد الگوریتم Paraphrasing چیست؟

همان طور که در پاراگراف های بالاتر نیز ذکر شد. این الگوریتم با ادغام محتوای سایت های مختلف، پاسخی جدید برای سوالات کاربران ایجاد می کند. این پاسخ ها با Paraphrasing محتوا، منحصر بفرد و جذاب هستند.

اما ویژگی مهم این الگوریتم طبق بررسی های انجام شده، این است که این الگوریتم روی محتواهای جدید و تازه اعمال نمی شود. بنابراین یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها و استراتژی سئو برای مقابله کردن با عملکرد این الگوریتم این است که همواره محتوایی جدید و بروز شده در سایت منتشر کنید.

استراتژی سئو برای مقابله با عملکرد الگوریتم Paraphrasing چیست؟

با این کار نه تنها می توانید با الگوریتم Paraphrasing گوگل مقابله کنید، بلکه باعث می شود که جایگاه خود را در موتور جستجوی گوگل نیز ارتقا بخشیده یا جایگاه فعلی خود را حفظ کنید. چون با رو نمایی از این الگوریتم صرفا با به کار بردن و استفاده از چند کلمه کلیدی هر چند مفید و صحیح نمی توان، جایگاه بالایی در موتور جستجو به دست آورد.

بنابراین یکی از بهترین اقدامات بروز رسانی محتوا و توجه و تمرکز روی منتشر کردن محتواهای جدید و مبتنی بر دانش روز همان حوزه ای است که در آن فعالیت می کنید.

بیشتر بخوانید: افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان و بالا بردن رنک سایت به صورت طبیعی

ایراد الگوریتم Paraphrasing چیست؟

الگوریتم Paraphrasing که در برخی از سایت ها و نتایج موجود است، رضایت کاربران را افزایش داده است. این الگوریتم متن ها را بازنویسی می کند و به آن ها تنوع می بخشد. اما این الگوریتم یک مشکل دارد. گاهی اوقات ممکن است معنی اصلی متن را تغییر دهد یا باعث شود متن نامفهوم یا نادرست شود. بنابراین، باید با دقت از آن استفاده کرد.

طبق تحقیقات انجام شده، این نتیجه به دست می آید که محتوای بازنویسی شده صرفا 33 درصد از محتوای اصلی را پوشش می دهد. با استفاده از روش خلاصه نویسی استخراجی قسمت های مهم یک مقاله سایت با استفاده از ربات و الگوریتم هوشمند آن تشخیص داده می شود.

بنابراین در صورتی که کل بخش های مهم و بخش های زیادی از مقاله استخراج شوند، باید به طور کامل و بر اساس نیاز کاربر به او پاسخ داده نمی شود. این احتمال پیش بینی می شود که الگوریتم Paraphrasing نیز در آینده ای نه چندان دور مجددا توسعه یافته و نسخه بروز رسانی آن روی گوگل اعمال می شود.

ایراد الگوریتم Paraphrasing چیست؟

جمع بندی

گوگل همواره برای افزایش رضایت کاربران الگوریتم های جدید را طراحی کرده و از آن ها رونمایی می کند. الگوریتم Paraphrasing گوگل نیز یکی از الگوریتم های جدید است که برای تولید محتوا و سئو کاران چالش های متعددی ایجاد کرده است. این الگوریتم قادر است متن های مختلف را بازنویسی کند و به صورت خودکار تغییرات لازم را اعمال کند.

بازنویسی متن ها با الگوریتم Paraphrasing گوگل نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد. این الگوریتم می تواند کیفیت و اعتبار محتوای وب سایت ها را بهبود بخشد یا کاهش دهد. بنابراین، باید با روش های مناسب و بهینه با آن همکاری کرد. در این مقاله به طور کامل به بررسی کامل این الگوریتم پرداخته شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، تولید محتوای مناسب یکی از راه های موثر برای مقابله با الگوریتم Paraphrasing است. محتوای بهینه باید بروز، جدید و با کیفیت باشد.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06