معرفی بخش Breadcrumbs سرچ کنسول گوگل آموزش کار با آن

معرفی بخش Breadcrumbs سرچ کنسول گوگل آموزش کار با آن

در این مقاله می خوانید:

بخش Breadcrumbs یا مسیر راهنما یک بخش کاربردی است که به کاربران و موتورهای جستجو نشان می‌دهد که در کدام قسمت از سایت قرار دارند. برای مثال، اگر شما در حال خواندن این متن هستید، می‌توانید با نگاه کردن به بخش Breadcrumbs در بالای صفحه، ببینید که این متن در چه دسته‌بندی و زیر دسته‌بندی قرار دارد. این کار به شما کمک می‌کند تا سایت را بهتر مرور کنید و به صفحات مرتبط دسترسی داشته باشید.

استفاده از Breadcrumbs می تواند برای سئو سایت مفید باشد، چون به گوگل اجازه می دهد تا ساختار سایت را بهتر درک کند و آن را در نتایج جستجو نشان دهد. برای اضافه کردن Breadcrumbs به سایت خود، می توانید از قالب ها و افزونه هایی استفاده کنید که این قابلیت را پشتیبانی می کنند. در این مقاله به بررسی معرفی بخش Breadcrumbs سرچ کنسول کی پردازیم.

طی آخرین آپدیت های گوگل سرچ کنسول، قسمت ها و ابزار مختلفی ارائه شده که اطلاعات تخصصی تر و جزئی تری را در اختیار وب مستران و کارشناسان سئو قرار می دهد. یکی از مهم ترین بخش های سرچ کنسول که اطلاعات مفیدی به شما نشان می دهد، بخش Breadcrumbs است.

همان طور که می دانید در بخش Enhancement می توانید اسکیمای مختلف موجود در سایت را بررسی کنید. Breadcrumbs نیز یکی از زیر مجموعه های اصلی Enhancement محسوب می شود که آشنایی با اطلاعات و گزارش هایی که در اختیار شما قرار می دهد خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: Breadcrumbs یا مسیر راهنمای سایت چیست؟

منظور از Breadcrumbs نقشه راهنمای سایت است که به عنوان یک سیستم ناوبری یا راهی برای بازگشت به مسیر صفحه اصلی که قابلیت کلیک کردن دارد. در واقع وجود Breadcrumbs به کاربران کمک می کند تا همان لحظه بفهمند که در کدام صفحه سایت هستند. بنابراین در صورتی که به خوبی در این بخش عمل نکرده باشید، ممکن است پس از وارد شدن به سرچ کنسول با خطاهای زیر روبرو شوید.

معرفی بخش Breadcrumbs

خطاهای بخش Breadcrumbs در گوگل سرچ کنسول

یکی از مهم ترین خطاهایی که پس از وارد شدن به Breadcrumbs و بررسی آن ممکن است مشاهده کنید، این است که اگر عنوان یا تصاویری برای پست یا صفحه مورد نظر درج نکرده باشید، خطای image یا  Title (Name) است، نمایش داده می شود که در ادامه هر کدام از این خطاها را بیشتر بررسی می کنیم.

Image

این خطا نشان می دهد که تصویر شاخص برای مقاله صفحه مورد نظر انتخاب و درج نشده است. بنابراین برای رفع این خطا باید یک عکس تنظیم کرده و درج کنید تا مسیر راهنمای سایت یا همان Breadcrumbs درست شود. در واقع سرچ کنسول بررسی می کند که آیا در تگ تصویر اسمی یا تصویری درج شده است یا خیر؟

Title (Name)

این خطا نیز زمانی نمایش داده می شود که نشانه گذاری Breadcrumbs صفحه، هیچ عنوانی نداشته باشد. در واقع این خطا نشان می دهد که یک پست یا صفحه مورد نظر عنوان مشخص و معینی ندارد. بنابراین باید طی انجام مراحل تحقیق کلمه کلیدی، یک عنوان مناسب برای سایت یا صفحه مورد نظر انتخاب کرده و درج نمایید.

بیشتر بخوانید: تیترهای جذاب برای سایت که مخاطب جذب می کند

نشانه گذاری Breadcrumbs ناقص است

یکی از خطاهای رایج دیگر زمان بررسی Breadcrumbs در سرچ کنسول، این است که می گوید نشانه گذاری Breadcrumbs یا راهنمای سایت ناقص است. برای مثال ممکن است در ادامه با خطاهای مختلف زیر نیز روبرو شوید که به معرفی و بررسی هر کدام از آیتم ها می پردازیم

  • A value for the id field required/ missing field ID: این خطا نشان می دهد که بخش ID در سایت خالی و بدون نشانه است.
  • A value for the item field required/ missing field “item: این خطا نیز نشان دهنده خالی بودن بخش آیتم در سایت یا صفحه است.
  • A value for the item Elements field required/ missing field “item elements: این خطا نیز نشان می دهد که بخش مربوط به آیتم المنتس خالی است.

بنابراین برای رفع این خطاها باید کدها را بررسی کرده و هر کدام از بخش های ذکر شده که خالی است را تکمیل و پٌر کنید. همچنین می توانید در آن صفحه بخش محصول رفته و چیدمان صفحه را بررسی کنید تا مشکلات را بهتر و سریع تر رفع کنید.

چنانچه قصد یادگیری و آموزش ویدیویی گوگل سرچ کنسول را دارید، می توانید از آموزش های رایگان آکادمی کلیک اول استفاده کنید.

روش ساخت Breadcrumbs برای سایت

برای این که بیشتر با بخش Breadcrumbs و اهمیت استفاده از آن در سایت آشنا شوید، می توانید این قسمت را از طریق سایت https://technicalseo.com نیز اقدام کنید. برای این کار آدرس ذکر شده را وارد کنید و سپس روی گزینه SEO tools کلیک نمایید.

در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید، قسمت Schema Generator را انتخاب کنید. سپس از طریق قسمت Which schema.org make up would you like to create، گزینه Breadcrumbs را انتخاب کنید. در ادامه مشاهده می کنید که یک قسمت به نام Breadcrumbs باز می شود که شامل فیلدهای مختلفی است. فیلدها را به صورت زیر تکمیل کنید:

1- Page name

اول اسم صفحه مورد نظر را درج کنید.

2- URL

آدرس صفحه را به صورت صحیح و دقیق درج کنید. توجه داشته باشید که آدرس باید همراه با HTTPS یا HTTP باشد. بنابراین بهتر است که آدرس را کپی و سپس درج کنید. در این قسمت می توانید چند آدرس صفحه را که قصد بررسی کردن Breadcrumbs آن را را دارید، وارد کنید.

پس از درج این موارد در فیلدها، در سمت راست یک صفحه کوچک نشان داده می شود که نشان دهنده آیتم هایی از صفحه است که Breadcrumbs آن مشکل دارد. در واقع ممکن است خطاهای ذکر شده در بالا شامل خالی بودن ID، Item و … باشد.

خرید ورودی گوگل
خرید ورودی گوگل
اگر قصد دارید ترافیک سایت خود از طریق گوگل را افزایش داده و بر روی الگوریتم های گوگل به صورت هدفمند تاثیر بگذارید، ابزار افزایش ورودی گوگل کلیک اول در اختیار شماست.

بررسی آیتم های مهم در Breadcrumbs

برای این که برای سایت خود Breadcrumbs یا نقشه راهنمای مسیر می خواهید بسازید، می توانید از طریق سایت https://technicalseo.com/ اقدام کنید. بدین صورت که لازم است ابتدا فیلدهای ذکر شده را به صورت دقیق و همراه با آدرس صفحه مورد نظر درج کنید. سپس در قسمت راست صفحه همان کدهایی که مشاهده می کنید را در صفحه سایت خود Paste و سپس کپی نمایید.

نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که باید بررسی کنید که هیچ کدام از آیتم های این کدها که شامل Name ،Item ،ID و … است، خالی نباشد.این کدها معمولا به صورت کوتاه درج شده و با یک نگاه اجمالی می توانید از صحیح بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، برای این که تست کنید آیا کدها صحیح است یا خیر؟

کافی است روی آیتم Google Test آن کلیک کرده و بررسی نمایید که آیا آیتم ها، ای دی ها و تصاویر و … دارای کد تگ مناسب و صحیح هستند یا خیر؟ در صورتی که بدون مشاهده و بررسی کردن کدها، کدها را در سایت خود Paste و درج کنید، بدیهی است که زمان بررسی کردن Breadcrumbs در سرچ کنسول، خطاهای مختلفی را مشاهده می کنید.

تیم تحریریه کلیک اول

نویسنده در بلاگ کلیک اول

این مقاله به قلم و نویسندگی تیم تحریریه کلیک اول تهیه شده است. هدف ما در کلیک اول، ارائه بستری مناسب برای وب مستران عزیز است که بتوانند مجموعه ای از خدمات مربوط به دیجیتال مارکتینگ، افزایش ترافیک سایت و همچنین شبکه های اجتماعی را به سادگی دریافت کنند.

0 دیدگاه ثبت شده است.

در بحث و گفتگوی مربوط به این مطلب شرکت کنید!

آکادمی کلیک اول

دریچه ای به سوی آموزش های رایگان در فضای دیجیتال مارکتینگ

آموزش پایه ای کار با ابزار گوگل سرچ کنسول

دوره آموزشی گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

سئو و بهینه سازی

گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

02:21:00
آموزش پایه ای کار با گوگل آنالیتیکس

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس 4 (Google Analytics 4)

سئو و بهینه سازی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل بوده و وظیفه آن بررسی آمار سایت ها و تحلیل آن هاست.

02:43:00
آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست

آموزش کار با افزونه پرکاربرد یواست (Yoast)

دیجیتال مارکتینگ

یواست سئو (Yoast SEO) یک افزونه وردپرس است که به عملکرد بهتر سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند. همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای خود را به بهترین استانداردهای سئو و خوانایی برسانید.

00:22:06