اشتباهات در بهینه سازی موتورهای جستجو

اشتباهات در بهینه سازی موتورهای جستجو

در این مقاله می خوانید:

در هنگام بهینه سازی موتورهای جستجو، رعایت برخی نکات بسیار مهم و حیاتی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا با تعدادی از اشتباهات رایج در سئو و بهینه سازی سایت بیشتر آشنا شویم.

سئوی سایت یکی از حیاتی ترین کارهایی است که جهت بهبود کسب و کار اینترنتی انجام می پذیرد. سئو هم کاربران بیشتری را روانه سایت می کند که در افزایش فروش محصولات و خدمات موثر است و هم از طریق افزایش ترافیک سایت، باعث اعتبار هرچه بیشتر برای سایت شما شود. اما سئو و بهینه سازی سایت یک عملیات حساس بوده و انجام یک سری اشتباهات و زیاده روی ها در این زمینه، می تواند مشکلات زیادی برای به وجود آورده و حتی باعث پنالتی شدن سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو شود. در این مطلب می خواهیم به اشتباهات رایج در بهینه سازی موتورهای جستجو بپردازیم.

برخی از اشتباهات در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو:

صفحات بیهوده

گاها در صفحه اول سایت یک تصویر بسیار بزرگ قرار داده می شود و لینکی که روی آن نوشته شده است «برای ورود به سایت اینجا را کلیک کنید.» باید دانست که این لینک هیچ گاه توسط موتورهای جستجو دنبال نمی شود. صفحه اول وب سایت یکی از مهم ترین صفحات بوده و بارها توسط موتورهای جستجو بررسی می شود. در این صفحه باید ساختار مناسبی از لینک های داخلی شامل لینک هایی به صفحات اصلی وب سایت و کلمات کلیدی در مورد محتوای وب سایت برای دنبال کردن موتورهای جستجو وجود داشته باشد.

مطالب موجود در تصاویر و انیمیشن ها

یک جستجوگر وب نمی تواند موضوع ته کلمات و مطالب موجود در تصاویر را تشخیص داده و بخواند.

استفاده بیش از حد از فن آوری Ajax

برخی سعی دارند بازدید کننده را با استفاده بیش از حد ساده بیش از حد از فن آوری های ای جکس تحت تأثیر قرار دهند. این یک اشتباه بزرگ در بهینه سازی موتورهای جستجو است. چون منی مطالب در ایجکس به صورت پویا بارگذاری شده و توسط موتورهای جستجو قابل طبقه بندی و جن نیستند. یکی دیگر از اشکالات فن آوری ای جکس این است که بازدید کننده نمی تواند صفحه موردنظر خود را برای بازدید کنندگان دیگر ارسال کند.

استفاده از زیر شاخه ها

بنا به علاقه شخصی برخی از طراحان ممکن است صفحه ها را در زیر شاخه ها قرار داده و یا شاخه اصلی را تغییر دهند. تغییر شاخه اصلی باعث از دست رفتن تعداد زیادی از لینک های متصل به وب سایت می شود.

لینک ها

استفاده از کلماتی مانند «click here» و یا «more و در وب سایتهای فارسی ادامه» و یا بیشتر برای لینک ها مناسب نیستند و بجای آن باید با کلماتی از موضوع صفحه بعد ترکیب شوند. در واقع از نظر موتورهای جستجو لینک هایی با کلمات یکسان دارای مطالب یکسان بوده و دنبال نمی شوند.

اشتباهات در بهینه سازی موتورهای جستجو - کلیک اول

عنوان Title

استفاده از عنوان یکسان در صفحه ها برای موتورهای جستجو بدین معناست که تمامی صفحات دارای یک موضوع مشابه هستند. بنابراین باید سعی کرد از موضوعات هر صفحه در عنوان آن صفحه استفاده شود تا نتیجه بهتری در موتورهای جستجو بدست آید. اگر بخواهید نام وب سایت در عنوان تمامی صفحه ها باشد از ترکیب آن و موضوع آن صفحه استفاده کنید.

تعداد زیاد حروف استفاده شده در عنوان

استفاده از جملات بلند و کلمات بسیار برای عنوان اشتباه است. عنوان باید کمتر از 65 حرف باشد.

استفاده از کلمات مشابه در عنوان

استفاده زیاد از یک کلمه خاص موقعیت صفحه را در مورد آن کلمه بالا نمی برد چرا که موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان صفحات هرز در نظر می گیرند.

توضیحات تصاویر

با رفتن موس روی یک تصویر توضیحات کوتاهی در مورد آن نمایش داده می شود. این پنجره موسوم به Alt نقش مهمی در شناسایی موضوع تصویر در موتورهای جستجو دارد. یک موتور جستجو تصاویری را تشخیص می دهد که با این ابزار توضیحاتی در مورد آن تصویر داده شده باشد و لینک های نامناسب: یک لینک مناسب لینکی است که در آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده است و این تأثیر زیادی در نتیجه جستجو دارد.

بیشتر بخوانید: ویژگی متن جایگزین یا ALT Text در تصاویر و تاثیر آن در سئو

کپی کردن مطالب

مطالبی که بدون رعایت حقوق مولف در سایتی قرار گیرند، احتمال دارد بر اساس روشی مانند تقدم زمانی مطلب، کشور و توسط موتورهای جستجو پیگرد قانونی شود.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06