آشنایی با ابزار جی تی متریکس GTmetrix و راهنمای استفاده از آن

آشنایی با ابزار جی تی متریکس GTmetrix و راهنمای استفاده از آن

در این مقاله می خوانید:

در این مقاله در مورد ویژگی های ابزار جی تی متریکس برای شما سخن گفته و شما را با آن آشنا کردیم. با بهره گیری از این ابزار، می توانید همواره سایت خود را از نظر سرعت و عملکرد بررسی کرده و به این ترتیب، از جایگاه ویژه ای در میان موتور های جستجو برخوردار خواهید بود.

ابزار جی تی متریکس GTmetrix یکی از ابزارهای معتبر و آنلاین برای سنجش سرعت صفحات سایت است که در این مقاله از کلیک اول با آن آشنا می شویم.

این روز ها داشتن یک وب سایت حرفه ای برای تمامی کسب و کار ها به نوعی یک اعتبار به شمار می رود. علاوه بر این وب سایت ها نقش بسیار مهمی در رونق کسب و کار ها ایفا می کنند و می توان توسط آن ها اقدام به فروش کالا و ارائه خدمات به بسیاری از مشتریان نمود.

در حال حاضر، بازار های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ با سرعت فزاینده ای در حال گسترش بوده و تمامی برند ها در تلاش برای حضور قدرتمند در این فضای گسترده هستند.

ابزار جی تی متریکس GTmetrix

اما یکی از مهم ترین پارامتر هایی که در این زمینه مطرح می شود این است که راه اندازی یک وب سایت به تنهایی نمی تواند باعث رونق کسب و کار شما گردد و باید به موارد مختلفی توجه کنید تا سایت شما رشد کرده و دیده شود.

اصلی ترین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن برای موتور های جستجو بهینه نمایید تا رتبه خوبی را در نتایج اولیه موتور های جستجو به دست آورد.

برای انجام این امر نیاز به ابزار ها و سایت های حرفه ای دارید که یکی از بهترین آن ها سایت GTMetrix است. ابزار جی تی متریکس (GTMetrix) در واقع یک ابزار تحلیلی قدرتمند است که می توان از طریق آن وب سایت خویش را از نظر ابعاد مختلف مانند سرعت مورد بررسی قرار داد و در صورت لزوم تغییراتی در ساختار آن به وجود آورد. با ما همراه باشید تا شما را با GTMetrix و روش های استفاده از آن آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرعت بارگذاری در سئوی سایت

GTMetrix چیست؟

سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل نشان دهنده عملکرد یک وب سایت ایده آل به شمار می رود. گوگل که اصلی ترین موتور جستجوگر این روز های ماست، همیشه بر اهمیت سرعت سایت تأکید بسیار زیادی دارد.

گوگل همواره به کاربران خویش و صاحبان کسب و کار ها تأکید می نماید که سرعت سایت به عنوان یکی از اصلی ترین معیار ها در تعیین رتبه سایت در نظر گرفته می شود. از همان زمان شاهد طراحی بسیاری از ابزار های آنلاین هستیم که می توان از طریق آن ها اقدام به آنالیز سرعت سایت نمود و باعث بهبود عملکرد آن شد.

سایت GTMetrix یکی از بهترین نوع این ابزار های آنلاین به شمار می رود که دارای دقت بسیار بالایی بوده و در میان صاحبان وب سایت ها از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

GTMetrix در اصل یک ابزار تحلیلی و بسیار حرفه ای است که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد و برای آن ها امکان آنالیز سرعت سایت را فراهم نموده است.

صاحبان کسب و کار های اینترنتی می توانند از طریق این ابزار با دقت هر چه تمام تر وب سایت خود را مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قوت آن را بسنجند. این ابزار موجب می شود تمامی اشکالاتی که در زمینه سرعت سایت وجود دارد را شناسایی و حل کرده و به این صورت وب سایت خود را برای موتور های جستجوگر بهینه کنید.

GTmetrix

چرا باید از GTMetrix استفاده کنیم؟

تحقیقات و بررسی ها نشان دهنده آن است که ۴۷ درصد از کاربرانی که به وب سایت ما مراجعه می نمایند، انتظار بارگیری وب سایت در عرض ۲ ثانیه را دارند، در این میان اگر سرعت لود شدن سایت بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، ۴۰ درصد از کاربران از سایت ما خارج شده و منتظر بالا آمدن سایت نمی مانند.

این موضوع می تواند باعث آسیب های فراوانی به ساختار سایت گردد و رتبه آن را در میان موتور های جستجوگر کاهش دهد. به همین سبب همواره صاحبان وب سایت ها باید به سرعت سایت خود توجه ویژه ای داشته باشند و مرتب آن را به شیوه های قابل اطمینان ارزیابی کنند.

یکی از سایت های موفق در این زمینه که باها و بارها امتحان خود را از نظر بررسی دقیق سرعت وب سایت ها پس داده GTMetrix است. جی تی متریکس با برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل دقیق، به خوبی سرعت بارگذاری وب سایت را اندازه گیری نموده و آن را با نمودار های مختلف نمایش می دهد.

سایت GTMetrix در دو زمینه می تواند به کاربران خویش اطلاعات مفیدی ارائه دهد. یکی از آن ها بررسی عملکرد وب سایت از نظر سرعت بارگذاری است. دومین مورد این است که می توان از آن به عنوان یک ابزار عالی برای بررسی مداوم و همیشگی عملکرد سایت استفاده نمود.

این وب سایت آمار و نتایج خود را از دو سایت معتبر گوگل و یاهو به دست می آورد و همین موضوع سایت GTMetrix را تبدیل به یک ابزار کارآمد و مهم برای صاحبان وب سایت ها نموده است.

بیشتر بخوانید: اهمیت بهینه سازی تصاویر در سایت

شیوه آنالیز وب سایت از طریق GTMetrix

برای بهینه سازی سایت خود، باید آن را از طریق ابزار جی تی متریکس آنالیز نمایید. برای انجام این کار، به وب سایت GTMetrix وارد شده و در کادر Analyze Performance of آدرس URL وب سایت خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه Analysis کلیک کنید. با کلیک بر روی گزینه Analysis Options یک کادر برای شما باز می شود که شامل موارد زیر است:

Test Format

گزینه هایی که در این بخش وجود دارند تاثیر بسزایی در عملکرد بارگذاری صفحه مورد نظر شما ایفا می کنند. یکی از گزینه هایی که در این قسمت مشاهده می کنید Test Location است که می توانید توسط آن مکان سرور مورد نظر خود را به راحتی تست کنید.

در این بخش ۷ منطقه برای تست جهانی تعیین شده است که می توان با استفاده از حساب کاربری Basic به آن دسترسی داشت. برای این که در این بخش به نتایج دقیقی دست پیدا کنید باید نزدیک ترین محل به سرور سایت خود و همچنین نزدیک ترین مکانی که کاربران از آن جا به سایت شما سر می زنند را انتخاب کنید.

بررسی های متعدد نشان دهنده آن است که فاصله جغرافیایی میان سرور و بازدیدکنندگان سایت به طرز قابل توجهی بر روی نرخ تاخیر شبکه تاثیر می گذارد، زیرا هر چقدر سرور و کلاینت از همدیگر فاصله داشته باشند، داده ها نیز باید مسافت بیشتری را طی کنند.

آنالیز وب سایت

Device Option

با استفاده از گزینه Device Option می توان سایت را از طریق شبیه ساز مرورگر کاربر تست نمود. معمولا ما به عنوان یک کاربر Basic به راحتی به گزینه Chrome دسترسی داریم.

وب سایت GTMetrix از Google Chrome برای بارگیری سایت بهره می برد، زیرا یکی از محبوب ترین مرورگر هایی است که امروزه بسیاری از کاربران از آن استفاده می نمایند. بنابراین GTMetrix می تواند از طریق این مرورگر نمایشی کاملا دقیق از تجربه کاربران از وب سایت ما را به نمایش می گذارد. شما می توانید از طریق این گزینه سایت خود را با مرورگر کاربر سایت خویش تست کنید.

Connection Speed

این گزینه نشان دهنده نوع اتصال و سرعتی است که می توانید از طریق آن سایت خود را به خوبی بررسی کنید. در واقع گزینه Connection Speed برای شما این امکان را فراهم می آورد که سایت خود را از نظر نوع اتصال و سرعت به خوبی تست نمایید. این بررسی از میان 8 سرعت اتصال متفاوت انجام می پذیرد. در این قسمت نیز شما باید سرعت اتصال خود را از نظر کاربران بررسی کنید.

مزایای استفاده از GTMetrix

با بهره گیری از GTMetrix شما می توانید به صورت همیشگی عملکرد وب سایت خود را بررسی نمایید و در صورت بروز هر نوع مشکل به سرعت آن را برطرف کنید.

ابزار جی تی متریکس امکان نظارت برنامه ریزی شده را بر روی صفحات وب سایت شما فراهم نموده و شما می توانید بر مبنای برنامه دلخواه خود پیش بروید و همواره سایت خود را از نظر سرعت بررسی نمایید. از طریق این ابزار کارآمد می توانید وب سایت خویش را به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه تست کنید.

این آنالیز به شما کمک می کند بسیاری از مسائل و مشکلات را از قبل پیش بینی کرده و از بروز آن ها جلوگیری نمایید. با بهره گیری از GTMetrix می توانید هشدارهای مهم صفحه وب سایت خود را فعال کنید و هرگز هشدار هایی که به عملکرد صفحه سایت شما مرتبط است را از دست ندهید.

با فعال کردن هشدار GTMetrix از اندازه صفحه، زمان بارگذاری صفحات و تعداد کل درخواست ها به سرعت مطلع خواهید شد. علاوه بر آن، ابزار  جی تی متریکس عملکرد صفحه شما را با میانگین سایر وب سایت های معتبری که تحلیل کرده مقایسه می نماید و در نهایت داده های معتبری را در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای استفاده از جی تی متریکس GTMetrix

سخن پایانی

دنیای امروزه ما با سرعت روز افزونی در حال پیشرفت است و ما هر روز ابزار ها و روش های تازه ای را مشاهده می کنیم که به ما برای یک زندگی راحت و آسوده کمک فراوانی می نماید.

برای موفقیت در دنیای امروزه ناگزیر هستیم با عمل و دانش روز جهانی پیش برویم و از آن عقب نمانیم. یکی از اصلی ترین این امور طراحی وب سایت ها و اپلیکیشن هایی است که به نوعی دنیای ما را زیر و رو کرده اند. این روزها بسیاری از ما خدمات و کالا های خود را از این فضا تهیه می کنیم.

اگر شما نیز از صاحبان کسب و کار هستید و یا خدمات خاصی را به کاربران ارائه می دهید، حتما به اهمیت وب سایت برای تعامل با مخاطب، افزایش فروش و ارائه خدمات گسترده پی بره اید.

برای پیشرفت در این دنیای زیبا و شگفت انگیز باید از ابزار های مدرن و به روزی که در این زمینه طراحی شده اند استفاده نمایید، یکی از بهترین نمونه های این ابزارها GTMetrix است.

در این مقاله در مورد ویژگی های این ابزار موثر برای شما سخن گفته و شما را با آن آشنا کردیم. با بهره گیری از این ابزار همواره سایت خود را از نظر سرعت و عملکرد بررسی کرده و به این صورت از جایگاه ویژه ای در میان موتور های جستجوگر برخوردار خواهید بود.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که داشتن یک وب سایت عالی به تنهایی کافی نیست و باید آن را به خوبی بهینه نمایید تا کاربران بتوانند به راحتی از کالا ها و خدمات شما استفاده نمایند.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06